Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 93 av 93 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93
Viser resultater 1,841 til 1,852 av 1852
    Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette var interessant. Kjøpte også gjennom powerbuyet...2 stk tv'er. Betalte enda 1800.- for mye, de pengene har jeg ennå ikke sett snurten av.:evil: Noen ganger er den litt treig å få på. Dette går i perioder hos meg. Følger spent med videre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Dette var interessant. Kjøpte også gjennom powerbuyet...2 stk tv'er. Betalte enda 1800.- for mye, de pengene har jeg ennå ikke sett snurten av.:evil: Noen ganger er den litt treig å få på. Dette går i perioder hos meg. Følger spent med videre.
    Fiks det før den tar kvelden helt, så slipper du å være uten tv

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, får se hvor glade de er siden det ikke er en "norsk" tv:???:

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Fiks det før den tar kvelden helt, så slipper du å være uten tv
    Jeg fikk i svar at de kunne søke reklamasjon for meg hvis jeg skrev en søknad om reklamasjon. Denne søknaden blir ikke avgjort før teknikeren har sett på TV'en og feilen.

TV'en ble hentet Torsdag 22.4 og sendt til Kongsvinger for reperasjon.

Kommer med mer informasjon etterhvert som saken utvikler seg.

Utfallet på denne saken kommer til å være avgjørende på hvordan jeg vil foreta dyre kjøp av TV'er i fremtiden, da min neste TV sikkert vil koste endel.

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tilbake TV'en fra reparasjon, dvs Tirsdag den 27.4, det tok ca 6 dager å få reparert den med transport opp og ned.

De byttet kondensatorene i powersupply'et og TV'en fungerer som den skal igjen. Reperasjonen ble dekket av reklamasjonen som jeg leverte søknad på før de hentet TV'en siden tven var 2.5 år gammel.

Jeg er veldig fornøyd med at prosessen gikk bra uten noen form for problemer. I reklamasjons søknaden la jeg med linker til steder hvor man diskuterer problemet med powersupplyet på disse tvene.

Jeg ga beskjed til Infocare at jeg ikke hadde embalasje så da ble det ordnet uten problemer. De som hentet tv'en med seg en stor pappeske med bobleplast som var beregnet for å flytte TV'er.

Hvis det er noen som vil ha en kopi av reklamasjons søknaden så kan man sende meg en PM.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    muligens dumt spørsmål - og jeg beklager hvis noen har svart før, et søk klarte ikke å gjøre meg klokere..

Til spørsmålet; kan man få disse tvene (jeg har LE40M86) til å starte opp på en ekstern kilde, si f.eks. HDMI1, i stedet for TV? Med HD PVR-dekoder fra CD er det kjipt å alltid starte med snø og måtte klikke hundre ganger på Source for å komme til TVsignalene...

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min starter alltid på den jeg brukte sist. eks. hdmi2.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    min starter alltid på den jeg brukte sist. eks. hdmi2.
    Slik er min også, men det er mulig den velger en scartinngang først hvis det er noe tilkoblet der.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twiztar
    muligens dumt spørsmål - og jeg beklager hvis noen har svart før, et søk klarte ikke å gjøre meg klokere..

Til spørsmålet; kan man få disse tvene (jeg har LE40M86) til å starte opp på en ekstern kilde, si f.eks. HDMI1, i stedet for TV? Med HD PVR-dekoder fra CD er det kjipt å alltid starte med snø og måtte klikke hundre ganger på Source for å komme til TVsignalene...
    Hei. Jeg har LE46M87 med Canal Digital HD PVR dekoder. Den starter alltid på hdmi-inngangen.

Høres rart ut det forslaget om scart-inngang ettersom tv`en starter på snø (tuner). Men det kan allikevel være lurt å trekke ut alt utenom hdmi`en, bare for å teste. Høres ut som tv`en din ikke lagrer innstillinger korrekt. Du har ikke fysisk av/på bryter på strømtilførselen?

Newcomer Autodidact sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infocare
    Takket være tilbakemeldinger om power-feilen her, kontaktet jeg selv i forrige uke Infocare, som har avdeling her i Haugesund. Bare Elesco er nevnt på Noreks sider, og de har nærmeste avdeling i Bergensområdet.

Var nedom dem for å fiske om at dette var en kjent feil, hvilket det var. Kondensatorfeil på power og hovedkort var noe "de hadde hørt om før". Så får jeg håpe at kondensatorene på hovedkortet ikke tørker inn senere.

De spurte om hvor stor TV'n var (46") og ville sette i gang en hentesak på det. Ettersom vi bor rett i nærheten og kjører "forbi" daglig (med romslig bil), sa jeg at vi like greit kunne svippe nedom med den neste morgen — noe husfruen gjorde.

Da glemte vi kvittering/faktura, så jeg kjørte ned med den litt før 10 på formiddagen og så for meg en god uke hvor vi kunne spille ludo og andre brettspill — bli kjent med hverandre i familien liksom, men den gang ei. Før klokka var slått 14 på dagen, tikket det inn SMS om at TV'n var ferdig reparert!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er mine 2 tv'er fikset. Kjøpt gjennom powerbuy, tok kontakt med norek, siden disse hadde levert tv'ene. Ble da henvist til powerbuyet, der jeg hadde kjøpt tv'eve. Og etter litt rot fikk jeg kontakt med avshop (som hadde levert disse). De fisket frem kvitteringen min, og sa jeg bare kunne ta kontakt med Elesco (avshop var utrolig servicevennlige!). Elesco har en avdeling her lokalt, så da var det bare fryd og gammen. Tekniker hadde ferie til mandag som var. Da ringte han med kl.09.00, sa han skulle bestille deler. Tirsdag kl.15.30 var han hjemme hos meg og fikset begge tv'ene. Snakker om rask service! Vanlig problem på samsung tv'er, han hadde fikset 3 stykker tidligere på dagen:roll:
    Det kostet selvfølgelig ingenting. Sitter nå å leter etter kalibreringsinnstillinger, så hvis noen har...gjerne post dem her!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Autodidact
    ....så for meg en god uke hvor vi kunne spille ludo og andre brettspill — bli kjent med hverandre i familien liksom, men den gang ei. Før klokka var slått 14 på dagen, tikket det inn SMS om at TV'n var ferdig reparert!
    Flaks!

Side 93 av 93 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •