Valg av LCD tv (3 kanidater).

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av LCD tv (3 kanidater).

Sitter her med et aldri så lite luksusproblem.

Skal nå kassere min gode gamle crt tv, og skal investere i en ny lcd tv.
    Har funnet 3 stk kanidater som virker veldig bra men hva skal jeg velge???

har tenkt og bruke ca 15 000.-

NR1: Tatung V42EMGI. Har lest endel om tatungen, blant annet her på forumet.
    Og denne er en sterk kanidat da jeg mener at jeg vil få MYE tv for pengene, den skal ha et bra bilde. Men har lest at den ikke er så sterk på analoge tv-sendinger samt dvd, den har også bare en hdmi inngang, noe som kan bli litt lite framover i tid...

NR2: Samsung LE40F71B. Denne tv'en valgte jeg ut for det den har fått jamt over gode kritikker, og fordi den har en høy waf faktor, men størrelsen på «bare» 40 tommer trekker litt ned, har også hørt at den ikke støtter 1:1 pixelmapping «out of the box» men at den kan formwareoppdateres.

NR3: Sharp LC42XD1E. Denne er den dyreste jeg har sett på, ligger egentlig over min prisklasse, kan få den for 18800.- men har hørt mye bra om denne tv'en. Denne er den jeg egentlig sikler etter, men er den så mye bedre enn de andre tv'ene at jeg bare MÅ ha den??

Bruksområder:
    kommer til og bruke tv'en til følgende:
    1-pc, skal brukes som skjerm til en laptop med vga utgang.
    2-dvd, over skartutgang .
    3-ps2/ps3, ps2 med komponent, ps3 med hdmi.
    4-Analoge tv sendinger. Vanlig antennekabel.

Skal ha en tv som støtter 1080P pga. Ps3 og pc bruk

Har sett litt rundt en god tid, og funnet ut at disse er de sterkeste kanidatene, men når jeg kjøper en såpass dyr tv så vil jeg at den skal holde i 5år ++ så da vil jeg kjøpe en jeg ikke angerer på.
    Tatungen ligger nok nærmest i min prisklasse, men jeg kan gå litt opp i pris for det lille extra.

Så hva mener dere jeg burde velge? Har dere erfaringer med de nevte tv'ene???
    er et stort valg for meg og jeg vil ta det rette... HJELP!!!!

takk på forhånd...

MVH:
    Christopher

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på de samme skjermene som deg og det lå lenge an til å bli F71 fra Samsung, men da denne har usikker leveringstid så har jeg begynt å titte litt på andre alternativer.

Anbefaler deg også ta en titt på¨den nylige lanserte LG 42LF65, denne skal ha veil pris på 17 990,- i sverige og den ser meget interessant ut. LINK

Skal du koble PC'en til VGA så har samsungen 1:1 pixelmapping på VGA "out of the box", er kun for å få dette over HDMI at man trenger en firmware oppgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

om du skal bruke den mot PC er Tatung et godt alternativ! Den har 1:1 pixelmapping både over VGA og DVI! Det er det ikke mange som har!

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemet med summing på Tatung ordnet?

Mange som har meldt om høylytt summing fra Tatungskjermene, er dette nå fikset og hva skyldes dette?

Vurderer selv Tatungen, men akkurat dette med denne "ulyden" gjør at jeg mest sannsynlig ender opp med en Samsung F71 istedenfor.

En annen ting, kan man ta av høytaleren på Tatungskjermen?

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang. Tatung 42"

Den summe-lyden er så vidt jeg vet fikset...jeg fikk min på mandag, og jeg har ikke hørt noen antydning til støy i allefall...Bildene er gode på både dvd,pc og alt jeg har stappet baki der av kontakter :P Fungerer faktisk overraskende bra på vanlig analogt tv-signal også?!?
    Tv'en støtter 1:1 pixelmapping over dvi (å slippe å omforme fra dvi til hdmi er alltid et pluss) bare pass på å kalibrere tv'en når du får den, bruk video-essentials, eller the calibrator v2 eller v3.. etter de små justeringene jeg foretok i går kveld er bildet betraktelig bedre enn med innstillingene rett fra fabrikk
    Jeg er i allefall alt i alt godt fornøyd med mine nye og fiiiiiiiine tv(likte designet ganske godt også...slipper flashy pianolakk som en får 4000 fingermerker/fettmerker på før du rekker å snu deg, og en slipper gjenskinn fra lys etc :P avtagbar høyttaler under, som enkelt kan taes av om en skulle ønske det

Beware:
    Det kan vere litt av en jobb å få selve boksen med tv'en og alt med seg fra bilen og inn i hus/leilighet...kassen er SVÆR og veier rundt 35-40 kg :P Meget uhåndterbar :P så å vere to når herligheten skal i hus, og oppå tv-bord kan vere en fordel

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WebKnight
    En annen ting, kan man ta av høytaleren på Tatungskjermen?

Jepp...det går fint ann
    tar ca 1-2 min å gjøre dette....mye penere å ha dem av visst den skal henge på veggen etc.
    Men om den skal settes på et tv-bord så ville i allefall jeg beholdt dem på..men dette er jo en smaksak

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG 42LF65 ser interessant ut, men den overstiger litt maxgrensen min på 15 000 spenn.. går ikke høyere hvis ikke det er noen store fordeler, men ser på den som et bra alternativ..

men hovedvalget mitt står egentlig mellom tatungen og samsungen, veldig usikker på hva jeg skal velge...

tatungen har jo fått litt mixede kritikker, (mye pga summingen) men det er vel nå fikset. men også på kvaliteten på analoge tv signaler og dvd..

dinside har en test her: Billig og bra skjerm - IDG.no
    der den har fått gode kritikker men testen til dingz: TEST: Tatung V42EMGI - LCD - Dingz : Dingz Test står det at den ikke er fullt så lovende... er litt forvirret angående kvaliteten på tatungen ja, men i forhold til prisen virker jo den veldig bra ja.

en ting til med tatungen er jo at det bare er en hdmi inngang. og da jeg kommer til og kjøre både ps3 og en dvdspiller over hdmi så blir vel det litt problematisk blir det ikke??

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dangerc
    LG 42LF65 ser interresant ut, men den overstiger litt maxgrensen min på 15 000 spenn.. går ikke høyere hvis ikke det er noen store fordeler, men ser på den som et bra alternativ..

men hovedvalget mitt står egentlig mellom tatungen og samsungen, veldig usikker på hva jeg skal velge...

Valget sto også for meg mellom Tatung og Samsung...etter nøye overveiing av tilkoblingsmuligheter og instillingsmuligheter, full hd, pc-kompatibilitet etc. gikk valget på Tatung....et valg jeg ikke har angret et sekund på til nå i det minste :-D Det beste er vel å stikke og se på begge tv'ene og se hva du synest selv... prøve med div. signalkilder osv. Gi det en test på de tingene DU kommer til å bruke tv'en mest på, og ta valget på bakgrunn av det? :-D Lykke til i valget av TV i allefall...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ta-daaaaa :)

Sitat Opprinnelig postet av dangerc
    en ting til med tatungen er jo at det bare er en hdmi inngang. og da jeg kommer til og kjøre både ps3 og en dvdspiller over hdmi så blir vel det litt problematisk blir det ikke??
    Du kan evt. bruke hdmi-switch til å løse det problemet De fåes over alt der de selger elektronikk...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. ja heller mot tatungen og en hdmi swich.. tror det blir mye tv for pengene... men ang, hdmi swich hvordan er prisnivået på disse, fant en på avshop: AVshop.no
    noen som har erfaring med noen hdmi swicher??

vil gjerne ha en som er billig, liten og lett og betjene.

btw: R-M-I. hvor kjøpte du tatungen din???

tenkte og bestille min igjennom mpx.no ser at de er billigst ifølge prisguide.no: TV - Tatung V42EMGI - Finn beste pris hos Prisguide.no

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hey

Jeg kjøpte min på datakjeden i Bergen..betalte 15.495 eller noe sånt :P
    Sitter og bruker tv en til pc-skjerm akkurat nå faktisk :P HELT genialt bra bilde..
    Testet med Elephants Dream HD-film i 1080p i sted..og bildet er SINNSYKT!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker og bukker for meget god hjelp, da blir det tatung for meg :-) :-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror IKKE du kommer til å angre for å si det sånn :P Om det skulle vere noe du lurer på ang tv'en, så er det bare å spørre...send meg en PM eller noe
    Always happy to be of assistance :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •