Innbrenning på PV500..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Innbrenning på PV500..

Hallo.

Har hatt min Panasonic 42" PV500 i ca. 1 1/2 år no. Kjøpt hos Elkjøp

Etter mye lesing på nett, så mener jeg at det må være noe feil med min.
    På høyre siden av tv'en, ser man ganske lett at jeg har sett noen filmer i 4:3..
    Og på nedre midt del av skjermen kan man se, akkurat som to lyse striper..som er etter undertekster seff..

Den sorte stripen til høyre er der alltid, men sees lettest med hvit/grå bakgrunn. Det som er etter undertekst ser jeg bare med mørke bakrgrunner.
    Jeg kjører regelmessig "snø bilde", og Plasma cleaner som inneholder noen vaske program.
    Dette hjelper på, men den sorte stripen blir jeg aldri kvitt, men den bli litt svakere.
    Ellers så kjører jeg alt i 16:9...

Men så går det en stund(ikke mer enn noen timer med tv titting) så er jo alt tilbake igjen.
    Ikke for å snakke om tv3 logoen, er ikke snakk om mer en 10min så er den brennt seg midlertidig fast.
    Den går no vekk etter litt " hvite vasking", men den kommer jo så altfor enkelt tilbake.... Hele TIDEN..

Er så lei av f.eks. bytte til tv2 eller nrk hvor det er et litt hvitt/grålig bilde å se den tv3 logoen der, i tillegg til den sorte stripen seff.

Det kan da ikke være meningen at jeg, egentlig hver dag, må kjøre en haug med "snø bilder" o.l. for å få vekk det forskjellige som henger så altfor tydelig igjen på tv'en...?
    Jeg føler alt er forgjeves da det skal så lite til før alt ser like j€%&# ut..
    Kontrast og lysstyrken har alltid stått rundt 50%.

Har aldri hørt om noen med samme problemet med denne tv'en, eller noen andre plasma tv'er for den slags skyld..
    Forventet liksom ikke dette når jeg kjøpte et så dyrt tv.
    Føler det er noe feil med det, at det er ALTFOR følsomt enn de andre..

Men jeg vet jo at det ikke er så lett som å bare ringe Panasonic å forvente at alt går som en drøm derfra....
    Ka mener dere jeg bør gjøre?

MVh Chris

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av FuZZY
    Hallo.

Har hatt min Panasonic 42" PV500 i ca. 1 1/2 år no. Kjøpt hos Elkjøp

Etter mye lesing på nett, så mener jeg at det må være noe feil med min.
    På høyre siden av tv'en, ser man ganske lett at jeg har sett noen filmer i 4:3..
    Og på nedre midt del av skjermen kan man se, akkurat som to lyse striper..som er etter undertekster seff..

Den sorte stripen til høyre er der alltid, men sees lettest med hvit/grå bakgrunn. Det som er etter undertekst ser jeg bare med mørke bakrgrunner.
    Jeg kjører regelmessig "snø bilde", og Plasma cleaner som inneholder noen vaske program.
    Dette hjelper på, men den sorte stripen blir jeg aldri kvitt, men den bli litt svakere.
    Ellers så kjører jeg alt i 16:9...

Men så går det en stund(ikke mer enn noen timer med tv titting) så er jo alt tilbake igjen.
    Ikke for å snakke om tv3 logoen, er ikke snakk om mer en 10min så er den brennt seg midlertidig fast.
    Den går no vekk etter litt " hvite vasking", men den kommer jo så altfor enkelt tilbake.... Hele TIDEN..

Er så lei av f.eks. bytte til tv2 eller nrk hvor det er et litt hvitt/grålig bilde å se den tv3 logoen der, i tillegg til den sorte stripen seff.

Det kan da ikke være meningen at jeg, egentlig hver dag, må kjøre en haug med "snø bilder" o.l. for å få vekk det forskjellige som henger så altfor tydelig igjen på tv'en...?
    Jeg føler alt er forgjeves da det skal så lite til før alt ser like j€%&# ut..
    Kontrast og lysstyrken har alltid stått rundt 50%.

Har aldri hørt om noen med samme problemet med denne tv'en, eller noen andre plasma tv'er for den slags skyld..
    Forventet liksom ikke dette når jeg kjøpte et så dyrt tv.
    Føler det er noe feil med det, at det er ALTFOR følsomt enn de andre..

Men jeg vet jo at det ikke er så lett som å bare ringe Panasonic å forvente at alt går som en drøm derfra....
    Ka mener dere jeg bør gjøre?

MVh Chris
    Jeg hadde selv denne flotte tv,n men er nå byttet ut med en heftig Samsung plasma 50 tommer.Jeg hadde aldrig problem med innbrenning på min pana 500 Så jeg mener du burde kontakte Panasonic hvis du bare har kjørt 50% kontrast og lysstyrke på den hele tiden.Da er det en svakhet med dette apparatet er jeg redd.Samsung sin innbrennings måte er helt toppers,den fjerner alt uansett,etter min mening.:-D

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 42" PV50 og den står har stått på disney 8-10 timer enkelte dager(glemmer somregel å sku den av) og har ikke hatt problemer med innbrenning av logoen.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tatt kontakt med Elkjøp og eller Panasonic. Det høres jo ut som det må være noe galt med tven din.

Nå har jo samtlige andre i denne tråden fortalt deg att de ikke har opplevd samme problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo igjen...

Tenkte jeg bare skulle fortelle hvordan det gikk videre med meg..

Jeg tok kontakt med Panasonic, de sa noe med at bildet ikke "oppdaterte seg fort nok", å at jeg skulle ta kontakt med Elkjøp å få noen til å se på det.

Det gjorde jeg, fant også ut at jeg hadde 2års garanti på tv'en, som forresten ikke går ut før i november i år.

Elkjøp ville sende en service mann til å se på det, da det er de som skal konstantere om det er en garanti sak eller ikke.

Så imorgen 18.mai, kommer han.

Noen tips?
    Ser for meg at det ikke blir lett å prøve å forklare han alt, samtidig vise "symptomene".
    Så må jo bare håpe at det er en veldig forståelig og tolmodig kar.

En løsning på det må jo vi finne... for no er det helt gale.. det er sånn at jeg begynner å kvi meg til å se en dvd, for så å se masse spor av undertekst når det kommer en mørk scene..

Så jeg får bare be og håpe....
    Betalte tross alt over 31k for det...å tv'er til 1/4 av prisen funker jo bedre på dette punktet...

Lar høre fra meg når det er over.
    mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •