Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 91

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 91 av 93 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 SisteSiste
Viser resultater 1,801 til 1,820 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hmm..

Hei, lurer på å kjøpe meg en 37/40 tommers full-HD skjerm. Er veldig usikker, eneste jeg vet er at jeg vil ha samsung. For øyeblikket står det mellom m86, m87, a558, og a559. det som forvirrer meg mest er likheten m86/87 imellom og likheten a558/a559 imellom. 5-serien er jo mye nyere, men blanda følelser gjør meg litt usikker. Hjelp??

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål, fått en ripe i lakken på skjermen som synes ganske bra. Finnes det noe jeg kan bruke for og fjerne denne ripa eller dempe den? Tenkte litt på skopuss.. Kansje det kan funke?

Newcomer agin sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post Nintendo , NES, SNES

Sitat Opprinnelig postet av ConCon
    Jeg skrev over at jeg hadde samme problem som deg =( gjelder tilkobling både av NES og SNES... bildet rister opp og ned... det er TVen som gjør det, for da jeg brukte min gamle CRT TV så var bildet helt rolig.

MEN, du kan faktisk stille inn bildet slik at det blir helt rolig, da må du gå der man justerer Mhz istedet for kanal... da stiller den seg inn slik at det ikke rister.. men selv om du lagrer det slik, så rister det etter man bytter spill, resetter konsollen, eller skifter kanal på TVen... så Mhz må med andre ord justeres inn manuelt hver gang man vil spille med rolig bilde =/ om ikke noen vet om en løsning da?
    Hei, dere skriver at dere søker inn kanalen, altså kobler via antenneledning. Har ikke både NES og SNES mulighet for kompositt-tilkobling? Blir det samme resultat?

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan også bruke kompositt ja... men blir akkurat det samme... bildet rister =/ samt at da får man ikke gjort noe med det heller... slik man får via antennetilkobling.. menmen... =/ Jeg har ikke fått prøvd scart via SNES enda da.. men regner med at det blir samme resultat som via NES... jævla risting :evil: hehe
    Dali - Auralex - Van den Hul - Yamaha - Marantz

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er m86/7 fortsatt å anbefale til prisklassen 8000?
    Jeg og damen tenker å spleise (ikke rike studenter akkurat), og tenker i klassen 8-10000max. Jeg tenker 40 hun tenker MINST 40 gjerne 42 ( litt omvendt tankegange blandt oss). Skal brukes tilkoblet PC, fremtidig ps3? og kabeltv koblet med vanlig antenneinngang.
    Er det noen andre og nyere tver som anbefales foran disse to til samme prisklasse? Om det er en MYE bedre med bare vanlig HD så burde jeg vel velge det, men har lyst på fullhd mest for pcens skyld, ikke for filmer i full hd.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en svær tråd, og etter mislykkede søk har jeg et par spørsmål.

1) Har noen prøvd denne TV'en med en VGA-tilkobling, oppløsning 1360*768? Hvordan er kvaliteten på dette?

2) Hvor lang garanti får man fra Komplett.no, 1 år bare? Da tenker jeg tekniske feil ved TV'en.

(LE40M87BD)

Håper noen kan hjelpe.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dolgar
    Jeg har ikke dette problemet, men ser du har samme oppsett som meg (M86 fra første Powerbuy og PS3). Det jeg har problem med er en slags flimring (en slags bølgende bevegelse) i mørke partier når jeg kjører blu-ray fra PS3 i 24fps. Det er såpass sjenerende at jeg må skifte til 60 fps når jeg ser på film. Har du elller andre støtt på samme problem?
    Hei folkens.

Har søkt etter løsning på dette problemet, men fant bare spørsmålet i sitatet. Har endelig prøvd BD-spilleren og ble overveldet over kvaliteten, bortsett fra denne flimringen/bølgebevegelsen som er veldig irriterende. Har ikke merket andre bugs.

Hovedkort 1011 og firmware 2000 (22.mai 2007).

Noen som vet noe?

mvh
    Ole

Newcomer agin sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hei folkens.

Har søkt etter løsning på dette problemet, men fant bare spørsmålet i sitatet. Har endelig prøvd BD-spilleren og ble overveldet over kvaliteten, bortsett fra denne flimringen/bølgebevegelsen som er veldig irriterende. Har ikke merket andre bugs.

Hovedkort 1011 og firmware 2000 (22.mai 2007).

Noen som vet noe?

mvh
    Ole
    Hei! Husker ikke hvilket hovedkort/firmware som er på min, mener dette skal være nyere enn det som gir de 'mest kjente' bugs (movieplus f.eks.). Men opplever akkurat det samme som beskrevet over.

Jeg får det bølgeaktige bildet både på
    - 1080p24 fra Toshiba'en(HD DVD), samme har hendt ved 1080p24 fra PC.
    - 1080p50, 1080i50 og 720p50 fra PAL-DVD'er.

(Bruker enn så lenge en Oppo-spiller til PAL-materialet, siden den kjører alt på 60hz så lenge man ikke velger PAL eller AUTO i grunnoppsettet. Bildets bevegelse blir da greit å se på, men den oppskalerer naturlig nok ikke like godt som Toshibaen.)

Er det noen som har måttet bytte hovedkort grunnet dette problemet, eller er det noen som kan bekrefte utbedring etter bare firmware-oppdatering?

EDIT: Er for ordens skyld ikke flimring på 1080p60, opplever du også flimring/bølger på denne frekvensen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Enda en ja!

Eksperimenterte litt i går med PC-oppløsning. Det er på 24P dette skjer. Forsøkte 25i, 29i, 30i, 50p og 60p (tror jeg husker alle riktig) og alle disse er ok. Det virker som det er kun når TV går i "24"-modus.

Har funnet noen kommentarer på utenlandske forum om at et TV ikke nødvendigvis viser 24 riktig, selv om den kan ta imot denne frekvensen. Så hvis TVen omformer dette til 50 eller 60, er det mulig det er der problemet ligger. De TVene som er "ekte" 24Hz, dobler dette til 48, 72, 96 eller 120 slik som jeg forsto det.

Det som da er litt rart, og motstridende til info over, er at flere rapporterer at den viser helt strøkent bilde på 24Hz. Derfor lurer jeg på om det kan være en bug. Men har ikke funnet noe om at dette kan rettes. Så vidt jeg har skjønt, er det to forskjellige hovedkort i M86, og mitt er det nyeste. Firmware har nå kommet helt til 2013 etter det jeg har lest.

Når jeg slår av 24Hz funksjonen på BD-spilleren, får TVen 60Hz (vet ikke hvorfor det ikke blir 50). Da gjøres vel konverteringen i BD-spilleren, noe den tydeligvis gjør mye bedre. Det blir "helt perfekt". Så jeg har forsåvidt løst det, men hvis det er feil på TVen og ikke bare at den gjør dette dårlig, hadde det jo vært greit å få fikset det.

mvh
    Ole

Newcomer agin sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hei,
    Eksperimenterte litt i går med PC-oppløsning. Det er på 24P dette skjer. Forsøkte 25i, 29i, 30i, 50p og 60p (tror jeg husker alle riktig) og alle disse er ok. Det virker som det er kun når TV går i "24"-modus.
    Ok, er selvsagt mulig min tv sliter med flere frekvenser enn kun 24hz.... :neutral: altså alt jeg har prøvd av 50hz-formater.

Har funnet noen kommentarer på utenlandske forum om at et TV ikke nødvendigvis viser 24 riktig, selv om den kan ta imot denne frekvensen. Så hvis TVen omformer dette til 50 eller 60, er det mulig det er der problemet ligger. De TVene som er "ekte" 24Hz, dobler dette til 48, 72, 96 eller 120 slik som jeg forsto det.
    Det som da er litt rart, og motstridende til info over, er at flere rapporterer at den viser helt strøkent bilde på 24Hz. Derfor lurer jeg på om det kan være en bug. Men har ikke funnet noe om at dette kan rettes. Så vidt jeg har skjønt, er det to forskjellige hovedkort i M86, og mitt er det nyeste. Firmware har nå kommet helt til 2013 etter det jeg har lest.
    Her er jeg fortsatt litt usikker. Men om i alle fall min tv ikke klarer vise 50hz er det nærliggende å tro dette kan føre til at den heller ikke vil vise 48hz,72hz,96hz eller 120hz riktig heller? Kun 60hz som vanligvis er native oppløsning.
    Når jeg slår av 24Hz funksjonen på BD-spilleren, får TVen 60Hz (vet ikke hvorfor det ikke blir 50). Da gjøres vel konverteringen i BD-spilleren, noe den tydeligvis gjør mye bedre. Det blir "helt perfekt". Så jeg har forsåvidt løst det, men hvis det er feil på TVen og ikke bare at den gjør dette dårlig, hadde det jo vært greit å få fikset det.
    Først det med 50hz: Det er bare PAL-DVD'er (vanlige norske DVD'er f.eks.) som har 50hz som standard, HD-materiale på originaldisker (BD/HD DVD) er i utgangspunktet alltid 24hz. Benytter man ikke 24hz-funksjon på avspiller vil den vanligvis konvertere til 60hz, den vanligste standarden for HD-tv'er.

Beklager å være gledesdreper her ops: . Det er riktig at BD-spilleren gjør konvertering fra 1080p24 som alle(?) BD/HDDVD-filmer er lagret i, men eneste måte å få fullt utbytte av dette er å ikke konvertere det til 1080p60 i det hele tatt - kun at tv'en dobler det til 48,72,osv. som du nevnte.

Det at bildet ser tilsynelatende perfekt ut her (se bra ut på min TV når jeg sender det ut som 1080p60) er bare grunnet at TV'en fint klarer å vise en kilde som i utgangspunktet er 60hz, eller her, konvertert fra 24hz til 60hz.
    Denne siden forklarer forskjellen greit: Hjemmekino.no - Guide - HDTV - HDTV-formater

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg da lurer på er om det er forskjell på å støtte formatet og å godta formatet. Dvs. at denne TVen viser alt i 60Hz (hvis det er TVens native frekvens) uansett hva den får inn?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne oppdateringen skulle jeg gjerne ha hatt.
    Ringte samsung da jeg først fikk problemer med CD - M86, men så snart de fant ut at jeg hadde import tv var det full stopp. Tilbydde meg å betale før oppdateringen, men fikk blankt nei.
    Har søkt meg fram til denne siden på nett og har nettopp blitt medlem. Har derfor ingen som helst aning om hvordan man skriver eller leser pm.

Skal prøve å legge så mye kontaktinfo på profilen som mulig, så er det bare å ta kontakt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kjapp service og oppgradering

Fikk ny hd dekoder fra canal digital og da var det ingen lyd på tv via hdmi, pluss at hdmi3 ikke virket. Ringte Samsung service igår, og tv'en ble hentet igår ettermiddag, idag kom den tilbake med ny software og nytt hoved kort. Nå virker alt tipp topp igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Defekt M86

Min 46m86 begynte å skape seg i november. Det flimret svarte horisontale striper i bildet, og det ble plutselig altfor mørkt. Jeg ringte til datakjeden, som jeg kjøpte den av, og de sendte meg videre til Infocare serviceverksted. De lagde sak av det, og kom å hentet den en uke senere. Så gikk det vel 3 uker tror jeg, og tv'en kom i retur. De hadde skiftet hovedkortet sa de. Men feilen var der fremdeles :cry: Jeg ringte de igjen, og en uke senere var Bring på døren å hentet tv'en igjen. Jeg INSISTERTE til Infocare de at de måtte teste den "en stund" før de erklærte den ferdig, siden feilen ikke alltid viser seg med en gang man slår den på. Jeg fikk låne en råtten 32" tv sannsynligvis fra 90-tallet av Datakjeden, i mellomtiden. Så nå, forrige mandag 12.januar, fikk jeg tv'en i retur for 2.gang. Nå hadde de skiftet en kabel inni sa de. Men feilen var der ennå :cry: bare at det var mindre flimring(fortsatt synlig dog) og fremdeles altfor mørkt. I tillegg så blør baklyset gjennom som store skyer på skjermen. Jeg ringte de igjen, og de beklaget seg veldig, men de kunne ikke gjøre annet enn å bestille henting på nytt.

Nå har de hatt 2 forsøk....Det er gått snart 3mnd. Har jeg krav på å få hevet kjøpet, eller i det minste få ny tv?

Er liksom drita lei nå, og har ingen tillit til at de klarer å fikse det på 3.forsøk.:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd å høre, sjekk med forbrukerombudet.
    Les forbrukerkjøpsloven: Forbrukerkjøpsloven - dine rettigheter - forbrukerportalen.no

Husker ikke detaljene, men høres ut som om du kan ha en fordel av å sette deg inn i reglene og bruke de for å få slutt på tullet. Ofte hjelper det å bare true med å ta saken til forbrukerombudet eller Forbrukerinspektørene i NRK, så får de fart på sakene, men viktig at du holder deg saklig og referer til punkter og lover og ikke bare skjeller de ut

Dette burde være interessant for deg:
    "Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet."

Edit: byttet fra kjøpsloven til forbrukerkjøpsloven, er en vesentlig forskjell for varer kjøpt etter 2002.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har 52m86 og hadde samme problemet med flimret svarte horisontale striper i bildet når jeg spilte x-box360. byttet kabel fra xbox til tv og stipene var borte

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Affisen
    Min 46m86 begynte å skape seg i november. Det flimret svarte horisontale striper i bildet, og det ble plutselig altfor mørkt. Jeg ringte til datakjeden, som jeg kjøpte den av, og de sendte meg videre til Infocare serviceverksted. De lagde sak av det, og kom å hentet den en uke senere. Så gikk det vel 3 uker tror jeg, og tv'en kom i retur. De hadde skiftet hovedkortet sa de. Men feilen var der fremdeles :cry: Jeg ringte de igjen, og en uke senere var Bring på døren å hentet tv'en igjen. Jeg INSISTERTE til Infocare de at de måtte teste den "en stund" før de erklærte den ferdig, siden feilen ikke alltid viser seg med en gang man slår den på. Jeg fikk låne en råtten 32" tv sannsynligvis fra 90-tallet av Datakjeden, i mellomtiden. Så nå, forrige mandag 12.januar, fikk jeg tv'en i retur for 2.gang. Nå hadde de skiftet en kabel inni sa de. Men feilen var der ennå :cry: bare at det var mindre flimring(fortsatt synlig dog) og fremdeles altfor mørkt. I tillegg så blør baklyset gjennom som store skyer på skjermen. Jeg ringte de igjen, og de beklaget seg veldig, men de kunne ikke gjøre annet enn å bestille henting på nytt.

Nå har de hatt 2 forsøk....Det er gått snart 3mnd. Har jeg krav på å få hevet kjøpet, eller i det minste få ny tv?

Er liksom drita lei nå, og har ingen tillit til at de klarer å fikse det på 3.forsøk.:evil:
    Som nevnt over her hadde det vært lurt å lese forbrukerkjøpsloven. Når du fikk tilbake tv`en andre gang og feilen fortsatt var der trenger du bare å sende reparasjonsdokumentasjonen til Datakjeden og si at du hever kjøpet.
    Tredje gang samme feilen oppstår har du krav på heving av kjøpet, og jeg kan ikke se annet enn at du oppfyller dette kravet ettersom feilen for deg oppleves som den samme.

Edit: Kan vel nevene at jeg selv hadde problemer med en flatskjerm som Infocare forsøkte å fikse to ganger. Da var jeg dritt lei, og tredje gangen sa jeg til butikken at jeg henver kjøpet. De ville veldig gjerne sende meg en erstatningsskjerm fra samme bedritne produsent, men det takket jeg pent nei til. Fikk dermed hele kjøpesummen tilbake for en tv som var drøye 2 år gammel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode svar. De var å hentet tv igår, har foreløbig ikke snakket med Datakjeden ennå.

Jeg siterer mail fra Infocare:

"Hei

Viser til registrering av Samsung 46” LCD-TV.

Synd at det har dukket opp feil igjen. Har du fortsatt emballasje til apparatet?

Vi presiserer at kjøpsloven ikke sier at du kan heve kjøpet etter tre ganger, men at du har krav på et nytt apparat etter tre ganger med samme feil. Hvis det ikke er samme feil alle gangene må det fire ganger til før du kan få nytt apparat. Ved et sånt tilfelle søker vi Samsung om kreditering, som deretter krediterer forhandleren. Om de avgjør å gi nytt apparat eller å godkjenne å heve kjøpet er i de fleste tilfeller opp til dem.

Vi har uansett ikke mulighet til å heve kjøpet for deg, så ønsker du sjekke opp dette nærmere, så er det fint om du sjekker opp med forhandler først."

Stemmer dette? Eller prøver de å lure meg? Og kommer de kanskje til å si at det er en "annen feil" denne gangen, for å slippe å søke Samsung om kreditering, pga. de har tabbet seg ut når de ikke klarte å fikse tv'en de 2 første forsøkene? Er jeg paranoid?

Noen som har erfaringer med Infocare?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Som nevnt over her hadde det vært lurt å lese forbrukerkjøpsloven. Når du fikk tilbake tv`en andre gang og feilen fortsatt var der trenger du bare å sende reparasjonsdokumentasjonen til Datakjeden og si at du hever kjøpet.
    Tredje gang samme feilen oppstår har du krav på heving av kjøpet, og jeg kan ikke se annet enn at du oppfyller dette kravet ettersom feilen for deg oppleves som den samme.

Edit: Kan vel nevene at jeg selv hadde problemer med en flatskjerm som Infocare forsøkte å fikse to ganger. Da var jeg dritt lei, og tredje gangen sa jeg til butikken at jeg henver kjøpet. De ville veldig gjerne sende meg en erstatningsskjerm fra samme bedritne produsent, men det takket jeg pent nei til. Fikk dermed hele kjøpesummen tilbake for en tv som var drøye 2 år gammel.
    Ok, skal ringe Datakjeden i morgen.

Side 91 av 93 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •