42" LCD, cheap !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

42" LCD, cheap !

Heiheihei godtfolk..!

Er på utkikk etter en 42" LCD (muligens). Slik jeg har forstått det har ennå ikke produsenter av plasmaskjermer klart å fjerne innbrenningsproblemet, og siden jeg kommer til å se det meste av filmer via bærbar pc så tar jeg ikke sjansen på å kjøpe plasma. For garantien dekker vel ikke innbrenning...(?)
    Litt surt igrunnen pga plasmaskjermer ligger i min budsjettklasse

Men, LCD, under 10 000 iallefall, er målet. Jeg er IKKE noen avansert bruker, trenger ikke være top notch liksom. Men stabil tv, med greit bilde er fint.

For øyeblikket har jeg bare analoge signaler (dvs nrk,tv2,tvnorge pisset), men planen er iallefall å kjøpe en pakke fra Canal Digital (fortballfotballfotball).

Vet at det er få gode LCD skjermer til godt under 10 000 klassen, men planen er ikke å kjøpe asap, så forhåpentligvis/sannsynligvis synker prisen på LCD'en før jeg har råd til dette.

Også bare ett par ekstra spm til slutt; Trengs bordantenne for analoge signaler (slik som jeg har per idag), når jeg kjøper flatskjerm ? Er det noe innebygget kanskje :P ? hehe...
    Slik digital boks som man kan kjøpe for å omforme analoge signaler til digitale signaler, fungerer de NÅ liksom ? eller funker de ikke før NTV kommer med sitt til høsten...? kanskje noe med mpeg2/4 ?

Takk for alle svar gutter og jenter !

YIDS ! COYS ! SPURS !

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kan strekke deg opp i 15.500 så er Tatung 42" LCD et godt valg...med full hd 1080p og 1:1 pixel-mapping er denne KANON til å bruke sammen med pc...bildet er (MINST) like klart som på vanlig lcd-monitor om ikke BEDRE Tv'en kan sees på min hjemmekino(se link under)

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StaaalpF
    siden jeg kommer til å se det meste av filmer via bærbar pc så tar jeg ikke sjansen på å kjøpe plasma.
    Det er ikke farligere å se film fra PC enn fra f.eks. en DVD-spiller. Problemet oppstår evt når det vises statiske bilder over lengre tid. Dette visste du sikkert, men for å unngå misforståelser...

Newcomer Jimmith sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne 40" fra Samsung kan fås på Komplettt for 10 lapper hvis du er rask med å bestille. Tror det er siste dagen med dette tilbudet i dag.

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Det er ikke farligere å se film fra PC enn fra f.eks. en DVD-spiller. Problemet oppstår evt når det vises statiske bilder over lengre tid. Dette visste du sikkert, men for å unngå misforståelser...
    Om en bruker plasma-tv til pc-bruk, så vil jo mye av tiden gi et statisk bilde..ved bla idle'ing på skrivebordet etc. var dette jeg også var redd for da jeg investerte i ny tv...så ingen plasma for meg....
    Samsung leverer plasma med "vaskeprogram" når det er sagt...men bare tanken på å la tv'en måtte stå på etter innbrenning med vaskeprogram på skjermen er bare idiotisk spør du meg..sånt gidder jeg bare ikke...så da ble det LCD

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du opp i 15k så er samsung f71 et mye bedre valg enn tatung skjermen, ligger test av begge på dingz.no

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R-M-I
    Om du kan strekke deg opp i 15.500 så er Tatung 42" LCD et godt valg...med full hd 1080p og 1:1 pixel-mapping er denne KANON til å bruke sammen med pc...bildet er (MINST) like klart som på vanlig lcd-monitor om ikke BEDRE Tv'en kan sees på min hjemmekino(se link under)
    forhåpentligvis synker prisen drastisk på 1 mnd elns =) studenter er fattige (!) iallefall denne studenten :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    hehe, korrekt mister rikky mente vel egentli mellom filmene når tven + pcen glemmes, og den står på skrivebordet...men thanks for rettinga

*still a noobie*

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R-M-I
    Om en bruker plasma-tv til pc-bruk, så vil jo mye av tiden gi et statisk bilde..ved bla idle'ing på skrivebordet etc. var dette jeg også var redd for da jeg investerte i ny tv...så ingen plasma for meg....
    Samsung leverer plasma med "vaskeprogram" når det er sagt...men bare tanken på å la tv'en måtte stå på etter innbrenning med vaskeprogram på skjermen er bare idiotisk spør du meg..sånt gidder jeg bare ikke...så da ble det LCD
    ganske enig me deg, å kjøpe en tv for så å bruke netter til å ha "snø" på skjermen, samt kjøre disse vaskeprogrammene ofte...blir liksom litt feil :P

men håper på flere LCDvalg, selv om jeg er svært så kresen til pris :P sorry for that =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •