Ta av fot på LG 47lb2rf ? ? ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer ViewMaster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ta av fot på LG 47lb2rf ? ? ?

## Problem Løst##

Pinlig enkelt hehe.

Mvh Helge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du, sliter med min 37"... Hva var løsningen? Begynte å skru av skruer i hytt å pine, men fikk kalde føtter.. Hvilke skal av?ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vist være 8 skruer som må skrues ut.

Jag lyckades avlägsna foten på min lg 37lb2r i förrgår natt efter några svordommar. Hittade först bara 6 skruvar att ta bort och då satt den fortfarande som berg. Tricket var att avlägsna en skruv i ett hål som inte hade "pil som pekar på skruvhålet". Jag såg att skruvhålet innehöll en skruv långt in efter att ha lyst med ficklampa då denna sitter mycket djupare än de andra 6.

x_________________________x
    x_x_______x____x________x_x

_________[_____]__________

Ovan är en skiss på de 8 skruvar som skall bort på baksidan av tv´n. Sedan kan man kyfta bort hela ###### blyklumpen.

Jag har köpt ett vogel 6305 fäste som är mattsvart och passar tv´n utseendemässigt mycket bra. Den nedre horisontella pinnen sitter dock jävligt dumt placerad för kontakterna så jag har fått våldföra mig lite på min vga sladd, Scart kontakten fick precis plats (den jag har iallafall vilken är en ganska liten billig variant så en fetare kan nog bli svårt)

För tillfället sitter tvn uppe med sån gipsplugg i metall som man fäster med tång, men jag funderar på att hänga den i en takbalk med någon form av rep fäst i den övre horisontella pinnen (vindslägenhet). Skulle kunna vara rätt coolt men jag vet inte riktigt om väggfästet gillar den upphängningen. Med den varianten skulle jag dessutom lättare kunna komma åt sladdarna bakom tv´n vilket är ett rätt svårt projekt med den nedre horisontella pinnen som är i vägen.

hentet fra: Minhembio forum -> LG LB2R Serien

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •