Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 90 av 93 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Selvin
    Hvilken av disse to:

Komplett.no - Samsung 46" LCD-TV LE46M86BD, 1920 x 1080 Full-HD,2xHDMI,15000:1,8ms

eller

Komplett.no - Samsung 46" LCD-TV LE46F86BD 1920 x 1080 Full-HD,3xHDMI,25000:1,100Hz

Om noen har andre tips er det også bra. Helst 46" i prisklassen 11995,- til 15995,-
    Dersom du har de ekstra tusenlappene så ville jeg helt klart valgt le46f86bd. Det er i det store og det hele en mye bedre tv enn m86. Bedre fargegjengivning og mindre etterslep.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christer_Karlsen
    Hvilket problem tenker du på da? Jeg har nylig kjøpt 46 tommer'n i denne serien og har ikke opplevd noe problemer med HDMI fra CD:roll:
    Manglende lyd ved brukt av HDMI på HD-tuneren fra CD og grønn skjerm ifm avslåing av skjerm/tuner. Dette skal vist være et tilbakevendende problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cocytor
    Manglende lyd ved brukt av HDMI på HD-tuneren fra CD og grønn skjerm ifm avslåing av skjerm/tuner. Dette skal vist være et tilbakevendende problem.
    Det har jeg faktisk aldri opplevd med min TV... Nå virker det imidlertid som jeg har kliss ny firmware da...
    Har faktisk ikke hatt noen problemer eller funnet noen bugs på TV'n foreløpig.

Fortsatt knallfornøyd med kjøpet jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som det sommern har jeg lagt mer til noe annet...... når gjelder min samsung le40m87 og det er skjermen er ekstrem varm er omtrent som en varmovn.

Andre som har lagt merke til dette. ?

Har det noe og si hvilken type modes du bruker Dynamisk, normal, film. ?

Er en funksjon som heter energisparing men denne bare slår av lampe under av og på knappen. (n86).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woho, fick reklame från Siba igår och dom selger LE40M86 till 7995:- från imorgon. Då blir det EM tv på soverummet

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på å bruke denne (Samsung 40" LCD-TV LE40M87BD, 1920 x 1080 Full-HD,3xHDMI,15000:1,8ms) som PC-monitor. Hvordan vil dette fungere eller vil det fungere med en sitteavstand på hele 1 meter?
    Så har jeg et lite oppfølgerspørsmål i denne forbindelse. Hvis TV'en har native oppløsning på 1920x1080p, må oppløsningen på skjermkortet settes til det samme for at bildet skal bli knivskarpt? Slik er det nemlig med min 19" Viewsonic (1280x1024). Dersom jeg må kjøre på 1920x1080 trenger jeg vel en monsterpc for å kjøre spill?

Den må takle disse egenskapene rimelig godt:
    -kontrast
    -lite etterslep
    -gode farger
    -skarpt bilde

Noen som kan gi meg en grundig innføring i om det er noe poeng å prøve seg med denne modellen som PC-monitor?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Noen som kan gi meg en grundig innføring i om det er noe poeng å prøve seg med denne modellen som PC-monitor?
    Jeg har brukt den som monitor i 1 år nå, kjører i 1920x1080p 60hz med et nvidia 6800GT kort og dvi->hdmi adapter. Den støtter også lavere oppløsninger, men som du sier blir det ikke knivskarpt, men fullt brukbart til spill. Bare husk å sette på Just Scan og Game Mode for å slå av alle "bildeforbedringer". To mulige ulemper med denne er gjennskinnet i skjermen siden den er glattpolert, så du må ha den i et rom du har kontroll over alle vindu og lyskilder ellers blir du sittende og speile deg.. Dette er også over 1 år gammel teknologi, så hvis du vil ha noe bedre bør du vurdere noen av de nyere skjermene til samsung og sony.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Lurer litt på å bruke denne (Samsung 40" LCD-TV LE40M87BD, 1920 x 1080 Full-HD,3xHDMI,15000:1,8ms) som PC-monitor. Hvordan vil dette fungere eller vil det fungere med en sitteavstand på hele 1 meter?
    Så har jeg et lite oppfølgerspørsmål i denne forbindelse. Hvis TV'en har native oppløsning på 1920x1080p, må oppløsningen på skjermkortet settes til det samme for at bildet skal bli knivskarpt? Slik er det nemlig med min 19" Viewsonic (1280x1024). Dersom jeg må kjøre på 1920x1080 trenger jeg vel en monsterpc for å kjøre spill?

Den må takle disse egenskapene rimelig godt:
    -kontrast
    -lite etterslep
    -gode farger
    -skarpt bilde

Et ord, DÅRLIG VIL DET FUNGERE.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel eventuelt kjøpe en skikkelig datamonitor. 30" er vel uansett absolutt maksimal størrelse hvis jeg lar fornuften snakke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok min M86 for vel 4 dager siden nå og merker ingen alvorlige problemer.

Har merket at personer osv beveger seg noe fort i både film og på tv. Er dette den såkalte movie+ buggen? Slo av movie+ og synes jeg ser forbedring.
    Hvilken effekt har denne Fargeområde, eller just scan funksjonen på dette? Denne er nemlig grået ut i mine menyer, og jeg kan ikke enable den. Nå skal det sies at jeg kjører analogt tvsignal inntil videre og dvd via scart.

Hvordan finner jeg ut hva slags firmware jeg har?

Takker for alle svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt meg en DM800 som jeg kjører dvi-hdmi på og synes at jeg merker at etterslepet på tven er så og si borte. Fikk en mye bedre tv etter at den kom inn i huset. Kjempe bra bilder på hd-kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne ikke vært mer enig Har hatt min Le52m86 i snart et halvt år ikke noe problemer og ingen bugs. En helt fantastisk tv!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dekar86
    Mottok min M86 for vel 4 dager siden nå og merker ingen alvorlige problemer.

Har merket at personer osv beveger seg noe fort i både film og på tv. Er dette den såkalte movie+ buggen? Slo av movie+ og synes jeg ser forbedring.
    Hvilken effekt har denne Fargeområde, eller just scan funksjonen på dette? Denne er nemlig grået ut i mine menyer, og jeg kan ikke enable den. Nå skal det sies at jeg kjører analogt tvsignal inntil videre og dvd via scart.

Hvordan finner jeg ut hva slags firmware jeg har?

Takker for alle svar!
    Denne movie+ vil si du får en "extra" skygge rundet silueter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge sett på Samsung sin M86 40" nå men blir mer og mer usikker jo mere jeg leser.

Vet ikke om jeg vil ha LCD eller Plasma tv, skal bruke den til Tv/film og PS3 spilling. Viktig med bra Sortnivå, lite hakking/grafikk til PS3 og design.
    Hvilken av disse anbefaler dere??

M86 (gammel? er F86 verdt 3000kr ekstra? 559 er nyere å nesten samme pris)
    AMENTIO / SAMSUNG 40'' LCD LE40M86BD, Full-HD 16:9, 1920x1080p, 15000:1, HDMI, Nordisk modell med full pixelgaranti!

F86(virker som en knall tv, men er 559 et bedre kjøp?)
    AMENTIO / SAMSUNG 40'' LCD TV BLCK 100HZ TRU HD IDTV

A559(Ny og rimelig, men virker som folk har blandete erfaringer med denne!)
    AMENTIO / SAMSUNG 40" LCD TV - LE40A558

Panasonic PX 80(Plasma bedre til mitt bruksområde? billig men ikke så pen)
    AMENTIO / PANASONIC TH-42PX80 Plasma TV 42" HD Ready HDMI

Eventuelle andre modeller som jeg burde vurdere? PX80 har lenge vært mitt valg men tenker på bruksområdene pluss design er kjedelig og trenger dreibart stativ. Vist noen har gode råd, så kom med det blir gal av alt dette utvalget snart

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samsung m86

Hei! jeg skjønner så godt usikkerheten din med tanke på hvilken tv man skal velge mellom. jeg kjøpte min M86 i juni 07. hatt den i en år med andre ord. MoviePLUSS tar bort skyggene som det snakkes om. jeg fikk ny HD tuner fra CD i forrige uke og nå føler jeg at fikk en ny tv. sortnivå og kontrast er utrolig bra. alle som er innom sier at den er utrolig bra. husker ikke om tven har dreibart fot. jeg har montert den på veggen. jeg ga 17K for tven for et år siden. i dag koster en kansjke 8? 10? uansett dette er en bra tv og at den er full HD er jo PLUSS! eneste utfordringen jeg har hatt var av den ikke var kompatibel med CD sin HD tuner. fikk hakkete lyd via HDMI. ringte samsung support. de sendte meg en oppdatering og ledning mellom pc og tv. utrolig service!! kom i posten etter 2 dager og hele saken tok 10 min!! allt var så profft. jeg veit hva jeg hadde valgt om jeg skulle ha en tv til
    lykke til. ps designet til samsung er utrolig bra. enkelt og tidløst. sort piano lakk og den blanke skjermen som er helt sort er utrolig tøft. kom innom stua mi og se bilde!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med daddycool. Pluss at jeg tviler på at du finner en tv som ser bedere ut med ps3/x-box 360 enn samsungen. Game Mode er gull verdt!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm okey, merker dere noe til at den ikke har 100Hz da? med tanke på hakking i action/sportssendinger? Ser bort i fra F86 siden dens 100hz har ikke fått god omtale så er den jo egentlig lik m86 bare dyrere. Står nok mellom M86 og A558 til meg nå. Eventuellet at jeg skraper sammen penger til A656 eller W4000

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tijiel
    hmm okey, merker dere noe til at den ikke har 100Hz da? med tanke på hakking i action/sportssendinger? Ser bort i fra F86 siden dens 100hz har ikke fått god omtale så er den jo egentlig lik m86 bare dyrere. Står nok mellom M86 og A558 til meg nå. Eventuellet at jeg skraper sammen penger til A656 eller W4000

Hei Igjen!

Nei ikke merket noe til at den ikke er 100Hz i det hele tatt.
    Ble en del fotball de siste ukene, og den siste uken med HD sending på TV2 HD ga knivskarpe bilder!!!!
    Synes også sportsendingene på den gamle Canal digital dekoderen var meget bra jeg. Du er nok akkurat der jeg var for et år siden, "vente litt til så kommer tv`n med det ene etter det andre".
    Uansett, jeg er glad jeg ventet til jeg fikk en fullHd tv med 1080p.
    Via HDMI kan man justere hvitområdene ( tror det er 5 -eller 8) forskjellige parametere bare på hvitt!, sortområdet osv........ Den har allt! Programerbar fjernkontroll, og om du vil, motorisert veggfeste. (prisen kjenner jeg ikke).
    Plasma eller LCD............?? jeg mener at LCD gjør jobben MEGET bra!
    De som sverger til det ene eller andre vil alltid ha meninger om dette.
    Jeg tok et valg og angrer ikke, det er i det minste min ærlige mening
    DU FÅR MYE TV FOR DAGENS PRIS PÅ M86, dessuten synes jeg størrelsen er perfekt størrelse.

Nok en gang lykke til med ny tv

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, takk for svar. Virker som M86 er en knall tv og det tviler jeg faktisk ikke på. Kjenner meg igjen litt i det å vente litt så kommer det kanskje noe bedre, men med tanke på at dette blir min første "egne" flat-tv så tror jeg det skal mye til før jeg blir misfornøyd, dessuten er jeg ingen hifi guru så er bare ute etter å få så mye tv for en rimelig penge(max 10 000).
    Men med tanke på at 5-serien koster kun ca 1500,- mer så er jeg forsatt ikke 100% sikker i valget mellom m87 og 558.
    Med tanke på at 5-serien ble vurdert på HDtvtest.co.uk hvor de ikke ga den "topp" karakter men sa allikevel at den var bedre en fjorårs modellene (m86?) men at folk som har m86 er storfornøyd er det litt mer blandete følelser om 558, men det kan jo ha noe med at den er 1 år nyere å m86 satte forventningene til de kommende modellene høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

le40m87bdx

Heisann.
    Jeg sliter rett å slett med bildet på min "le40m87bdx".
    Det ser rett å slett dårlig ut. Virker som det henger litt etter osv.
    Har pøvd å gjøre om på innstillinger. Men finner aldri en innstilling som er god.
    Virker som det blir værre og værre ettersom jeg gjør om instillingene.
    Noen her som har noe konkret svar, eller som kan hjelpe meg? :-D
    Eller om det er mulighet for å få resett'a instillingene?

Mvh Mr. :-S

Side 90 av 93 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •