Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 83 av 93 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 1852
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AVmann23
    Hvor kan jeg få hjelp til dette? Synes det er så vrient å finne frem til optimale innstillinger :-?
    Jeg har brukt Digital Video Essentials på DVD (i likhet med mange andre på forumet her), som fås kjøpt fra play.com, amazon.co.uk eller lignende steder. Her medfølger fargefilter for å justere fargene korrekt også. Den er dog forholdsvis komplisert og man trenger en del tid på å sette seg inn i ting. Kan poste innstillingene jeg har på min TV når jeg kommer hjem, men de vil sannsynligvis ikke være helt 100% for din TV pga. individuelle forskjeller. Et annet problem er at det er ulike versjoner av hovedkort på dem, og disse krever ulike innstillinger. (Derfor fungerer f.eks. HDTVtest sine innstillinger dårlig for min TV, siden jeg har nyere hovedkort...)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kan jeg få hjelp til dette? Synes det er så vrient å finne frem til optimale innstillinger :-?

Øyet ditt er det beste instrumentet til dette. Det DU syns er best er best.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koella
    Øyet ditt er det beste instrumentet til dette. Det DU syns er best er best.
    Lett og si, men for min del synes jeg det er håpløst og stille inn sånt selv, blir aldri enig med meg selv om "hva som blir riktig"..

Har brukt DVE og guiden her selv, og håper det gir de beste resultatene tv'en klarer å gi..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skurring

Hei!

Har allerede fått en ny Samsung TV pga det var mye etterslep på den forrige, og nå etter ett par måneder med den, så har lyden begynt å skurre. Gjelder alle Utganger, skurrer fra PS3'en, 360'n og analoge kabel tven.

Hører det ekstra mye når jeg setter på "Auto Volume" funksjonen.

Noen som har noen forslag hva jeg eventuellt kan gjøre? Eller må jeg bare levere den og få ny?

Edit: Har forresten en Samsung LE40M86BDX

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, alle prater om DVE her inne til å kalibrere tv'en. Er dette noe en kan få en kopi av, finnes den ute på nettet eller MÅ den kjøpes i en butikk?

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pat2007
    Hmm, alle prater om DVE her inne til å kalibrere tv'en. Er dette noe en kan få en kopi av, finnes den ute på nettet eller MÅ den kjøpes i en butikk?
    Hvis du får tak i en kopi, så er den omtrent ubrukelig da det følger med plastfilmer som man ser igjennom når man kalibrerer, + at det er en dual layer dvd pga av kvalieten på bilde.

Jeg kjøpte min fra AVShop for en stund siden, de selger den fremdeles.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av falcon64
    Hvis du får tak i en kopi, så er den omtrent ubrukelig da det følger med plastfilmer som man ser igjennom når man kalibrerer, + at det er en dual layer dvd pga av kvalieten på bilde.

Jeg kjøpte min fra AVShop for en stund siden, de selger den fremdeles.
    Den plastfilmen, er det noe som ligner på en slik 3d-brille eller er den helt annerledes? Ikke noe en kan få laget selv?:-P

Edit: Er det et must å ha den plastfilmen eller går det an å se det "selv"?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finne nedlastbar ned dual layer versjon, men filteret får du jo ikke

Jeg fikk lånt en DVE, men helt ærlig så skjønner jeg ikke stort. Det var så mange valg og vanskelige instrukser, selv med en norsk guide på nettet. Jeg er ikke så teknisk så det ble veldig vrient Kan noen gi meg sine settings, så jeg kan kalibrere på øyemål utifra det? (Har GET PVR -scart, DVD component og mediasenter HDMi (1080i))

Har problemer når bildet skifter til bilde med mye hvitt i, merker det feks veldig ved intro/outro til hotel cæsar, bildet hopper og det kommer en digital glitch/støy som hopper noen sekunder i forskjellige farger. Virker som om dette ikke er bra for TV. Opplever noen samme eller vet hva det kan komme av?

(PS. har 2012 fw)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har noen en liste over hva som er fikset i den siste fw updaten? Den siste er vel 2012..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finne nedlastbar ned dual layer versjon, men filteret får du jo ikke

Jeg fikk lånt en DVE, men helt ærlig så skjønner jeg ikke stort. Det var så mange valg og vanskelige instrukser, selv med en norsk guide på nettet. Jeg er ikke så teknisk så det ble veldig vrient Kan noen gi meg sine settings, så jeg kan kalibrere på øyemål utifra det? (Har GET PVR -scart, DVD component og mediasenter HDMi (1080i))

Har problemer når bildet skifter til bilde med mye hvitt i, merker det feks veldig ved intro/outro til hotel cæsar, bildet hopper og det kommer en digital glitch/støy som hopper noen sekunder i forskjellige farger. Virker som om dette ikke er bra for TV. Opplever noen samme eller vet hva det kan komme av?

(PS. har 2012 fw)
    Jeg lastet ned DVE igår. Tror ikke det er et must med filteret. Skal prøve uten idag. Filteret er vel til hjelp for å se forskjellene i basisfargene lettere. Er man virkelig nøye med å se godt på fargene bør en vel greie det.

Jeg kjører DVD via scart og CD-dekoder via HDMI. Jeg tenker fælt på hvordan jeg skal få de beste innstillingene på dekoder-inngangen når jeg kjører HDMI der og ikke har den type kobling på dvd. Er det bare å kopiere innstillingene fra dvd/scart over til dekoder/HDMI??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pat2007
    Jeg lastet ned DVE igår. Tror ikke det er et must med filteret. Skal prøve uten idag. Filteret er vel til hjelp for å se forskjellene i basisfargene lettere. Er man virkelig nøye med å se godt på fargene bør en vel greie det.
    Øhh, jeg tar det skikkelig tilbake..ops: Ante ikke at man måtte ta utgangspunkt i et fargespekter for å justere basisfargene.
    Det nytter faktisk ikke å justere den enkelte farge uten dette filteret. Ser ut som jeg må kjøpe det likevel, hvis ingen kan avse noen ekstra for en slant, hehe;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    har noen en liste over hva som er fikset i den siste fw updaten? Den siste er vel 2012..
    bump

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen spørsmål angående M87

Skal legge inn en bestilling på Samsung LE-46M87:

1. Har den 100hz? noen plasser står det ja, andre ikke..
    2. Hvordan er støtten for 24hz avspilling av blu-ray ?
    3. Er det mye lagg/etterslep på modellen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dolgar
    Hei, jeg har også det samme problemet. Ved lav bakgrunnsbelysning kan jeg også se det når jeg ser på det digitale bakkenettet via HDMI. Ved å kjøre Blu-Ray PS3 i 24 Hz kommer det mest tydelig frem. Ser ut som det er horisontale striper av støy som bølger over skjermen fra bunn til topp. Skjermen min stammer også fra det første Powerbuyet.
    Har du fått løst dette problemet?

Jeg opplever det samme (tror jeg). Dette skjer i 24Hz og 50Hz, når bakgrunnsbelysningen er satt til noe annet enn maksimum. Da ser jeg tydelig en flimring eller horisontale "bånd" som beveger seg oppover på skjermen i mørke områder. I 24Hz er det mest tydelig som flimring, mens det i 50Hz ligner mest på horisontale bånd. Dette er uavhengig av kilde (Grundig RiksTV-dekoder, PS3, PC, analogt bakkenett).

En workaround er å bruke 60Hz signal eller å skru bakgrunnsbelysningen til 10. Dette er selvsagt ikke en akseptable løsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fenixen
    Noen spørsmål angående M87

Skal legge inn en bestilling på Samsung LE-46M87:

1. Har den 100hz? noen plasser står det ja, andre ikke..
    2. Hvordan er støtten for 24hz avspilling av blu-ray ?
    3. Er det mye lagg/etterslep på modellen ?
    1. nei.
    2. ja
    3. hehe du spøker her. ?

Den har en funksjon som heter "film pluss" som du vil sikkert kunne se de fleste som skriver her klager på. Vedr feil på endel modeler dvs de fleste!. men slår du av denne så er den ok.

Men hehe kjøper du en tv til 10-16000 hvor du må slå av de fleste funksjoner for og få den til og fungere er ikke helt hva jeg mener med bra kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec
    Den har en funksjon som heter "film pluss" som du vil sikkert kunne se de fleste som skriver her klager på.

Men hehe kjøper du en tv til 10-16000 hvor du må slå av de fleste funksjoner for og få den til og fungere er ikke helt hva jeg mener med bra kjøp.
    Takk for bra svar, håper jeg kan hale litt mer ut av dere :

Test av M86 vs Sony

I overnevnte test kommer Sony D3000 bedre ut på etterslep og slike fancy bilde funksjoner som du sier samsung er crap på.

Spørsmålet mitt:
    1. Da burde vel DENNE knuse Samsungen ? Den har også full HD, og er en nyere versjon av D3000
    Jeg får begge til samme prisen og skal leve med kjøpet i mange år så trenger hjelp

Samsung LE46 M87 vs Sony KDL46 D3500

edit: Sony KDL46 V3000 er også aktuell.. HJEEELP!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec
    3. hehe du spøker her. ?
    Mener du at etterslep er et kjent problem for M86 serien eller mener du at det overhodet ikke skal være et problem og at det muligens er noe feil med min M86?

Jeg har en M86 og er ganske fornøyd men etterslep er en av de tingene som plager meg med denne TV'en.

Det skal sies at mengden etterslep ser ut til å variere avhengig av kilde og/eller film; fra 'ille' til nær sagt 'nesten intet'.

Spesiellt merkbart i forbindelse med ansikter mot mørk bakgrunn; noe som vel desverre for meg er ganske typisk på film. =)

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en LE46M86 og har aldri sett noe etterslep på noe som helst.

Jeg kjøre nesten alt jeg har i 1080p (Xbox 360, component, Playstation 3 på HDMI). Dreambox på RGB Scart.

Hvis man kjører 1080i så kan det kanskje skje, da 1080i betyr etterslep :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lagt min "Norske" 1 uke gamle 46m86 på bruktmarkedet, så om noen bergensfolk ønsker en slik med 2012 fw, så send gjerne en pm.

Skal flytte 200 mil nordover, og har helst ikke lyst å ta den med

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fenixen
    Takk for bra svar, håper jeg kan hale litt mer ut av dere :

Test av M86 vs Sony

I overnevnte test kommer Sony D3000 bedre ut på etterslep og slike fancy bilde funksjoner som du sier samsung er crap på.

Spørsmålet mitt:
    1. Da burde vel DENNE knuse Samsungen ? Den har også full HD, og er en nyere versjon av D3000
    Jeg får begge til samme prisen og skal leve med kjøpet i mange år så trenger hjelp

Samsung LE46 M87 vs Sony KDL46 D3500

edit: Sony KDL46 V3000 er også aktuell.. HJEEELP!
    Merklig dette med samsung m86. Men bruker du denne koblet sammen med en blu-ray spiller eller evt HD DVD (har ikke HD DVD), men har en blu-ray spiller og her er bilde helt mega ikke noe etterslep eller GHOSTING som jeg kaller det. Dårlige kilder som bakkenett (Analog) så ser du stort med etterslep.

Forresten vanlig tv sendinger er grusomt på denne tv virker som 40" ikke egner seg særlig for bakke sendinger. Skal du bruke tv'n primært til tv (nrk,tv2, osv) bør du se sendingene før du kjøper. Jeg kjøpte denne tv for blu-ray og der er den veldig bra. Men dette med ghosting eller "etterslep" merker du beste ved dårlig kilder.

Side 83 av 93 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •