Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 74 av 93 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 1852
    Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

52m87

Selger min 2mnd gamle 52m87.

PM om interesse!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    M87 har en sølvlist nederst
    Hadde en eller annen fått ei krone for hver gang noen spurte om dette hadde vedkommende vært millionær:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kabreivik
    God dag.

Jeg har nå fått meg en LE40M87BD, og er meget fornøyd så langt.

Jeg har koblet til PC'en til HDMI2, noe som fungerer fint, og gir et godt, klart bilde.
    For øyeblikket bruker jeg en DVI-> HDMI kabel mellom laptop'en og PC'en. TV'en får da ikke lyd, det er kun lyd direkte fra laptopen. Er det noe jeg kan gjøre for å få lyd direkte gjennom HDMI?

Jeg får lyd ved å koble to RCA'er bakpå tv'en der det står DVI IN (HDMI 2), som er rett ved siden av der HDMI'en er koblet til. Bruker selvfølgelig vanlig minijack-utgang på laptopen. Er det slik man må gjøre dette, eller finnes det en enklere løsning.

TV'en er kjøpt nå nylig, og jeg så den var produsert 29. november. Hovedkort var noe 1011, og firmware 2012 eller 13 eller noe. Kan dette stemme?
    Jeg kjøpte en DVI>HDMI-kabel igår og testet databildet fra laptop inn på HDMI2. Kan ikke si jeg var så fornøyd fordi de ytre kantene på databildet kom utenfor tv-skjermen. Jeg kjørte just scan på tv'en fordi de andre innstillingene ikke var tilfredsstillende.
    Bildet var soleklart og fint, men ytterkantene kom altså ikke med.
    Jeg testet også med VGA-kabel inn på pc-inngangen. Da tilpasset skjermen bildet selv og hele skjermen kom med, perfekt. Bare litt mattere bilde enn på HDMI.
    Skjermkortet jeg kjører på laptopen er Nvidia Quadro 5200(tror jeg).
    Noen som vet om jeg kan gjøre noe ekstra for å få perfekt innstilling gjennom HDMI? Jeg ser for meg at dette i utgangspunktet er en bedre kabel enn VGA...
    Hjælp...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten går det rykter om at folk har både 2010- og 2014-firmware på tv'en sin...noen som har disse filene fysisk på maskinen sin eller noe så de kan sendes over eller legges ut på et offentlig sted?;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min LE40M86BDX i dag fra Netshop. Den hadde firmware 2007. Det var ikke gale synes jeg. Men skal snart oppdatere den til 2008 (siste?) firmware. Ingen pixel feil eller striper. Kjører Xbox 360 med Component, kjempe bra!

Skal teste PS3 og Blu Ray senere i dag. Veldig bra TV uansett!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

40" FullHD M86 problem

Kjører blu-ray og dvd på Ps3 via HDMI til tv'en. Men har merket meg at det blir noe grønnskjær i mørke partier av bildet. Snakket med en på Samsung Support, og han trodde det kanskje var noe galt med tv'en. Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av regeli
    Fikk min LE40M86BDX i dag fra Netshop. Den hadde firmware 2007. Det var ikke gale synes jeg. Men skal snart oppdatere den til 2008 (siste?) firmware. Ingen pixel feil eller striper. Kjører Xbox 360 med Component, kjempe bra!

Skal teste PS3 og Blu Ray senere i dag. Veldig bra TV uansett!
    Hvordan får vi opp denne "D.menu". ?
    Når jeg trykker på denne så står det bare "ikke tilgjenglig" Har en LE40M86BD.

Tv'n er helt mega så angrer ikke et sekund på denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec
    Hvordan får vi opp denne "D.menu". ?
    Når jeg trykker på denne så står det bare "ikke tilgjenglig" Har en LE40M86BD.

Tv'n er helt mega så angrer ikke et sekund på denne.
    For å få opp service menu, trykk dette når TV er i Standby:

Info - Menu - Mute - Power

Så går det en liten stund, så kommer det opp tekst og masse rare ting.
    Firmware versjon skal stå helt i toppen.

Når PS3 var koblet til HDMI1 i går og jeg kjørte 1080p, så la jeg merke til ting.
    HVer gang jeg starter en Blu Ray film ellerstopper filmen og går til menyen på PS3, så blir det slags grønne tynne striper over skjermen i et par sekunder, så forsvinner de igjen. Samme gjelder spill.

Men å sitte å se Blu Ray film vs. vanlig DVD film, ikke tvil om hva som var best. Noen som vet hva de grønne stripene er?

Skal prøve Xbox 360 Eliten og se om det er det samme i løpet av helgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når PS3 var koblet til HDMI1 i går og jeg kjørte 1080p, så la jeg merke til ting.
    HVer gang jeg starter en Blu Ray film ellerstopper filmen og går til menyen på PS3, så blir det slags grønne tynne striper over skjermen i et par sekunder, så forsvinner de igjen. Samme gjelder spill.

Men å sitte å se Blu Ray film vs. vanlig DVD film, ikke tvil om hva som var best. Noen som vet hva de grønne stripene er?

dette skjer vel fordi tven går fra 24hz til 60hz.. de fleste monitorer har jo diverse artifacts når en skifter hz.. har det samme på min..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lurt litt på den nye Sony KDL-40w3000, men lurer litt på om den blir for dyr. Ser at mange av dere er fornøyd med M86/87, men at det er mange problemer også, i hvertfall før mai 07. Vet ikke om jeg er i rett "tråd" (har søkt litt andre steder), men lurer på tips til kjøp om av le40m86/87.
    Noen gode råd? Eller noen her inne som selger en?
    Eller er Sony mer driftsikker?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få opp service menu, trykk dette når TV er i Standby:

Info - Menu - Mute - Power

Så går det en liten stund, så kommer det opp tekst og masse rare ting.
    Firmware versjon skal stå helt i toppen.

Tusen takk for info.

Håper noen kan svare på dette.

Har koblet en pioneer dvd spiller til hdmi-2 de fleste dvd filmer er bra men noen filmer er helt ekstremt dårlig bilde på, kan nesten telle hver pixel.

Prøvde også Pirates of the carabeen 3 (DVD versjon). vet ikke helt hvordan dette skal forklares men bilde flimmerer og omris av personer på filmen er utrolig "hakkete".

HDMI kabel er helt ny Phillips. Hva kommer dette av er det feil hdmi kabel jeg bruker. ?

Har ikke prøvd blu-ray på denne enda, men regner med det skjer i løpet av denne mnd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonharald
    Har lurt litt på den nye Sony KDL-40w3000, men lurer litt på om den blir for dyr. Ser at mange av dere er fornøyd med M86/87, men at det er mange problemer også, i hvertfall før mai 07. Vet ikke om jeg er i rett "tråd" (har søkt litt andre steder), men lurer på tips til kjøp om av le40m86/87.
    Noen gode råd? Eller noen her inne som selger en?
    Eller er Sony mer driftsikker?
    Jeg stod og så på sony 40w3000 men valget ble Samsung mener selv samsung er bedre bilde og design! enn sony.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomey
    Kan noen som har gjort firmware oppdateringen bekrefte at Movie Plus-bug'en forsvant? Eller må man ha den inn på service for å fikse det?
    Ringte Samsung nå og de sa at oppdateringen av firmwire kun fikser lyd fra canal digital dekoder. Hvordan vet man egentlig om man har Movie Plus bug?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

opptimal instillinger

Er noen har som har kommet frem til en optimal innstiling for LE40M86BD som kan brukes til film.

Dynamisk kan jo ikke brukes da uansett hva du ser på så er det som og ha 100 tusen watts lyspærer i en kjeller.

Normal er ok for tv.

Film blir litt mørk men er grei for film.

PS. Noen som har prøvd Blu-ray på denne tv. ?
    Det bør være helt utrolig bilde for og slå dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normal er ok for tv.

Film blir litt mørk men er grei for film.

PS. Noen som har prøvd Blu-ray på denne tv. ?
    Det bør være helt utrolig bilde for og slå dette.[/QUOTE]

Jeg bruker faktisk film til både film og tv. Syns det blir litt mye blåtoner på normal..

Ellers så er jeg enig med deg. Denne tven med Blu-ray blir vanvittig bra! kan ikke bli så mye bedre tror jeg. Ikke for den vanlige mannen i gaten...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PearlJam
    Ringte Samsung nå og de sa at oppdateringen av firmwire kun fikser lyd fra canal digital dekoder. Hvordan vet man egentlig om man har Movie Plus bug?
    Jeg TROR jeg har Movie Plus bugen ved at mørkere objekter på lys(hvit) bakgrunn begynner å skjelve når det kommer i bevegelse.
    Men nå har jeg begynt å overse dette problemet fordi jeg satte TV-signalet og DVD til Movie mode og kjører just scan istedet for andre formater. Da skal visstnok Movie PLus være slått av i utgangspunktet...
    Jeg oppgraderte firmwaren til 2008-versjon, og da fikk jeg lyd via HDMI fra CD-dekoder, så den firmwaren hjelper kun for det.
    Angående Movie PLus sier folk nå at du må levere den inn til service...tror ikke jeg gidder det...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pat2007
    Jeg TROR jeg har Movie Plus bugen ved at mørkere objekter på lys(hvit) bakgrunn begynner å skjelve når det kommer i bevegelse.
    Men nå har jeg begynt å overse dette problemet fordi jeg satte TV-signalet og DVD til Movie mode og kjører just scan istedet for andre formater. Da skal visstnok Movie PLus være slått av i utgangspunktet...
    Jeg oppgraderte firmwaren til 2008-versjon, og da fikk jeg lyd via HDMI fra CD-dekoder, så den firmwaren hjelper kun for det.
    Angående Movie PLus sier folk nå at du må levere den inn til service...tror ikke jeg gidder det...
    Jeg har movieplus buggen
    Har gjort det samme som deg. Bruker movie og just scan. Da SKAL den være borte. Ser sånn ut hos meg..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pat2007
    Forresten går det rykter om at folk har både 2010- og 2014-firmware på tv'en sin...noen som har disse filene fysisk på maskinen sin eller noe så de kan sendes over eller legges ut på et offentlig sted?;-)
    Ja det ville vært fint om noen som har fått tilsendt firmware nyere enn 2008 kunne legge det ut et sted, evt. PM'e og maile.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

firmware

Hei,

jeg har nettopp fått satt opp min 46" m86, men klarer ikke å få opp denne menyen slik at jeg får sjekket firmwaren min. Jeg setter den på standby- info- mute og power, men ingenting skjer annet enn at tven skrur seg på - hva gjør jeg galt?

En annen ting. Det er riktig at man ikke kan benytte PIP eller Just Scan med mindre man går igjennom HDMI kabelen?

Er rimelig grønn på dette.

Jeg fikk ikke PS3 til å virke da jeg koblet den til HDMI1 men det gikk bra da jeg satte den i HDMI2?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marijus
    Hei,

jeg har nettopp fått satt opp min 46" m86, men klarer ikke å få opp denne menyen slik at jeg får sjekket firmwaren min. Jeg setter den på standby- info- mute og power, men ingenting skjer annet enn at tven skrur seg på - hva gjør jeg galt?

En annen ting. Det er riktig at man ikke kan benytte PIP eller Just Scan med mindre man går igjennom HDMI kabelen?

Er rimelig grønn på dette.

Jeg fikk ikke PS3 til å virke da jeg koblet den til HDMI1 men det gikk bra da jeg satte den i HDMI2?
    Prøv info - menu - mute - power, så går det nok bedre. (som det står lenger opp på siden.)

Side 74 av 93 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •