Sony Bravia LCD D3000 serie med 100Hz - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 23 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 441
    Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wintermuthe
    Hei,

Nå er TVn i hus og kabler kjøpt inn. Jeg har prøvd å koble DVD spilleren til TVn vha. komponentkabler, men får ikke noe bilde. Er det noen som vet om dette krever noen spesielle innstillinger på TVn ? (har ikke funnet noe i manualen).
    Antar at du har switchet til riktig AV? AV3 skal det isåfall være.
    Jeg skal også teste PS3 til uken, det blir spennende. Både blu ray film og spill :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Ja, jeg har valgt riktig AV. Nå kjører jeg forresten RiksTV på TVn min. Jeg har koplet den opp med HDMI kabel. For en som aldri har hatt kabel før så ser dette pent ut - blir flotte bilder (i alle fall sammenliknet med de analoge signalene jeg hadde før).

Da skal jeg prøve meg frem med komponentkablene - kanskje de ikke satt godt nok i.

mvh.
    muthe

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get...

Jeg har Get dekoder med scart, det ser også veldig bra ut. Det blir spennende å se hva slags bilder det vil bli på de beste kanalene med dekoder og hdmi.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se i menyen på DVD spilleren om du kan velge tilkopling/utsignal. Ikke noe farlig å velge feil, så her er det bare å prøve seg frem. F. eks component RGB....

Det er nok anbefalt å bruke jordet ledning, men viktigheten av dette vet jeg ikke. Et nettfilter hjelper jo også på.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ok

Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Se i menyen på DVD spilleren om du kan velge tilkopling/utsignal. Ikke noe farlig å velge feil, så her er det bare å prøve seg frem. F. eks component RGB....

Det er nok anbefalt å bruke jordet ledning, men viktigheten av dette vet jeg ikke. Et nettfilter hjelper jo også på.
    Jeg er sikkert litt dum nå, men nettfilter? Er det monster power koblingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk 32-tommers versjonen i hus på Lørdag, og er storfornøyd.

Har koblet til
    - IP-TV boks fra Nextgentel via SCART
    - Xbox360 via component
    - DVD via RGB
    - PC via HDMI

Alle kildene ble veldig bra på denne supre tv-en. Nå gleder jeg meg til jeg får lastet ned mer HD-materiale. Er redd jeg snart må kjøpe ny disk, gigabytesene flyr når man kjører HD

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp!

Sitat Opprinnelig postet av Maxland
    Fikk 32-tommers versjonen i hus på Lørdag, og er storfornøyd.

Har koblet til
    - IP-TV boks fra Nextgentel via SCART
    - Xbox360 via component
    - DVD via RGB
    - PC via HDMI

Alle kildene ble veldig bra på denne supre tv-en. Nå gleder jeg meg til jeg får lastet ned mer HD-materiale. Er redd jeg snart må kjøpe ny disk, gigabytesene flyr når man kjører HD
    Da har vi hatt tv like lenge... Den virker meget bra. Den takler bevegelse skikkelig godt. Den gir også gode tv bilder hvis signalet er bra, noe det desverre ikke er på mange kanaler.

Billedforbedrings modusen vil jeg ikke anbefale til annet enn sport og slike ting. Bruker man det til film så blir det en lett glasur på bildet. Funksjonen virker litt bedre enn Samsungs film+, men det gjør den ikke mer brukervennlig. De burde bare kalt den for fotball modus.

Det jeg lurer litt på er hvor denne 24p funksjonen er. Er det den som popper opp når man bruker theatre knappen? Eller er det noe inne i menyen. Sony skryter jo av at man skal kunne se filmen slik som regissøren vil at den skal sees.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på denne tv`en selv...

Har noen av dere som har kjøpt den sett clouding/ujevnt baklys på denne modellen?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Lurer litt på denne tv`en selv...

Har noen av dere som har kjøpt den sett clouding/ujevnt baklys på denne modellen?
    Jeg leverte tilbake den jeg kjøpte bl.a. pga ugjevnt baklys. Høyre side var litt lysere enn venstre. Det vil være feil å si at det var veldig tydelig, det var så vidt synlig i mørke bilder. Det kom tydelig fram når jeg skulle justere bildet med DVE, dog.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Jeg leverte tilbake den jeg kjøpte bl.a. pga ugjevnt baklys. Høyre side var litt lysere enn venstre. Det vil være feil å si at det var veldig tydelig, det var så vidt synlig i mørke bilder. Det kom tydelig fram når jeg skulle justere bildet med DVE, dog.

Hmm... Det hørtes ikke helt bra ut..
    Prøvde du flere apparat eller skiftet du til noe helt annet når du oppdaget denne feilen?

Var det på en måte hele (eller store deler av) høyre side som var lysere eller var det enkelte punkter/områder på den siden som skilte seg ut?

Andre med erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde du flere apparat eller skiftet du til noe helt annet når du oppdaget denne feilen?

Var det på en måte hele (eller store deler av) høyre side som var lysere eller var det enkelte punkter/områder på den siden som skilte seg ut?

Andre med erfaringer?
    Absolutt ikke noe problem på min KDL40D3000.

Ob Lykke: å være ferdig med å være kritisk forbruker som skal investere og over i eiernes livsnytende HDTV-rekker

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også interessert i å høre flere erfaringer med denne tv'n. Det er jo ganske mange som har kjøpt den nå...

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Andre med erfaringer?
    Jeg har ikke prøvd andre apparater. I og med at det også var et par andre ting jeg ikke var helt fornøyd med fikk jeg tilbud om å prøve Panasonic 42PV70 før jeg bestemte meg for om jeg evt. ville reklamere på Sonyen og få en ny eller heller bytte til en annen produsent.

Irritasjonsmomenter med Sonyen var:
    • Ugjevnt baklys, som nevnt. Ingen skarpe og tydelige skiller mellom lys og mørke, men skjermen ble gradvis mørkere jo lengre til venstre i bildet man kom. Forskjellen i DVE sitt standardbilde for justering av brightness/kontrast var 3 - 4 klikk på fjernkontrollen fra den nesten svarte streken på høyre side av bildet ble synlig til tilsvarende strek på venstre side av bildet dukket opp.
    • Hudtoner hadde en tendens til å få et svakt gul/grønt fargestikk. Dette var spesielt tydelig når signalet var dårlig (TV og dårlige DVDer).
    Begge disse tingene var såpass svake at jeg nok hadde akseptert dem hvis det hadde vært en billigere skjerm. Men i og med at jeg betalte såpass mye (17k) så syntes jeg det var for ille hvis jeg ikke skulle bli helt fornøyd.

I tillegg kan det nevnes at jeg opplevde skjermen som nådeløs i forhold til å avsløre forskjeller i fargetoner og lyssetting når man så på TV. Dette førte til at jeg ofte ble sittende å prøve å justere skjermbildet. I det ene øyeblikket var det bra, i det neste ble det helt feil... Etter hva jeg har hørt er ikke dette en uvanlig opplevelse for førstegangs LCD-kjøpere og jeg må innrømme at jeg opplevde dette som et mindre problem etterhvert som tiden gikk. Om det var jeg eller skjermen som trengte innkjøring vites ikke

Bortsett fra de nevnte irritasjonsmomentene fungerte skjermen ypperlig, så det var med delte følelser jeg leverte den tilbake. Etter å ha tilbragt en stund sammen 42PV70 har jeg imidlertid blitt plasma-fan, så Sonyen savnes ikke

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et utfyllende svar!!

Jeg kan dessverre ikke kjøpe plasma (har prøvd, men blir plaget av en form for regnbue-effekt som gir meg migrene...) så jeg er vel låst til LCD.

Har hørt om fargeproblemene på denne tv før også, men er det så ille at det ikke er til å akseptere altså? Eller var det mer en pris/bildekvalitetsvurderinger som førte deg over til plasma. (forstod deg forsåvidt slik....)

Skal hvis ikke være helt enkelt å finne den rette skjermen....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ingen skjermer som er perfekt, så man må nesten velge modell etter hva man betegner som de værste ondene man er følsom for.

LG's modeller har f.eks en meget naturlig fargepalett, og en flott gråtoneskala. Men de leverer et alt for dårlig svartnivå etter mitt syn. Produksjonskvaliteten er heller ikke noe å skryte av. Ei heller panelene.

Sony har svært mange kvaliteter, men lider av en merkelig deffinisjon på hvordan fargene skal se ut. Colour like no others, hehe..
    Grønnfargen er nok den fargen de fleste sliter med og få til, da den blir litt feil når de andre tre grunnfargene faller på plass. Men heldigvis er det den fargen som folk flest er minst følsom over. Med et dykk ned i servicemenyen, og et semiproft kalibreringsutstyr skal man dog få fargene på D3000 til så sitte på et ganske høyt nivå. Men at man må ta i bruk så omfattende midler, er ikke bra.
    Men svartnivået og produksjonskvaliteten på panelene er blandt de beste. Meget god feilstatestikk er jo også en god trygghet.

Samsung leverer også et bra svartnivå, men lider av div. fargestikk.Med et dykk i servicemenyen begynner ting å falle på plass, og man kan få et meget bedre bilde med riktig kalibreringsutstyr. Mange er plaget av div. bug's på de fleste modellene, og litt varierende kvalitet på panelene.

Panasonic har gode LCD tv'er, som har en mer naturlig fargepalett. Bra bilde ut av esken og enkel å justere. Kanskje man ender opp med et litt varmt bilde etter kalibrering ( 6300K+- ) , men ikke noe særlig til fargestikk. God produksjonskvalitet, feilstatestikk, og gode paneler trekker også opp.
    Men de leverer ikke LCD tv'er over 32". Skuffende.

Pioneer. De kan nok farger bedre enn noen annen, men krever en del kalibrering. Leverer ikke LCD tv'er. Desverrre...

Det var vel noen av de mest populære aktørene som jeg husker litt info om i øyeblikket.

Denne oppsummeringen ble kanskje litt offtopic, så det beklager jeg. Men siden noen var interessert i å vite hvordan D3000 står i lende i forhold til konkurentene, så blir det jo litt relevant alikevel.

Ellers så er jeg fortsatt svært interessert i å høre så mange brukererfaringer som mulig fra de som er så heldig å eie en eller flere D3000. Hva er bra. Hva er dårlig. Gjerne litt utfyllende info.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt om fargeproblemene på denne tv før også, men er det så ille at det ikke er til å akseptere altså? Eller var det mer en pris/bildekvalitetsvurderinger som førte deg over til plasma. (forstod deg forsåvidt slik....)

Skal hvis ikke være helt enkelt å finne den rette skjermen....
    Det er ikke lett, nei. Det er nesten umulig å danne seg et inntrykk av skjermene når de står utstilt i butikk og samtidig er det jo ofte vanskelig å låne med seg skjermer hjem så man kan teste dem ut før man kjøper.

Mitt råd å kjøpe et sted hvor du minimum får byttet i en annen modell hvis du ikke er fornøyd. Har du mulighet til å få pengene tilbake er det selvfølgelig det beste, men det er det vel bare Elkjøp og Siba som tilbyr (+ postordrekjøp, selvfølgelig).

Som sagt så var både problemt med baklyset og fargene relativt vage og mange ville nok ikke reagert på det. Vil tro at det med baklyset var en feil på den ene skjermen jeg fikk. Har sett noen poster som har nevnt clouding, men har ikke intrykk av at det er noe stort problem med D3000. Det kan kanskje virke som om det dukker opp på en og annen skjerm med større eller mindre problemer innimellom, dog.

Når det gjelder fargestikket så har jeg også sett andre poster hvor det er nevnt, samtidig som det er mange som sier de ikke merker noe til det. Om det er forskjell på skjermene eller på øynene som ser er vanskelig å si. Jeg opplevde det uansett først og fremst på TV-signal. På (gode) DVD-filmer var problemet minimalt, men det krevde en del justering frem og tilbake for å få kalibrert bildet ordentlig, dog.

Hvis jeg ikke hadde opplevd Panasonic'en som bedre (rikere og mer naturlige farger) hadde jeg reklamert på baklyset og krevd en ny Sony. Fargestikket kunne jeg nok levd med.

Newcomer sonydigger sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siba sluttet med returrett for flere år siden. Bare Elkjøp som gjør dette fremdeles av vanlige butikker.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sonydigger
    Siba sluttet med returrett for flere år siden. Bare Elkjøp som gjør dette fremdeles av vanlige butikker.
    I følge webben deres har de det fremdeles:
    siba - Hos oss får du råd

Åpent kjøp i 30 dager
    Vi ønsker at du skal være helt fornøyd med ditt kjøp. Derfor har du 30 dagers åpent kjøp når du handler hos SIBA.
    Hvor skal varen returneres?
    * Har du handlet direkte fra en av våre butikker, returneres varen der du kjøpte den.
    * Er varen kjøpt gjennom siba.no sendes den tilbake via post. Returadressen står på fraktseddelen og kvitteringen. Du kan også levere varen tilbake i nærmeste SIBA-butikk.

Newcomer sonydigger sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm..javel:lol: Jeg var der i vår en gang, stod en plakat at det ikke gjaldt Flat-TV. Noen utnyttet det vel, men sikkert mange som har klagd på det at det ikke gjalt TV. Men men..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LCD og kvalitet

Det virker på meg som om produsentene jobber på spreng med denne utviklingen. Det blir ikke gjort mange nok tester før de spytter dem ut på markedet. Selv har jeg hatt to samsunger og nå en sony kdl32-w3000 på 3 uker. Samsungene hadde begge store feil. Sony'en virker som den funker som den skal. Jeg har ikke noe problem med ujevnt baklys iallefall. Det virker også som det er den som har det beste bildet av de jeg har sett. Samsung har bedre svartnivå, men det flammer veldig i rødt og grønt. Dette er rett og slett ingen perfekt teknologi enda, men det blir stadig bedre.

Den kommer nok ikke til å leve så veldig mange år heller. Nye ting er på vei... nano rør er det nye som utvikles. Dette er en teknologi som overgår selv de råeste plasma og lcd skjermer. Tenk deg en skjerm på tykkelse med papir som gir det klareste bildet du har sett!

Da Panasonic begynte å produsere plasma skjermer så måtte de skrape en rekke av dem allerede på produksjons båndene fordi de ikke funket som de skulle.

Jeg kjøpte uansett tv'en min på Expert på Majorstua og jeg har fått plettfri service i forhold til de problemene jeg har hatt, jeg kan anbefale dem på det varmeste. De har fått tilbake en del tv'er det siste året p.g.a buggs og andre problemer.

Ifølge kjøpsloven har man krav på ny tv om det er noe galt.

Disse tv'ene koster mangfoldige tusenvis av kroner. Det er klart man skal være fornøyd med kjøpet sitt. Et tja er ikke nok i en sånn sak... Er man i tvil så bør man gå tilbake.

Side 13 av 23 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •