Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 88 av 93 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 1852
    Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har nylig kjøpt meg 40" Samsung M87, og har et par spørsmål angående denne..

- Hvordan finner man ut hvilken firmware versjon man har?
    - Har oppdaget "kun" 1 død pixel... er dette vanlig? (vet at dette kan skje under produksjon)
    - Når jeg tilkobler NES eller Super Nintendo, og har søkt inn kanalen for disse, så vibrerer bildet... Noen som vet hvorfor dette skjer? om jeg derimot går under kanalsøk og søker inn 62 på Mhz, så blir bildet rolig slik det skal. Men lagrer jeg det slik, og går ut fra spillkanalen, eller bytter spill, så vibrerer bildet igjen =/ ganske tungvindt å måtte justere på 62 Mhz hver gang man skal spille =/ Noen som har noen forslag? Er kanskje gamle spill-konsoller og nye LCD TVer en dårlig match?

Ellers fungerer TVen veldig bra, og har forresten ingen anelse om jeg har blitt utsatt for den såkalte movie + buggen...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det så galt som det sies - styr unna m8-serien?

Den har jo en fristende pris for både m86/87 i 46-tommer. Men man blir jo svært skremt av alle feil og bugs som plager modellen - er det så jævlig? Bør jeg legge til 3 tusinger ekstra og gå for f-modellen? Og er f-modellen fri for alle slike misser som dere ofte beskriver - eller er det sony som gjelder....?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gi den litt tid..

halla.
    personlig så er jeg faktisk blitt godt fornøyd med min 40M86 etterhvert.
    alt er ikke like bra selvfølgelig, men nå har den blitt så rimelig at jeg ikke er redd for å anbefale den. selv betalte jeg 16-17.000kr for et år siden hos avhifi.no
    i starten var jeg meget skeptisk til tvn:
    *den er kresen på signalene, og har du bare en analog tv antenne bør du kanskje velge en annen tv. dette er jo uansett ikke noe stort problem lenger med overgangen til digitalt bakkenett. selv kjører jeg via parabol/dreambox med godt resultat.
    *movieplus. denne funksjonen kan være kraftig irriterende, men det går jo an å sette bildet til just scan og være kvitt problemet i tilfelle du har en gammel tv der den ikke lar seg skru av. det blir iallefall ikke værre etterhvert, som en annen skrev i et innlegg lenger opp.
    *selve bildekvaliteten. da tvn var helt ny synes jeg bildet var dårlig, og vurderte sånn halvveis og bytte den inn. men etter noen uker har lcd panelet på en måte kjørt seg inn og bildekvaliteten ble mye bedre. høres kanskje rart ut, men sånn opplevde iallefall jeg det. en demobrukt tv vil sannsynligvis ha bedre bilde enn en som er helt ny!
    *justering av fargene.. lykke til. mang prater om et rødskjær og problemene med å bli kvitt det. det som iallefall er sikkert er at det er hel masse innstillingsmuligheter for den som vil prøve seg fram. og går du inn i service menyen resettes alt sammen.. (det trenger du ikke gjøre annet enn for å velge norsk språk hvis du har utenlandsk modell.)
    *fjernkontrollen. det som irriterer meg mest med tvn akkurat nå er at det ikke er mulig å velge f.eks hdmi1 direkte på en knapp. en må bla seg gjennom hele inngangslista med source knappen.

har jo lest om flere problem, men ikke selv opplevd problemer med hverken lyd eller forcing av 24hz.

det er jo her som ellers i verden de som er misfornøyd som roper høyest og gjør mest ut av seg. til tider er forumet fullt av folk som hyler og skriker, men mange er også godt fornøyde uten at de skriver om det.
    en del har nok vært uheldig med tvn sin, og samsung har jaggu klart å tråkke på en del tær med sin til tider mangelfulle support.

kan du leve med disse tingene er tv'n bra den. :-) penere tv skal du iallefall lete lenge etter. har du lyst på tv'n så er det bare å handle!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st1arh
    halla.
    personlig så er jeg faktisk blitt godt fornøyd med min 40M86 etterhvert.
    alt er ikke like bra selvfølgelig, men nå har den blitt så rimelig at jeg ikke er redd for å anbefale den. selv betalte jeg 16-17.000kr for et år siden hos avhifi.no
    i starten var jeg meget skeptisk til tvn:
    *den er kresen på signalene, og har du bare en analog tv antenne bør du kanskje velge en annen tv. dette er jo uansett ikke noe stort problem lenger med overgangen til digitalt bakkenett. selv kjører jeg via parabol/dreambox med godt resultat.
    *movieplus. denne funksjonen kan være kraftig irriterende, men det går jo an å sette bildet til just scan og være kvitt problemet i tilfelle du har en gammel tv der den ikke lar seg skru av. det blir iallefall ikke værre etterhvert, som en annen skrev i et innlegg lenger opp.
    *selve bildekvaliteten. da tvn var helt ny synes jeg bildet var dårlig, og vurderte sånn halvveis og bytte den inn. men etter noen uker har lcd panelet på en måte kjørt seg inn og bildekvaliteten ble mye bedre. høres kanskje rart ut, men sånn opplevde iallefall jeg det. en demobrukt tv vil sannsynligvis ha bedre bilde enn en som er helt ny!
    *justering av fargene.. lykke til. mang prater om et rødskjær og problemene med å bli kvitt det. det som iallefall er sikkert er at det er hel masse innstillingsmuligheter for den som vil prøve seg fram. og går du inn i service menyen resettes alt sammen.. (det trenger du ikke gjøre annet enn for å velge norsk språk hvis du har utenlandsk modell.)
    *fjernkontrollen. det som irriterer meg mest med tvn akkurat nå er at det ikke er mulig å velge f.eks hdmi1 direkte på en knapp. en må bla seg gjennom hele inngangslista med source knappen.

har jo lest om flere problem, men ikke selv opplevd problemer med hverken lyd eller forcing av 24hz.

det er jo her som ellers i verden de som er misfornøyd som roper høyest og gjør mest ut av seg. til tider er forumet fullt av folk som hyler og skriker, men mange er også godt fornøyde uten at de skriver om det.
    en del har nok vært uheldig med tvn sin, og samsung har jaggu klart å tråkke på en del tær med sin til tider mangelfulle support.

kan du leve med disse tingene er tv'n bra den. :-) penere tv skal du iallefall lete lenge etter. har du lyst på tv'n så er det bare å handle!
    Så sant som jeg hadde skrevet det selv. Var elendig bilde første uken, men så kom det som et skudd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra monitor

Jeg hadde tidligere Samsung LE-40R72B, men oppgraderte til LE40M87BD rett før helgen. Må si jeg er veldig fornøyd så lang, selv om jeg ikke hadde regnet med at oppgraderingen ville bli degradering på enkelte områder:
    • IR-mottakeren er sirup og tilnærmet ubrukelig. At de har klart å lage en fjernkontroll som er så og si identisk med den som fulgte med min forrige TV men er mye dårligere å bruke er for meg uforståelig.
    • Innsynsvinkelen er betraktelig smalere på denne TVen. Jeg merker forskjell i bildet hvis jeg sitter midt i en treseter og helt ytterst. Dette var veldig bra på R72B.
    • Refleksjonene i skjermen er større enn jeg ville ha trodd selv om folk her inne har bemerket det. Skjermen er nesten like blank som pianolakken på chassiet.

Men; disse "småtingene" blir imidlertid satt helt i skyggen av kvaliteten på bildet. Denne TVen er rå! Helt rå! Har aldri vært borte i bedre bilde! Å se en animasjonsfilm fra Pixar på denne TVen ga meg nesten tårer i øyekroken. Det samme med Vista Media Center (kjører alt gjennom en HTPC); det er så knivskarpt som det kan få blitt og dybden i bildet framtrer på en helt annen måte enn på R72B.

Kan trygt anbefales til HTPC-bruk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få lov å si at jeg er så glad jeg ble kvitt min m86, har nå fått en toshiba xf355d som jeg har hatt i noen gode uker nå. Å herreminhatt for en forskjell. Denne tven er så overlegen m86 på ALLE områder. Først og fremst på sd signaler hvor bilde er det beste jeg har sett på noen flatskjerm og sammenlignet med m86 er det natt og dag altså. Har ikke en eneste ting å utsette på toshibaen i motsetning til m86 som jeg hadde alt og utsette på. Må bare booste min egen ego her litt, er så digg å endelig være ferdig med alle tv problemer...

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er lit små lat av meg, hva er det movie+ buggen gjør? HAr lekt med to m86er og de så helt fine ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydutgang ikke i synk

Sitat Opprinnelig postet av JohnHolvik
    Når jeg kobler anlegget til TVen, er det en forsinkelse av lyden. Jeg vet jeg kan skru av TV lyden, men er det ikke mulig å synkronisere det?
    Jeg har akkurat det samme problemet. Lyden på "audio out" er ikke i synk med bildet. Lyden i den interne høyttaleren og i hodetelefonutgangen er derimot i synk. Om det er lyden eller bildet som er forsinket er jeg ikke sikker på, men jeg tipper at det er bildet på grunn av at bildebehandling tar tid.

Er det funnet noen løsning her?

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg en samsung LE40R87 hører jeg da til i denne tråden eller har jeg snublet feil? Gamle tvn gikk til ******* i går så da bestilte jeg denne på nettet. Gleder meg som en unge til min første flat tv ever. Har hatt gamle typen bilderør helt til nå. Og siden jeg har samsung mobil som jeg er vanvittig fornøyd med så ble det samsung tv denne gangen også. Jeg bruker kun canal digital mottaker på den. Er det noe spesielt jeg skal være oppmerksom på når det gjelder tvn?

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raven8
    Har kjøpt meg en samsung LE40R87 hører jeg da til i denne tråden eller har jeg snublet feil? Gamle tvn gikk til ******* i går så da bestilte jeg denne på nettet. Gleder meg som en unge til min første flat tv ever. Har hatt gamle typen bilderør helt til nå. Og siden jeg har samsung mobil som jeg er vanvittig fornøyd med så ble det samsung tv denne gangen også. Jeg bruker kun canal digital mottaker på den. Er det noe spesielt jeg skal være oppmerksom på når det gjelder tvn?
    Det er ikke her du hører hjemme da nei R87 er en annen modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XBOX 360 1080p

Jeg har en eldre 360 uten HDMI så jeg bruker component. Jeg har valgt 1080p og infoen på TVen sier at oppløsningen er 1920x1080 men det bildet jeg får kan umulig være 1080p. Bildet er på langt nær så skarpt som det er fra min HTPC som jeg vet gir 1080p.

Problemet mitt er at jeg ikke får valgt Just Scan på noen som helst måte. Er det noen som vet hvordan man får enablet dette valget? Det er grået ut hos meg i Size-menyen. Jeg har prøvd alle mulige kombinasjoner og innstillinger, men Just Scan er alltid grået ut.

Er det noe jeg gjør feil, eller sender 360en min rett og slett ikke ut 1080p signaler? TVen skal jo takle 1080p og 1:1 mapping over komponent, ikke sant?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd å koble til NES (Nintendo 8 bit)?
    På min rister bildet, og jeg lurer på om det er tv`en eller nintendoen det er noe galt med. Har ikke ekstra tv å teste med akkurat nå.

Newcomer Tor med hammeren sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pixeldød

Jeg har hatt 52m86 i ca to mnd og da jeg slo på tven i dag, så hadde jeg to svarte striper på ca 2 og 3 cm med døde pixler. Jeg tror det er døde pixler ihvertfall, men som jeg har forstått det så oppdager man dem første gang man skrur på tven. Om det ikke er døde pixler, hva kan det så være? Er det noen som har opplevd lignende?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Noen som har prøvd å koble til NES (Nintendo 8 bit)?
    På min rister bildet, og jeg lurer på om det er tv`en eller nintendoen det er noe galt med. Har ikke ekstra tv å teste med akkurat nå.
    Jeg skrev over at jeg hadde samme problem som deg =( gjelder tilkobling både av NES og SNES... bildet rister opp og ned... det er TVen som gjør det, for da jeg brukte min gamle CRT TV så var bildet helt rolig.

MEN, du kan faktisk stille inn bildet slik at det blir helt rolig, da må du gå der man justerer Mhz istedet for kanal... da stiller den seg inn slik at det ikke rister.. men selv om du lagrer det slik, så rister det etter man bytter spill, resetter konsollen, eller skifter kanal på TVen... så Mhz må med andre ord justeres inn manuelt hver gang man vil spille med rolig bilde =/ om ikke noen vet om en løsning da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De av dere som har denne tv hva har dere gjort etter dere har hatt denne på service og problemet er der enda. ?

Har dere gjort forsøk på og heve kjøpet. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec
    De av dere som har denne tv hva har dere gjort etter dere har hatt denne på service og problemet er der enda. ?

Vel, har ikke prøvd å heve kjøpet. Men har sendt en del mailer til Samsung Norge. De svarer meg kjapt, men de svarene de kommer med henger ikke på greip. De ber meg å slå av digital nr, dnie og movie +. Men jeg synest dette er en utrolig uttalelse fra de, da de ellers skryter så fælt av bla. dnie motoren.

Er rett som det er blitt sagt tidligere at skjermen blir bedre etter en stund. Merkelig. Kommer mest sannsynlig til å beholde skjermen.

Hockey Pockey

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hocey
    Vel, har ikke prøvd å heve kjøpet. Men har sendt en del mailer til Samsung Norge. De svarer meg kjapt, men de svarene de kommer med henger ikke på greip. De ber meg å slå av digital nr, dnie og movie +. Men jeg synest dette er en utrolig uttalelse fra de, da de ellers skryter så fælt av bla. dnie motoren.

Er rett som det er blitt sagt tidligere at skjermen blir bedre etter en stund. Merkelig. Kommer mest sannsynlig til å beholde skjermen.

Hockey Pockey
    Har fått det samme svaret selv som "Dette må jeg leve med....." Er su dritt lei og krangle med samsung norge+service verksted som selv ikke har peiling de vet jo ikke engang hva film plus gjør. Hadde sony kommet med sine nye model idag som de skal levere til høsten så hadde jeg hevet på timen. Men hvordan er det mulig og selge denne tv det som skjer da er kjøper starter med det samme som vi sier nå.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk inn på service menyen på min M87 40" i dag...

Nederst står det følgende:

"
    T-TLPPEUMD-2012.0 Boot Merge:OK
    T-BDPMPEUS-1004
    BORD2_CALLA_TR-1011

Oct 30 2007
    13:46:23
    "

Hva er det som sier hvilken firmware og hovedkort jeg har?

Er det normalt at LCD TVer har clouding, eller finnes det noen som er helt uten? Jeg har litt oppe og nede på høyre side... har forresten sett bilder av TVer som har mye mer clouding enn min...

Ellers synes jeg dette er en veldig bra TV
    Dali - Auralex - Van den Hul - Yamaha - Marantz

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec

Jeg har hatt min på service 2 ganger uten at de har klart å fikse den. Ihht forbrukerkjøpsloven har man rett til å heve kjøpet dersom leverandør har brukt 2 forsøk på å rette samme feilen.

Jeg hevet derfor kjøpet for ca 1 mnd siden, men har enda ikke fått saken ut av verden. Jeg må levere tv'n inn for tredje gang.

Jeg kjøpte den via en nettbutikk og den var paralellimportert. Regner likevel med at jeg får pengene i gjen snart. Da blir det garantert et annet merke!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samsung tver er utrolig flotte, men jeg kan ikke kjøpe de... les Chelsea hehe usaklig men sant

Side 88 av 93 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •