Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 93 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kabreivik
    God dag.

Jeg har nå fått meg en LE40M87BD, og er meget fornøyd så langt.

Jeg har koblet til PC'en til HDMI2, noe som fungerer fint, og gir et godt, klart bilde.
    For øyeblikket bruker jeg en DVI-> HDMI kabel mellom laptop'en og PC'en. TV'en får da ikke lyd, det er kun lyd direkte fra laptopen. Er det noe jeg kan gjøre for å få lyd direkte gjennom HDMI?

Jeg får lyd ved å koble to RCA'er bakpå tv'en der det står DVI IN (HDMI 2), som er rett ved siden av der HDMI'en er koblet til. Bruker selvfølgelig vanlig minijack-utgang på laptopen. Er det slik man må gjøre dette, eller finnes det en enklere løsning.

TV'en er kjøpt nå nylig, og jeg så den var produsert 29. november. Hovedkort var noe 1011, og firmware 2012 eller 13 eller noe. Kan dette stemme?
    Hvor kjøpte du TVen din?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ble kjøpt på Expert Bonus i Fredrikstad sist torsdag. De hadde tilbud den dagen, 11.999 kroner.

Syns det var en god pris, så jeg slo til.
    PC'en ble levert experts lager samme dag som jeg kjøpte den.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kabreivik
    Den ble kjøpt på Expert Bonus i Fredrikstad sist torsdag. De hadde tilbud den dagen, 11.999 kroner.

Syns det var en god pris, så jeg slo til.
    PC'en ble levert experts lager samme dag som jeg kjøpte den.
    Heldig du. Jeg måtte gi 750kr mer + 500kr i frakt.
    Går jeg på Expert sin webside, skal de ha nesten 18 000kr for samme TV og det er jo stor prisforskjell.

Angående lydgreiene dine, så må du nok bruke det slik du har gjort det nå. DVI/VGA tar kun "bildesignaler". Ellers så har jeg en stasjonær PC med optisk ut som jeg skal koble til forsterkeren og så kjøre fra DVI out fra PC til HDMI in på TVen når den kommer. Noen laptoper har for tiden HDMI utgang har jeg sett, da får du bilde og lyd i en kabel.

Gleder meg mest til å teste med PS3en i 1080p i Blu Ray da
    Ellers så skal jeg kjøre Component på Xbox 360en og Scart på Sat. tuner.

Viss jeg får en Samsung med feil på, er det angreretten. Så tar jeg meg en titt hos Siba, Expert eller Elkjøp etter samme TV. Er det noe jeg kan se utenpå etiketten hvilken firmware osv. det er?

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter fremdeles med artifacts i actionfylte scener, spesielt rundt mennesker som beveger seg fort i forhold til bakgrunnen..

Har nå testa litt forskjellige kilder og kabling, det siste som er prøvd er SD DVD fra Denon DVD-1740 via Pioneer AX2AS-s, med HDMI hele veien.

Newcomer LittOmAlt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung 32" LE32R88BDX til svigerfar

Hei

jeg har fått i oppgave å kjøpe TV til svigerfar. Han er en sabla grei type så er det sagt!

Han snakker om samsung og jeg har da goolet og lest litt om samsung.
    Han vil også ha 32"

Noen av dere som har Samsung LE32R88BDX. (Elkjøp 9.995.-) og som kan si noe om denne skjermen? Finnes det et bedre valg if opplevd kvalitet ift. pris?

Den har HDMI ingang og da kan vel DVD spiller kobles rett til TV.

Han er ikke entusiast, men liker å se på konsert DVD (klassisk) og liker å se en film i ny og ne, fx casiono royale...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nyeste firmware?

Hva er egentlig nyeste firmware på denne tv'en nå?

Og hva betyr egentlig de forskjellige tingene man får opp når man med tv'en i standby får fram denne menyen? (Info - menu - mute - power, eller hva det nå var igjen. )

Newcomer Tor med hammeren sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettbutikk.......

Er det noen som har kjøpt sin Samsung hos Pixmania. Vurderer å kjøpe LE52M86BD og de er billigst, men det virker som dem har fått en del klager.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1080p 24hz

Hopla. Jeg var så heldig å få en ps3 til jul, men så er dette med 1080p 24hz da. Dette må jeg jo force fra ps3 og de fungerer helt greit det bortsett fra at idet jeg setter i en blu ray disc får jeg alt dette støyet på skjermen i et par sekunder, henger dette sammen med at det blir forcet? Og er det kun service som man fikse dette? får hvis tven må inn for en oppdatering vet jeg ikke om jeg orker det assa, klarer meg ikke uten tv over lengre tid...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I'm loving it!

Jeg fikk min 46m86 før jul...og jeg må si jeg er meeeget fornøyd med den! Før jeg kjøpte den var jeg veldig redd for at dette med motion blur kom til å bli et problem på film\spill. Men dette går helt fint egentlig, merker ikke noe til det med mine øyne vertfall. Bruker den til det meste, STB SD(dreambox 500s), HD\Full HD gjennom min HTPC(dvi\hdmi), og så spiller jeg endel spill på den, bl.a. Unreal Tournament 3 PC, og gode gamle Counterstrike CS :P. Eneste er at den ikke klarer å fullskalere i alle slags oppløsninger, man må liksom velge mellom 1024x768 eller 1920x1080, de i mellom blir ikke fullskalert. Dette kan gjerne fikses på andre måter, jeg vet ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koella
    Hopla. Jeg var så heldig å få en ps3 til jul, men så er dette med 1080p 24hz da. Dette må jeg jo force fra ps3 og de fungerer helt greit det bortsett fra at idet jeg setter i en blu ray disc får jeg alt dette støyet på skjermen i et par sekunder, henger dette sammen med at det blir forcet? Og er det kun service som man fikse dette? får hvis tven må inn for en oppdatering vet jeg ikke om jeg orker det assa, klarer meg ikke uten tv over lengre tid...
    Samme skjer hos meg når eg forcer 24hz. MEn som hos deg så funker 24hz selv om man får et sekund med snøing før skjermen slår over fra 60hz til 24hz. Det er flere på forumet som har samme greien. Tror ikke det er så mye å gjøre med. (Det viktigste er vel at tven støtter 24hz?)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

source bytte på m87

Hei, jeg lurte på om noen andre syns source bytting på disse tv'ene var mer enn tungvindt... finnes det en raskere måte å gå fra tv kanaler til Hdmi f.eks utenom å måtte bla sakte igjennom sourcene eller gå langt inn i menyen for å bla seg til den? virker ulidelig tregt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CyberTrec
    Hei, jeg lurte på om noen andre syns source bytting på disse tv'ene var mer enn tungvindt... finnes det en raskere måte å gå fra tv kanaler til Hdmi f.eks utenom å måtte bla sakte igjennom sourcene eller gå langt inn i menyen for å bla seg til den? virker ulidelig tregt.
    Det er tungvint, men tror ikke det finns noen annen måte, mulig man kan kjøpe seg en universal fjernkontroll som hjelper, det eneste jeg har lagt merke til er når jeg skrur på dekoderen for tv kanaler kommer den automatisk på riktig, altså ext 1. Men det skjer kun på dekoderen ikke når jeg skrur på ps3, dvd spiller eller 360.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen kan poste bilder av cloudene sine på TV'en her? Er dette noe som evt kan fikses med ny FW, eller er vi stuck med dt?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Sliter fremdeles med artifacts i actionfylte scener, spesielt rundt mennesker som beveger seg fort i forhold til bakgrunnen..

Har nå testa litt forskjellige kilder og kabling, det siste som er prøvd er SD DVD fra Denon DVD-1740 via Pioneer AX2AS-s, med HDMI hele veien.
    Har nå også prøvd uten oppskalering, og med oppskalering til 1080p.
    Fremdeles får jeg disse samme feilene.

Ett eksempel er fra "Transporter", når det er noen slossescener foran industricontainere. Mange vertikale linjer, med folk som løper foran blir bare grøt.

En kompis som var her kunne fortelle at hans W3000 gjorde omtrent det samme, når folk feks gikk forbi gardiner som hang i folder (vertikale linjer), men på langt nær like ille som m86'en min..

Ingen som har erfaringer med dette?
    Virker som det er spesielt utsatt ved mye kontrast også.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MoivePlus?

Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Har nå også prøvd uten oppskalering, og med oppskalering til 1080p.
    Fremdeles får jeg disse samme feilene.

Ett eksempel er fra "Transporter", når det er noen slossescener foran industricontainere. Mange vertikale linjer, med folk som løper foran blir bare grøt.

En kompis som var her kunne fortelle at hans W3000 gjorde omtrent det samme, når folk feks gikk forbi gardiner som hang i folder (vertikale linjer), men på langt nær like ille som m86'en min..

Ingen som har erfaringer med dette?
    Virker som det er spesielt utsatt ved mye kontrast også.

Dette høres veldig ut som artifakter forårsaket av bevegelseskompensasjon. Sikker på at ikke MoviePlus er påslått? Eller om du evt. har en TV som har denne bug'en (MoviePlus slår seg på/av som den selv vil). Prøv å sette Size til "Just Scan". Da er MoviePlus deaktivert, uansett...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor med hammeren
    Er det noen som har kjøpt sin Samsung hos Pixmania. Vurderer å kjøpe LE52M86BD og de er billigst, men det virker som dem har fått en del klager.

kjøpt mange ganger på pixmania jeg, ikke noe problem det. de sender raskt, værre med posten som somler..

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Dette høres veldig ut som artifakter forårsaket av bevegelseskompensasjon. Sikker på at ikke MoviePlus er påslått? Eller om du evt. har en TV som har denne bug'en (MoviePlus slår seg på/av som den selv vil). Prøv å sette Size til "Just Scan". Da er MoviePlus deaktivert, uansett...
    På godt norsk heter det vel "Fargeområde" i menyen?

Må innrømme at min forrige påstand ikke stemte helt, pga dårlige kabler hadde jeg ikke prøvd 1080p, men derimot 720p og 1080i. Skalerer nå til 1080p i spilleren, og klarer ikke å gjennskape problemet.

Alt av valg på bilde-menyen er slått av, inkludert Movieplus som forsåvidt ikke er mulig å velge på HDMI-kanalene.

Skal ha tipset ditt i bakhodet, og se om feilen plutselig bestemmer seg for å komme tilbake..

Har sett denne aktuelle scenen fra Transporter 10 ganger nå i kveld, men klarer ikke å legge merke til det.. Og det var _virkelig_ markant sist vi så filmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på M86 og M87 egentlig?

Vurderer 40", men er M87 verdt tusenlappen i forskjell?

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e_hamre
    Hva er forskjellen på M86 og M87 egentlig?

Vurderer 40", men er M87 verdt tusenlappen i forskjell?
    M87 har en sølvlist nederst

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    M87 har en sølvlist nederst
    Sølvfarget plastikk av billigste slaget. Ser ut som om sølvfargen kan falme bort når som helst.

Er Samsung alergiske mot aluminium / metall?

Det samme gjelder foten. Ultra plastikk-look.

Side 73 av 93 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •