Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 93 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nooob!

Muligens et totalt noob spørsmål, men dette med pixel feil?
    Hva går det ut på?
    er det bare at noen av de knøtte små greiene ikke funker?
    eller er det noe som virkelig synes og føkker opp TVn i stor grad?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet nå 46" versjonen kommer i salg i norge

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blogz: sist jeg sjekket tror jeg Samsung har null pixel garanti...
    De hadde hvertfall det for 1år siden da familien kjøpte tv og oppdaget 3 pixler.. fikk nytt panel rundt 1uke senere..

jph: tror 46" og 52" er i salg allerede, men nesten umulig å få tak i ennå...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SAMSUNG's Digital World - Press Release

"Samsung innfører nulltoleranse for feilaktig lysende piksler med tre års garanti"

les også: http://www.samsung.com/se/support/gu...xel_Policy.pdf

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny Test !

Fullt konfigurerbar Full-HD

Fett nice :-D

Gears of War såg så bra ut på den här tv:n så vi fläskar på med en hel bildserie.

flere bilder i linken der..

Slutsats

Det här måste anses vara en ganska nischad tv för i likhet med andra apparater med full HD-upplösning är M87:an kräsen med insignalen. Lågupplöst tv via den inbyggda mottagaren är godkänt men inte mer. Har man dock tillgång till en HD-spelare eller en apparat som skalar upp till 1080p på ett bra sätt erbjuder den här tv:n en bildupplevelse utöver det vanliga. Allra intressantast bör den vara för spel- och datorapplikationer men det massiva utbudet av inställningsmöjligheter kräver en hel del intresse från användarnas sida.

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angående 24p/hz på denne TV'en

På et tysk forum er det en bruker som har lagt ut video fra TV'en i både 24 og 48 hz, og det skal fungere utmerket, men nå er ikke tysken min allverden, så om noen kunne tittet på DENNE tråden og forklart litt hva som blir skrevet så hadde det vært fint.

Har bestillt TV'en gjennom PowerBuy og kan ikke si annet enn at jeg gleder meg som en unge.

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry det begynner å bli et par år siden jeg hadde tysk på ungdomsskolen.. Ser han driver å slår med en hammer der i posten, positivt ? hmm absolutt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WebKnight
    På et tysk forum er det en bruker som har lagt ut video fra TV'en i både 24 og 48 hz, og det skal fungere utmerket, men nå er ikke tysken min allverden, så om noen kunne tittet på DENNE tråden og forklart litt hva som blir skrevet så hadde det vært fint.

Har bestillt TV'en gjennom PowerBuy og kan ikke si annet enn at jeg gleder meg som en unge.
    Prøv denne linken : Oversatt

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm da er 46" bestilt
    Gleder meg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Weheeee... kom med en liten anmeldelse når du har den a Njaal[NOR]
    ..vurderer sterkt å bestille meg 52".. tror nok ikke det blir noe powerbuy på hverken den eller 46".. så like godt å bare shoppe

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Weheeee... kom med en liten anmeldelse når du har den a Njaal[NOR]
    ..vurderer sterkt å bestille meg 52".. tror nok ikke det blir noe powerbuy på hverken den eller 46".. så like godt å bare shoppe
    Jepp, det lover jeg å gjøre. Har bare en gammel 42" Plasma å sammenligne med.. men men.

Det som er dritt er at shg.no nå endret til "kommer på lager 01.06.2007"
    Så det blir lang ventetid

Er etterspørselen på de TVene der helt sinnsyke? PBen på forumet her viser jo egentlig det.. mulig det er derfor de sliter med å komme med nok TVer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver og vurderer en 37" M86.
    Det jeg er litt bekymret for er reflekser, men lurer litt på følgende:

Er det "Super Clear Panel" som lager refleksene?
    Hvis ja, så er vel dette ett mindre problem på 37" utgaven, da de ikke kommer med "Super Clear Panel" i følge denne siden:
    M86-serien|LCD-TV - TV - Samsung Norge

Noen som har noen meninger om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jrs
    Jeg driver og vurderer en 37" M86.
    Det jeg er litt bekymret for er reflekser, men lurer litt på følgende:

Er det "Super Clear Panel" som lager refleksene?
    Hvis ja, så er vel dette ett mindre problem på 37" utgaven, da de ikke kommer med "Super Clear Panel" i følge denne siden:
    M86-serien|LCD-TV - TV - Samsung Norge

Noen som har noen meninger om dette?
    Jeg har fulgt med i MANGE forumer om denne tv'en og det om refleksjoner er et IKKE tema. Det er ikke et problem.

Newcomer crackerjack sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har kjøpt denne tv`en, og har en gammel NAD dvd spiller med komponent utgang proggressiv og scart. Kan kort si at jeg er godt fornøyd med bildet fra en skikkelig scart kabel jeg hadde liggende, kanskje litt bedre med komponent.
    I en scene i slutten av filmen oceans eleven hvor man ser noen fontener er det imidlertid skikkelig trappetrinn på vannspruten, og bevegelsesfeil er en gjenganger i filmene.

Mitt spørsmål blir følgende (da skjermen er ny og få har den foreløpig er kvalifiserte gjetninger mer enn godt nok svar): Vil en dvd med oppskalering oppskalere bedre enn skjermen, og vil det isåfall være vits i å kjøpe en som skalerer helt opp til 1080p? (har 40 tommeren, kan godt finne på å sitte rimelig nært

BTW: refleksjoner vil være et problem hvis du sitter rett bak et vindu.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig, hvis du har tv'en forran et vindu. Trenger ikke spørre folk om det blir et problem da, trudde det var logisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crackerjack
    Mitt spørsmål blir følgende (da skjermen er ny og få har den foreløpig er kvalifiserte gjetninger mer enn godt nok svar): Vil en dvd med oppskalering oppskalere bedre enn skjermen, og vil det isåfall være vits i å kjøpe en som skalerer helt opp til 1080p? (har 40 tommeren, kan godt finne på å sitte rimelig nært
    Oppo mener iallefall at svaret er ja.

Why should I buy the OPPO DV-981HD player when my HD display has an internal scaler?
    A: That's because, in general, the scaler in a high-performance up-converting DVD player, such as the DV-981HD, is more specialized in de-interlacing and scaling DVD signals than a typical HD display's scaler, leading to better picture quality. The process of converting a standard-definition DVD signal to the native resolution of your HD display may cause a host of video artifacts if not performed properly. These flaws will be especially noticeable on large and high-resolution screens. Quality de-interlacing and scaling are the key components to stable, artifact-free movie watching, and frequently the components built into the display (and into many competing DVD players) to perform these tasks are not up to the challenge. In most cases the scaler built into the DV-981HD is more suitable for up-converting DVD video signal to high definition video signal, because:

* The de-interlacing and scaling are performed at the point closest to the video source, thus avoiding video artifacts that can be introduced when analog video signal travels from the DVD player to the TV display. Once unconverted to HD signal, the video signal is carried to the TV in pure digital format via HDMI output, and is no longer susceptible to analog noise.
    * The de-interlacer and scaler have a direct digital hookup with the DVD reader, so that it can get the flags and additional information encoded in the DVD disc directly and performs the up-conversion accordingly. Doing up-converting outside of the DVD player may lose this advantage.

OPPO DV-981HD 1080p Up-Converting Universal DVD Player with HDMI - More Information

Newcomer crackerjack sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianfp
    Selvfølgelig, hvis du har tv'en forran et vindu. Trenger ikke spørre folk om det blir et problem da, trudde det var logisk.
    Enig i logikken. Det er faktisk så logisk at det ikke er nødvendig å påpeke at det er logisk.
    Poenget er at denne skjermen faktisk reflekterer vanvittig mye mer enn vanlige lcd skjermer, men det er i praktisk bruk altså kun foran vindu det er et problemn for min del, ikke i forbindelse med lamper, lyse møbler etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne tv'en på expert og må bare si at jeg fantaserer om den 24-timer i døgnet... Så ikke noe sjenerende gjenskinn til tross for takspotter som lyste mot tv'en.. har aldri sett en så bra LCD på kontrast og sortnivå noen gang.. X2000 kan måle seg, men syns alikevel M86 er hårfint bedre...
    Slår til og med sortnivået til en haug med plasma-skjermer også ..
    ...dette er da min mening da.. men denne TV'en SKAL jeg slå kloa i så fort den er lett tilgjengelig

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om noen vet om om noen steder på gjøvik de har tv,n jeg? eller noen steder i nærheten tviler men kan jo alltids spørre:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianfp
    Trur expert på hadeland (gran) har denne tven. Men det koster jo peng da, ca 22k trur jeg de skulle ha. Men det kan prutes ned et par tusen minst.
    Prisen er ikke av noen betydening siden jeg allerede har kjøpt en på powerbuyet som var:-D nå venter jeg bare i spenning men hadde virkelig hatt lyst til å se tvèn nå, greier ikke vente helt til jeg får den

Side 8 av 93 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •