Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 86 av 93 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ok, takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg planlegger å kjøpe en DVD-spiller som oppskalerer til 1080p, med mulighet for 1080p /24p. Vil da 24p mest sannsynlig ikke funke med denne TV-en?

Bestilte M87 på fredag, så vil tro jeg får en av de nyere versjonene.

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeCcO
    Det stemmer. Må vel være mer enn 5 pikselfeil, eller 3 pikselfeil i en gruppe innefor en cm2 eller noe slikt. Kjøper du derimot XEE modeller som er nordiske, er disse levert med "nullpikselfeil-garanti".
    hvordan ser man det? om modellen er XEE på komplett eller andre nettsider?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    hvordan ser man det? om modellen er XEE på komplett eller andre nettsider?

Ja det hjelper veldig!. Min m86bd forsvinner til service denne uka!. Er ganske pissed etter må ha en tv som er 3 mnd gammel på service!!!!!!!.

- Ghosting

Nestegang blir det ikke Samsung det er nå sikkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec
    Ja det hjelper veldig!. Min m86bd forsvinner til service denne uka!. Er ganske pissed etter må ha en tv som er 3 mnd gammel på service!!!!!!!.

- Ghosting

Nestegang blir det ikke Samsung det er nå sikkert.

Hadde min på service nylig selv, etter to uker fikk jeg skjermen igjen og ante fred og ingen fare. De hadde bytta panle på den så da måtte jo alt være i orden. Men neida, nå er det horisontale bølger i bilde, ikke kjempemye men nok til at det plager meg når jeg spiller på konsoll siden det blir mer synlig med høyere kontrast og backlight. Nå er jeg så drittlei den tven at dere aner ikke. Kommer til å levere den tilbake til hifiklubben og kreve og få en ny tv eller pengene tilbake. Jeg nekter å godta en ny service altså. Nå vil jeg bare bli kvitt hele samsung tven, aldri mer samsung det er nå helt sikkert....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.
    Har jeg bare vaert veldig heldig som ikke har hatt problemer med min M87 i det heletatt?
    Eller er det flere som ikke har noe aa klage paa?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koella
    Hadde min på service nylig selv, etter to uker fikk jeg skjermen igjen og ante fred og ingen fare. De hadde bytta panle på den så da måtte jo alt være i orden. Men neida, nå er det horisontale bølger i bilde, ikke kjempemye men nok til at det plager meg når jeg spiller på konsoll siden det blir mer synlig med høyere kontrast og backlight. Nå er jeg så drittlei den tven at dere aner ikke. Kommer til å levere den tilbake til hifiklubben og kreve og få en ny tv eller pengene tilbake. Jeg nekter å godta en ny service altså. Nå vil jeg bare bli kvitt hele samsung tven, aldri mer samsung det er nå helt sikkert....
    Jeg hiver meg på bølgen av uheldige kjøpere av denne Samsungskiten.

Jeg kjøpte min 46" i oktober og har hatt den på verkted 2 ganger hvor de ikke har klart å reparere følgende problemer:

1. Hakkete lyd ved tilbobling via HDMI til CD HD tuner(ikke PVR)
    2. Blåe, hvite, gule snølignende prikker (HDMI og komponent, ikke scart)
    3. Svart skjerm, dvs bildet detter ut og jeg får feilmelding "Mode not supported". Skjermen forblir svart i alt fra 1 sek til 30 sek.
    4. Flimring på tekststripe når tilkoblet med komponent kabler til CD sin HD tuner.
    5. Tuneren låser seg ved tilkobling med komponent/HDMI, må trekke ut strømkabel for å få den til å virke. (fungerer ok ved scart)

Vel Jeg er drittlei jeg også og har i kveld forfattet et 4 siders brev til forhandler hvor jeg hever kjøpet.

For å si det sånn, jeg tror det er er mer unntaket enn regel at noen har fått en feilfri tv. Slik skal det ikke være. Det skal være omvendt

Det kunne vært interessant med en avstemming om hvor mange som har fått feilfri tv/er fornøyd........

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg tror jeg driter i service og hever hele kjøpet.

Men da starter denne lekesa opp igjen hva pokker skal jeg velge.

1. vil ha pioneer men de støtter ikke 1080p så de er ikke aktuelle
    2. sony er mitt neste valg men er litt skapisk selv om det nok blir denne.

men hva kreves for og heve kjøpet. ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Hmm.
    Har jeg bare vaert veldig heldig som ikke har hatt problemer med min M87 i det heletatt?
    Eller er det flere som ikke har noe aa klage paa?
    Jeg kjøpte min 40" i Mai og har absolutt ingenting å utsette på tv'n. Den har fungert prikkfritt og leverer en ypperlig bildekvalitet. Ikke hatt noe problemer hverken med lyd,horisontale striper ulyder eller noe som helst.

Men i en slik tråd som dette er jo uansett tv'r med feil som diskuteres.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec
    Ja jeg tror jeg driter i service og hever hele kjøpet.

Men da starter denne lekesa opp igjen hva pokker skal jeg velge.

1. vil ha pioneer men de støtter ikke 1080p så de er ikke aktuelle
    2. sony er mitt neste valg men er litt skapisk selv om det nok blir denne.

men hva kreves for og heve kjøpet. ?

Hva med Toshiba? Xf 355, den er rimelig lekker og skal visst være en tv i toppklassen, hvis jeg får bytta tven blir det denne. Var innom hifiklubben og de skulle sende en tekniker hjem til meg denne gangen så han kunne se på tven, så får vi se hva det blir til. I prinsippet kan man velge om man vil ha en ny tv eller få den reparert. Man kan velg å få en ny tv kun hvis det er urimelig for forhandleren å få den reparert, det står også at forhandleren har 2 forsøk på å få tven reparert. Så hvordan man tolker dette vet jeg ikke. Tror ikke man får hevet kjøpet før forhandleren har forsøkt å få den reparert.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    På kabeltv ble det ganske ok, men fra xboxen ble det bare forferdelig

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har fått min nye M87 nå, og prøvde å sette den til "just scan". Da fikk jeg en veldig flimring på toppen av bildet (bare de øverste linjene). Når den settes til 16:9 så er det ingen flimring.

Er dette en bug, eller har alle problemet? Det skjer via HDMI inngangen nr. 1.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter på en god gamel 40m61 her og spiller ps3 spill, og de bølgende du snakker om kjenner jeg godt til, så de i ass. creed og samme i gran t P.
    Er det mulig å få rettet på? Har en død pixel også som har vært der siden starten, ringte inn til samsung og de sa at jeg kunne få fikset den, men etter å ha lest om hvor lang tid det tar på service, og et par kompiser med rimlig dårlig erfaring med m71 modellen og service/garanti på den droppet jeg det, for tv'n er super på film/dvd/blu ray selv om den drar på 'åra'.

Fatters kjøpte seg en r86( hvet detter er en M serie tråd) og et bose, og etter en uke kom det opp en en melding som andre nevner, modus støttes ikke, ikke signal, og over displayet til bose rullet det at hdcp not supportet. Uansett hvilken av de to hdmi kablene som han har og uansett hvilken av de 3 inngangene vi prøvd(men det var lyd fra filmen). Så jeg tok med min supra v1,3 hdmi kabel og da var det rett inn , ikke noe tull. Tok så å satt tilbake den som fulgte med bose settet og bada bing, bilde igjen.Merkelige greier.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er iallefall alle mine bekymringer angående m86 historie ihvertfall, fra og med imorgen. Hifiklubben har bestemt seg for å gi meg en ny tv. Så nå blir det en Toshiba 46" xf355d. Har virkelig troa på den tven og skal aldri ha samsung mer, det er helt sikkert. Har aldri opplevd så mye problemer med en gjenstand før som jeg har med m86 og etter to turer på service har både jeg og hifiklubben fått nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veggfeste

Hei,

Skal bestille M87 46" og har lyst på et veggfeste med swivel.
    Noen som har gode forslag?

Takker for alle svar

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SkyFly
    Hei!

Jeg har fått min nye M87 nå, og prøvde å sette den til "just scan". Da fikk jeg en veldig flimring på toppen av bildet (bare de øverste linjene). Når den settes til 16:9 så er det ingen flimring.

Jeg fikk også flimring ved just scan. Men da under bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Toshiba? Xf 355, den er rimelig lekker og skal visst være en tv i toppklassen, hvis jeg får bytta tven blir det denne. Var innom hifiklubben og de skulle sende en tekniker hjem til meg denne gangen så han kunne se på tven, så får vi se hva det blir til. I prinsippet kan man velge om man vil ha en ny tv eller få den reparert. Man kan velg å få en ny tv kun hvis det er urimelig for forhandleren å få den reparert, det står også at forhandleren har 2 forsøk på å få tven reparert. Så hvordan man tolker dette vet jeg ikke. Tror ikke man får hevet kjøpet før forhandleren har forsøkt å få den reparert.
    Bare jeg får de til og sjekke min sammy m86bdx (som jeg regner med de ikke klarer og rette feilen på) så kommer jeg til og heve kjøpet så skal jeg ha denne:

Sony : KDL-40W4000 (KDL40W4000) : Tekniske spesifikasjoner : Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler jeg må gi litt lys i denne tråden da den bare blir mer og mer full av "bugs og feil".

Kjøpte meg en M86 i fjort, fikk så klart movie plus feilen. Snakka med Samsung på den tiden og det viste seg dem ikke helt hadde greid og fikse det. Etter mye fram og tilbake bestemte jeg meg for og vente. Siden ting tok tid med og få nye deler og fw som kunne bli levert ut til oss kundene.

Nå fikk jeg grønt lys av samsung i februar som dekket alle feilene. Så jeg kunne få det fikset. Ringte Hifi klubben og fortalte saken. Dem sendte den inn på service.

Det tok meg akkurat 1mnd før jeg fikk den tilbake. Påska kom litt fort i år så det er sikkert derfor det tok litt lang tid.

Fikk høre service rapporten og der hadde dem byttet panel og hovedkort. Alt er av det nyeste, panel fw. For dags dato.

Jeg ble overrasket over skjermen. Svart er virkelig SVART! Fargene er blitt vanvittig sterke og klare. Det er en helt annen dybde i skjermen. Når jeg spiller på xbox360 over HDMI. Det som var "mørke områder før" Er nå mørkt. Men det viser forsatt detaljene i bildet. Ikke bare bli borte som forrige "tv /panel".

Jeg mister helt pusten av det. Denne tv`en er nydelig og bruke mot HD materiale og SD faktisk (HD PVR dekoder fra get). Jeg vil anbefale alle i dag og kjøpe denne tv`en. Ikke noe og utsette det på, nå har dem fått orden i sakene!

Så noen hadde litt clouding øverst til venstre. Jeg har det samme. Vi kommer ikke forbi dette. Dette gleder alle tv`er i dag med dages teknologi har jeg personlig erfart.

Noen i tvil? Løp og kjøp!

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SkyFly
    Hei!

Nei dette er ingen bug.
    "Just scan" fjerner overscan, dvs. at TVen viser hele signalet den får inn.
    I 16:9 fjerner TVen en del av signalet oppe, nede og på sidene.

Som nevnt tidligere i denne tråden er det en fordel for bildekvaliteten å bruke "Just scan" hvis TVen fores med et 1080p signal for å unngå skalering av bildet i TVen. Men avhengig av signalkilde og kildemateriale så kan dette gi flimring eller støy i kantene av bildet.

Side 86 av 93 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •