Sony Bravia KDL-46V3000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony Bravia KDL-46V3000

Jeg tenkte å gå til inkjøp av ny TV og har søkt en del på nettet og dette forumet for å bli litt klokere og hadde sett meg ut W2000 serien til Sony, men nå ser jeg at V3000 serien skal komme til sommeren som det muligens er verdt å vente på.

Det skal ha et 1080P 10 bits panel og 3 x HDMI 1.3. Internet video link.
    Menyen blir XMB slik som til PS3.

Det jeg lurer på er om noen vet om dette blir en 120 Hz, eller 60 tv?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det er alltid noe bedre "rett rundt hjørnet"... Rent overordnet synes jeg ikke disse spesifikasjonene gjør at en absolutt bør vente, er jo ingen revolusjon, for å si det slik. Samtidig er jeg veldig spent på TVene til Pioneer, ikke minst om de kommer med en 1080p-variant med 20-30.000:1 kontrast. DA er det plutselig et poeng å vente.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, men for meg er ikke plasma aktuelt siden jeg også skal bruke den til spill, noe som LCD er langt bedre egnet til.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    v2500 skal gå helt til august i år, og hva oppfølgeren skal hete har ikke sony kommet med enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er linken til info om V3000 fra Sony.

Sony Electronics News and Information

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette er en USA versjon som kommer i en litt annen utgave i Europa seinere.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat samme problemstilling. PS3 kommer til helga og jeg begynner å stresse med tanke på at ny tv må anskaffes asap. En smule meningsløst med ps3'en uten hd-bilder.

Har lest om de fete sony modellene som kommer til sommeren/høsten, uten at jeg egentlig vet hva de nye specsa innebærer. Er ekstremt hypp på 40x2000, men vet ikke om prisen opp fra w2000 er verdt det.
    Jeg var innom en sony-butikk og sjekka blu-ray i 1080p på x2000, men da syntes jeg det var litt lagging/hakking på store bevegelser i bildet.
    Ble lettere sjokkert over dette, var det kildemateriale eller spilleren eller bare tv'en som er slik??
    Har også lest en 200-siders tråd på et forum om clouding på "en del" av disse sony tv'ene.

Noen som har noen vise ord angående dette?

Er snart hypp på å begynne å leie tv'er hvis det fortsetter på dette viset

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dingz.no klager stadig på at Sony lcd ikke klarer å henge med i svingene ved raske bevegelser.

Jeg tror kanskje jeg ville gått for en 42" lcd Grundig Fine Arts.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge denne testen får nå Sonyen bra skussmål sammelignet med Samsung.

Lyd og Bilde : Kjøpeguide

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magman
    Jeg har akkurat samme problemstilling. PS3 kommer til helga og jeg begynner å stresse med tanke på at ny tv må anskaffes asap. En smule meningsløst med ps3'en uten hd-bilder.

Har lest om de fete sony modellene som kommer til sommeren/høsten, uten at jeg egentlig vet hva de nye specsa innebærer. Er ekstremt hypp på 40x2000, men vet ikke om prisen opp fra w2000 er verdt det.
    Jeg var innom en sony-butikk og sjekka blu-ray i 1080p på x2000, men da syntes jeg det var litt lagging/hakking på store bevegelser i bildet.
    Ble lettere sjokkert over dette, var det kildemateriale eller spilleren eller bare tv'en som er slik??
    Har også lest en 200-siders tråd på et forum om clouding på "en del" av disse sony tv'ene.

w2000 og x2000 går til oktober, på de nye modellene (hvertfall x3500) blir det bl.a. støtte for 1080p/24, noe som er fint for de som liker film

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    w2000 og x2000 går til oktober, på de nye modellene (hvertfall x3500) blir det bl.a. støtte for 1080p/24, noe som er fint for de som liker film
    3500 nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samme her magman!
    Også vært innom sony center å sjekka x2000/w2000 men klarer ikke helt å bestemme meg......kjøpe nå eller vente til nye modeller kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    3500 nå?
    oppfølgeren til x2000 skal hete x3500, og kommer i oktober.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig dette her. Nå ser jeg at komplett har shippa ps3'en min, så jeg blir nødt til å kjøpe noe snart. :-D
    Jeg vet jo egentlig ikke hva jeg venter på som skal være så bra med de nye modellene?
    Det som gjorde meg skeptisk er den hakkingen(lag) som jeg mener jeg så på en test blu-ray i 1080p. Jeg vet jo at Sony X2000 er en blodfeit tv, men det er jo først nå denne teknologien begynner å bli bra, så det er vel sikkert mange ting som kan forbedres. En ting jeg ble glad for var at SD bildene så overaskende bra ut, noe som jeg har lest så mye negativt om ang. 1080p tv'er.

Er det noen som kan si noe om hakking/lagging på W2000/X2000 modellene.
    Helst si at det ikke er tilfelle

1080p er det eneste som gjelder for meg btw.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan si noe om hakking/lagging på W2000/X2000 modellene.
    Helst si at det ikke er tilfelle
    Kan vel se noe hakking enkelte ganger hvis jeg ser etter det, men ikke noe som jeg opplever som problem i praksis.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Sony centeret og testa ps3 på x2000 , og det så meget bra ut.
    Ingenting lagging eller noe å kritisere.
    Så testet jeg en blu-ray film , bildet var klart og fint (overdrevne farger , men det kan vel stilles mer fornuftig hjemme) , men det er tydelig hakking når det er store bevegelser i bildet. Selgeren sa at det hadde med film formatets 24fps og måten tv'en må gjenskape de ekstra bildene.

det er jo en grei forklaring , men hvorfor er det ikke merkbart på crt skjermer når man spiller av dvd. Er det ikke samme prinsippet?

vil bildet bli uten hakking på de nye tv'ene med denne 1080/24Hz funksjonen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •