Panasonic TH42PV45! Ett bra kjøp??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TH42PV45! Ett bra kjøp??

Har akkurat bestilt en Panasonic TH42PV45 til den nette sum av 10000 høvdinga..Etter testene jeg har lest virker dette som ett bra kjøp til prisen. Nån hær som har erfaring me denne plasmaen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer på det samme, har noen testet PV60 og PV45 opp mot hverandre?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV45 og PV60 er vel egentlig samme TV'en, bare med noe få små forskjeller. PV45 fåes kun i sølv og er oppgitt til å ha litt mindre kontrast (8000:1). Fremdeles en meget bra TV til prisen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har akkurat bestemt meg for å kjøpe denne selv (bytter fra 37PA50).

På Siba i Oslo hadde de 42 PV60 og PV45 oppstilt ved siden av hverandre med HD signal. Sto lenge og kikket og kunne ikke se noe forskjell. Har også sett de ved siden hverandre på Elkjøp ( det var 37` riktignok) med forferdelig signal og det var fortsatt ikke noe forskjell...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte 37PV45 til mamma (10k på Elkjøp før jul). Jeg ble helt "svimelått" av bildekvalitet og svartnivå. Har kun sett den med analoge signaler fra Get (uten dekoder), så jeg vet ikke noe om PC eller spillkonsoll.

Den har bedre svartnivå og betraktningsvinkel enn min Sharp 42xd1e til 20k.

-Jørn

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært innom Lefdal, og de anbefalte IKKE pv45 (selvom jeg sa jeg skulle ha den eller pv60, og de ikke hadde pv60 på lager). Han sa fargene på Pv45 var mye blassere, og at dette var en typisk billigmodell. Anbefalte meg heller å spore ned PV60 et sted. Kudos til Lefdal strømmen for god hjelp.

Konklusjon: Pv45 kan ikke sammenlignes med PV60 da sistnevnte er bedre på farger, 20% mindre kontrast på PV45 etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darker
    Vært innom Lefdal, og de anbefalte IKKE pv45 (selvom jeg sa jeg skulle ha den eller pv60, og de ikke hadde pv60 på lager). Han sa fargene på Pv45 var mye blassere, og at dette var en typisk billigmodell. Anbefalte meg heller å spore ned PV60 et sted. Kudos til Lefdal strømmen for god hjelp.

Konklusjon: Pv45 kan ikke sammenlignes med PV60 da sistnevnte er bedre på farger, 20% mindre kontrast på PV45 etc.
    bare tull...

han er ikke ute etter å hjelpe deg men å lure deg og det klarte han.

Lefdal har oppnådd akkurat det de ville, få deg til butikken og selge deg en annen TV enn PV45, det kalles lokketilbud. PV45 tjener de altfor lite på, derfor får de beskjed om å pushe andre dyrere modeller. det samme skjer på Elkjøp hvis du drar dit.

sier det igjen, ingen synlige forskjeller.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå har jeg desverre ikke noen link til dette for jeg kan ikke huske hvor jeg leste det, men en representant for Panasonic sa at denne TV'en er identisk med PV60, men at den har et andresorteringspanel.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men mangler den ikke HDMI?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    njet!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....en representant for Panasonic sa at denne TV'en er identisk med PV60, men at den har et andresorteringspanel.
    Det har også jeg fått høre fra mine kontakter i Panasonic, så jeg tror du har rett. Men likefullt er dette en bra TV, om trådstarter ikke vil vente på PX70 som ser meget bra ut. Den overgår klart PV45 og 60 på utseende, spesifikasjoner og ikke minst: prisen. Det ser jaggu ut til at de nye modelene starter prismessig rett over "dumpingprisene" på PV60.

PS. De som gjerne vil ha PV60, kan vente seg en pris nærme 10k i ukene fremover fordi lagrene skal tømmes. Her gjelder det å ha is i magen.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en på elkjøp så har man 30 dagers "sikkerhetssone" tilfelle det skulle komme noe vannvittige tilbud nå når den nye skjermen kommer på markedet.

(OT: hvordan er det når man handler TV i butikk, må man oppgi sitt eget navn?)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber på Lefdal, og ser pv45 ved siden av pv60 daglig, og det er umulig å se forskjell på bilde på de to modellene!

Jeg synes 10000kr for PV45 er et kjempekjøp!

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Jeg jobber på Lefdal, og ser pv45 ved siden av pv60 daglig, og det er umulig å se forskjell på bilde på de to modellene!

Jeg synes 10000kr for PV45 er et kjempekjøp!
    Men det er i butikklyst lokale. Er det mulig at når kontrasten er litt lavere at sortnivået er litt dårligere?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sebbi
    bare tull...

han er ikke ute etter å hjelpe deg men å lure deg og det klarte han.

Lefdal har oppnådd akkurat det de ville, få deg til butikken og selge deg en annen TV enn PV45, det kalles lokketilbud. PV45 tjener de altfor lite på, derfor får de beskjed om å pushe andre dyrere modeller. det samme skjer på Elkjøp hvis du drar dit.

sier det igjen, ingen synlige forskjeller.
    Han oppfordret meg til å finne en Pv60 et annet sted da de ikke hadde... hvis han lurte meg da lurte han seg selv mer vil jeg hevde.. anbefalte ingen andre tv'er eller noe.. så, enten var han forbanna god på luring eller så var han faktisk ærlig

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han oppfordret meg til å finne en Pv60 et annet sted da de ikke hadde... hvis han lurte meg da lurte han seg selv mer vil jeg hevde.. anbefalte ingen andre tv'er eller noe.. så, enten var han forbanna god på luring eller så var han faktisk ærlig
    Vel, vi vet at ikke han var ærlig (må jo nevnes at ikke det er han personlig som bestemmer seg for å juge, han er jo bare en ansatt som blir fortalt hva han skal si)... at han i tillegg er en utrolig dårlig selger sier det meste om nivået på ansatte i de store kjedene.

finnes dyktige folk innmellom men de er desverre i mindretall så vær kritisk til hva de forteller deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *nix*

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sebbi
    (OT: hvordan er det når man handler TV i butikk, må man oppgi sitt eget navn?)
    Jeg oppga pappas navn sist jeg kjøpte TV på Elkjøp. Gikk helt greit, ingen spørsmål.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Men det er i butikklyst lokale. Er det mulig at når kontrasten er litt lavere at sortnivået er litt dårligere?
    Vell nå har jeg mest sett de i butikklyst lokale, så vanskelig å si om sortnivået er helt likt, men iom at de er i vurderingen når jeg nå skal ha tv selv, så er de testet ganske så grundig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den i hus og grundig testet og kan ikke si annet en at dette er et meget godt kjøp, mye plasma for pengene.

Eneste som er litt uvant er at den er i helt sølv, og personlig har jeg ikke helt sansen for det.

HD DVD er selvfølgelig helt rått, som det burde.

Mulig jeg har vært heldig men min skjerm er musestille i lyse partier, har ikke støy problemene jeg har lest noen klage på.

Anbefales!

(kjøpte på Siba, spurte selgeren rett ut om jeg kunne oppgi et vilkårlig navn, det gikk helt greit...)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •