Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 77 av 93 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pat2007
    Ja, Movie+ er noe skit, så hold dere unna

Min erfaring så langt for å unngå at tv'en står i movie+:

-Ryktet sier at tv'en foreløpig må inn til service fordi det ennå ikke er laget noen firmware-oppgradering på den. Ta denne med en klype salt fordi han jeg pratet med hos Samsung virket like oppdatert som en som har vært inne i big brother-huset

-Ellers kan dere jo kjøre alle kilder i "movie-mode" og i tillegg via HDMI. Da er "just scan" aktivert, som dere da bør velge, og movie+ blir deaktivert. Det er ikke verre enn det, og dessuten mener jeg "movie mode" gir de beste innstillingene uansett.

-Foreløpig kjører jeg scart på DVD-spilleren, fordi denne ikke har HDMI-utgang. Skal snart kjøpe ny, men inntil videre mener jeg "auto wide" er beste alternativet siden just scan er deaktivert gjennom scart(ext1). Det tar meg 5 sek å trykke on-off på movie+ som da slår inn i denne modusen(movie mode og scart)
    Syns det er ganske irriterende og kjøpe en tv til 16.000 så for og få denne til og fungere så må jeg slå av en masse munksjoner for og få denne til og fungere.

Hvordan blir dette da når vi kobler en blu-ray til denne tv. ?
    Spørsmålet er takler den denne. ?

Jeg kjøpte denne hos elkjøp så sitter og teller om jeg skal bruke retur retten jeg heldigvis har og kjøpe annen tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec
    Syns det er ganske irriterende og kjøpe en tv til 16.000 så for og få denne til og fungere så må jeg slå av en masse munksjoner for og få denne til og fungere.

Jeg kjøpte denne hos elkjøp så sitter og teller om jeg skal bruke retur retten jeg heldigvis har og kjøpe annen tv.
    Rå på blu-ray og ja den takler 1080p 24p perfekt.. såg både potc3 og blade runner på blu-ray i går... Perfekt bilde med perfekte instillinger..

Har igrunn til gode å se en lcd-skjerm som er MYE bedre enn m8 serien perfekt kalibrert.. Vet at både sony og nye f-serien skilter med bedre tester men tviler på at det er mye merkbart. Jeg såg på både phillips, lg og sony når jeg skulle kjøpe. Falt pladask for m87 og angrer ikke et sekund. Bruker just scan og slipper derfor å tenke på movieplus buggen.. Irriterte meg selvfølgelig for movieplus buggen før jeg fant ut dette.

Selvfølgelig har m8 serien en del negative ting rundt seg med henhold til bugs og er svært vanskelig å kalibrere. Men alt i alt en vanvittig god tv til den prisen vi nå kan betale for den. Tviler du får noe bedre 46" til 16000 nå...
    LEgg på 10 lapper så kanskje...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lexxm8xBD

Sitat Opprinnelig postet av Pat2007
    Originalt navn på TV'en er LEXXM8XBD. X'en er visstnok lagt til for at de selges på Expert...altså de som selges der heter BDX, ellers heter de BD.
    Tenkte og kjøpe meg en 40" ,ca 6000kr billigere på nett.snakket med samsung forhandler for spørsmål om garanti oa. TV kjøpt på nett er som regel paralellimport, har ikke samsung Norge sin ekstra pixelgaranti, instruksjonsbok og menyoppsett på tven ikke på Norsk. Benevnelse på tv levert i Norge: LE40M86BD/xee kun x eller xec eller bare BD var til andre land i europa??? Noen som vet om dette er korrekt.:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eivind03
    Tenkte og kjøpe meg en 40" ,ca 6000kr billigere på nett.snakket med samsung forhandler for spørsmål om garanti oa. TV kjøpt på nett er som regel paralellimport, har ikke samsung Norge sin ekstra pixelgaranti, instruksjonsbok og menyoppsett på tven ikke på Norsk. Benevnelse på tv levert i Norge: LE40M86BD/xee kun x eller xec eller bare BD var til andre land i europa??? Noen som vet om dette er korrekt.:-?
    Min TV kjøpt fra Netshop har norsk menyopsett og manualen er ikke pakket ut av plastikk enda:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galdurah
    Rå på blu-ray og ja den takler 1080p 24p perfekt.. såg både potc3 og blade runner på blu-ray i går... Perfekt bilde med perfekte instillinger..

Har igrunn til gode å se en lcd-skjerm som er MYE bedre enn m8 serien perfekt kalibrert.. Vet at både sony og nye f-serien skilter med bedre tester men tviler på at det er mye merkbart. Jeg såg på både phillips, lg og sony når jeg skulle kjøpe. Falt pladask for m87 og angrer ikke et sekund. Bruker just scan og slipper derfor å tenke på movieplus buggen.. Irriterte meg selvfølgelig for movieplus buggen før jeg fant ut dette.

Selvfølgelig har m8 serien en del negative ting rundt seg med henhold til bugs og er svært vanskelig å kalibrere. Men alt i alt en vanvittig god tv til den prisen vi nå kan betale for den. Tviler du får noe bedre 46" til 16000 nå...
    LEgg på 10 lapper så kanskje...
    Hvor finner du denne funksjon "justscann" ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec

Kjøpte du denne til 16000? Det høres jo utrolig mye ut, koster 12000 diverse andre steder...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

46"

Er det 46" som koster 16 000 på elkjøp? Hvis det er det forandrer det jo saken, trodde det var 40"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster såfall 22 000 latterlige kroner for 46" på expert...

Newcomer crackerjack sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rå på blu-ray og ja den takler 1080p 24p perfekt.. såg både potc3 og blade runner på blu-ray i går... Perfekt bilde med perfekte instillinger...
    Gjelder dette også for eg som kjøpte tven i april, dvs med gammel firmware? mener jeg hørte noe om problemer med 24fps?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crackerjack
    Gjelder dette også for eg som kjøpte tven i april, dvs med gammel firmware? mener jeg hørte noe om problemer med 24fps?
    Alle takler 24 fps! må sette denne funksjonen på i ps3 men det går!

Har selv en 1008 fw tv og her går det som smurt...

ørjan

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

46"

Har bestilt meg en 46 tommer m86, den ble bestilt fra hovedlageret til hifiklubben som ligger i danmark. Tror dere det da er en tv som har nyeste firmware og hovedkort? og ikke alle disse bugsa?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle takler 24 fps! må sette denne funksjonen på i ps3 men det går!

ørjan
    Det stemmer at alle takler 24fps, men kun de med nyere hovedkort og firmware takler det automatisk (heldigvis gjør min det ). For de med eldre hovedkort/firmware er det kun PS3 som er løsningen, siden dette er eneste spiller (såvidt jeg vet) som kan tvinge 24fps ut og gi f*** i om fremviser takler det eller ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har superdupre innstilliger de vil legge ut for Canal Digital analog kabeltv?!?!??! .. hadde vært kjempefint !!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ørjan
    Fikk gladmeldinga av expert jeg har ventet lenge på...

Samsungsupport kommer snart på hjemmebesøk hos meg og oppgradering av tven samt fiks av samtlige bugs er innen rekkevidde.

Er greit å få fikset det selv om jeg på mange måter har "found a way around the movieplus-bug" som er det største problemet mitt...

Lurer på om tven trenger andre instillinger etter oppgradering? Eller holder det å skrive ned dem man har... Regner med at alle settings forsvinner etter oppgradering...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk gladmeldinga av expert jeg har ventet lenge på...

Samsungsupport kommer snart på hjemmebesøk hos meg og oppgradering av tven samt fiks av samtlige bugs er innen rekkevidde.

Er greit å få fikset det selv om jeg på mange måter har "found a way around the movieplus-bug" som er det største problemet mitt...

Lurer på om tven trenger andre instillinger etter oppgradering? Eller holder det å skrive ned dem man har... Regner med at alle settings forsvinner etter oppgradering...
    Det var da makan til service da, tror ikke det er mange som får slik behandling...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koella
    Det var da makan til service da, tror ikke det er mange som får slik behandling...
    Noen fordeler må man ha når man handler hos expert. Tven ble 1700 kr dyrere av å handle der, men det ser ut som jeg får igjen i service...

Skulle komme med tv serienr til expertbutikken jeg kjøpte tven hos og så skulle vi avtale time...

Skjønte det sånn at det var samsungsupport som skulle stå for oppgraderingen men er ikke 100 prosent sikker.

Får fikset småfeilene.. er det som er viktig...

Har firmware + eventuelt hovedkort skifte noe å si på kvaliteten? Kan det eventuelt bli forandring?

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt spm, orker ikke lese gjennom 100 sider.. Hva er egentlig just scan, og trenger man å skru dette av selvom man ikke har movie plus bug?
    -t

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tv/dtv knappen

Jeg er klar over at m86/m87 Serien ikke har rett kompatibilitet for Rikstv, og den har selfølgelig ikke noe plass å putte dekoder kortet, men jeg føler for å spørre om noen andre har gått inn på DTV menyen og scannet etter kanaler... jeg får opp nrk, tv2, canal+, bbc, tv3 og alle andre kanaler som mest sannsynlig går inn under rikstv, men får selfølgelig ikke se på noen av dem, men det er navnet kommer opp må jo bety at tv'en i seg selv klarer å motta signalet... er det mulig at en firmware endring kan gjøre slik at man får anledning til å dekode signalene? i det minste nrk som man kan se i dag uten kort i boksen?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Kjapt spm, orker ikke lese gjennom 100 sider.. Hva er egentlig just scan, og trenger man å skru dette av selvom man ikke har movie plus bug?
    -t
    Just scan er bildemodus for 1:1 pixelmapping. Når denne er valgt deaktiveres movie plus-funksjonen internt i TV'en, slik at de som har bug'en med at den slår seg på av seg selv slipper dette. Men just scan burde stå på hos alle som kjører 1080P-kilder inn på TV'en, slik at man unngår all skalering av bildet. (For de som har norsk meny: Just scan er visstnok oversatt til "Fargeområde"....)

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CyberTrec
    Jeg er klar over at m86/m87 Serien ikke har rett kompatibilitet for Rikstv, og den har selfølgelig ikke noe plass å putte dekoder kortet, men jeg føler for å spørre om noen andre har gått inn på DTV menyen og scannet etter kanaler... jeg får opp nrk, tv2, canal+, bbc, tv3 og alle andre kanaler som mest sannsynlig går inn under rikstv, men får selfølgelig ikke se på noen av dem, men det er navnet kommer opp må jo bety at tv'en i seg selv klarer å motta signalet... er det mulig at en firmware endring kan gjøre slik at man får anledning til å dekode signalene? i det minste nrk som man kan se i dag uten kort i boksen?
    Kanalene sendes på riktig frekvensområde for den innebygde tuneren i TV'en, men TV'en støtter kun MPEG2-dekoding noe som gjør det umulig å se RiksTVs kanaler ettersom de sendes i MPEG4. Tror ikke firmware-oppdatering kan løse dette, kreves nok ny hardware for å dekode MPEG4. (Software dekoding er selvsagt mulig, på en PC, men tror ikke TV'en klarer det...)

Side 77 av 93 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •