Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 92

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 92 av 93 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 SisteSiste
Viser resultater 1,821 til 1,840 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Affisen
    Takker for gode svar. De var å hentet tv igår, har foreløbig ikke snakket med Datakjeden ennå.

Jeg siterer mail fra Infocare:

"Hei

Viser til registrering av Samsung 46” LCD-TV.

Synd at det har dukket opp feil igjen. Har du fortsatt emballasje til apparatet?

Vi presiserer at kjøpsloven ikke sier at du kan heve kjøpet etter tre ganger, men at du har krav på et nytt apparat etter tre ganger med samme feil. Hvis det ikke er samme feil alle gangene må det fire ganger til før du kan få nytt apparat. Ved et sånt tilfelle søker vi Samsung om kreditering, som deretter krediterer forhandleren. Om de avgjør å gi nytt apparat eller å godkjenne å heve kjøpet er i de fleste tilfeller opp til dem.

Vi har uansett ikke mulighet til å heve kjøpet for deg, så ønsker du sjekke opp dette nærmere, så er det fint om du sjekker opp med forhandler først."

Stemmer dette? Eller prøver de å lure meg? Og kommer de kanskje til å si at det er en "annen feil" denne gangen, for å slippe å søke Samsung om kreditering, pga. de har tabbet seg ut når de ikke klarte å fikse tv'en de 2 første forsøkene? Er jeg paranoid?

Noen som har erfaringer med Infocare?
    Kan supplere med litt informasjon her:
    Kjøpsloven skal ikke benyttes. Det er forbrukerkjøpsloven som gjelder her.
    Ettersom produktet ikke samsvarer med kravene i §15 så foreligger det en mangel etter §16.

I følge §29 har du krav på retting eller omlevering av et produkt med en mangel.
    I følge §30 har ikke selger krav på mer enn 2 avhelpsforsøk (reparasjon av feilen).
    Klarer ikke selger å rette feilen kan du i følge §31 kreve prisavslag, eller i følge §32, heve kjøpet dersom mangelen ikke er uvesentlig.

Så enkelt og greit:
    §30: Krav på 2 avhelpsforsøk
    §32: Krav på å heve kjøp dersom det foreligger en mangel som ikke blir rettet etter 2 avhjelpsforsøk jmf. §30.
    Det skal sies at spesielle forhold kan gjøre at selger har krav på ytterligere avhjelpsforsøk, men jeg tror ikke de kommer noen vei med et slikt krav her.

Kravet om å heve kjøpet må rettes til selger av produktet, ikke reparatør.
    Kommer du ingen vei med kravet så kan du ta kontakt med Forbrukerrådet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Kan supplere med litt informasjon her:
    Kjøpsloven skal ikke benyttes. Det er forbrukerkjøpsloven som gjelder her.
    Ettersom produktet ikke samsvarer med kravene i §15 så foreligger det en mangel etter §16.

I følge §29 har du krav på retting eller omlevering av et produkt med en mangel.
    I følge §30 har ikke selger krav på mer enn 2 avhelpsforsøk (reparasjon av feilen).
    Klarer ikke selger å rette feilen kan du i følge §31 kreve prisavslag, eller i følge §32, heve kjøpet dersom mangelen ikke er uvesentlig.

Så enkelt og greit:
    §30: Krav på 2 avhelpsforsøk
    §32: Krav på å heve kjøp dersom det foreligger en mangel som ikke blir rettet etter 2 avhjelpsforsøk jmf. §30.
    Det skal sies at spesielle forhold kan gjøre at selger har krav på ytterligere avhjelpsforsøk, men jeg tror ikke de kommer noen vei med et slikt krav her.

Kravet om å heve kjøpet må rettes til selger av produktet, ikke reparatør.
    Kommer du ingen vei med kravet så kan du ta kontakt med Forbrukerrådet.
    Okok forstår. Sendte mail til Datakjeden idag med skriftlig krav om heving av kjøpet. No more mister nice guy. Venter på svar :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg kjøpte denne tv så har jeg skaffet meg endel annet utstyr og da har jeg fått noen flere problem.

Har skaffet meg bl.a en subwoofer (pioneer) og en reciver.

Når jeg slår på subwoofer så starter denne og dure eller brumme... men slår jeg av tv (samsung så er denne låten borte.

Uansett hvor langt jeg setter sub unna tv.

Noen som vet om samsung beskyttet tv mot interference ????

Newcomer agin sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alphadec:

Har ikke så må mye kunnskap på dette området, aldri vært borti lignende problem på min M86. Men har passet på dette i mitt oppsett:
    -bruke jordet stikkontakt i vegg til tv'en siden min har jordet støpsel
    -bruke galvanisk skille selv om dette ikke er direkte inn på tv, men til kabeltv-dekoder
    Gjelder dette også for deg, og har du forsøkt å bruke annet strømuttak til subw.forsterkeren?

Beskyttelsen mot interferens som du never er vel mest vanlig å bruke på utstyr som høyttalere (magnetisk skjerming), og evt. forsterkere

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Deaktivere scart

Hei,
    Noen som vet hvordan man kan deaktivere scart? Eller har andre alternativer til hvordan jeg kan slippe å være innom Ext 1 og Ext 2 HVER ENESTE gang jeg skal bytte fra HDMI1 til HDMI2 på min Samsung. Det er selvfølgelig ingenting koblet på scart, nettopp derfor jeg ikke vil innom de.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Technicrypt CXV cam`en kan benyttes sammen med tv`en for å ta inn RiksTV? Eller var det slik at tv`en ikke støttet mpeg4?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne modellen har kun mpeg2 dekoder, så det går dessverre ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viflars
    Hei,
    Noen som vet hvordan man kan deaktivere scart? Eller har andre alternativer til hvordan jeg kan slippe å være innom Ext 1 og Ext 2 HVER ENESTE gang jeg skal bytte fra HDMI1 til HDMI2 på min Samsung. Det er selvfølgelig ingenting koblet på scart, nettopp derfor jeg ikke vil innom de.
    Hvis du trykker på "anynet" så får du opp en liste med HDMI enheter som er tilkoblet. Da slipper du trykke igjennom source hvergang du skal bruke fks hdmi 1,2 eller 3.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det fungerte ikke

Ved å bruke anynet knappen så finner den ingen flere HDMI enheter, selv om jeg søker

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viflars
    Ved å bruke anynet knappen så finner den ingen flere HDMI enheter, selv om jeg søker
    Det virker som om Anynet er avhengig av at CEC står på, noe som skaper problemer for noen av dem som ikke har Samsung hele veien.

Jeg testet på min egen nå, men den finner ikke noe her heller (Pioneer-receiver).

Kanskje Alphadec har Samsung-komponenter tilkoblet?

Jeg har heldigvis bare en HDMI tilkoblet, TV står på denne hver gang jeg slår den på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

Ser jo at når jeg manuellt setter den til HDMI2 hvor PS3 står koblet til og velger Anynet, så står det jo HDMI2 øvers i menyen. Men her får jeg altså ikke valgt noen ting.

Hvis jeg da skal bytte fra HDMI2 tilbake til HDMI1 hvor GET boksen er koblet til så må jeg enten klikke Source forbi EXT1 og EXT2. Eller jeg kan gå inn på Menu og Velge annen Input fra listen her. Den input lista burde man kunne få opp enklere direkte på tv`en. Synd at Anynet ikke funker på samme måten ....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung LE40M86BD

Min tv har litt støy i kantene, dette vises gjerne i litt mørke partier, spesielt når et spill booter fra PS3 og Xbox. (Dette skjer også med dvd, blu-ray og alt som vises fra PS3 og Xbox) Jeg har sendt den inn på service en gang, da oppdaterte de firmware. Sa at den funka, men den hadde samme problem. Og nå er det inne igjen. Men jeg kom til å tenke på en ting. Kan støyet forårsakes ved at jeg har tvantenna i? Jeg tar imot analoge signaler, ikke noe digitalt her i gården. Har noen av dere hatt dette problemet? Kan dette være årsaken?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rare lyder i TV'n

da kej kjøpte TVen for et par år siden virket det ikke da jeg fikk det. var kilkkelyder som kom fra rundt power knappen, jeg ga det en liten dunk og det har funket helt fint opptil nå. Det som skjer er at de samme lydene kommer, men etter ca 10-15 sekund slår det seg på... jeg er meget bekymret, noen som har erfaringer med dette problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Søtter M87 1080p/24?

Feilpost, beklager.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av megaman80
    da kej kjøpte TVen for et par år siden virket det ikke da jeg fikk det. var kilkkelyder som kom fra rundt power knappen, jeg ga det en liten dunk og det har funket helt fint opptil nå. Det som skjer er at de samme lydene kommer, men etter ca 10-15 sekund slår det seg på... jeg er meget bekymret, noen som har erfaringer med dette problemet?
    Du bør absolutt være bekymret. Samsung har faktisk et class action lawsuit gående mot seg for akkurat dette problemet. Det viser seg at de har gått til den billigste del leverandøren når de skulle bestille inn kondensator til strømforsyningene i disse TV'ene. Resultatet er etter et par års bruk tørker de ut og TV'en vil få det vanskeligere og vanskeligere å "tenne". Du vil senere oppleve at TV'en skrur seg av seg selv, og til slutt vil du ikke klare å skru den på i det hele tatt.

Jeg oppdaget dette i helga på mitt LE40M87, det er bare litt over 2 år gmlt.
    Skal ta det med på Expert og reklamere imorgen, så får vi se hva som skjer.

Noen andre som har opplevd dette og fått reklamert med hell?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klingon2k
    Du bør absolutt være bekymret. Samsung har faktisk et class action lawsuit gående mot seg for akkurat dette problemet. Det viser seg at de har gått til den billigste del leverandøren når de skulle bestille inn kondensator til strømforsyningene i disse TV'ene. Resultatet er etter et par års bruk tørker de ut og TV'en vil få det vanskeligere og vanskeligere å "tenne". Du vil senere oppleve at TV'en skrur seg av seg selv, og til slutt vil du ikke klare å skru den på i det hele tatt.

Jeg må dessverre melde meg inn i denne klubben. Kjøpte tv`en min september 2007 og nå har den begynt å lage flere klikkelyder på rad før den starter opp. Sikkert samme elendige strømkomponenter som forårsaker tilsvarende feil hos andre.
    Istedenfor å reklamere overfor Expert ringte jeg like greit Samsung direkte, fog jeg regnet med de kom til å sende tekniker. Og helt riktig: de har nå opprettet supportsak selv om jeg gjorde oppmerksom på at det var en reklamasjonssak og ikke en garantisak (tror ikke tv`en har mer enn 2 års garanti?)
    Måtte lese opp modelnummer, serienummer og versjonsnummer. Han lurte litt på det med at modellen endte på xixef eller noe sånt, men siden den var kjøpt hos Expert skulle det uansett ikke være paralellimport, og de tok oppdraget direkte. Så nå venter jeg på tekniker (håper virkelig ikke jeg må sende bort tv`en for jeg får HD-dekoder om tre uker!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av megaman80
    Hvordan gikk reklamering for deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reklameringen for mitt vedkommende gikk smertefritt.

Leverte inn TV'en hos Expert Forus med klar beskjed om hva som var galt.

De har en service løsningen som lar deg sjekke live status selv via nettet så det var lett og følge med i prosessen. Det tok en ukes tid så fikk jeg det tilbake, med nye og nå riktig dimensjonert kondensatorer. Helt gratis selvsagt!

Jeg fikk låne en noe mindre LCD TV fra Expert imens (måtte spørre selv etter dette!) så det gikk helt fint.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reklameringen for mitt vedkommende gikk smertefritt.

Leverte inn TV'en hos Expert Forus med klar beskjed om hva som var galt.

De har en service løsningen som lar deg sjekke live status selv via nettet så det var lett og følge med i prosessen. Det tok en ukes tid så fikk jeg det tilbake, med nye og nå riktig dimensjonert kondensatorer. Helt gratis selvsagt!

Jeg fikk låne en noe mindre LCD TV fra Expert imens (måtte spørre selv etter dette!) så det gikk helt fint.
    Da var feilen ordnet hos meg og. Tekniker kom hjem og byttet delene. Var gjort på 45 minutter. Får håpe de nye delene er bedre enn de gamle

Nå venter jeg bare på HD dekoderen fra Canal Digital.

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da har dette skjedd med min TV også. Nå bruker TV'en et par forsøk på å starte opp og til slutt kommer den på. Det er vel kun snakk om tid før den ikke vil starte lengere.

Jeg har kontaktet InfoCare og håper dette skal ordne seg. Jeg kjøpte min gjennom det berømte Powerbuy'et for 2.5 år siden.

TV'en ble levert av via Norek og de har Infocare avtale med.

Jeg kommer med status når jeg vet noe mer om hvordan det går.

Side 92 av 93 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •