Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 93 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 1852
    Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, jeg har en Samsung 40"m86 som jeg er ekstremt fornøyd med. Men idag så får jeg plutselig ikke inn tv-signaler. Jeg har prøvd å bytte kabler og alt det der til ingen nytte. Jeg har forøvrig en tv til på soverommet som fungerer perfekt. Den får tvsignaler fra ett annet uttak som jeg også prøvde å mate Samsungen med. Har noen opplevd liknende? Kjøpte tven på Elnor på Majorstuen i juni 2007, hva er evt. rettighetene mine mtp retur/service?
    Jeg er takknemlig for all respons

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spørsmål fra ny eier av 40M87

Kjøpte meg nettopp en demobrukt LE40M87 til 10625,- hos komplett.no. Hva de legger i "demobrukt" får gudene vite...Bør komme i posten i løpet av et par dager.
    I den forbindelse lurte jeg på hva jeg, som ny eier av en Full HD-TV, burde være obs på? Har lest deler av denne tråden nå (ulidelig lang tråd), og det ser ut som at mange fremdeles sliter med Movie+ -bugen. Jeg finner jo ikke ut av om min TV sliter med det samme før den kommer i posten, men hvordan kan jeg raskest finne ut om jeg har det samme problemet isåfall?

TV'en kommer for det meste til å bli brukt sammen med en Nintendo Wii over komponent, en Samsung DVD-spiller over HDMI og kabelTV-signaler. Jeg går ut fra at disse fremdeles er analoge. Hvis noen har erfaringer med BNTV i Trondheim, gi et lite pip.

Hvordan vil en full HD-TV, slik som denne, takle de lavoppløslige Wii-signalene? Det blir jo litt bedre med komponentkabel, men vil det fremdeles være dårlig, og isåfall, er det noe jeg kan gjøre for å fikse det?

Er det noen der ute som har noen gode innstillinger for analoge signaler? De jeg fant lenger opp i tråden, fra hdtvtest.co.uk, så ut til å være ment for HD-materiale. Siden jeg ikke har hverken BluRay eller HD-signaler til TV'en trenger jeg å få det meste ut av de slappe analogsignalene jeg har.

Til sist lurte jeg på hvordan det vil bli å koble en laptop til denne TV'en. Har hverken HDMI eller DVI-utgang på maskinen, bare VGA, som vel bør være greit nok? Men jeg er litt usikker på hvor god oppløsing skjermkortet støtter. På laptopen kjører jeg 1280/1024, og på den gamle TV'en min som var HD-ready kjørte jeg 1320/768. Hvilken oppløsning bør jeg koble til Samsungen med? Er ddet sannsynlig at dataen min støtter 1920/1080?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg vil nesten gå så langt som å si at du ikke trenger å være obs på noe som helst vedrørende full-hd. HD-ready eller full-hd har svært lite å si for bildekvaliteten ved tv-titting og bruk av konsoller som Wii. En SD tv av høy kvalitet kan gjerne være bedre på bildekvalitet enn en hd-ready/full-hd tv av dårlig kvalitet. Oppløsning har i det hele tatt ikke så veldig mye å si sammenlignet med hva bildebehandlingen utgjør for kvaliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Kanalene sendes på riktig frekvensområde for den innebygde tuneren i TV'en, men TV'en støtter kun MPEG2-dekoding noe som gjør det umulig å se RiksTVs kanaler ettersom de sendes i MPEG4. Tror ikke firmware-oppdatering kan løse dette, kreves nok ny hardware for å dekode MPEG4. (Software dekoding er selvsagt mulig, på en PC, men tror ikke TV'en klarer det...)
    I følge bladet Lyd og bilde, så leste jeg at det var bare å sette inn en eller annen dings i cam-åpningen, så skulle det norske bakkenettet virke. Dette var vel i høst, i det bladet som m87 testet mot toshibaen. Vet ikke om dette stemmer, gjør det det?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonharald
    I følge bladet Lyd og bilde, så leste jeg at det var bare å sette inn en eller annen dings i cam-åpningen, så skulle det norske bakkenettet virke. Dette var vel i høst, i det bladet som m87 testet mot toshibaen. Vet ikke om dette stemmer, gjør det det?
    Jeg har også lest noe om en modul som kan konvertere MPEG4 til MPEG2, men jeg har ikke hørt om noen som har prøvd det eller fått det til å virke... Jeg er dog skeptisk til bildekvaliteten..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Clouding

Er det mulig at clouding kan forsvinne av seg selv? Mener at folk sier at tven skal kjøres inn... Så og så mange timer...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koella
    Er det mulig at clouding kan forsvinne av seg selv? Mener at folk sier at tven skal kjøres inn... Så og så mange timer...
    Varrierer veldig. Noen opplever at problemet forsvinner etter en tids bruk. Andre synes det blir verre eller er like ille.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som noen kanskje så i en annen tråd, så ble jeg nødt til å sende inn tv'en etter at jeg merket grønnskjær/grønnefelt i bildet ved 1080å. Dette la jeg kun merke til under spilling av ps3 spill og under kjøring av blu-ray filmer fra ps3. Prøvde å bytte kabel og prøvde også en annen ps3 får å se om dette var problemet. Det var det ikke. Fikk tatt ett par bilder av menyen i Gran Turismo 5 Prologue, i menyen der man velger biler. Som forøvrig kjører i 1080p.

Noen som har hatt dette problemet? Er meget spent på hva teknikeren som skal fikse tv'en finner ut. Håper de bare bytter panel.

Bildene ligger som vedlegg.

Ps. Dette grønne som dere ser på bildet forsvinner om man tvinger ps3 til å kjøre dette i 720p. Samsung support var rådløse, men det er vel ikke noe nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Jeg har også lest noe om en modul som kan konvertere MPEG4 til MPEG2, men jeg har ikke hørt om noen som har prøvd det eller fått det til å virke... Jeg er dog skeptisk til bildekvaliteten..
    Det er ingen grunn til å rakke ned på Mpg-2, alle kinoer i norge kjører reklame i mpg-2 1920x1080p og kvalitet varierer bare etter levert materiell.

I hovedsak er grunnen til at rikstv kjører mpg-4 istedenfor mpg-2 at mpg-4 kan ha lik kvalitet med høyere kompresjon enn mpg-2, som gir mulighet for flere kanaler innenfor tildelt frekvensområde som betyr mer penger i kassa. Kvalitetsmessig er mpg-2 vel så bra, men gir større filer / bitrate.

En konvertering mellom mpg4 og mpg2 skal være så godt som identisk med tanke på bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det Cam åpning på Samsung m86/87 da? jeg kan ikke si jeg har studert baksiden av tv'en særlig nøye etter jeg koblet den opp, men jeg trodde bare Sony sine Bravia tv'er så langt hadde Cam slot som passet med rikstv sitt opplegg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CyberTrec
    Er det Cam åpning på Samsung m86/87 da? jeg kan ikke si jeg har studert baksiden av tv'en særlig nøye etter jeg koblet den opp, men jeg trodde bare Sony sine Bravia tv'er så langt hadde Cam slot som passet med rikstv sitt opplegg.
    Det er en åpning på siden av tv'en ved HDMI3-porten som ser ut som en PCMCIA-inngang, CI-card heter den(common interface).
    Hentet fra digitalspy.com:

"CI is more properly the term used to describe the slot, into which you then put a Conditional Access Module, or CAM.

The CAM will usually have a slot in it for a subscription card; this then enables you to subscribe to pay services - in the UK, that means TopUp TV at present.

So, you put a TopUp TV card into a TopUp TV CAM, and put the whole lots into the CI slot on your TV or receiver box.

Top Up TV - Top Up TV | Freeview, Digital TV Recorder (DTR), Setanta Sports & More for details of the service they offer.

It's essentially a way that the TVs (or PVRs, digiboxes etc) can be made to work with any sort of encryption, so the same model can be sold for different countries and subscription systems; all you have to do is get the appropriate CAM for the service you want to watch. Or you just don't bother, and leave the slot empty."

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen grunn til å rakke ned på Mpg-2, alle kinoer i norge kjører reklame i mpg-2 1920x1080p og kvalitet varierer bare etter levert materiell.

I hovedsak er grunnen til at rikstv kjører mpg-4 istedenfor mpg-2 at mpg-4 kan ha lik kvalitet med høyere kompresjon enn mpg-2, som gir mulighet for flere kanaler innenfor tildelt frekvensområde som betyr mer penger i kassa. Kvalitetsmessig er mpg-2 vel så bra, men gir større filer / bitrate.

En konvertering mellom mpg4 og mpg2 skal være så godt som identisk med tanke på bildekvalitet.
    Er fullstendig klar over forskjellene mellom MPEG2/4, og er enig i at i teorien så burde man ikke tape noe kvalitet på å konvertere til MPEG2 (men det blir større mengder data). Men teori stemmer ikke alltid med praksis, og en konvertering vil alltid ha en potensiell mulighet for forringelse av kvalitet. Men uansett, er det noen som har sett/prøvd CI-enhet som faktisk kan gjøre dette? (Altså konvertere fra MPEG4 til MPEG2 slik at M8-serien kan vise signalet).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har kjennskap til hva koden er til fjernkontrollen som fulgte med m87tv er for å bruke samsung fjernkontrollen på Grundig DTR8720 bakkenett tuneren ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte i dag Riks Tv om jeg kunne få M87/86 til å virke på bakkenettet. Fikk dette svaret:

Det er kun Sony ID tv'ene som er godkjent nå. Bakkenettet vil ikke fungere med en tv som ikke er godkjent. Om den vil bli godkjent eller når det vil bli har vi ingen informasjon om.
    For å få inn bakkenettet må du kjøpe en mottaker.

Med vennlig hilsen
    Julie Ajer
    RiksTV AS

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte i dag Riks Tv om jeg kunne få M87/86 til å virke på bakkenettet. Fikk dette svaret:

Det er kun Sony ID tv'ene som er godkjent nå. Bakkenettet vil ikke fungere med en tv som ikke er godkjent. Om den vil bli godkjent eller når det vil bli har vi ingen informasjon om.
    For å få inn bakkenettet må du kjøpe en mottaker.

Med vennlig hilsen
    Julie Ajer
    RiksTV AS
    Tuneren i M86/87 er mpg2 tuner så for "oss" er det ikke tv'n som må godkjennes av rikstv for å få se andre kanaler enn NRK. Se denne linken http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ert-mpeg4.html Så det vil i tilfellet denne som må godkjennes av rikstv....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som gidder å ta seg tid til å se på bildene jeg postet litt lengre opp. Har noen av dere sett denne typen feil før?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noe lignende på en viewpia når jeg bruker 1080i, fungerer helt fint i 720p

Skal snart kjøpe en 46m86, om det samme greia der er ikke tven mye verdt

avogtil lurerer jeg på om det er noen PS3er som rett og slett ikke takler 1080i\p pga. overhetning kanskje

Har en HD DVD spiller jeg får prøvd med 1080p , fungerer det fint er det ikke tven's skyld iallfall, men det blir ikke før om ca 2 uker (Har prøvd den med 1080i på viewpia og har ikke noe problemer ala det som skjer med ps3, og derfor jeg tror det er visse PS3'er som skaper problemer i høyeste oppløsning)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er ikke der ved 1080i, eller 720p på min samsung. Kun ved 1080p. Jeg fikk også en kompis til å komme over med sin ps3 og problemet var det samme der. Og da er konsollen nettopp slått på, så overoppheting kan det ikke være. Men det må da være noen her på forumet med samme oppsett, 40M86 og ps3 som kan bekrefte at de ikke har problemet. Man ser det veldig godt i ps3 spill som kjører i 1080P, men man ser det også godt i mørke områder i blu-ray filmer som også kjøre i 1080p.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av URGELOL
    Problemet er ikke der ved 1080i, eller 720p på min samsung. Kun ved 1080p. Jeg fikk også en kompis til å komme over med sin ps3 og problemet var det samme der. Og da er konsollen nettopp slått på, så overoppheting kan det ikke være. Men det må da være noen her på forumet med samme oppsett, 40M86 og ps3 som kan bekrefte at de ikke har problemet. Man ser det veldig godt i ps3 spill som kjører i 1080P, men man ser det også godt i mørke områder i blu-ray filmer som også kjøre i 1080p.

Jeg har en 46 m86 og jeg opplever ikke det du sier. Kjører 1080p via ps3 og bilde blir helt plettfritt....

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får disse grønne strekene også med engang PS3 slåes på i 1080i, så å bruke ordet overhetning blir kanskje feil.

Hadde du fått prøvd en stand alone HD spiller i 1080p kunne du sett om det kom samme problemene

i begynnelsen av Feb kommer M86 i hus for testing :-D

Side 78 av 93 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •