Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 89 av 93 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sommer1976
    samsung tver er utrolig flotte, men jeg kan ikke kjøpe de... les Chelsea hehe usaklig men sant
    hahaha!

Du har min fulle støtte..

Men dei reklamerer jo for Samsung Mobile så eg tok sjansen..... sjølv om det er spurs for alle penga.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M86..........

Kjøpte vidunderet i juni 2007 og føler at dette var riktig kjøp for meg!!
    Fil kommer fra en JVS N9 DVD uten HDMI (før det kom tror jeg), men likevel med en skikkelig Scart blir bildet MEGET bra!

Brukt litt tid på å finne de rette instillingene, men nå sitter bildet.
    Noen som har noen erfaring med en justerings DVD for å utnytte tv`n skikkelig?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M86

Sitat Opprinnelig postet av Anders_O
    Ser at Samsung har satt endel av modellene som skal selges i Europa fra den nye "Bordo" LCD serien, samt en ny rimelig modellserie.

Her er listen:

S61 serie, den rimeligste nye modellen som kommer i 37" til i underkant av 10 000 og i 40" til en tusenlapp eller to mer.

S81 serie, ny billigserie som tar over for S71, kommer i 26, 32, 37, 40 og 46". Får 3 HDMI, game-mode og 10 000:1 i kontrast. Virker som det er mye for pengene! Utsalgspriser i Norge blir liggende rundt det R71/72 serien ligger på idag, men 46" ser det ut som vil hete 46S86 istedet for 81, så det er mulig den får noe mer utstyr.

R86 serie, kommer i 23, 26 og 32 og 37" og blir tilgjengelig i hvit og sort.

R88 serie, kommer i 26, 32 og 40"

R81 serie, kommer i 26, 32, 37 og 40". Muligens i 46. Dette blir nok den meste interessante modellen for folk flest her på forumet, med 10 000:1 kontrast, 5ms respons, USB og 3 HDMI.

M86 serie. Ny Full-HD toppmodell med hele 15 000:1 i kontrast og 3 HDMI. Kommer i 32, 37, 40, 46 og 52". 52" Full HD vil ligge på rundt 35 000 når den kommer.

Her er et bilde av R81 serien:

Og et av S81 serien:

Var dessverre ikke veldig mye info å oppdrive om noen av modellene, men dette er hvertfall en liten oversikt over hva som er i vente for de som fortsatt ikke får bestemt seg:-D

Har en slik tv i 40 tommer hengende på veggen.
    Men ............PIP funksjonen virker ikke, og det skal være denne fumksjonen på denne tv`n.
    SPørsmålet mitt er følgende: Jeg har en Canal Digital dekoder kobblet på Ext 1 inngangen bak, videre er DVD kobblet inn i dekoderen.

Er det her det er noe galt med plasseringen av evt scarter?
    Coax ledningen går fra veggen til dekoder og videre til tv.
    Burde den gå direkte til Tv istedet, og en ekstra gått inn til dekoderen, og signalene fra dekoder gått til tv via scart?

Får jeg PIP da?
    Veit det bare er å prøve mmen jeg gidder ikke om ressultatet er negativt, og det muligens er en innstilling på en av menyene som må endres i stedet.

Anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter og ha kjøpt et problem så skal vi være ganske tette i barken før jeg kjøper ny! sammy.

Blir nok annet merke på meg nestegang!.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daddycool
    Har en slik tv i 40 tommer hengende på veggen.
    Men ............PIP funksjonen virker ikke, og det skal være denne fumksjonen på denne tv`n.
    SPørsmålet mitt er følgende: Jeg har en Canal Digital dekoder kobblet på Ext 1 inngangen bak, videre er DVD kobblet inn i dekoderen.

Er det her det er noe galt med plasseringen av evt scarter?
    Coax ledningen går fra veggen til dekoder og videre til tv.
    Burde den gå direkte til Tv istedet, og en ekstra gått inn til dekoderen, og signalene fra dekoder gått til tv via scart?

Får jeg PIP da?
    Veit det bare er å prøve mmen jeg gidder ikke om ressultatet er negativt, og det muligens er en innstilling på en av menyene som må endres i stedet.

Anyone?

For at jeg skulle få PIP til å fungere måtte jeg har hovedbildet på HDMI, da fungerte PIP, den fungerte IKKE om jeg brukte scart.

Hockey Pockey

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1:1 pixelmapping fra PC

Noen som vet om det er mulig å få til 1080p med 1:1 pixelmapping fra PC?
    Kjøpte meg en HDMI-kabel og en DVI-D/HDMI-overgang og prøvde. 1080p går, men bildet er uskarpt (særlig tydelig på teksten i Windows).

Prøver å finne ut om TV'en støtter dette over VGA før jeg kjøper en kabel, men finner ikke svar. Noen som har prøvd og fått til 1080p 1:1? Eller som eventuelt kan bekrefte at det ikke går?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Noen som vet om det er mulig å få til 1080p med 1:1 pixelmapping fra PC?
    Kjøpte meg en HDMI-kabel og en DVI-D/HDMI-overgang og prøvde. 1080p går, men bildet er uskarpt (særlig tydelig på teksten i Windows).

Prøver å finne ut om TV'en støtter dette over VGA før jeg kjøper en kabel, men finner ikke svar. Noen som har prøvd og fått til 1080p 1:1? Eller som eventuelt kan bekrefte at det ikke går?
    Ja den støtter 1:1 pixelmapping via HDMI. Jeg bruker selv en DVI/HDMI overgang og HDMI kabel fra min Linux PC med MythTV.

Du må velge "Fargeområde" på bildeformat, ikke 16:9.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Ja den støtter 1:1 pixelmapping via HDMI. Jeg bruker selv en DVI/HDMI overgang og HDMI kabel fra min Linux PC med MythTV.

Du må velge "Fargeområde" på bildeformat, ikke 16:9.
    NICE!
    "Fargeområde":???: Spesielt navn :-D
    Da er det bare å koble opp igjen når jeg kommer hjem i ettermiddag da!
    Tusen takk!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg er på jakt etter ny tv, og jeg har kikket en god del på 32" av M87... Etter det jeg har lest, er dette en bra tv i denne klassen. Det jeg lurer på er om noen her inne har erfaringer med denne?

Jeg trenger ikke større enn 32", så noe større er i grunn uaktuelt...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heinze
    Hei!

Jeg er på jakt etter ny tv, og jeg har kikket en god del på 32" av M87... Etter det jeg har lest, er dette en bra tv i denne klassen. Det jeg lurer på er om noen her inne har erfaringer med denne?

Jeg trenger ikke større enn 32", så noe større er i grunn uaktuelt...
    Jeg kjøpte nylig en 46" av M87 serien, KNALLBRA TV! Anbefales!
    Nå er jo min Tv noe større enn det du har sett deg ut, men programvaren på TV'n og funksjoner generellt er jo det samme. Jeg angrer ikke!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei!

Hvordan er forskjellen på M og R-serien i 32" størrelse da? Var og kikket på noen i går, og da fikk jeg beskjed om at R-serien hadde bedre bildekvalitet, generelt sett...

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei!

Hvordan er forskjellen på M og R-serien i 32" størrelse da? Var og kikket på noen i går, og da fikk jeg beskjed om at R-serien hadde bedre bildekvalitet, generelt sett...
    M serien er litt voldsom i fargene. R serien er mer normal... M87 32" har 100hz, det har ikke R serien.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Hva ville du selv valg da, dersom det hadde stått mellom M og R-modellen i størrelse 32"?

Jeg skal i hovedsak ha TV-en til å se på selvfølgelig, PS3 etterhvert, fotball og hockey er også høyt oppe på prioriteringslista hva angår tv-titting...

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Hva ville du selv valg da, dersom det hadde stått mellom M og R-modellen i størrelse 32"?

Jeg skal i hovedsak ha TV-en til å se på selvfølgelig, PS3 etterhvert, fotball og hockey er også høyt oppe på prioriteringslista hva angår tv-titting...
    Det er smak og behag. M87 32" lager en del slep og der R serien bedre.

Du må opp noen tommer på M serien for og få bort slepet, men sortnivået på M serien er noen hakk bedre enn R. Jeg ville nok gått for R serien... Når dette er sagt så har Samsung kommet med en ny serie. Den finnes på diverse nettbutikker, men den er nok ikke i butikkene enda. Hvis du har penger til det så burde du sjekke ut disse modellene før du bestemmer deg...

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung LE-46M87BD, 46" LCD-TV Full-HD til 11 495,- inkl moms... Skal si TVer faller fort i pris.

Samsung LE-46M87BD, 46" LCD-TV Full-HD - Netshop.no - pc data foto minne digital

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter på tampen til å bestille flatskjerm. Kanskje en Samsung 37M86bdx. Jeg har Canal Digital og har hørt om problemene med HDMI fra CD.

Er det noen som har bestilt tv i det siste og vet om dette fortsatt er et problem eller er det rettet opp?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Det er smak og behag. M87 32" lager en del slep og der R serien bedre.

Du må opp noen tommer på M serien for og få bort slepet, men sortnivået på M serien er noen hakk bedre enn R. Jeg ville nok gått for R serien... Når dette er sagt så har Samsung kommet med en ny serie. Den finnes på diverse nettbutikker, men den er nok ikke i butikkene enda. Hvis du har penger til det så burde du sjekke ut disse modellene før du bestemmer deg...
    Takk for fint svar Jeg er på utkikk etter en tv med minimalt med etterslep, da jeg kommer til å se endel fotball og ishockey! Har sett et par tv'er som ikke klarer dette, og derfor vil jeg unngå nettopp dét!
    Når det gjelder penger har jeg et sted mellom 6000-8000 å bruke, helst ikke så mye mer enn 7000, da jeg og min samboer straks skal flytte og trenger noe mer til tv-seksjonen
    De nye seriene du sikter til, er det A558, A559 og A656 det er snakk om, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nede på Expert i lokalbygda i dag, der de hadde en siste M86 40" ute til salgs. Må si jeg ble imponert over bildet, spesielt når det gjaldt tegnefilm (Simpsons the Movie). Bildet var ikke like bra på "ekte" film, noe jeg forsåvidt kan skjønne. Utsalgsprisen var på 11.995,-

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cocytor
    Jeg sitter på tampen til å bestille flatskjerm. Kanskje en Samsung 37M86bdx. Jeg har Canal Digital og har hørt om problemene med HDMI fra CD.

Er det noen som har bestilt tv i det siste og vet om dette fortsatt er et problem eller er det rettet opp?
    Hvilket problem tenker du på da? Jeg har nylig kjøpt 46 tommer'n i denne serien og har ikke opplevd noe problemer med HDMI fra CD:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken av disse to:

Komplett.no - Samsung 46" LCD-TV LE46M86BD, 1920 x 1080 Full-HD,2xHDMI,15000:1,8ms

eller

Komplett.no - Samsung 46" LCD-TV LE46F86BD 1920 x 1080 Full-HD,3xHDMI,25000:1,100Hz

Om noen har andre tips er det også bra. Helst 46" i prisklassen 11995,- til 15995,-

Side 89 av 93 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •