Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 79 av 93 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som du ser på bildene mine over så er dette små grønne men.. felt som dukker opp rundt lyse områder og i mørke områder. Dette er konstant og forsvinner bare om man stiller ned oppløsningen.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt vanskelig å se på bildene, men det ser ut som høylysene blir grønne. Altså de lyseste punktene i bildet... Akkurat hvorfor er ikke godt å si

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Hei, jeg har en Samsung 40"m86 som jeg er ekstremt fornøyd med. Men idag så får jeg plutselig ikke inn tv-signaler. Jeg har prøvd å bytte kabler og alt det der til ingen nytte. Jeg har forøvrig en tv til på soverommet som fungerer perfekt. Den får tvsignaler fra ett annet uttak som jeg også prøvde å mate Samsungen med. Har noen opplevd liknende? Kjøpte tven på Elnor på Majorstuen i juni 2007, hva er evt. rettighetene mine mtp retur/service?
    Jeg er takknemlig for all respons
    Ingen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Kan jeg resette innstillingene eller noe? dette skjedde over natten og jeg har null peil på hva det kan være

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Det er litt vanskelig å se på bildene, men det ser ut som høylysene blir grønne. Altså de lyseste punktene i bildet... Akkurat hvorfor er ikke godt å si
    Ja, godt sagt. Enda merkeligere at problemet også sees ut til å finnes i de mørkeste punktene i bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Kan jeg resette innstillingene eller noe? dette skjedde over natten og jeg har null peil på hva det kan være
    Jeg har ingen forslag, annet enn at du kan prøve å resette innstillingene. Kjipt, men...
    Merk deg hvordan innstillingene er satt før du resetter evt så blir det lettere å ta de viktigste settingene etterpå, bortsett fra de som ødelegger for deg da, hehe:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bordstativ

Åssen fjerner jeg bordstativet fra tven? Er det en mekanisme eller er det bare å løfteden opp og dra den av?

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må løsne 4 skruer i underkant av baksiden på tven. Ta disse skruene HELT ut, dvs legg de på gulvet ved siden av foten.. Og løft selve skjermen rett opp. Skal stå ganske greit forklart i instruksjonsboka også..

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt å ta ut strømkontakten, vente noen minutter og sette den inn igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla.
    Jeg tar det for gitt at du på et tidspunkt har vært inne i servicemenyen?
    i såfall vet jeg hva som er feil.
    Hvis man går inn i servicemenyen, og trykker en gang til høyre for liksom å bla til neste kolonne, deaktiverer man vising av analoge tvsignaler.
    Du må altså inn i servicemenyen ogjen, og trykke en gang til til høyre på den aller første optionen, den øverst til venstre.
    Dette har jeg skrevet om tidligere i denne tråden også, og det hjalp en annen dude med samme problem som deg.
    Det burde vært tatt med en advarsel om dette hver gang noen oppgir hvordan man kommer inn i servicemenyen.
    For øvrig er ikke den innebygde analogmottakeren spesielt bra. Jeg kjøpte meg en samsung hdd opptaker, og hvis jeg kjører analoge signaler gjennom den, via hdmi til tv'n, blir bildet faktisk bedre!!
    Hvis det ikke er scaleren som er bedre da. Mener den står innstilt til å scalere opp til 1080i, som er det høyeste opptakeren støtter.
    Håper dette hjelper deg også.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st1arh
    Halla.
    Jeg tar det for gitt at du på et tidspunkt har vært inne i servicemenyen?
    i såfall vet jeg hva som er feil.
    Hvis man går inn i servicemenyen, og trykker en gang til høyre for liksom å bla til neste kolonne, deaktiverer man vising av analoge tvsignaler.
    Du må altså inn i servicemenyen ogjen, og trykke en gang til til høyre på den aller første optionen, den øverst til venstre.
    Dette har jeg skrevet om tidligere i denne tråden også, og det hjalp en annen dude med samme problem som deg.
    Det burde vært tatt med en advarsel om dette hver gang noen oppgir hvordan man kommer inn i servicemenyen.
    For øvrig er ikke den innebygde analogmottakeren spesielt bra. Jeg kjøpte meg en samsung hdd opptaker, og hvis jeg kjører analoge signaler gjennom den, via hdmi til tv'n, blir bildet faktisk bedre!!
    Hvis det ikke er scaleren som er bedre da. Mener den står innstilt til å scalere opp til 1080i, som er det høyeste opptakeren støtter.
    Håper dette hjelper deg også.
    Hei,
    nei jeg har ikke vært inne i servicemenyen, har du instruksjoner på det også?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En frustrasjon over Posten: Jeg bestilte demo-modell le40m87 hos komplett.no og da jeg skulle hente den i dag, var det tydelig at hele esken hadde falt i gulvet e.l hos Posten. Esken var deformert og forsøkt tapet. (historikken til pakken på posten.no, viste også at den var blitt skadet) Isopor som var på de 2 øverste hjørnene av tven var knust og lå nede i esken. Tven var i det ytre hel å se på. Men jeg kvitterte den ikke ut, så de får den i retur.
    Frustrerende når jeg nå endelig hadde klart å få tak i en demo-modell til god pris og min ps3 allerede var på plass i julen.

Må jo klage litt på komplett.no også. Synes det er litt svak emballasje, når det bare er hjørnene som har isopor inne i esken. Det er jo mye luft rundt.

Ringte komplett.no og han sa at i 99,9% av tilfellene så fikk jeg en annen tv, eller pengene tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det samme skjedde meg, plutselig fikk jeg ikke inn noen kanaler, men det som var saken hos meg var at tv selskapet hadde byttet uttak i veggen, jeg hadde 2 uttak i veggen og uten advarsel hadde de byttet til den andre, så når jeg dro ut kontakten fra den ene og satt den inn i det andre var alle kanalene oppe å gikk igjen, men det er vel neppe det som har skjedd med deg...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koella
    Det samme skjedde meg, plutselig fikk jeg ikke inn noen kanaler, men det som var saken hos meg var at tv selskapet hadde byttet uttak i veggen, jeg hadde 2 uttak i veggen og uten advarsel hadde de byttet til den andre, så når jeg dro ut kontakten fra den ene og satt den inn i det andre var alle kanalene oppe å gikk igjen, men det er vel neppe det som har skjedd med deg...
    jeg har prøvd å bytte uttak og kabel, uten hell..

Newcomer Haroy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Kjøpte meg en 40M87BDX på expert idag
    Bildet er bra det, selv om jeg ikke har det beste av utstyr koblet på tv`n, dvd spiller med skart-kabel. Men det er noe galt med bilde når jeg ser på film, er noen vertikale striper som beveger seg oppover og nedover på skjermen, noen som har vært borti dette? Var innpå menyen å fant ut at den var laget i mai 2007, så da har den vell den gamle fw. Er det det som gjør det?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har iallfall Movie+ buggen Klarer ikke skru den av, bilde er akkurat det samme uansett om den står på eller av...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haroy
    Jeg har iallfall Movie+ buggen Klarer ikke skru den av, bilde er akkurat det samme uansett om den står på eller av...
    Kjøpte meg Le40m86bd hos elkjøp og denne movie+ buggen er der men lar seg slå av. Må si jeg ikke helt fatter at elkjøp ikke har registrert denne buggen men fremdeles selger denne model.

Når jeg tok kontakt med dem "åh bytt hdmi kabel" noe jeg har gjort men har ikke noe med det og gjøre så etter en tid må jeg vel sende denne til service men spørsmålet er om de klarer og fjerne denne buggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Kjøpte meg en 40M87BDX på expert idag
    Bildet er bra det, selv om jeg ikke har det beste av utstyr koblet på tv`n, dvd spiller med skart-kabel. Men det er noe galt med bilde når jeg ser på film, er noen vertikale striper som beveger seg oppover og nedover på skjermen, noen som har vært borti dette? Var innpå menyen å fant ut at den var laget i mai 2007, så da har den vell den gamle fw. Er det det som gjør det?

Dette høres ut som banding...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ut som banding...
    Men jeg ville anbefale deg å bruke hdmi kabel mellom dvd og tv og se om problemet vedvarer

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg ville anbefale deg å bruke hdmi kabel mellom dvd og tv og se om problemet vedvarer

Skulle gjerne gjort det, men nå har det seg sånn at dvd-spillern jeg har ikke har hdmi utgang... Får vell bli det neste jeg kjøper det da Var på expert idag, fikk beskjed om å ringe samsung selv. Så da får jeg vell gjøre det på mandag, håper på en enkel løsning kjapt
    For det er jo en suveren tv bare de problemene jeg har nå blir løst:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne gjort det, men nå har det seg sånn at dvd-spillern jeg har ikke har hdmi utgang... Får vell bli det neste jeg kjøper det da Var på expert idag, fikk beskjed om å ringe samsung selv. Så da får jeg vell gjøre det på mandag, håper på en enkel løsning kjapt
    For det er jo en suveren tv bare de problemene jeg har nå blir løst:-D

Og med tanke på at du har gammelt hovedkort og firmware er hdmi eneste løsning for deg. Du har blant annet movie plus buggen. Når du kobler komponenter til tven din med hdmi uttak får du et valg på bilde som heter just scan, når du velger dette sørger det for at movie plus vil være av konstant, men uten hdmi har du ikke dette alternativet, noe som gjør at movie plus skrur seg på hver gang du skrur av tven eller bytter kilde...

Side 79 av 93 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •