Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 80 av 93 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 ... SisteSiste
Viser resultater 1,581 til 1,600 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tre DVD-relaterte spørsmål

Tre spørsmål...

1: Når jeg skal skifte mellom TV, Wii og DVD må jeg trykke på "Source"-knappen tre-fire ganger. Først kommer "Ext 1", deretter "Ext 2", så "Component" (Wii) og til slutt "HDMI 1" (DVD). Siden jeg ikke bruker "Ext 1" og "Ext 2" hadde det vært flott å kunne hoppe over de når jeg jobber meg gjennom listen. De andre valgene (VGA/PC, HDMI 2 og HDMI 3) slipper jeg å trykke meg forbi fordi det ikke er noe koblet til der, men det er det jo heller ikke på "Ext 1" og "Ext 2".
    Finnes det en måte å fjerne "Ext 1" og "Ext 2" fra listen over innganger jeg må skippe forbi hver gang jeg vil skifte fra DVD/Wii og TV?

2: Jeg har en Samsung HD860 DVD-spiller som er koblet til via "HDMI 1". Det flotte med å ha både TV og DVD-spiller fra Samsung er jo at du kan bruke den samme fjernkontrollen på begge to, men jeg sliter litt med å få det til å fungere skikkelig. "Play", "Pause" og "Stop"-knappene fungerer fint, men når jeg vil spole med "REW" og "FF"-knappene, hopper den isteden en hel scene frem eller bakover. En fjernkontroll som ikke kan spole er omtrent ubrukelig for meg, så jeg lurte på om noen hadde noen erfaringer med å bruke samme fjernkontroll på denne TVen og en Samsung HD860 DVD-spiller?

3: Et annet problem med fjernkontrollen; "Subtitles"-knappen fungerer ikke. Teksten "Subtitles" står med gule bokstaver istedenfor den vanlige hvite, kan det ha noe å si? Må jeg holde inne en annen knapp for å kunne bruke den eller noe? Setter pris på gode tilbakemeldinger...

Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte LE40M87BDX/XEE på Expert Bonus (Ski) i går og er helt vanvittig fornøyd med dette apparatet, har hatt mange timers moro nå.

Det tok litt tid med DVE osv før jeg fikk dreisen på ting. Blant annet får jeg helt knall bilde på Get PVR når jeg bruker Film-modus og justerer derfra.

Xbox 360 i 1080p via komponent er til å dø for.

DVD via min el-cheapo Thomson DTH-255E, som er og blir en udugelig DVD-spiller, er en *enorm* overraskelse fordi den jo har 1080i-oppskalering og plutselig har jeg en helt ny DVD-samling. LOTR er som en drøm å se på! (Dessverre klarer ikke denne spilleren å levere bilder som ikke går utenfor skjermen uansett hva jeg setter TVen til å gjøre. Merkelig. Det problemet har fulgt DVD-spilleren siden jeg fikk den - bildet begynner riktig fra venstre kant men går ca 5% utenfor høyrekanten...)

D.Menu-menyen sier:

SW: T-BDXPDEU00-1010
    FW: T-ST1DEU7-1000

På TVen står det (på klistremerke):
    Serienr AHWG3SNPB01975D
    Version AC07

På esken står det i tillegg: Type: TU40E0

Service Menu sier:
    T-TLPPEUMD-2012
    T-BDPMPEUS-1004
    BORD2_CALLA_TR_1011

Så såvidt jeg kan skjønne er denne ganske up-to-date?

Det eneste minus jeg har går på småtteri...noe clouding oppe i høyre hjørnet, som blir borte ved å slå på lav strømsparing. I tillegg treg fjernkontroll. Sleit som andre her med rødt som blir rosa/blasst men kalibrering ut fra filmmodus og med Farge: Bred osv har dette mer eller mindre forsvunnet. Med andre ord, peanuts.

Min 32" Philips er nå degradert til hobbyrommet og Samsungen har tronen i stua. Selv kona synes den er "fin". Det eneste jeg kan si er at det nå er MYE tydeligere hvilke kanaler som sender bra og dårlige signaler, men jaggu er Samsungen bra på det aller meste. Et knallkjøp IMHO.

Får håpe det fortsetter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Er det noen forskjell på R81 og R86?

Kontaktet idag Samsung for å få greie på hva forskjellen på R86 og R81 serien var. Hvet dere hva de svarte? "LE23R81 måste vara parallellimporterad, den kjenner vi inte til. Vi har kun LE23R86 her i Skandiinavien". Jeg ville bare vite det pga at prisen er VESENTLIG forskjellig, selv om de sparsomme dataene som finnes ikke forteller stort om forskjellen (om de finnes selvsagt). Er det noen der ute som vet dette????
    Da jeg forleden dag kikket innom en Expert-butikk kom jeg til å titte på baksiden av en LE19R86BD uten å finne noen HDMI-kontakter. Spurte hvor de var blittav, fikk til svar at de aldri hadde vært der! Ja, men er ikke dette en HD-ready sak da? På nettet (brosjyren) står det at den har HDMI kontakt.
    Konklusjon: Det finnes åpenbart en god del modeller på markedet utenom de "offisielle".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang spilling via PC

Hei.
    Jeg har kjøpt meg Crysis og har koblet Pcn til tv'n. Problemet er at bildet kommer "ut av synk", uansett hvilken oppløsning jeg velger. Eneste som fungerte var 1024x720 i "windowed mode", men da blir jo bildet alt for lite. I alle andre oppløsninger samsvarer ikke musen med bildet, E.g. Må trykke langt ute til høyre fra valgboks for å velge. Er det noen innstillinger jeg kan gjøre på tv'n/pc (har GeForce 8600GTS), eller er tv'n bare ment for å kjøre 1900x1080?

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lureloffen
    Tre spørsmål...

1: Når jeg skal skifte mellom TV, Wii og DVD må jeg trykke på "Source"-knappen tre-fire ganger. Først kommer "Ext 1", deretter "Ext 2", så "Component" (Wii) og til slutt "HDMI 1" (DVD). Siden jeg ikke bruker "Ext 1" og "Ext 2" hadde det vært flott å kunne hoppe over de når jeg jobber meg gjennom listen. De andre valgene (VGA/PC, HDMI 2 og HDMI 3) slipper jeg å trykke meg forbi fordi det ikke er noe koblet til der, men det er det jo heller ikke på "Ext 1" og "Ext 2".
    Finnes det en måte å fjerne "Ext 1" og "Ext 2" fra listen over innganger jeg må skippe forbi hver gang jeg vil skifte fra DVD/Wii og TV?
    Jeg lurer på dette jeg også. Noen?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg klarer å tolke ut av manualen så er TV, EXT1 og EXT2 alltid tilstede og kan ikke redigeres bort.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Jeg lurer på dette jeg også. Noen?
    Fant dette i en tråden om logiteck fjernkontroll... http://avforum.no/forum/av-gadgets/3...tml#post412420

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DatDan
    Hei.
    Jeg har kjøpt meg Crysis og har koblet Pcn til tv'n. Problemet er at bildet kommer "ut av synk", uansett hvilken oppløsning jeg velger. Eneste som fungerte var 1024x720 i "windowed mode", men da blir jo bildet alt for lite. I alle andre oppløsninger samsvarer ikke musen med bildet, E.g. Må trykke langt ute til høyre fra valgboks for å velge. Er det noen innstillinger jeg kan gjøre på tv'n/pc (har GeForce 8600GTS), eller er tv'n bare ment for å kjøre 1900x1080?
    Bruker du HDMI-kabel over HDMI2 inngangen, og "edit-name" den til "PC"? gjør det isåfall og prøv igjen. Jeg bruker min 46m86 på flere pc-spill og det fungerer supert.....har ikke prøvd crysis ennå, riktignok. Men hadde samme problem i Counter Strike Source, var kun 1024x768 som funket. Men det kom seg da jeg endelig skiftet "aspect ratio" fra 4:3 til 16:9 (doh!) ....da fikk jeg velge mellom flere oppløsninger.....spiller nå CSS i 1920x1080 og det er gode greier :-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt LE40M87BDX i en uke nå, og har begynt å tvile på om jeg kan beholde denne TVen.

Jeg får fantastisk bilde på HD og oppskalert DVD via HDMI. Jeg har fått et skarpt bilde på GET PVR (dog noe fargeproblemer). Xbox 360 er helt utmerket på 1080p via komponent.

Men: Jeg sliter med to ting.

1. Gjenskinnet i skjermen er verre enn jeg først antok. Jeg bor i en leilighet der TVen er på en vegg mot sør (dvs TVen peker mot nord), men jeg får gjennskinn fra veggen bak, bordet, lamper, alt. Når bildet på skjermen er lyst, er det ikke noe problem - men straks bildet blir mørkt, blir det slitsomt. Jeg er vant til en TV med matt skjerm og kanskje det er en vanesak, men det irriterer meg nok til at jeg vurderer å bytte TVen. (Har 30 dager åpen retur på den).

2. Jeg får endel "motion blur". På Blu-Ray er det ikke så ille, men det er der. På DVD merker jeg det godt, spesielt i mørke scener. Bildet blir litt "grøtete" rundt ansikter og annet som flytter på seg. Dette skjer uansett kilde, så jeg tror problemet ligger i TVen. Jeg har slått av absolutt alt av støttefunksjoner som Movie + osv, men ingenting ser ut til å hjelpe mot dette. Er dette noe som er kjent på denne TVen, eller er dette vanlig på mange TVer?

Jeg vurderer å gå over til en Sony KDL-W3000 e.l. men må innrømme at bortsett fra punktene over er jeg helt i sjokk over hvor bra M87 er! Har ikke lyst til å bytte den, men jeg orker ikke å sitte å se meg selv i skjermen.

Sitter ca 3-3,5 m unna TVen og har en terrassedør og et vindu på høyre side(dvs vestvendt).

Hadde satt pris på noen tilbakemeldinger på dette!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Just Scan

Har et lite problem her. Har en denon 1740 dvd spiller som oppskalerer til 1080p, jeg har da naturlig nok satt bilde på tven til just scan, men saken er at hver gang jeg skrur av dvd spillern og skrur den på igjen blir bilde automatisk switcha ober til 16:9. Så jeg må gå inn og sette det til just scan hver gang jeg bruker dvd spilleren, hva er dealen med det? Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M86/87 og Get

Jeg regner med at det er noen som har Get digital-tv og 40" M86/87. Hvordan blir bildet? Har sett 46" med PS3, og det er jo fabelaktig, men det er tross alt tv som blir mest sett. Og siden HD-utvalget på tv er labert (spesielt hos Get...) er det viktig at tv-en fungerer bra med SD-signaler en god stund fremover.

Anyone?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonL
    Jeg regner med at det er noen som har Get digital-tv og 40" M86/87. Hvordan blir bildet?
    Hei!

Dette er kommentert en del ganger i tråden. Generelt er M86/87 veldig bra på Get-signaler, men krever endel kalibrering. Jeg får veldig skarpe bilder, men generelt litt vanskelige fargeforhold (feks lyse bilder på NRK men mørke på feks Canal +).

Disse TVene er kresne på signalkilden. Get med RGB via SCART er det beste vi får fra Get i dag og jeg synes det er et høyst akseptabelt resultat. Har jo brukt endel timer på kalibrering og blir aldri *helt* fornøyd - men det er jo en gang sånn at med ca 50-60 kanaler som sender i ulik kvalitet så blir det vanskelig å ha en innstilling som fungerer for alt.

Jeg synes jeg får noe bedre bilde på min 32" Philips på enkelte kanaler, men feks Spellemannsprisen på TV2 i går var som å se en HD-sending på Samsungen. (OK, "nesten").

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er LE40M87BD bestilt.
    9350,- + frakt fra Komplett!

PS: Demovare (sannsynligvis ingen synlige merker)

De har 2 stk til den prisen igjen, er vanskelig å slå den prisen på en så god TV i dag!
    Komplett.no - Samsung 40" LCD-TV LE40M87BD 1920x1080p, 15000:1, 8ms, HD-ready -Demo

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kovacs
    2. Jeg får endel "motion blur". På Blu-Ray er det ikke så ille, men det er der. På DVD merker jeg det godt, spesielt i mørke scener. Bildet blir litt "grøtete" rundt ansikter og annet som flytter på seg. Dette skjer uansett kilde, så jeg tror problemet ligger i TVen. Jeg har slått av absolutt alt av støttefunksjoner som Movie + osv, men ingenting ser ut til å hjelpe mot dette. Er dette noe som er kjent på denne TVen, eller er dette vanlig på mange TVer?
    Hjelper meg selv her. Det virker som om dette i hovedsak er et kildeproblem. Ved å sette ned baklys til ca 1-4 blir det bedre (på bekostning av detaljer og lys, selvsagt).

På Get via Scart/RGB får jeg lite blur, men på TV-serier på DVD via HDMI (feks The Wire) får jeg tildels mye blur - men på Heroes på DVD er det relativt lite, og kvaliteten på kilden er ganske forskjellig mellom de to. Bildet på begge er både skarp og fargerikt, men motion blur er *mye* tydeligere på Wire enn Heroes.

På Xbox 360 (via komponent) ser jeg ingen antydninger til blur, og på Blu-Ray er det svært lite, kanskje mest fordi jeg sitter og ser etter det nå... ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koella
    Har et lite problem her. Har en denon 1740 dvd spiller som oppskalerer til 1080p, jeg har da naturlig nok satt bilde på tven til just scan, men saken er at hver gang jeg skrur av dvd spillern og skrur den på igjen blir bilde automatisk switcha ober til 16:9. Så jeg må gå inn og sette det til just scan hver gang jeg bruker dvd spilleren, hva er dealen med det? Noen som vet?
    Det skjer hos meg hvis dvd-spilleren har "hikke" og sender 480p bilde, motar tv'n et signal under 720p, fjerner tv'n just scan(fargeområdet) automatisk, virker det som, tror det sto noe om dette i manualen, har iallefall lest det ett sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klaust
    Det skjer hos meg hvis dvd-spilleren har "hikke" og sender 480p bilde, motar tv'n et signal under 720p, fjerner tv'n just scan(fargeområdet) automatisk, virker det som, tror det sto noe om dette i manualen, har iallefall lest det ett sted.
    Men den mottar jo 1080p og det må vel sies å være over 720p.... Virker i hvertfall som det er noe med dvd spilleren, for den har jo et hdmi lys foran og hver gang jeg bytter over til en annen kilde begynner lyset å blinke og går jeg tilbake til dvd stopper det å blinke, så det virker som om hver gang den blinker resetter tven seg til 16:9.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lav lyd på LE40M86

Hei!

Søkte gjennom denne tråden, og så at det er fler som hadde dette problemet.

Når jeg kobler til enten pcen eller ps3en min til TVen, så kan man skru opp til ett visst punkt, og etter det så hører man ikke forskjell på lyden i det heletatt. Dette gjelder da kun HDMI 1 og 2.
    Når jeg bruker analoge signal så kan man skru opp mye høyere.
    Noen som har samme problem? Må jeg eventuellt sende den inn til service?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Hva er egentlig forskjellen på m86 og m87 ?

Ser forøvrig at Elkjøp selger SAMSUNG LE40M87BCX, hva er forskjellen på den og SAMSUNG LE40M87BDX ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen forskjell på M86 og M87, annet enn at M87 har en sølvfarget list nederst. Spesifikasjonene er helt like, så vidt jeg har forstått.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med modellbetegnelsen da ?
    Elkjøp selger LE40M86BCX

Side 80 av 93 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •