Sony Bravia LCD D3000 serie med 100Hz - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 23 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 441
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    100Hz funksjonen kalles bevegelsesforbedrer, og ligger under menyvalget oppsettmeny. Om tv'n støtter 1:1 pixelmapping over HMDI vet jeg ikke, så om det er noen som har fått det til ; Vær så snill å si ifra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så forresten i bruksanvisningen på denne tv'n at på bildet av alle inn/utgangene, så skriver de at PC kan tilkoples på alle HMDI inngangene. Men om det betyr 1:1 pixelmapping på HMDI vet jeg ikke...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Så forresten i bruksanvisningen på denne tv'n at på bildet av alle inn/utgangene, så skriver de at PC kan tilkoples på alle HMDI inngangene. Men om det betyr 1:1 pixelmapping på HMDI vet jeg ikke...
    Det står også: "Tha HDMI sockets only supports the following video inputs: 480i, 480p, 576p, 720p, 1080i, 1080p and 1080/24p." Så det skulle vel være en klar bekreftelse på at det ikke er mulig å få 1:1 pixelmapping fra pc over hdmi.

Og ettersom man ikke kan bruke "Motion enhancer" når man bruker vga-inngangen - får man da altså ikke 100hz på pc-bildet. Eller forbedret "motion".

Så.. eh.. vel, dette var da altså grunnen for at jeg valgte akkurat denne modelen - altså Motionflow og 100hz og at en Sony-medarbeider garanterte at det var mulig å få 1:1 pixelmapping.

Føler meg litt snurt.

Hvis - jeg har misforstått noe, og noen har informasjon som avkrefter min nåværende tro - si veldig gjerne i fra. (Iom. at pixelmappingen er viktig for meg - da pcbildet blir såå mye bedre - er jeg nødt til å gå for vga og må dermed få prøvd å levert tilbake en rimelig dyr dvi-hdmi-kabel og litt slikt, så håper jeg finner et oppløftende svar med en løsning her før mandag .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge denne testen av 32D3000 på Flatpanels.dk så har i alle fall 32' 1:1 pixelmapping over både HDMI og VGA. Jeg finner det veldig rart om ikke 40' og 46' har det samme. Jeg har dog ikke D3000 selv, men vurderer en 46' nettopp pga. pixelmapping over HDMI, noe min 40V2500 kun har over VGA.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lett i menyene på min 40D3000 og finner ingen innstillinger for automatisk standby på fjernsynet. Alle andre nyere fjernsyn jeg har vært borti skrur seg av når de har stått lenge uten å motta signal. Er det ikke viktigere enn noensinne med LCD- og plasmafjernsyn, med tanke på lampelevetid og innbrenning, at de ikke blir stående på over natten fordi noen glemmer å slå dem av?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel aldri vært ett problem med innbrenning på LCD da...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg tenkte på baklyslevetiden på LCD, da. Hvor lang er denne på det jevne LCD-fjernsynet forresten? Er den så lang at man i praksis skroter TV-en før dette blir et problem?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke akkurat at levetiden er noe å bekymre seg for. De fleste plasma og LCD skjermer er oppgitt til å ha en levetid på 60000 timer.

Hvis 32D3000 har 1:1 pixelmapping på HMDI, er jeg rimelig sikker på at 40 og 46D3000 også støtter dette. Så mange som har kjøpt denne modellen nå, at noen her må jo ha testet dette..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Nå har jeg endlig kommet meg i hus og koblet opp denne TV, sammen med min nye PS3 og Sony DAV-DZ230 surround anlegg. Bilde er nydelig!

Men spørsmål om HDMI som jeg er helt fersk på. Jeg har kjøpt en hdmi monster som jeg har koblet fra PS3 til HDMI 4 bak og en HDMI kabel fra HDMI 5 bak og inn i Surround anlegg. Så har jeg også en scart monster fra Surround anlegg og inn i TV Av1 og en kontakt fra PS3 til scart bak i TV via adapter.

Det som er problem 1 er:

Jeg får ikke PS3 lyd ut på Surround anlegg.

Problem 2:

Når jeg ber TV søke etter hdmi enhter finner den ingen? Er dette riktig? Får jeg oppskallering osv ut fra hdmi kabel eller kun scart nå? Hvordan får jeg TV til å finne lydanlegg og PS3?

Kort sagt hva har jeg koblet galt og hva må jeg gjøre :?:

Mvh
    Larsen

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hvis 32D3000 har 1:1 pixelmapping på HMDI, er jeg rimelig sikker på at 40 og 46D3000 også støtter dette. Så mange som har kjøpt denne modellen nå, at noen her må jo ha testet dette..
    Se etter valget som heter "full pixel". Det har med overscan å gjøre. Utfordringen på denne skjermen er nok oppløsningen i forhold til 1:1 pixelmapping. Mener at det skal være mulig å få til...

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolby
    Det står også: "Tha HDMI sockets only supports the following video inputs: 480i, 480p, 576p, 720p, 1080i, 1080p and 1080/24p." Så det skulle vel være en klar bekreftelse på at det ikke er mulig å få 1:1 pixelmapping fra pc over hdmi.
    Den støtter 1:1 pixelmapping over HDMI selv om det ikke står oppført i bruksanvisningen. Jeg kjører DVI til HDMI med 1:1 fra PC og det funker ypperlig. (Skjermkortet er et ATI X800)

Ellers litt merkelig at du får så store svarte striper ved bruk av VGA. Har du prøvd å kjøre Auto Adjust under PC Settings? Har ikke prøvd med VGA fra PC, men med 1360x768 ut fra Xbox 360 så var eneste feilen at bildet ikke var helt i senter. Dette var fort gjort å fikse ved å justere Horizontal Shift under PC Settings i menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finnes ikke på lager

Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Det virker som det ikke er lett å få tak i 46d3000
    Sliter med det samme selv Har ventet 1 mnd, men ser ut til at alle nettbutikkene sliter med leveransen. Sjansene er små for å få den i hus denne uka også. Ser Mamoz har den på lager til 18.000, men kjedelig å betale 3000 ekstra hvis de andre får den inn på lager i løpet av noen uker.

Har begynt å se på alternativer, men for 15K synes jeg 3000D er det beste kjøpet.

Noen som har vært i kontakt med butikker angående lagerstatus?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg håper følgende spørsmål passer inn i denne tråden. Jeg har nettopp bestilt 40D3000 og prøver å finne ut hvordan jeg skal kople denne opp med resten av utstyret. Jeg har lest litt rundt på AVForum og funnet frem tl følgende:

- Dekoder for digitalt bakkenett fra RiksTV: HDMI til HDMI
    - DVD spiller: Komponentutgang til komponentutgang
    - PS3: HDMI til HDMI
    - PC / Mediacenter: VGA til VGA

Jeg har ikke fått PS3 enda (kona skal kjøpe en i USA senere i høst) men regner med at denne har HDMI ut. Videre så er DVD spilleren min en Toshiba sak til 400 kroner (!) så den er vel ikke allverden men regner allikevel med at den er bedre en NAD spilleren min til 5000 kroner som jeg kjøpte for 10 år siden. Jeg ser også fra andre poster at for å få til 1:1 pixel mapping må jeg bruke VGA ut på PCn og VGA inn på TVn.

Høres dette oppsettet fornuftig ut? Jeg har i tillegg til dette tenkt å sende lyden ut på et stereoanlegg. Siden jeg har mange input kilder (PC, dekoder, PS3 osv) så betyr vel dette at jeg må rute lyden fra TVn og ut til stereoanlegget vha. phono kabler (rød / hvit). Dersom jeg gjør dette, vil jeg da unngå problemer med feil sync på lyd / bilde? Jeg har forstått det slik at dersom man splitter kilden (f.eks. PC) og sender bildet til TVn og lyden direkte til lydanlegget så vil lyd og bilde komme ut av sync pga. at TVn bruker lengre tid på å prosessere billedsignalene.

Vel - jeg er fersk på dette men har prøvd å lese meg frem til et fornuftig oppsett - alle kommentarer og innspill tas i mot med takk!

Mvh.
    muthe

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wintermuthe
    Jeg ser også fra andre poster at for å få til 1:1 pixel mapping må jeg bruke VGA ut på PCn og VGA inn på TVn.
    Dette er feil. Man får 1:1 pixelmapping fra PC via DVI/HDMI også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Justering av bilde med kilde Canal digital

Jeg er prøvd meg med følgende justeringer til TV`n;

Standard
    Bakr.bel.: 5 ( fritt etter rommet)
    Kontrast: 85
    Brightness: 59
    Farge: 55
    Fargetemp: Varm1
    Sharpness: 5
    Svartkorr.: Av
    Gamma: Av
    Klar hvit: Av
    Färgomfång: Normal eller bred

Kilden er Canal digital. Noen som har noen bedre justeringer de er godt fornøyd med? Leter etter den "perfekte" justeringen..:shock:

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Hei...

Sitat Opprinnelig postet av froebe
    I følge denne testen av 32D3000 på Flatpanels.dk så har i alle fall 32' 1:1 pixelmapping over både HDMI og VGA. Jeg finner det veldig rart om ikke 40' og 46' har det samme. Jeg har dog ikke D3000 selv, men vurderer en 46' nettopp pga. pixelmapping over HDMI, noe min 40V2500 kun har over VGA.
    Jeg fikk denne tv'en i hus i dag. Jeg hadde en samsung m87-32, men hadde så store problemer med den at jeg byttet til Sony 32D3000.
    Jeg vet ikke helt om ser poenget med 100hz motion flow. Det ser mye bedre ut enn samsungs film+, men alt i alt fortoner dette seg mer som gimmick enn noe annet. Eller det vil si...

På fotball funka det alldeles utmerket... Problemet er bare at jeg ikke liker fotball. De av dere som gjør det vil sette pris på denne funksjonen.

Til uken skal jeg nok få testet den med ps3. Skal sjekke hvordan den tar blu-ray. Tv'en er ikke full hd, men den støtter 1080p så det blir spennende å se.

Tv'en var forbausende bra på Get's digital dekoder.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, dudeeven. Gratulerer med ny tv !!

Kan ikke du som har hatt M87, gi litt tilbakemeldinger om hva du synes om bildekvaliteten på D3000 vs M87. Et lite førsteinntrykk til å begynne med. Og når du har fått brukt tv'n litt mer kan du jo skrive noen ord om oppfatningen har endret seg. Det hadde jeg satt stor pris på

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo, igjen. Er dere lei meg nå, hehe...

Jeg tittet på denne linken :
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1326

Vil bare opplyse administratorene at den er full av feilopplysninger angående de tekniske spesifikkasjonene. Vet ikke hvor man skal opplyse sånt som dette, men siden denne tråden handler om nettopp denne modellserien valgte jeg å poste det her. Håper noen som kan tar å ordner dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Nå er TVn i hus og kabler kjøpt inn. Jeg har prøvd å koble DVD spilleren til TVn vha. komponentkabler, men får ikke noe bilde. Er det noen som vet om dette krever noen spesielle innstillinger på TVn ? (har ikke funnet noe i manualen).

En annen ting jeg lurer på er bruk av jorda stikkontakter. I TV kroken min er det ikke jorda kontakter, og når jeg nå har kopla opp alt mulig utstyr (TV, DVD, forsterker, spillkonsoller) så merker jeg særlig at forsterkeren avgir litt strøm (legger undersida av armen nedpå og så merker jeg at den er strømførende).

Bør jeg kjøre alt på jord? Kan dette føre til at f.eks. koponentkablene ikke gir bilde?

Mvh.
    muthe

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei...

Sitat Opprinnelig postet av wintermuthe
    Hei,

Nå er TVn i hus og kabler kjøpt inn. Jeg har prøvd å koble DVD spilleren til TVn vha. komponentkabler, men får ikke noe bilde. Er det noen som vet om dette krever noen spesielle innstillinger på TVn ? (har ikke funnet noe i manualen).

En annen ting jeg lurer på er bruk av jorda stikkontakter. I TV kroken min er det ikke jorda kontakter, og når jeg nå har kopla opp alt mulig utstyr (TV, DVD, forsterker, spillkonsoller) så merker jeg særlig at forsterkeren avgir litt strøm (legger undersida av armen nedpå og så merker jeg at den er strømførende).

Bør jeg kjøre alt på jord? Kan dette føre til at f.eks. koponentkablene ikke gir bilde?

Mvh.
    muthe
    Det er ingen funksjon du må sette på for å får brukt dvd spiller med komponent. Jeg har koblet det på samme måte... Du skal få bilde da... Prøv å sette kablene inn på nytt å sjekk at du har koblet dem riktig. Jeg har selv erfaring med at de kan være litt kjipe sånn.

Hvis du får støt av forsterkeren så har du en overledning av noe slag, det er
    ikke så bra. Om den sitter i forsterkeren eller det elektriske annlegget er bortenfor min viten, men jeg vet at bruming i forsterker kan komme av slike ting.

Selv har jeg heller ikke jorda kontakter i tv kroken... Jeg lurer også litt på viktigheten av dette. Jeg har uansett automat sikkringer og jordfeilbryter. Jeg kjører tv og video på en Monster Power home theater center kobling.

Til slutt vil jeg understreke at komponent, dvd og bilde ikke har noe med jord/ikke-jord. Hvis dette problemet vedvarer så bør du ta kontakt med forhandler.

Side 12 av 23 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •