Samsung PS-50Q7H ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung PS-50Q7H ?

Skal kjøpe meg en tv til rundt (max) 20k og har sett litt på Samsung PS-50Q7H. Er det noen andre eg burde se på før jeg handler? Kom gjærne med forslag og linker..

En annen ting som har vært diskutert før er dette med innbrenning. Har lest litt om det her på forumet, hvor de fleste sier det ikke er noe problem lenger,men leste i Samsung sin brukerhåndbok står det følgende:

"Ikke vis et stillbilde (som på et videospill eller når en PC kobles opp mot skjermen) på plasmaskjermen i mer enn
    2 timer om gangen. Dette kan nemlig føre til at et skyggebilde blir hengende igjen. Denne effekten er også kjent
    som "innbrenning", det vil si at skjermbildet brenner seg fast."

Jeg har dreambox som jeg bruker som 'media center', da har det ofte en tendens til å bli stående likt bilde over en hel kveld, hvordan vil dette gå??

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det 50" du er på jakt etter, så burde du iallefall vurdere denne:

Komplett.no - Panasonic 50" Plasma-TV TH-50PV60E 10.000:1, 1366x768, HDMI, HD-ready

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Er det 50" du er på jakt etter, så burde du iallefall vurdere denne:

Komplett.no - Panasonic 50" Plasma-TV TH-50PV60E 10.000:1, 1366x768, HDMI, HD-ready
    Ja, har vært å sett på den og, og bilde på den er bra, men synest chassi var litt "plastikk" Jeg digger designet på Samsung, så om noen vet hvordan det går når eg kjøre mediasenter på denne Samsungen, med tanke på innbrenning, ville jeg blitt takknemelig for svar, det kun dette det står på nå..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går fint det så lenger du bruker sunn fornuft, skal en del timer til før du får en permanent innebrenning.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av FiDo
    Skal kjøpe meg en tv til rundt (max) 20k og har sett litt på Samsung PS-50Q7H. Er det noen andre eg burde se på før jeg handler? Kom gjærne med forslag og linker..

En annen ting som har vært diskutert før er dette med innbrenning. Har lest litt om det her på forumet, hvor de fleste sier det ikke er noe problem lenger,men leste i Samsung sin brukerhåndbok står det følgende:

"Ikke vis et stillbilde (som på et videospill eller når en PC kobles opp mot skjermen) på plasmaskjermen i mer enn
    2 timer om gangen. Dette kan nemlig føre til at et skyggebilde blir hengende igjen. Denne effekten er også kjent
    som "innbrenning", det vil si at skjermbildet brenner seg fast."

Jeg har dreambox som jeg bruker som 'media center', da har det ofte en tendens til å bli stående likt bilde over en hel kveld, hvordan vil dette gå??
    Vær obs på at samsungen er stilt inn fra fabrikken på masse kontrast farge og skarphet og kan virke helt bort i natta!!Dette bør du stille ned masse og innbrenning blir adskillig mindre problem etter at dette er gjort.Det har også en meget god egenskap dette apparatet i sin innbrennings skydd som man sier i sverige.Er selv meget godt fornøyd med dette flotte apparatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da var Samsung'en i hus! Stort va det hvertfall...

Ja, bilde var helt ræva når eg slo det på første gangen, men fått stilt litt og det går rette veien, men enda ikke helt fornøyd..

Er det noen tips til innstillinger? Sliter litt med grønnskjær i det som skal være sort
    Har også lest her på forumet om at det er en 'servicemeny' som har hjelpt mange, men finner ikke ut hvordan jeg kommer inn på denne menyen..

mr samsung, hvilke innstillinger bruker du? Hvor mye mener du med å stille ned, med tanke på innbrenning? Leste en burde tråd om å "være forsiktig" første 200 timene..

Hadde vært veldig glad om noen av dere guruer som kan dette kunne hjelpt meg med å bli veldig gla i min nye Samsung..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av FiDo
    Ja, da var Samsung'en i hus! Stort va det hvertfall...

Ja, bilde var helt ræva når eg slo det på første gangen, men fått stilt litt og det går rette veien, men enda ikke helt fornøyd..

Er det noen tips til innstillinger? Sliter litt med grønnskjær i det som skal være sort
    Har også lest her på forumet om at det er en 'servicemeny' som har hjelpt mange, men finner ikke ut hvordan jeg kommer inn på denne menyen..

mr samsung, hvilke innstillinger bruker du? Hvor mye mener du med å stille ned, med tanke på innbrenning? Leste en burde tråd om å "være forsiktig" første 200 timene..

Hadde vært veldig glad om noen av dere guruer som kan dette kunne hjelpt meg med å bli veldig gla i min nye Samsung..
    Minhembio forum -> Kalibrering av PS-42Q7H Denne linken fulgte jeg med hell ,lykke til!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjøper selvfølgelig Panasonic 50PV70 som koster 20k om kort tid (den nye modellen i sort).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Du kjøper selvfølgelig Panasonic 50PV70 som koster 20k om kort tid (den nye modellen i sort).
    Ja, seff.!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    Minhembio forum -> Kalibrering av PS-42Q7H Denne linken fulgte jeg med hell ,lykke til!!

Jeg stoppe opp allerede på punke 1.

"1. Slå av DNIe genom att gå in i SM, Option block, FRC-samsung och sedan ändra värdet efter DNIe
    från 00 till 01. "

Når jeg går inn i SM, Option block, FRC-samsung, så får eg opp en hel del, men det finnes det ingen 'DNIe..'

En annen ting, hvordan har du justert Sub Brigtnass og Sub Contrast i SM?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får du opp denne menyen?

AV Forums - View Single Post - Samsung PS42Q7HD and dnie

Du må endre LBE Proc til 40H for å slå av DNIe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    får du opp denne menyen?

AV Forums - View Single Post - Samsung PS42Q7HD and dnie

Du må endre LBE Proc til 40H for å slå av DNIe
    Jepp! Den menyen fikk eg opp. Takker!!

Har prøvet de fleste innstillinger som var postet i den "Kalibrering av PS-42Q7H" tråden, men synest ingen av dei var noe særlig bra.. Følte fargene bl veldig blasse og slappe.. *Sukk*

Edit: Er det noen som vet hva orginale innstillinger er for:

Subbrigtness Subkontrast

R-Offset Gain
    G-Offset Gain
    B-Offset Gain

Prøvde den reset saken som var i SM, men den nullstilla stort sett alt utenom dette..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slet selv med grønnstikk i det sorte med denne TVen, men det ble borte når jeg fikk ordentlige kabler. Med standard scart var det helt ille.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up uff og uff.

Nei scart kabler liker ikke dette apparatet noe særlig,men med hdmi kabel blir det andre boller,desverre er det kun 1 her, men bedre enn intet. Med de rette innstillnger via digital dekoder og gode kabler,tipp topp bilder her selv sortnivå.Men fra fabrikk er samsungen helt håpløst innstilt.Altfor masse farge kontrast og skarphet.Alt dette gjør bare vondt værre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har eg kødda det til igjen..

Under servicemenyen, Calibration, får eg Calibration failure på AV Calibration, hvordan fikser man dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I'm Success again!!!

Eg laga eit "checkerboard" med 8*8 firkanter i svart og hvitt, (240*135 stk.) og fikke denne i 1920*1080. Lagret dette som et jpg bilde som eg la inn på dreambox'en og starta tv i SM modus med bilde på, gjekk inn på Kalibreringsmenyen og starta kalibrering, og vips!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •