Summing i tv ved tilkobling via scart

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Summing i tv ved tilkobling via scart

Har en Samsung LE32R41BX. Ved tilkobling til ekstern signalkilde (p.t. Get Box PVR - har tidligere hatt Get Box) via SCART (RGB) hører jeg en lavfrekvent summing i tv'en - tidvis mektig irriterende. Har hatt andre signalkilder tilkoblet via HDMI og S-VIDEO uten å få slik summing.

Noen som har noen tips om hva dette kan komme av - eller viktigere: Hva jeg kan gjøre for å få fjernet lyden?

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe galt med selve kabelen? Dårlig skjerming? Har du prøvd med en annen scart?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsøkt med annen scart (standard-sak fra Expert) uten at det hjalp nevneverdig. Bruker nå scarten som fulgte med Get Box'en. Får vurdere en dyrere scart for å teste ut dette også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalvp
    Har en Samsung LE32R41BX. Ved tilkobling til ekstern signalkilde (p.t. Get Box PVR - har tidligere hatt Get Box) via SCART (RGB) hører jeg en lavfrekvent summing i tv'en - tidvis mektig irriterende. Har hatt andre signalkilder tilkoblet via HDMI og S-VIDEO uten å få slik summing.

Noen som har noen tips om hva dette kan komme av - eller viktigere: Hva jeg kan gjøre for å få fjernet lyden?
    Hei, dette er mitt første innlegg her.

Hva mener du med lavfrekvent summing? Er det vanlig nettstøy (også kalt brum, 50-hz, power-støy)?

I så fall er det et klassisk problem, relatert til støy fra 220-voltnettet.

- HDMI er digitalt og er ufølsom for støy
    - Scart, i motsetning til S-video overfører vel kanskje apparatenes chassi-jord
    - Get-boxen er koblet til jord i antenneanlegget (som ofte har veldig mye støy og til og med kan være kortsluttet mot nettspenning...)

Hjelpemidler

Strategier:
    Ujordet felle
    Jordet felle
    Antenne-separator (dings som settes på antennledningen)

Alt etter hvilke apparater som er jordet og ikke-jordet så kan det være forskjellig løsning, men ideen er enten at _alt_ skal være ujordet, eller at _alt_ skal være jordet skikkelig. Moderne flatskjermer er jordet i motsetning til crt-tv. (Se Slik sikrer du flatskjermen mot brann/skade (Canal Digital))

Hos meg er alt jordet, og jeg måtte føre en ledning fra forsterkerens jordpunkt til jord i stikkontakten. Da forsvant siste rester av brum fra pc-lyd til forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips!

Håper på Get-box med HDMI snart, men den lar vel vente på seg...

Har ikke brumming (tror vi snakker om det samme) i surround-forsterker, men i tv (som er jordet) når denne er koblet til Get-box via scart.

Skal uansett forsøke meg med en sånn antenne-separator (som jeg har vært borti før) for å teste ut om det kan være noe å hente der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •