Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 82 av 93 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 ... SisteSiste
Viser resultater 1,621 til 1,640 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Best oppkobling til LE40M86BCX via PVR dekoder og DVD opptaker ?

Takker for flott forum som medvirket sterkt til at jeg kjøpte denne TV'en :-D

Jeg er kjempefornøyd med TV'en og er overbevist at jeg har gjort et kjempekjøp (12.000,- fra Lefdal). Har også kjøpt veggfeste med svingbar arm på E-bay til kr. 1.000,-, som Lefdal skulle ha kr.2.600,- for, så nå blir det mange timer i sofaen fremover.

Kan noen hjelp meg å finne det "optimale" tilkoblingen for å få best bilde ?
    Jeg har PVR dekoder fra Canal Digital (kabel TV), ikke HDMI utgang og en Pioner DVD opptaker (DVR-545H-S) med HDMI utgang. Lyden kjører jeg via en tilårskommen DENON AVR surround reciever. Forslag ?

Sliter også litt med svartnivået. Det svarte er for svart, dvs. jeg klarer ikke å se konturer. Har også litt problemer med rødt; blir litt rosa....

Meget takknemlig hvis noen kan hjelp meg med dette!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bleeding/clouding

kjøpte en m87 for ca. 3-4 uker siden, samt en PS3. Strålende bilde må jeg si, spsesielt BD filmer. Men, jeg er noe plaget av baklys blødning, eller clouding? som det kanskje også heter? Værst er det øverst i venstre hjørne, plager meg hver gang det er mørkt på skjermen i det området. Ser nesten ut som en spot-light som lyser på skrå nedover fra hjørnet. Er også noe tilstedeværende nede til høyre, men mere utstrakt og ikke så tydelig. Er dette noe man kan reklamere på?

Ps. dette er en /XEU modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

60hz

Jeg har litt flimring i bildet på 60hz, kun helt øverst i bildet ca midt på, dette problemet er ikke på 50hz men kun på 60 hz. på ps3 og xbox 360 blir det 60 hz, er det ikke en mulighet å stille de inn på 50hz? Noen som har noen mening eller har opplevd noe lignende selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koella
    Jeg har litt flimring i bildet på 60hz, kun helt øverst i bildet ca midt på, dette problemet er ikke på 50hz men kun på 60 hz. på ps3 og xbox 360 blir det 60 hz, er det ikke en mulighet å stille de inn på 50hz? Noen som har noen mening eller har opplevd noe lignende selv?
    det skjer forøvrig på blu ray i 24 hz også, bare 50 hz det ikke er slik

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er noe jeg også lurer på "hvorfor står det 24Hz" når jeg kjører blu-ray filmer men bare eldre filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt hjelp med oppgradering av TVen for bruk av HD-dekoder fra Canal Digital (den med ingen lyd og grønn skjerm), da Samsung ikke vil hjelpe meg pga av modellkoden som slutter med /XED.

Prøvde å søke på forumet men fant ikke noe.

Kjøpte Tven gjennom et powerbuy her på forumet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zhitnik
    Trenger litt hjelp med oppgradering av TVen for bruk av HD-dekoder fra Canal Digital (den med ingen lyd og grønn skjerm), da Samsung ikke vil hjelpe meg pga av modellkoden som slutter med /XED.

Prøvde å søke på forumet men fant ikke noe.

Kjøpte Tven gjennom et powerbuy her på forumet
    HÆ.... hvorfor vil de ikke hjelpe deg med det. ????

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV'en er parallelimportera derav så vil ikkje samsung norge ha ansvaret. Må kontakte leverandøren av tven. Måtte henvende meg til infocare, men dette er ukkurant da tven må sendast til dei for oppgradering

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hghuns
    TV'en er parallelimportera derav så vil ikkje samsung norge ha ansvaret. Må kontakte leverandøren av tven. Måtte henvende meg til infocare, men dette er ukkurant da tven må sendast til dei for oppgradering
    Må nok få service på min m86bd men kjøpte min hos elkjøp så regner faktisk med og få service på denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hghuns
    Trodde Samsung var Samsung. Finnnes det ikke en enklere løsning enn å måtte sende beistet i en Norgespakke?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo melde deg på denne lista
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...xxm8xbd-3.html

Veit ikkje om den har blitt testa mot dei tv'ane som er parallellimportera.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet til en optisk kabel fra min M86 til surround anlegget, men ingenting tyder på jeg får 5.1 lyd

har tilkoblet 360 og PS3 med hdmi til tv og dreambox med scart

hvilken type lyd får jeg nå egentlig?

Newcomer Fatrix sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest mange av innleggene i denne tråden og mange virker fornøyd (riktignok noen problemer). Istedenfor å lese alle innleggene tar jeg sjansen på poste min erfaring.
    Hadde mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe LE40M87. Så imidlertid TV'en utstilt på ELNOR ble jeg svært skeptisk. Det ble påstått at kilden var DVD men det var utrolig dårlig bilde. Vertikale striper som kunne tyde på skaleringsproblemer? Live sending (NRK skiskyting) på en M86 i samme butikk så imidlertid bra ut. Bestemte meg for å sjekke en annen butikk i samme området, Expert. Det var dessverre mye støy i skyggepartiene. Videre til Lefdal i Sandvika, her var det ikke støy men total mangel på detaljer i skyggepartiene. Det var også problemer (skaleringsproblemer?) med teksten (tider, navn etc) som er typisk på direkte sportsendinger. En mye rimeligere Philips TV ved siden var bedre på begge punkter.
    Videre til Elkjøp, vanskelig å konklkudere (demo med for raske billedskift).

Er butikkene helt på jordet mht instillinger eller hva pokker er galt? Det er jo mange gode tester og mange fornøyde brukere men jeg kjøper ikke en TV som ikke viser bra bilde i mine øyne.
    Er det noen som kan anbefale en butikk som viser hva TV'en kan prestere.

For å sammenfatte mitt inntrykk fra butikkene:
    - Høy kontrast men gjengrodde skyggepartier eller støy (take your pick).
    - Problemer med skalering?
    - Fargerik (for mye av det gode men det er vel fabrikkinnstillingene som er slik for å imponere i butikken men antar det er lett å justere riktig)
    - Kresen på signal.
    - Lekker design.

Har en 32 Samsung LCD fra før som jeg har vært rimelig godt fornøyd med. Den er imidlertid også kresen på signalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen anbefale innstillinger for M87 og GET (PVR), har litt problemer med å finne optimale innstillinger... Akkurat kjøpt TVen. Koblet med Monster scart, GET dekoder satt til RGB composit 16:9.

Setter stor pris på hjelp på dette, har ikke så peiling selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Har koblet til en optisk kabel fra min M86 til surround anlegget, men ingenting tyder på jeg får 5.1 lyd

har tilkoblet 360 og PS3 med hdmi til tv og dreambox med scart

hvilken type lyd får jeg nå egentlig?
    Hei, jeg har samme oppsett med 360 og ps3 via hdmi og optisk kabel videre ut fra tv og inn i surround forsterker. På ps3 får jeg bare lyd på "dashboarded", ikke inne i spill, og på 360 får jeg bare stereo lyd, selv om jeg har valgt dolby digital 5.1 på begge.

Noen som vet om dette er fikset i nyere versjoner?

Jeg har ikke giddet å sende min til service enda (kjøpt på første powerbuy), siden jeg bare bruker hdmi inngangene med just scan og det har fungert helt glimrende hittil.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fatrix
    Har lest mange av innleggene i denne tråden og mange virker fornøyd (riktignok noen problemer). Istedenfor å lese alle innleggene tar jeg sjansen på poste min erfaring.
    Hadde mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe LE40M87. Så imidlertid TV'en utstilt på ELNOR ble jeg svært skeptisk. Det ble påstått at kilden var DVD men det var utrolig dårlig bilde. Vertikale striper som kunne tyde på skaleringsproblemer? Live sending (NRK skiskyting) på en M86 i samme butikk så imidlertid bra ut. Bestemte meg for å sjekke en annen butikk i samme området, Expert. Det var dessverre mye støy i skyggepartiene. Videre til Lefdal i Sandvika, her var det ikke støy men total mangel på detaljer i skyggepartiene. Det var også problemer (skaleringsproblemer?) med teksten (tider, navn etc) som er typisk på direkte sportsendinger. En mye rimeligere Philips TV ved siden var bedre på begge punkter.

Er butikkene helt på jordet mht instillinger eller hva pokker er galt? Det er jo mange gode tester og mange fornøyde brukere men jeg kjøper ikke en TV som ikke viser bra bilde i mine øyne.

- Fargerik (for mye av det gode men det er vel fabrikkinnstillingene som er slik for å imponere i butikken men antar det er lett å justere riktig)
    - Kresen på signal.
    - Lekker design.

Har en 32 Samsung LCD fra før som jeg har vært rimelig godt fornøyd med. Den er imidlertid også kresen på signalene.

Dette er noe jeg selv oppdaget også men tok sjangsen på og kjøpe den m86. Men vanlig tv siganler er den veldig dårlig på etter en tids bruk har jeg koblet på en blu-ray spiller og her har jeg oppdaget enda mer problem.

Hvis jeg går inn i kommentator spor på en film så får jeg opp denne melding "mode not supported" it fra hva jeg har hørt andre steder så er dette kjent problem samsung har med hdmi........

Noen som har peiling på annulering av kjøp uten for 30 dagers regel til elkjøp. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

- Kresen på signal.
    - Lekker design.

Kan det være at butikkene mater tven med dårlig signal og justerer bildet litt dårlig med vilje på grunn av liten fortjeneste? Slik at den "billige" tven de tjener en del penger på fremstår med bedre bilde? Dette var ihvertfall vanlig på Elkjøp tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ingen som kan hjelpe meg eller har noen tanker om dette før jeg sender den inn på service?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

- Kresen på signal.
    - Lekker design.

Desverre er det slik at M8-serien fra Samsung er svært dårlig innstilt fra fabrikk, i forhold til det potensialet som bor i TV'en. Når jeg ser den i butikken kjenner jeg meg igjen i det du beskriver; gjengrodde mørke partier, glorete farger etc.
    Men jeg er likevel svært godt fornøyd med min 40M87. Kalibrering er alt for denne TV'en. Til og med på vanlige SD-signaler (canal digital kabel-tv, PVR-dekoderen via scart) gir den til tider gnistrende bilder (avhengig av kanal/sending). Og Blu-ray / HD-DVD i 1080p med 1:1 pixelmapping og native 24hz er helt fantastisk. Godt sortnivå, men fortsatt bra med detaljer i det mørke. Fine klare farger, uten å være overmettet. Eneste ankepunkt jeg har er kanskje innsynsvinkelen, men den er igrunnen ikke noe dårligere enn en gjennomsnittlig god LCD.

Det er synd Samsung har stilt den så glorete fra fabrikk, men om man ikke er redd for å bruke tid på i justere inn bildet kan man oppnå et resultat få andre LCD'er kan matche. Til tross for at det snart er et år siden den ble lansert...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVmann23
    Kan noen anbefale innstillinger for M87 og GET (PVR), har litt problemer med å finne optimale innstillinger... Akkurat kjøpt TVen. Koblet med Monster scart, GET dekoder satt til RGB composit 16:9.

Setter stor pris på hjelp på dette, har ikke så peiling selv.
    Kalibrering er alt for denne TV'en
    Hvor kan jeg få hjelp til dette? Synes det er så vrient å finne frem til optimale innstillinger :-?

Side 82 av 93 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •