Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 85 av 93 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 1852
  1. #1681
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    nå ser det ut til at jeg kommer til å kjøpe LE40M87BDX.

    tv'n skal kun brukes til xbox360, dvd og film via pc. skal ikke kobles til tv nettet. så jeg regner med dette er skjermen for meg. ialfall til den prisen den går for nå.

    men har et spørsmål:

    har denne 1:1 pixelmapping ved bruk av pc?

    har lett litt rundt på nettet men finner ikke noe konkret svar på dette.

    mvh
    stian

    AFAIK, og som jeg har testet (me forbehold om feil), så er det 1:1 pixelmapping ja. Kjører 1080p ut fra min HTPC, og det funker så det griner over DVI

  2. #1682
    Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    AFAIK, og som jeg har testet (me forbehold om feil), så er det 1:1 pixelmapping ja. Kjører 1080p ut fra min HTPC, og det funker så det griner over DVI
    høres meget bra ut, da regner jeg med det blir bestilt en slik iløpet av påsken

    mvh
    stian

  3. #1683
    Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    nå ser det ut til at jeg kommer til å kjøpe LE40M87BDX.

    tv'n skal kun brukes til xbox360, dvd og film via pc. skal ikke kobles til tv nettet. så jeg regner med dette er skjermen for meg. ialfall til den prisen den går for nå.

    men har et spørsmål:

    har denne 1:1 pixelmapping ved bruk av pc?

    har lett litt rundt på nettet men finner ikke noe konkret svar på dette.

    mvh
    stian
    Dersom du velger "Fargefelt" på format under bildemenyen er det 1:1 pixelmapping. Dersom du velger "16:9" som er standardinnstilling blir det en del overscan og altså skalering i TVen.

  4. #1684
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Nyforelska

    Hatt min LE40M86BD i to dager nå.
    Kjøpt på komplett.no for 11 500,- inkl frakt på døra og veggfeste.

    Må bare få lagt inn noen positive ord i denne tråden som består av 70% movieplus bug, gammel fw og mange andre problemer.

    Jeg er utrolig fornøyd med denne TV`n og jeg tror at alle som kjøper denne nå, vil ha stor glede av den. Bare husk at man trenger noen timer til å fikle med innstillinger før man ser potensialet i skjermen.

    Jeg ser veldig mye 1080p og 720p film fra PC. Knallbra!
    Vanlig TV fra Get digitaldekoder over Monster Scart fungerer helt greit, men jeg kunne gjerne tenkt meg å få noen andre sine innstillinger her og ta utgangspunkt i, for å få det enda bedre.

  5. #1685
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Nytt panel

    Leverte min 46 tommer m86 på service for en uke siden. Hadde som sagt masse fæle vertikale striper i bilde og litt bølging flimmer på 60 hz og 24 hz. Snakka med de folka på hifiklubben og de sa at det blir byttet panel på tven min. Hva vil egentlig det si, er panelet hele innmaten på tven og vil et bytte av panel da være en slags helgardering av alle problemene. Hvis man bytter panel vil da alle feilene forsvinnne som dette med 60 hz flimring og i tillegg disse vertikale stripene? Setter pris på noen som har litt mer peil enn det jeg har...

  6. #1686
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tkila
    hehe, kan så være.

    Er ingen krise, men hadde vært ok å finne ut hvorfor det er slik. Ser ut for meg at det er ifb. bytte av farger som dekker hele skjermen (feks hvit) på sendingen.

    Noen andre som har det samme "problemet"?
    Jeg har LE40M87BDX (elkjøp), GEt PVR.
    Skjer ikke på DVD(scart) eller PS3(hdmi) signal.
    Dette skyldes at spenningen på scartutgangen på PVRdekoderen er noe høy, feilen ligger i dekoderen - ikke i TVen.

  7. #1687
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Suveren service hos Komplett på M87

    Jeg kjøpte meg en 46M87 på komplett i fjor sommer. Jeg var egentlig veldig fornøyd med denne Tven, med unntak av at den hadde noe lysblødning i hjørnene (dog ikke slik at jeg vurderte å sende den tilbake). Blødningen ble noe mindre etter en del tids bruk.

    Vi kjøpte inn noen tilsvarende tver til kontoret senere på høsten, og disse hadde overhodet ikke noen lysblødningstendenser. De har mao fått orden på disse panelene i mellomtiden.

    Uansett, for tre uker siden smalt tven skikkelig (hørtes ut som en skikkelig balong som sprakk), og den var svart (tok sikringene også). Jeg fryktet for det verste, og det viste seg at den var kølsvart. Den lot seg slå på, og jeg så at det ble tegnet et bilde (i rett belysning), men bakbelysningen på skjermen var gåen.

    Jeg ringte servicetelefonen på Samsung Nordic. Det var en nedtur av dimensjoner. Makan til arrogant og lite serviceminded person har jeg aldri støtt på, og når det viste seg at tven hadde modellbetegnelse som endte på XEC i stedet for XEE var det hel blendeggardin. Jeg leste igjennom hele siden deres i etterkant, og det eneste de sier er at de har begrenset garantiansvar (men fremdeles et garantiansvar) så lenge det blå garantikortet medfølger. MAO ingen grunn til en slik arroganse, da det ikke fremkommer av deres site at de ikke reparerer paralellimporterte Tver.

    Jeg tok kontakt med Komplett, og der var det en helt annen instilling. Infocare hentet Tven på døra, og etter 8-10 dager fikk jeg beskjed om at den var ureparerbar. Til min store (positive) overraskelse krediterte Komplett denne i stedet for å gi meg en ny, lik TV. Ikke nok med det, men de krediterte denne til samme beløp som jeg engang kjøpte Tven til. Siden den gang har disse prisene gått bratt nedover, så for min hyggelige kreditnota fikk jeg oppgradert til F86, og fikk jaggu med en kjøkkenmaskin på kjøpet (så nå er kona glad også).

    Veldig bra service fra den kanten

    Jeg så klar forskjell mellom tidlig M87 og M87 fra sent på høsten. Fra sen M87 til F86 har jeg ikke maktet å merke noen forskjell i bildet. Nå har jeg ikke hatt disse ved siden av hverandre, men forskjellen er definitivt mindre enn mellom de to M87 skjermene.

  8. #1688
    Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har prøvd å justere denne tv'en til jeg har blitt grønn nå, men synes fremdeles det blir veldig mørkt i mørke scener.. dvs "alt" blir svart, vanskelig å se konturer og skille ting fra hverandre..

  9. #1689
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flere som synes bildet er veldig rart når du ser HD-materiale?

    Virker som om pixlene vrimler rundt på en måte.

  10. #1690
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bandittlars
    Flere som synes bildet er veldig rart når du ser HD-materiale?

    Virker som om pixlene vrimler rundt på en måte.
    Mellom svart og hvitt? Ja

    Spesielt i starten av Casino Royale ser jeg dette godt.

    Dette har jeg også sett på både pioneer hd og fullhd skjermer. Veit ikke hvorfor det blir sånn...

  11. #1691
    Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Har prøvd å justere denne tv'en til jeg har blitt grønn nå, men synes fremdeles det blir veldig mørkt i mørke scener.. dvs "alt" blir svart, vanskelig å se konturer og skille ting fra hverandre..
    Prøv dette
    Samsung LE40M86BD Settings

  12. #1692
    Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ser at komplett opplyser om dette før du kjøper tven.

    "Alle LCD-skjermer følger ISO 13406-2-standarden, som blant annet omfatter at det kan være pikselfeil på skjermen."

    vil det si, at hvis det kun er en pixel som er død så kan den ikke retuneres til en helt ny tv?

  13. #1693
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det stemmer. Må vel være mer enn 5 pikselfeil, eller 3 pikselfeil i en gruppe innefor en cm2 eller noe slikt. Kjøper du derimot XEE modeller som er nordiske, er disse levert med "nullpikselfeil-garanti".

  14. #1694
    Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette har samsung skrevet tidligere:

    Det med Pixelfeil garanti gjelder ikke kun i Norge som Samsung prøver å innbille oss:

    Tidligere lansert pressemelding fra Samsung i år 2005 ! Link

    ( 2005-02-01 )
    Samsung innfører nulltoleranse for feilaktig lysende piksler med tre års garanti
    Samsung innførte 1. februar en forbedret garanti mot feilaktig lysende piksler i hele Norden. Nyheten om at Samsung viser vei og innfører en forbedret garanti, har blitt godt mottatt, men den er også blitt møtt med kritikk på grunn av alt for kort garantitid. Derfor utvider Samsung nå umiddelbart garantitiden fra 14 dager til tre år.

    – Problemet med feilaktig lysende piksler oppstår som regel i produksjonen, og det viser seg den første gangen man bruker bildeskjermen. Dermed antok vi først at to uker var tilstrekkelig lang tid. Vi har merket oss den responsen vi har fått, og vi innser at vi må forlenge denne perioden. Det hender at kunden ikke rekker å se på bildeskjermen de to første ukene etter kjøpet, sier Lars Reinius, salgs- og markedsdirektør for IT-produkter i Samsung.

    Samsung utvider nå garantien for nye flate bildeskjermer med garantien Zero Bright Pixel. Den innebærer nulltoleranse for feilaktig lysende piksler på flere av bildeskjermene. Dermed utfordrer Samsung rådende praksis i bransjen, som hittil har gått ut på at forbrukerne må finne seg i at det kan være noen feilaktige piksler på nye skjermer. Nå kan forbrukere som oppdager en feilaktig lysende piksel, umiddelbart få skjermen erstattet med en ny.

    Allerede fra 1. februar omfatter garantien flere skjermer, og den gjelder i hele Norden. Hittil har pikselgarantien, kvalitetsstandarden ISO 13406-2, i praksis medført at en rekke feilaktig lysende piksler likevel har vært akseptert ved salg av nye skjermer.

    – Det er fremfor alt når en piksel midt på skjermen lyser hvitt, rødt, grønt eller blått at det kan oppfattes som forstyrrende. Men i de fleste tilfeller fungerer de 1,3 millioner pikslene i for eksempel en 17-tommers bildeskjerm som de skal, sier Petra Johansson, som er produktmarkedssjef for bildeskjermer i Samsung.

    Samsungs nye garanti innebærer at det ikke tolereres noen lysende piksler. Dermed kan forbrukeren levere tilbake den nykjøpte bildeskjermen innen tre år fra kjøpsdato dersom en piksel har låst seg og lyser konstant i hvitt, blått, grønt eller rødt.

    Nulltoleranse gir forbrukeren trygghet

    Bakgrunnen for at Samsung nå forbedrer garantien er at både produksjonsmetodene og kvalitetskontrollen har utviklet seg. Forbrukerne kan nå være sikre på at skjermene deres fungerer slik de skal. Og forhandlerne kan tilby en bedre service.

    – Feilaktig lysende piksler er et problem som vanligvis oppstår i produksjonsprosessen. Med den nye garantien tar vi initiativet og viser vei ved å tilby garantien for flere av modellene våre i første omgang. De lysende pikslene oppdages som regel av forbrukeren like etter kjøpet, forteller Petra Johansson.

    Du kan få informasjon om hvilke modeller som er omfattet av den nye garantien, hvis du går inn på New URL, og klikker på «support» og deretter på «garantiinformation».

    Pixelspecifikationer
    Här finner du Samsungs pixelvillkor för TFT- och Plasmaskärmar. From 1 januari 2005 infördes Zero Bright Pixel garanti på utvalda bildskärmar. (Länk till dokument TFT pixelspec och Plasma pixelspec)


    Pixel Policy Link !

    At Samsung Norge nå etter 3 år kommer å sier at det ikke gjelder TV'er som er kjøpt med spesielle serienummer i Norge er tullete. Linkene over finnes på sidene til Samsung og er også brukt aktivt i reklame.

    Tror Samsung ville ha slitt med det i en eventuell tvistesak, da kundene ikke har ansvaret for hvilket serienummer det er på en TV. For de aller fleste er en vare kjøpt i Norge en "Norsk" vare og ikke noe lureri.

  15. #1695
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OXO
    Jeg tok kontakt med Komplett, og der var det en helt annen instilling. Infocare hentet Tven på døra, og etter 8-10 dager fikk jeg beskjed om at den var ureparerbar. Til min store (positive) overraskelse krediterte Komplett denne i stedet for å gi meg en ny, lik TV. Ikke nok med det, men de krediterte denne til samme beløp som jeg engang kjøpte Tven til.
    De må enten kreditere beløpet i sin helhet, eller beregne verditapet og heller gi deg rente på pengene fra kjøpsdato til dato kjøpet heves.
    Som oftest velges første mulighet ettersom den er langt enklere, og ikke krever så mye beregninger.
    For en flatskjerm skal du bare være glad for at det første alternativet ble valgt
    Infocare har jeg dog elendig erfaring med. Har ikke klart å fikse en døyt av det jeg har sendt inn.

  16. #1696
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei! Noen spørsmål:

    1) Jeg står mellom valget M86 og M87, og etter å ha lest posten, så er forskjellen kun denne sølvlisten under. Men siden prisforskjellen er omtrent 0 kr, så velger jeg den som er best.

    jeg kunne gjerne tenkt meg denne sølvlisten, men en forumbruker nevnte at den kan falme bort. Er det noen som har erfaringer om dette? Vil fargen bli verre og dårligere for hvert år?

    2) Og, jeg finner det litt uklart hvordan man oppgraderer firmware. Noen snakker om en oppgraderingspakke fra Samsung? Får man denne pakken med TV-en? Hvis ikke, kan man oppdatere selv?

  17. #1697
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SkyFly
    Hei! Noen spørsmål:

    1) Jeg står mellom valget M86 og M87, og etter å ha lest posten, så er forskjellen kun denne sølvlisten under. Men siden prisforskjellen er omtrent 0 kr, så velger jeg den som er best.

    jeg kunne gjerne tenkt meg denne sølvlisten, men en forumbruker nevnte at den kan falme bort. Er det noen som har erfaringer om dette? Vil fargen bli verre og dårligere for hvert år?
    Hæ? man skal da ikke sitte og gni seg oppetter TV'n heller da, selv om den er pen.
    Det er en helt alminnelig plastlist som er chromet (fritt etter hukommelsen), og den eneste måten den kan falme på er ved slitasje, evt at chromen faller av ( som vel også kommer av slitasje, evt av dårlig chroming, som igjen er en reklamasjonsgrunn).

    chromelista på min M87 er iallefall liek pen nå etter 12mnd.

  18. #1698
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OXO
    Jeg kjøpte meg en 46M87 på komplett i fjor sommer. Jeg var egentlig veldig fornøyd med denne Tven, med unntak av at den hadde noe lysblødning i hjørnene (dog ikke slik at jeg vurderte å sende den tilbake). Blødningen ble noe mindre etter en del tids bruk.

    Vi kjøpte inn noen tilsvarende tver til kontoret senere på høsten, og disse hadde overhodet ikke noen lysblødningstendenser. De har mao fått orden på disse panelene i mellomtiden.

    Uansett, for tre uker siden smalt tven skikkelig (hørtes ut som en skikkelig balong som sprakk), og den var svart (tok sikringene også). Jeg fryktet for det verste, og det viste seg at den var kølsvart. Den lot seg slå på, og jeg så at det ble tegnet et bilde (i rett belysning), men bakbelysningen på skjermen var gåen.

    Jeg ringte servicetelefonen på Samsung Nordic. Det var en nedtur av dimensjoner. Makan til arrogant og lite serviceminded person har jeg aldri støtt på, og når det viste seg at tven hadde modellbetegnelse som endte på XEC i stedet for XEE var det hel blendeggardin. Jeg leste igjennom hele siden deres i etterkant, og det eneste de sier er at de har begrenset garantiansvar (men fremdeles et garantiansvar) så lenge det blå garantikortet medfølger. MAO ingen grunn til en slik arroganse, da det ikke fremkommer av deres site at de ikke reparerer paralellimporterte Tver.

    Jeg tok kontakt med Komplett, og der var det en helt annen instilling. Infocare hentet Tven på døra, og etter 8-10 dager fikk jeg beskjed om at den var ureparerbar. Til min store (positive) overraskelse krediterte Komplett denne i stedet for å gi meg en ny, lik TV. Ikke nok med det, men de krediterte denne til samme beløp som jeg engang kjøpte Tven til. Siden den gang har disse prisene gått bratt nedover, så for min hyggelige kreditnota fikk jeg oppgradert til F86, og fikk jaggu med en kjøkkenmaskin på kjøpet (så nå er kona glad også).

    Veldig bra service fra den kanten

    Jeg så klar forskjell mellom tidlig M87 og M87 fra sent på høsten. Fra sen M87 til F86 har jeg ikke maktet å merke noen forskjell i bildet. Nå har jeg ikke hatt disse ved siden av hverandre, men forskjellen er definitivt mindre enn mellom de to M87 skjermene.

    Ja har selv samme opplevelse etter ha lest siden til samsung.no så der står det du ikke får support på din tv om den ikke slutter på x eller ee......

    Hmmm. Makan.

    Dette oppdaterings kitet som alle snakker om er det vansklig og bruke for en vanlig dødlig. ?

    Skulle hatt service på denne med da denne slutter på bd så sitter jeg med skegget i postkassa.

  19. #1699
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan skrur jeg på denne 24p modusen? Har Appel tv og denne skal vist støtte dette men finner ikke noen mulighet for og stille dette inn.. Verken på Appel Tv eller Tv`en.

  20. #1700
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    Hvordan skrur jeg på denne 24p modusen? Har Appel tv og denne skal vist støtte dette men finner ikke noen mulighet for og stille dette inn.. Verken på Appel Tv eller Tv`en.
    for å få det på ps3 må jeg sette det i oppsettet til ps3, så står det 24p i info bildet på tv'n.

    tror tv'n har litt problemer om kilden ikke kan sette det hardt at det skal være 24p.

Side 85 av 93 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •