Sony Bravia LCD D3000 serie med 100Hz - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 23 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 441
    Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kollis
    Tusen takk !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har vært innstilt på å kjøpe meg en 50" plasma, men begynner nå å bli litt nysgjerrig på 46d3000. Er den en bra skjerm på TV, dvd o.l. Har også store vinduer i stuen og er redd for at plasma'en skal gi mye refleksjoner.
    Hva vil dere anbefale?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Hei. Jeg har vært innstilt på å kjøpe meg en 50" plasma, men begynner nå å bli litt nysgjerrig på 46d3000. Er den en bra skjerm på TV, dvd o.l. Har også store vinduer i stuen og er redd for at plasma'en skal gi mye refleksjoner.
    Hva vil dere anbefale?
    Jeg ville uten tvil droppet plasma hvis du har vinduer i stua som gir lys.

Kjøpte først en Panasonic plasma skjerm, men måtte bare gi opp etter 3 uker, da det var umulig å se TV uten å trekker for alle vinduene.

Har nå fått 46D3000 i hus og kan bare anbefale denne på det sterkeste!!!

Syntes den også er mye bedre på TV signaler enn Panasonic'n var.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så denne tvèn på Sonycenter i går. Så veldig bra ut, men de hadde solgte den siste ca en halv time før jeg kom.....De får den først på lager i slutten av august ifølge selger. MEN han anbefalte at jeg heller gikk for Full HD varianten(sjokkerende..) som jeg kunne få for 21000,- Var litt stresset når jeg var der, så jeg fikk ikke helt med meg typebetegnelsen på den. Jeg tror det må ha vært KDL-46W2000.

Er det en bedre TV en KDL-D3000 ?

Jeg ser mye fotball.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til fotball, nei. Jeg vurderte også å kjøpe W2000, men droppet det siden den ikke behandler raske bevegelser og panoreringer like bra som D3000. Men fargene kan kanskje være litt vrien å innstille. Synes det var noen her på forumet som ikke var helt fornøyd med grønnfargen.. Om han/hun fikk orden på innstillingene vet jeg ikke.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Synes det var noen her på forumet som ikke var helt fornøyd med grønnfargen.. Om han/hun fikk orden på innstillingene vet jeg ikke.
    Det var nok meg

Sliter fremdeles med å få hudtonene riktig. Nå skal det sies at jeg ikke har hatt tid til å stille så mye siste uken, så det har stort sett blitt at jeg har justert på TV-bildet, mens film fra DVD / PC har blitt satt på hold til helgen. Når det gjelder TV-bildet så har jeg en mistanke om at noe av "problemet" mitt skyldes at forskjeller i lyssetting og farger kommer mye tydeligere fram enn det gjorde med den gamle CRT-skjermen. Dermed blir det vanskelig å finne en instilling som passer alle bilder.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Så flott at du svarte så raskt !! Er gressmata enda giftgrønn, hehe ?..
    Var det ikke det du skrev ?

Det er nettopp på grunn av fargene jeg har spurt etter en manual til servicemenyen. + Optimalisering av gråtoneskalaen, gammakurve, ol..
    MEN. Ingen som vet noe om dette virker det som.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Giftgrønn gressmatte var nok noen andre. Det som har plaget meg mest er gul/grønt fargestikk i hudtoner o.l.

Si fra hvis du får tak i manual til service-menyen! Hadde definitivt vært interessant å ha.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Poster det her hvis jeg finner.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kmskrs
    Syntes den også er mye bedre på TV signaler enn Panasonic'n var.
    Dette er min erfaring også etter å ha sammenlignet 40D3000 mot diverse plasma skjermer på Expert. Jeg bladde på tuner og sjekket mange forskjellige kanaler. Legger til at jeg ikke foretok noen endringer på innstillingene. Så jeg skjønner ikke lenger hvordan mange fortsatt mener at plasma er best på tv signaler

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen ukers bruk har jeg følgende innvendinger mot Sony D3000:
    - Bildekvaliteten er bra, men jeg brukte lang tid på å få tilfredsstillende bildekvalitet både på tv-signalet (analogt) og dvd. Bildet rett ut fra boksen uten korrigeringer vil jeg beskrive med stikkord som "giftgrønn" gressmatte, rødlige hudtoner og tegnefilmpreg på dvd-filmer.
    - Sensoren til fjernkontrollen har en ugunstig plassering nede i det ene hjørnet på tv-en.
    - De innebygde høyttalerne er middels, også sammenliknet med andre tv-apparater. Jeg hadde forventet bedre av toppmodellen til Sony.
    - Automatisk justering av bildestørrelse på analoge tv-signaler kunne vært bedre. Hele bildeflaten blir ikke utnyttet ved widescreen-sendinger (16:9). Jeg har opplevd både bedre og dårligere automatisk justering på andre tv-er. Igjen hadde jeg forventet bedre av toppmodellen til Sony.
    - Jeg skulle gjerne hatt mulighet til å se tv og tekst-tv side ved side.
    - Designet er kjedelig. Personlig liker jeg det nøytrale utseendet, men det hadde ikke skadet med en litt mer elegant finish.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter flere uker med leting og lesing på diverse forum bestemte jeg meg for å kjøpe TV. Min kompis kjøpte den nye samsung 46 tommer M87 og jeg var med og bar den inn og satte den opp. På vanlig kabel så ser bildene, undskyld utrykket helt fryktelig ut. Kunstige glorete farger og selve TV, den skinner som et baderomspeil og rammen rundt ser "billig" ut. Dermed var den strøket fra min Short list.

Skulle jeg kjøpt Plasma så er valget enkelt, dersom du har et bra budsjett kjøp NR 1 Pioneer, ingen bedre TV enn denne. Jeg vasser ikke akkurat i penger men hadde gått for 50 tommeren til Panasonic i plasmaklassen, flott tilbud her på powerbuy og god pris på lefdal. Jeg hadde valgt plasma dersom jeg hadde et rom i kjelleren, eller en vegg i stuen der det ikke er mye lys eller vinduer. Fikser ikke gjennskinn i skjermen.

Men min TV skal stå i stuen der det er mye lys og vinduer. Kikket på en Sony modell på Expert tror jeg det var, det var en w2000 modell mener jeg og den var helt matt i skjerm og ramme. Den så nydelig ut og reflekterte overhodet ingenting. Så da begynte jakten på en Sony TV. Ved hjelp av dette forumet samt andre har jeg lest meg gjennom alle modellene. Spørsmålet dukket opp trenger jeg virkelig en TV som er Full HD. Svaret var nei, ingen signaler sendes i dag i dette formatet på Kabel TV hos meg som blir digitalt fra september :-D . Dermed holder det lenge med en HD ready. Jeg ser ekstremt mye fotball og da fant jeg ut at en D3000 fra sony måtte være det beste kjøpet. Bestilte den fra SHG og ventet i spenning.

I går fikk jeg den. Da jeg er på flyttefot og overtar nytt hus neste uke måtte jeg mellomlagre den hos min mor så lenge. Vel i hus måtte jeg selvsagt sjekke TV om alle de ting som kunne være galt med den. Da gjorde jeg det meste galt...

Først pakket jeg TV delevis ut av esken. Fant fjernkontrollen og instruksjonsboken. Hvor pokker var strømkabelen? Jeg visste det, pokker den måtte de ha glemt å sende meg. Argh.. Vel etter en liten svettetokt så fant jeg den i toppen av esken i isoporen. Deilig. Så koble tl kabel TV og sette batterier inn i fjernkontroll. Starter TV --> velg språk! For pokker fjernkontrollen virker ikke! Nei og nei... Ok, da prøver jeg å innstallere manuelt. Men jeg kan jo ikke velge norsk, ok da tar jeg Engelsk.. sted United Kingdom ? jaja tenkte jeg den virker jo åkke som språk jeg velger... Så autoinnstallasjon av kanaler. Resultat funnet 4 - Les fire kanaler- Hva pokker 4 kanaler op kabelen og ikke NRK, TV2 osv... ??? Så - Ingen lyd... nei hva pokker er det som skjer, så få kanaler og ingen lyd. (Da hadde jeg funnet ut at isoporen blokket for fjernkontrollen så den virket allikevel..puh) Jeg var desperat, har jeg virkelig fått en TV etter flere ukes finsikting uten lyd??? Jeg prøvde å justere alle instillingene rundt lyd som jeg fant..ingenting hjalp... verdamt! Fant fram surround anlegget blandt alle esker og nyinnkjøpte møbler jeg har stuet ned i kjellerstuen hos min stakkars mor. Ok, selv om ikke TV lyden virker så får jeg den vel frem lyd gjennom anlegget... Ai så mye kabler og greier jeg må koble da..huff... Så tenkte jeg "Larsen" ta deg sammen du må ha en TV som virker med lyd (var på nippet til å godta det bare jeg fikk lyd gjennom anlegget). Så jeg pakket bort det og tilbake til desperat meny vandring for å finne den funksjonen jeg måtte ha oversett... OK etter en 30 min tid så fant jeg min siste nødløsning, Reset all!!! Nå begynte ting å rulle for meg. Språk, Norsk og norge, autosøk, 27 kanaler funnet...MED LYD!!! WHOIIIIIIIIIII jeg var i himmelriket. Flott kvalitet på den analoge kabel TV også.... Så innstillinger helt etter boka på HDTV link testen av 32 tommeren samt de avanserte service meny innstillingene. For noen fantastiske bilder det ble! Fyttikatta for en fin TV. Satte meg ned, skumsvett og med harrahjerte. Men hva er det, det kan vel ikke være, nei neeeeeeeeeeeiiiiiiiiiii, en død Pixel, en svinaktig rød liten lort av en rød pixel nekter å følge ordre fra de tusen andre kompisene, han er dau, doffen har daua.. Hulk huff av meg er det mulig..... Ok prøve Qtips trikset, massere den døde pixelen våkne opp da kamerat, bli med på leken, ingen respons den er død...... OK jeg har en død pixel, vel inne i hodet mitt for jeg må faktisk få min mor, ex, halvsøster og bikkja klin innpå skjermen for å se. Se da der er den, hvor sier de alle, hvor??? Men den er der helt oppe til høyre rett under TV2, Eurosport og TV3 logoen... Jeg vet, men på en og en halv meter avstand er det helt umulig å se den, men inne i hodet mitt vil den alltid være der og jeg dras mot den som sorte hull i universet.

Vel i dag var en ny dag og jeg fant ut at dette må jeg bare leve med, ingen pixel refund før det eventuellt dukker opp 3-5 døde kamerater til (gud forby). Ikke lsyten på å bruke angrefristen heller da jeg må dekke en del av frakten selv.

Men gratulerer til alle som har orket å være med på en amatørnisses dagbok inn i den digitale TV verden. Dersom du ønsker en fantastisk TV, med fabelaktig bilde på normale signaler, og jeg kan bare drømme om hvordan denne ser ut når jeg får matet den med PS3, blue ray og HD film... så kjøp denne Sony D3000 TV på 46 tommer nå på nettet til en helt fantastisk pris rett under 15 tusen... Den er kort og godt helt rå! Jeg angrer ikke et sekund.

Ha en fin en!

Hilsen
    TV LArsen

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av plut0
    Etter noen ukers bruk har jeg følgende innvendinger mot Sony D3000:
    - Bildekvaliteten er bra, men jeg brukte lang tid på å få tilfredsstillende bildekvalitet både på tv-signalet (analogt) og dvd. Bildet rett ut fra boksen uten korrigeringer vil jeg beskrive med stikkord som "giftgrønn" gressmatte, rødlige hudtoner og tegnefilmpreg på dvd-filmer.
    Men du fikk det bra til slutt eller?

Etter å ha lest side opp og ned her og på andre forum så ser det ut som hovedankepunktene mot denne tv`en er at :

1. Fargene er litt "rare" til tider

2. Noen klager over ujevnt baklys i hjørnene. Noen som har merket det??

3. Noen klager også over hakkete bilder til tider. Noen som har merket det??

Blir i grunn litt gærn av denne tv-jakta Har blinket meg ut en tv og så leser man mer om den på div. fora og så er det feil etter feil med den. Over til neste aktuelle tv og så er det samme styret om igjen.... Luksusproblem heldigvis...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av plut0
    Jeg hadde forventet bedre av toppmodellen til Sony.
    Tror du seriøst må ha blitt lurt eller lurt deg selv, for dette er LANGT ifra topp-modellen til Sony, heller billig-modellen av TV'ne som kommer senere i høst.

X2000 og W2000 regnes også som bedre TV'er.......

Jeg kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd, men fargene rett fra kartong var jo litt sjokkerende

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var søket etter tv over. Hentet meg en 46D3000 hos sonysenter i dag. Nå driver tvèn og søker etter kanaler. Dette blir moro ! Kommer tilbake med info i løpet av noen dager tror jeg. Fikser ikke denne tvèn fotballen jeg har tenkt å se på går tvèn gjennom vinduet i butikken.....

Det og koble sammen alt sammen er ikke min sterke greie. Jeg har canal digital boks - Dvd opptager. Hvordan koble dette best sammen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TVLarsen
    Vel i dag var en ny dag og jeg fant ut at dette må jeg bare leve med, ingen pixel refund før det eventuellt dukker opp 3-5 døde kamerater til (gud forby). Ikke lsyten på å bruke angrefristen heller da jeg må dekke en del av frakten selv.
    Er det forskjellig pixelarantier i Norge og Sverige

Se link Två års pixelgaranti införs av Sony

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Er det forskjellig pixelarantier i Norge og Sverige

Se link Två års pixelgaranti införs av Sony

Litt om Sony pixelgaranti i denne prisjakt tråden:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...este-pris.html

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan hjelpe med koblinger. Jeg er helt "grønn" på det.
    Har da kjøpt meg 46D3000 i dag.

Har 1x canal digital. (Philips QAM)
    Har 1x dvd opptager Pioneer DVR-630H
    Har 1x KDL 46D3000

Har nå koblet på følgende måte:

Antennekabel fra vegg til canal digitalboks.
    Fra canal digitalboks går det nå 3 "ledninger"

1 scartkabel til tv. (AV-1)
    1 scartkabel til dvd opptager.
    1 antennekabel til tv.

Fra dvd opptager går det en scartkabel til tv. (AV-2)
    (og den scartkablen som kom fra canal digital boksen).

Er dette en veldig klønete måte å gjøre dette på? Beklager min uvitenhet på området.......

Hvis jeg nå skal se på tv med digitalbilde må jeg nå velge AV-1. Bytter da kanaler med fjernkontrollen fra C.D boksen.

Må da velge AV-2 for dvd opptager.

Anyone ?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo ut som et greit oppsett. Er det noe som ikke fungerer?

I utgangspunktet burde du kunne få bedre bilde fra DVD-spilleren ved å bruke komponentkabel i steden for scart (kabel med rød, blå og grønn phono-plugg i hver ende). Så vidt jeg kan se har DVD-spilleren din en slik utgang (Hjemmekino.no - Produktdatabase - Pioneer DVR 630H)

Antennekabelen er vel kun nødvendig hvis du har ukodede analog-kanaler i kabelnettet.

Side 10 av 23 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •