Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 93 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    glemte å skrive meny, men har gjort alt som står beskrevet, funker ikke...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en annen ting også (som helt sikkert viser hvor grønn jeg er), når jeg trykker på infoknappen mens jeg står inne i et ps3 spill, så står det at jeg har 1280x720, hvordan får jeg valgt 1080p?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marijus
    en annen ting også (som helt sikkert viser hvor grønn jeg er), når jeg trykker på infoknappen mens jeg står inne i et ps3 spill, så står det at jeg har 1280x720, hvordan får jeg valgt 1080p?
    De aller fleste spill kommer kun i 1280 x 720 føreløpig...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det finner du under display på ps3, den finner der ut hva som er optimal oppløsning for tv'n. eller du kan velge det selv.(tror jeg husker rett, har tv'n på service så jeg får ikke sjekka...

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe en 46M86 hos netonnet til 16000 kr, noen som vet andre steder som kanskje har den billigere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har en M86 og en PS3. Har hatt dem koblet sammen med kabelen som fulgte med PS3'en og det har fungert fint.

I dag fikk jeg meg en HDMI-kabel og gledet meg til å se hvor stor forskjell det ville være, men...

Jeg får ikke frem noe bilde i det hele tatt. (Ikke akkurat den forskjellen jeg håpet det skulle være.)

Det eneste jeg kan få frem er en "Modus støttes ikke" - melding.

Jeg ser det er flere her som har koblet opp en M86/M87 med PS3 (med HDMI-kabel), så det skulle da absolutt være mulig.
    Regner med (og håper) at det er en veldig enkel løsning på dette, men at det bare er jeg som er så grønn at jeg ikke finner ut av det. (Har ingen problemer med å innrømme det.)

Noen som kan hjelpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fish20
    Hei,

Jeg har en M86 og en PS3. Har hatt dem koblet sammen med kabelen som fulgte med PS3'en og det har fungert fint.

I dag fikk jeg meg en HDMI-kabel og gledet meg til å se hvor stor forskjell det ville være, men...

Jeg får ikke frem noe bilde i det hele tatt. (Ikke akkurat den forskjellen jeg håpet det skulle være.)

Det eneste jeg kan få frem er en "Modus støttes ikke" - melding.

Jeg ser det er flere her som har koblet opp en M86/M87 med PS3 (med HDMI-kabel), så det skulle da absolutt være mulig.
    Regner med (og håper) at det er en veldig enkel løsning på dette, men at det bare er jeg som er så grønn at jeg ikke finner ut av det. (Har ingen problemer med å innrømme det.)

Noen som kan hjelpe?
    Hva slags oppløsning har du stilt ps3'en inn på? Jeg har selv m86 og ps3 over hdmi og det er strålende... Siden du ikke har brukt hdmi kabel før nå står sikkert ps3'en din på en innstilling som ikke kan vises på tven din...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    glemte å skrive meny, men har gjort alt som står beskrevet, funker ikke...
    Har du tv'en i standby når du prøver? Den skal ikke være påslått.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monos
    Ja det ville vært fint om noen som har fått tilsendt firmware nyere enn 2008 kunne legge det ut et sted, evt. PM'e og maile.
    Jeg har spurt om dette på to steder, men ikke fått noe svar.
    Forstår det hvis de ikke har fila fysisk på en maskin, men det kan virke som folk har en "Haha, jeg har 2012-firmware, den får ikke du, så!"-policy

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefalest det å kjøpe Samsung LE40M87 den dag idag, eller BØR jeg legge i mer penger å kjøpe nyere modell?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e_hamre
    Anbefalest det å kjøpe Samsung LE40M87 den dag idag, eller BØR jeg legge i mer penger å kjøpe nyere modell?
    Vil ikke si noen annet enn at jeg er vanvittig fornøyd med min TV...
    Jeg hadde blant annet et problem med datasignaler gjennom HDMI fordi det ble litt overscan. Etter at jeg endret navn på HDMI2 til PC, tok TV'en "fram" de beste innstillingene og så var problemet løst. Knallbra bilde!
    Så jeg vil si at nå er TV'en perfekt for min del!
    Har fremdeles Movie Plus-bugen men setter du den til just scan vil Movie Plus uansett være slått av.
    Løp og kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar Koella!

Som sagt er jeg helt grønn, og du hadde helt rett.

Alt i orden nå. :-D

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e_hamre
    Må si jeg er meget godt fornøyd med min TV. Har sammenlignet den med bl.a. Sonys nye X3000-modeller og synes fortsatt Samsung'en er på høyde/bedre. Den blanke overflaten gir et liv og en "futt" i bildet som ingen andre LCD TV'er klarer matche i mine øyne, og det samme gjelder sortnivået.

Eneste negative er at man trenger ganske god tid (og litt kunnskap) for å justere den til å yte sitt beste. Dette er nok lettere på andre TV'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Må si jeg er meget godt fornøyd med min TV. Har sammenlignet den med bl.a. Sonys nye X3000-modeller og synes fortsatt Samsung'en er på høyde/bedre. Den blanke overflaten gir et liv og en "futt" i bildet som ingen andre LCD TV'er klarer matche i mine øyne, og det samme gjelder sortnivået.

Eneste negative er at man trenger ganske god tid (og litt kunnskap) for å justere den til å yte sitt beste. Dette er nok lettere på andre TV'er.

Ja har brukt måneder for å få det perfekte bildet.
    Dette gjorde jeg for å få det beste bildet i min stue. Bruker ps3 som blu-ray, spill og dvd (faktisk bedre som sd-spiller enn min nyinnkjøpte ht-100q)

Til slutt var det dette som fungerte for meg:
    Ta utgangspunkt i instillingene som hdtv test har for hd signal og jobb utifra det.
    Kjørte deretter dve platen, og forandret innstillingene marginalt..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pat2007
    Vil ikke si noen annet enn at jeg er vanvittig fornøyd med min TV...
    Jeg hadde blant annet et problem med datasignaler gjennom HDMI fordi det ble litt overscan. Etter at jeg endret navn på HDMI2 til PC, tok TV'en "fram" de beste innstillingene og så var problemet løst. Knallbra bilde!
    Så jeg vil si at nå er TV'en perfekt for min del!
    Har fremdeles Movie Plus-bugen men setter du den til just scan vil Movie Plus uansett være slått av.
    Løp og kjøp!
    Nå kommer det et håpløst spørsmål, men hvordan slår man av just scan? Er ikke det under størrelse i bildemenyen? Der står min på 16:9, og under disse står det Bre Zoom, Zoom, 4:3 og Fargeområde. Finner ikke at det står Just Scan noe sted.

Et annet spørsmål. Har dere xcYCC av eller på?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PearlJam
    Nå kommer det et håpløst spørsmål, men hvordan slår man av just scan? Er ikke det under størrelse i bildemenyen? Der står min på 16:9, og under disse står det Bre Zoom, Zoom, 4:3 og Fargeområde. Finner ikke at det står Just Scan noe sted.

Et annet spørsmål. Har dere xcYCC av eller på?
    Just scan er oversatt til fargeområde.:-o
    så det er det samme. så velger du 16:9 eller noe annet enn farge område har du slått av fargeområdet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klaust
    Just scan er oversatt til fargeområde.:-o
    så det er det samme. så velger du 16:9 eller noe annet enn farge område har du slått av fargeområdet.
    Hehe, takker.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galdurah
    Ja har brukt måneder for å få det perfekte bildet.
    Dette gjorde jeg for å få det beste bildet i min stue. Bruker ps3 som blu-ray, spill og dvd (faktisk bedre som sd-spiller enn min nyinnkjøpte ht-100q)

Til slutt var det dette som fungerte for meg:
    Ta utgangspunkt i instillingene som hdtv test har for hd signal og jobb utifra det.
    Kjørte deretter dve platen, og forandret innstillingene marginalt..
    HDTVtest sine innstilllinger fungerer bra på den eldre versjonen av hovedkort, men på de TV'ene som har nyere hovedkort (som min) er disse innstillingene ikke de beste. Jeg bruker Warm1 istedet for Warm2 bl.a, pluss at jeg får desidert best bilde med Color Space på Auto, og xvYCC Off.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    HDTVtest sine innstilllinger fungerer bra på den eldre versjonen av hovedkort, men på de TV'ene som har nyere hovedkort (som min) er disse innstillingene ikke de beste. Jeg bruker Warm1 istedet for Warm2 bl.a, pluss at jeg får desidert best bilde med Color Space på Auto, og xvYCC Off.
    Det kan nok stemme.. eg har 1008 firmware.. altså produsert i april...
    rart igrunn siden eg kjøpte tven i november på expert... men men... tven har jo som kjent movie+ buggen og diverse andre bugs også... går greit så lenge ein har just scan.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Bare lurte på om noen vet om M86 (37", hvis det har noe å si) støtter 1080p gjennom komponent. Håper på et kjapt svar.

Side 75 av 93 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •