Sony KDL-40V2500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL-40V2500

Har lyst på denne lcd-en, og håper at noen kan dele noen erfaringer rundt denne modellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei!

Kom over denne: Sony KDL-40V2500 40" LCD - FlatskjermTV.no

Den omtalen har lenker til to tester - virker som et bra kjop!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillt Sonyen først, men angret meg i siste sekund, og valgte Samsungs M71i stedet. Var SÅ usikker, og ser i ettertid at det er mange delte erfaringer rundt denne Samsung modellen, både på godt og ondt. Håper jeg ikke har gjort noe dumt nå. Er veldig spent på hvordan dette blir.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kjøper den idag

Hei har sett du er ute etter tv og har noen poster om denne tven.

Etter mye frem og tilbake mellom samsung m71b og også 40w2000 så endte jeg opp på 40v2500 idag. Man kan lese seg blind på forskjellige vurderinger da alle har noe å si. Samtidig lett å henge seg opp i detaljer. På et tidspunkt tenkte jeg nå får det være nok, man blir fornøyd uansett.

Mitt råd er:
    1.Les noen hovedtester og trådene her på forumet, se hva andre har av kritikk og mål dette lett mot hverandre uten å henge opp i "detaljer".
    2. Se på tven.
    3.Tenk så gjennom hvor kresen du egentlig har behov for å være og kjøp den som passer i pris.

40v2500 er den som passet mitt behov og lommebok best når jeg tok en nøktern vurdering av tid og krefter/nytte. Det er ikke sikkert du kommer til det samme.. men jeg synes det er en kjempefin tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg, og jeg valgte m71. Fikk min tv i går, og er middels fornøyd. Har riktignok bare analogt kabeltv foreløpig, men ser jo at apparatet uansett har sine svakheter. Det kan virke som at tv takler 50hz innstillingen dårlig, med mer flimmer enn hva en god 50hz tv har. Fargene ser også ut til å være for sterke og må tones ned, dessuten er skarpheten unaturlig og må tones ned. Det ser også ut som tv-en har problemer med et slags etterslep, dvs at det forekommer STORE piksler rundt personer i bevegelse. Dette varierer imidlertid, men er irriterende. Når det gjelder "fysisk" kvalitet, så bærer tv-en preg av å være laget av plastikk, men har allikavel et pent design. Lyden er dårlig, men ikke noe problem, da jeg skal ha stereo ved siden. Fjernkontrollen er en av de bedre.
    Må vel komme med noe positivt også . Med digitale signaler ser det ut som apparatet kan levere glitrende bilder, med lite støy, og et inntrykk av at personene "er i stua". En imponerende egenskap! Dessuten har tven mange innstillingsmuligheter, noe som trengs.
    Alt i alt vil jeg tro at dette er en middels tv, med "high end nykker" i enkelte settinger. Forstår det sånn at tv-ens elektronikk kan oppgraderes ved behov (eller tar jeg feil), og det kan jo være en trygghet, hvis det i fremtiden f.eks. kan være mulig å bli kvitt det irriterende etterslepet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

litt av samme følelsen

Synd å høre du er litt mellomfornøyd, husk at noe av problemet kanligge i dårlige tv-signaler?

Har fått sett litt på 40v2500 nå og er godt fornøyd sålangt.

Tven gir et godt solid inntrykk og får en følelse av kvalitet utseendemessig. Fjernkontrollen er ikke så bra. Ser billig ut og veier ca 5 gram..forstår ikke hvorfor den skal være i lys grå farge når tven er i gråsort. Ble også livredd da jeg startet tven første gang og så at det var en hvit skygge midt på skjermen under mørke scener. Dette har imidlertid forsvunnet gradvis og er nå borte (tok et par timers bruk).

På analoge bilder er det ikke så ille som jeg trodde det skulle være, ikke etterslep eller andre problemer, bare generelt litt uskarpt bilde. Varierer noe mellom kanaler, men helt klart ikke så ille som jeg har sett hos kamerater med samsung tver (m71 og f71).

Dvd er bra, men hadde håpet på litt mer "smell" i fargene og litt bedre kontroll på små detaljer i bevegelse som kan bli litt uskarpe. Det virker som det også gjelder generelt: bevegelse blir ikke like bra som rolige bilder, blir en anelse mindre skarpe - men ikke uskarpt. Kan være jeg er litt kresen her. Da jeg spilte "De utrolige" var dette ikke et problem, der er alt skarpt og perfekt. Det må sies at jeg bruker samboerens gamle eltax dvd spiller med scart..:-D ikke den beste signalkilden haha. Forventer en bedring når ny spiller er innkjøpt.

Prøvde instillinger funnet her på forumet for v2000, de fungerte greit. Prøvde også instillinger som jeg fikk av sony center karl johan, kan ikke se de store forskjeller på analog tvsending, men en del å hente på dvd ift fabrikkinstill. Ikke prøvd den over pc enda.

Alt i alt kan jeg anbefale tven, har man råd ville jeg kanskje gått for 40w2000, men jeg er meget godt fornøyd. Spesielt siden jeg hadde 28" crt..:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Enig med deg, og jeg valgte m71. Fikk min tv i går, og er middels fornøyd. Har riktignok bare analogt kabeltv foreløpig, men ser jo at apparatet uansett har sine svakheter. Det kan virke som at tv takler 50hz innstillingen dårlig, med mer flimmer enn hva en god 50hz tv har. Fargene ser også ut til å være for sterke og må tones ned, dessuten er skarpheten unaturlig og må tones ned. Det ser også ut som tv-en har problemer med et slags etterslep, dvs at det forekommer STORE piksler rundt personer i bevegelse. Dette varierer imidlertid, men er irriterende. Når det gjelder "fysisk" kvalitet, så bærer tv-en preg av å være laget av plastikk, men har allikavel et pent design. Lyden er dårlig, men ikke noe problem, da jeg skal ha stereo ved siden. Fjernkontrollen er en av de bedre.
    Må vel komme med noe positivt også . Med digitale signaler ser det ut som apparatet kan levere glitrende bilder, med lite støy, og et inntrykk av at personene "er i stua". En imponerende egenskap! Dessuten har tven mange innstillingsmuligheter, noe som trengs.
    Alt i alt vil jeg tro at dette er en middels tv, med "high end nykker" i enkelte settinger. Forstår det sånn at tv-ens elektronikk kan oppgraderes ved behov (eller tar jeg feil), og det kan jo være en trygghet, hvis det i fremtiden f.eks. kan være mulig å bli kvitt det irriterende etterslepet.
    kjøp deg en digital tuner til kabel-tven din, så blir det bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av erikperik
    Synd å høre du er litt mellomfornøyd, husk at noe av problemet kanligge i dårlige tv-signaler?

Har fått sett litt på 40v2500 nå og er godt fornøyd sålangt.

Tven gir et godt solid inntrykk og får en følelse av kvalitet utseendemessig. Fjernkontrollen er ikke så bra. Ser billig ut og veier ca 5 gram..forstår ikke hvorfor den skal være i lys grå farge når tven er i gråsort. Ble også livredd da jeg startet tven første gang og så at det var en hvit skygge midt på skjermen under mørke scener. Dette har imidlertid forsvunnet gradvis og er nå borte (tok et par timers bruk).

På analoge bilder er det ikke så ille som jeg trodde det skulle være, ikke etterslep eller andre problemer, bare generelt litt uskarpt bilde. Varierer noe mellom kanaler, men helt klart ikke så ille som jeg har sett hos kamerater med samsung tver (m71 og f71).

Dvd er bra, men hadde håpet på litt mer "smell" i fargene og litt bedre kontroll på små detaljer i bevegelse som kan bli litt uskarpe. Det virker som det også gjelder generelt: bevegelse blir ikke like bra som rolige bilder, blir en anelse mindre skarpe - men ikke uskarpt. Kan være jeg er litt kresen her. Da jeg spilte "De utrolige" var dette ikke et problem, der er alt skarpt og perfekt. Det må sies at jeg bruker samboerens gamle eltax dvd spiller med scart..:-D ikke den beste signalkilden haha. Forventer en bedring når ny spiller er innkjøpt.

Prøvde instillinger funnet her på forumet for v2000, de fungerte greit. Prøvde også instillinger som jeg fikk av sony center karl johan, kan ikke se de store forskjeller på analog tvsending, men en del å hente på dvd ift fabrikkinstill. Ikke prøvd den over pc enda.

Alt i alt kan jeg anbefale tven, har man råd ville jeg kanskje gått for 40w2000, men jeg er meget godt fornøyd. Spesielt siden jeg hadde 28" crt..:-D

Heisann!

Har du gode alternativer på innstillinger er jeg kjempe interessert...

Er glitrende fornøyd med tven, men tror det er mulig å "tune" den til å bli enda bedre. Det er jo en kjent sak at fabrikkinstillinger er "noe" voldsomme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en tråd som kanskje kan hjelpe med innstilling og kalibrering.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •