Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 93 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 1852
    Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jul1anr1k
    Hei

Bare lurte på om noen vet om M86 (37", hvis det har noe å si) støtter 1080p gjennom komponent. Håper på et kjapt svar.
    40" gjør hvertfall det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    40" gjør hvertfall det.
    Den gjør det. Sjekket manulaen til Samsung på nett nå. Komponent støtter fakrisk alle de kjente oppløsningene, mens HDMI i 50 og 60 Hz gjør faktisk ikke det, dvs ikke de laveste.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi skal gjøre en oppdatering av firmware via denne "info+meny+mute+power" men hvilken kanal skal tv'n stå på så den kan motta denne oppdatering. ?

Hvor går jeg for og starte oppdatering. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når gjelder denne tv så må jeg si jeg er mellom fornjøyd med denne kan ikke si jeg er så fornøyd som da jeg så denne utstilt i butik. Det jeg er missfornøyd med er :

- Refleks

- DVD Via hdmi har til og med byttet kabel til v 1.3 uten dette gir merkbar forskjell.

Her har jeg en effekt på personer beveger seg raskt så er det en "ghosting effekt". Hvis andre har dette så vil jeg gjerne vite hvordan dere fjerner denne.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec
    Når gjelder denne tv så må jeg si jeg er mellom fornjøyd med denne kan ikke si jeg er så fornøyd som da jeg så denne utstilt i butik. Det jeg er missfornøyd med er :

- Refleks

- DVD Via hdmi har til og med byttet kabel til v 1.3 uten dette gir merkbar forskjell.

Her har jeg en effekt på personer beveger seg raskt så er det en "ghosting effekt". Hvis andre har dette så vil jeg gjerne vite hvordan dere fjerner denne.
    At den har reflektiv overflate må du vel ha sett i butikken??

Men når det gjelder "ghosting-effekten" så er jo standard-spørsmålet; har du movie plus på? (evt. har du en TV som har movie plus-bug'en). Sørg for at du har valgt Just Scan i menyen (heter visstnok "fargeområde" (!!) på norsk...) siden du da ihvertfall er sikkert på at movie plus er deaktivert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi skal gjøre en oppdatering av firmware via denne "info+meny+mute+power" men hvilken kanal skal tv'n stå på så den kan motta denne oppdatering. ?

Hvor går jeg for og starte oppdatering. ?
    Den skal stå i stand by.
    Men har du fått oppgraderingspakka fra Samsung? Der bør det jo følge med et "howto-ark" Hvis du ikke har fått pakka, meld deg på her:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...lexxm8xbd.html

Da har du ihvertfall muligheten til å få 2008-firmware...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

m86 40"

Hei hopp! Har solgt min 40 m86 for å kjøpe en ny i 46" syns 40" ble litt lite etterhvert, men er så fornøyd med denne tven at jeg ikke tør kjøpe noen annen. Bare lurte på om noen har peiling på pris, har sett at de 46" til 17500 på hifiklubben, noen som kan konstantere at dette er en god pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koella
    Hei hopp! Har solgt min 40 m86 for å kjøpe en ny i 46" syns 40" ble litt lite etterhvert, men er så fornøyd med denne tven at jeg ikke tør kjøpe noen annen. Bare lurte på om noen har peiling på pris, har sett at de 46" til 17500 på hifiklubben, noen som kan konstantere at dette er en god pris?
    ¨

Vanvittig bra pris...
    m8 serien er jo fortsatt ein av dei beste lcd skjermene på marknaden fortsatt.
    Overgangen til f serien er jo knapt merkbart i følge hdtvtest

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Vurderer å kjøpe en 46M86 hos netonnet til 16000 kr, noen som vet andre steder som kanskje har den billigere?

Prøv Pixmania.com fikk min LE40m86bd for ca 11000 NOK inkl frakt

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhaala
    Prøv Pixmania.com fikk min LE40m86bd for ca 11000 NOK inkl frakt

Har hørt mye negativt og Pixmania...spes. på returer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har et bra oppsett på lager (til spilling og dvd, stort sett)? Fikk endelig tven på døra nå. Håper på kjapt svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

firmware

jeg klarer stadig vekk ikke å få opp denne alternative menyen slik at jeg får sjekket firmawaren min. setter den i standby (dvs trykker på poweknappen på tven slik at den lyser rødt) og følger oppskriften med Info - Menu - Mute -Power.

Det eneste som skjer er at tven skrur seg på.

Noen som kan hjelpe meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    At den har reflektiv overflate må du vel ha sett i butikken??

Men når det gjelder "ghosting-effekten" så er jo standard-spørsmålet; har du movie plus på? (evt. har du en TV som har movie plus-bug'en). Sørg for at du har valgt Just Scan i menyen (heter visstnok "fargeområde" (!!) på norsk...) siden du da ihvertfall er sikkert på at movie plus er deaktivert.
    Vi snakker ikke om overfalten, den ser alle er blank! og det er det som er poenget. Det jeg har er en *******s refleks og som flere her nevner "GHOSTING". Min så står det aug 2007. Men denne effekten er der fremdeles.

Er service eneste måten og få dette vekk på. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakker ikke om overfalten, den ser alle er blank! og det er det som er poenget. Det jeg har er en *******s refleks og som flere her nevner "GHOSTING". Min så står det aug 2007. Men denne effekten er der fremdeles.

Prøvd å skru ned backlight og gamma?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blir litt i tvil om hva du mener her nå, men det høres nesten ut som du mener at det er reflekser i selve bildet? Altså silhuetter av objekter i bildet slik som man får med f.eks. for sterke analoge signaler?? Høres rart ut, må være feil på den isåfall. Må inn til service høres det ut som... (men jeg har kanskje misforstått deg?)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Blir litt i tvil om hva du mener her nå, men det høres nesten ut som du mener at det er reflekser i selve bildet? Altså silhuetter av objekter i bildet slik som man får med f.eks. for sterke analoge signaler?? Høres rart ut, må være feil på den isåfall. Må inn til service høres det ut som... (men jeg har kanskje misforstått deg?)
    Ja andre kanaler slår over så det er det jeg mener med "refleks". Fiks tips her tidligere og slå av film+ og det hjalp faktisk så takk til den som kom med tipset.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marijus
    jeg klarer stadig vekk ikke å få opp denne alternative menyen slik at jeg får sjekket firmawaren min. setter den i standby (dvs trykker på poweknappen på tven slik at den lyser rødt) og følger oppskriften med Info - Menu - Mute -Power.

Det eneste som skjer er at tven skrur seg på.

Noen som kan hjelpe meg?
    Øhh, prøv å setter den i standby ved å trykke på den røde power-knappen på fjernkontrollen istedet. Vet ikke om det er noen forskjell, jeg. Deretter prøver du den kombinasjonen...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja andre kanaler slår over så det er det jeg mener med "refleks". Fiks tips her tidligere og slå av film+ og det hjalp faktisk så takk til den som kom med tipset.
    Ja, Movie+ er noe skit, så hold dere unna

Min erfaring så langt for å unngå at tv'en står i movie+:

-Ryktet sier at tv'en foreløpig må inn til service fordi det ennå ikke er laget noen firmware-oppgradering på den. Ta denne med en klype salt fordi han jeg pratet med hos Samsung virket like oppdatert som en som har vært inne i big brother-huset

-Ellers kan dere jo kjøre alle kilder i "movie-mode" og i tillegg via HDMI. Da er "just scan" aktivert, som dere da bør velge, og movie+ blir deaktivert. Det er ikke verre enn det, og dessuten mener jeg "movie mode" gir de beste innstillingene uansett.

-Foreløpig kjører jeg scart på DVD-spilleren, fordi denne ikke har HDMI-utgang. Skal snart kjøpe ny, men inntil videre mener jeg "auto wide" er beste alternativet siden just scan er deaktivert gjennom scart(ext1). Det tar meg 5 sek å trykke on-off på movie+ som da slår inn i denne modusen(movie mode og scart)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

m86 bdx

Hva er foskjellen på BD og BDX?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marijus
    Hva er foskjellen på BD og BDX?
    Originalt navn på TV'en er LEXXM8XBD. X'en er visstnok lagt til for at de selges på Expert...altså de som selges der heter BDX, ellers heter de BD.

Side 76 av 93 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •