HDMI funker ikke på tven min

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy HDMI funker ikke på tven min

Hei, noen som vet hva som kan være galt? Det er første gang jeg prøver å koble til HDMI på min Samsung LE40M61B.

Har en Phillips DVD Home theatre system, som har HDMI ut. Kjøpe 5m HDMI-HDMI kabel på Clas Ohlson. Kan det være denne som er dårlig?

Når jeg velger HDMI som source på tven, blir bildet forvrengt og bare surr. Med Scart og komponent virker det fint.

Har prøvd å endre oppløsning på dvd-spilleren, men det hjelper lite. På 480p og 576p ser jeg i hvertfall bildet, men det er prikker og støy. På 720p og 1080i er det altså helt forvrengt.

Noen som vet hva som kan være galt?

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runjohan
    Hei, noen som vet hva som kan være galt? Det er første gang jeg prøver å koble til HDMI på min Samsung LE40M61B.

Har en Phillips DVD Home theatre system, som har HDMI ut. Kjøpe 5m HDMI-HDMI kabel på Clas Ohlson.

Når jeg velger HDMI som source på tven, blir bildet forvrengt og bare surr. Med Scart og komponent virker det fint.

Har prøvd å endre oppløsning på dvd-spilleren, men det hjelper lite. På 480p og 576p ser jeg i hvertfall bildet, men det er prikker og støy. På 720p og 1080i er det altså helt forvrengt.

Noen som vet hva som kan være galt?
    KAN vere at det er EKSTREMT mye støy i kabelen fra Clas Ohlson? :P Lån en god kabel av en kompis eller noe, og test om du får samme resultat...evt. kan det vere prod. feil på tv'en eller dvd-spilleren(lite sannsynlig)...men er jo greit å utelukke det i allefall her er det feilsøking som gjelder i første omgang :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Mulig du må inn i menyen på ditt Philips annegg at du vil bruke
    HDMI å ikke scart/rgb utgangangen om det er noen slike innstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det til å virke med en hdmi-kabel produsert av Monster. Når virker det som bare det. Var tydligvis dårlig den kabelen fra Clas Ohslon.

Takk for alle svar!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..............og da fikk vi (endelig) en bekreftelse på at kabler som selges hos CO ikke er allverdens kvalitet

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    ..............og da fikk vi (endelig) en bekreftelse på at kabler som selges hos CO ikke er allverdens kvalitet
    Det lønner seg som regel og legge inn noen ekstra kroner på slike kabler av kjent merke .

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, en bekreftelse. Ikke mer, ikke mindre. Det er neppe lurt å generalisere, slik jeg oppfatter at du gjør. Ingen av oss kan vite om det var en feil på bare det eksemplaret, eller om samtlige eksemplarer er dårlige. Og langt mindre om samtlige kabler på CO er dårlige.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Ja, en bekreftelse. Ikke mer, ikke mindre. Det er neppe lurt å generalisere, slik jeg oppfatter at du gjør. Ingen av oss kan vite om det var en feil på bare det eksemplaret, eller om samtlige eksemplarer er dårlige. Og langt mindre om samtlige kabler på CO er dårlige.
    Det jeg har kjøpt av produkter på CO er ikke akkurat kvalitet.
    En antenneforsterker er ødelagt etter 2 mnds bruk - har da skrudd på justeringshjulet 2-3 ganger - jalla plastik som ikke tåler bruk av stjerneskrujern.

Skruer generelt har elendig kvalitet

Batterilader m/batterier er så latterlig dårlig levetid at jeg nesten ikke tør nevne det engang.

osv osv

Men polergarn til bilen, det var ok.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kjøpte 5m på CO til min ps3.

Jeg kjøpte også min hdmi 5m på CO. Får ikke noe mer enn 576p i oppløsning på min plasma ifra min ps3. Hvis jeg prøver noe høyere så mister tvn signalet. kanske det kan være kabelen. trodde egentlig at digitalt var digitalt. men men, bedre å bruke en hundrings til på kabel enn å spiller ps3 i 576p på min 42".

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å høre om du får mer enn 576p ved å bruke en annen type HDMI kabel enn CO?

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å høre om du får mer enn 576p ved å bruke en annen type HDMI kabel enn CO?
    Om han gjør det gir det, om ikke annet, bedre grunnlag for å hevde at CO sine nåværende HDMI-kabler ikke er gode nok. Da bør CO få beskjed, slik at de kan skifte fabrikat. Det er neppe i deres interesse å selge disse kablene om de fungerer så dårlig, for da kommer de jo uansett bare i retur.

Når det gjelder skruer på CO, så selger de jo både billige (av laber kvalitet) og dyrere skruer som f.eks Rotadrill. Sistnevnte er ikke dårlige, og førstnevnte kan også fungere i enkelte applikasjoner hvor kvalitetskravet ikke er så stort.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter at jeg brukte alt for mye penger på en kabel fra et bestemt kjent merke, fungerer min plasma nå i alle oppløsninger mellom 576p til 1080i.
    sier ikke mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det denne kabelen du har? Clas Ohlson - HDMI kabel Datakabler handle bestill postordre
    Min 2m-kabel funker utmerket ved alle oppløsninger.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Om han gjør det gir det, om ikke annet, bedre grunnlag for å hevde at CO sine nåværende HDMI-kabler ikke er gode nok. Da bør CO få beskjed, slik at de kan skifte fabrikat. Det er neppe i deres interesse å selge disse kablene om de fungerer så dårlig, for da kommer de jo uansett bare i retur.
    da synes jeg du skulle tipse CO om dette - jeg kan alltids klage dersom polergarnet skulle vise seg å falle i kvalitet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi

trur det er kablen eg bruka en HDMI kabel fra pcn tell tvn min og jeg får en syk bilde kvalitet men jeg kjøpte en kabel til 1000kr så det eg trur er at du burde bytte ut kabeln

Peace out !

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m99
    Er det denne kabelen du har? Clas Ohlson - HDMI kabel Datakabler handle bestill postordre
    Min 2m-kabel funker utmerket ved alle oppløsninger.
    jepp. jeg kjøpte 5m av den.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonny22
    jepp. jeg kjøpte 5m av den.
    Utifra feilbeskrivelsen din vil jeg tro at det rett og slett er en produksjonsfeil på den, bytt den i ny.
    Forresten, en kamerat testet min forleden dag med 1080p, ikke noe problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har CO kabler (maks 2m) til HD-XE1, PS3, Canal Digital HD og PC. Alle fungerer fint i alle oppløsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m99
    Utifra feilbeskrivelsen din vil jeg tro at det rett og slett er en produksjonsfeil på den, bytt den i ny.
    Forresten, en kamerat testet min forleden dag med 1080p, ikke noe problem.
    samme kabel på 5m som jeg kjøpte, som ikke funka..men mulig det er prod.feil ja

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •