Grønn farge på TV :S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grønn farge på TV :S

Hei!

Har ett ganske vanlig 27" tommer`s TV i stua som fungerer greit til det meste å er ett TV av ikke den biligste typen. Men det eneste problemet med den er att det som er svart bil liksom grønt. Serlig når jeg ser på DVD med mye mørke farger osv, så blir det ett grønn skjer over TV-skjermen liksom. Det virker nesten som jeg ser på Matrix filmen hele tiden (samme grønskjer som det er i di filmene). Har prøvd å kalibrert TV mange ganger men har aldri fått det til å bli bra. Noen som vet ha dette kan vere?

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm

Første som slo meg var mulig magnetisk påvirkning på bilderøret...
    Dette forårsaker i allefall grønne og rosa skjær på skjermen..ofte er disse bare synlige når visse farger dukker opp...hadde samme problem på min eldgamle samsung 28" CRT....

Men...er problemet over HELE skjermen, eller begrenser det seg til hjørner og kanter av skjermen?

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Hei!

Har ett ganske vanlig 27" tommer`s TV i stua som fungerer greit til det meste å er ett TV av ikke den biligste typen. Men det eneste problemet med den er att det som er svart bil liksom grønt. Serlig når jeg ser på DVD med mye mørke farger osv, så blir det ett grønn skjer over TV-skjermen liksom. Det virker nesten som jeg ser på Matrix filmen hele tiden (samme grønskjer som det er i di filmene). Har prøvd å kalibrert TV mange ganger men har aldri fått det til å bli bra. Noen som vet ha dette kan vere?
    Hva er typebetegnelsen på denne tv,n?? Og hvilken kabler og innganger blir brukt her,har du vært inne og stilt på tv evt dvd anng billedinnstillinger.!??:?

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk Scart-kabelen om du har/bruker det, om den står litt skjevt i kan man få grønnfarge på bildet.

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fagmann må sannsynligvis inn bak i apparatet og justere litt.Men hvis tv'n er gammel så er kanskje billedrøret i ferd med å ta kvelden.
    Måtte justere min Sony allerede etter noen måneders drift pga. samme problem.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVen er nåkk litt gammel men ikke så gammel att bilderørert skal ta kvelden!
    Bruker vanlig antenne ingang når jeg ser på tven, å scart til dvd spilleren. tro ikke det har noe med kablene å gjører, har prøvd den på andre tver å der fungerer den fint! Det grønne skjæret vises over hele skjermen, å spesielt ved titting på dvd! Har prøvd å bytte dvd spiller og uten hell! TV-en heter JVC AV-29SX1EN.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    TVen er nåkk litt gammel men ikke så gammel att bilderørert skal ta kvelden!
    Bruker vanlig antenne ingang når jeg ser på tven, å scart til dvd spilleren. tro ikke det har noe med kablene å gjører, har prøvd den på andre tver å der fungerer den fint! Det grønne skjæret vises over hele skjermen, å spesielt ved titting på dvd! Har prøvd å bytte dvd spiller og uten hell! TV-en heter JVC AV-29SX1EN.
    Har opplevd det samme selv. Scart kabel fra DVD stod da litt skjevt i inngangen på baksiden av TV (derfor kommer sannsynligvis feilen når du du bruker DVD'en, når du ser på TV bruker du jo coax-kabelen...)

Har du sjekket det?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt eldre TV-apparater får etter hvert grønn/gulskjær. Jeg kastet nylig et Nad apparat fra Hifi-klubben (7-8 år gammelt) nettopp på grunn av vedvarende grønnskjær - som ikke var der når apparatet var nytt. Så du bør kanskje se etter noe nyere?

I tillegg treffer ikke alle skjermer på fargebalansen, og i noen tilfeller er det vanskelig å justere bort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •