Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 93 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 1852
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruker samme kilde som deg King-Nothing, Canal Digital PVR. Desverre er noen av kanalene i begredelig kvalitet, selv om enkelte også er ganske bra (NRK3 bl.a.). Med andre ord stor variasjon mellom de ulike kanalene, så det er ikke først og fremst TV'en som skal lastes for laber kvalitet her. Men denne TV'en er kjent for å være kresen på signalet også, så i liket med deg er jeg oppgitt over at det ikke er digital bildeutgang på dekoderen, ikke engang component. Det burde selvsagt vært HDMI...

PC-tilkobling får jeg kun testet via VGA da min PC ikke har DVI, og det fungerer ihvertfall uten prob (1080p)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klaust
    :lol:
    Fikk cd og kabel idag... Funker veldig bra, nå har jeg nesten ny tv.. gikk fra firmware 1004(veldig gammel) til 2008, alt er gjort på et kvarter.
    jøss. jeg har enda ikke hørt noe fra samsung, og nå er det 4måneder siden jeg tok kontakt.

Noen i Oslo-området som kan tenke seg å låne bort kabel og CD, så jeg også får skikkelig firmware til jul?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    jøss. jeg har enda ikke hørt noe fra samsung, og nå er det 4måneder siden jeg tok kontakt.

Noen i Oslo-området som kan tenke seg å låne bort kabel og CD, så jeg også får skikkelig firmware til jul?
    --
    --
    Samsung - løsning på problemet med manglende lyd på HD

Gjelder Samsung HD skjermer av serie M8, F8 og F9

Samsung har kommet med en løsning på problemet med manglende lyd på disse HD skjermene

Kunden skal få hjelp med å løse dette ved å ringe Samsung på nummer 815 56 480

Ref:
    Samsung Electronics Nordic AB, Norway
    Ole-Bjørn Wiborg,
    Technical Account Manager Norway

"Vi beklager dersom noen av våre agenter har kommet i skade for å gi en feilaktig tilbakemelding til noen av våre felles kunder.
    Alle våre servicepartnere (Elesco og Infocare) er oppdatert og klare til å ta disse oppdrag etter hvert som de skulle komme inn."
    --
    ringer du hit, har du den innen en uke, du trenger model og serienummer, pluss
    hvor du kjøpte den, og dato for kjøpet, har du alt det klart når du ringer, skal du se du har ny tv til jul.8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting som irriterer meg litt er at jeg ser "lysene" i bakgrunnen. Spesielt når det er mørkt på bildet. Jeg kan da se litt flimring og mange lys som beveger seg oppover. Det ser ihvertfall ut som om det er oppover det beveger seg.

Noen andre som ser dette?

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde litt ujevnt baklys...før dama knuste skjermen og fikk montert ny...da ble baklyset perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det er veien å gå.

Tven min er kjøpt for 2uker siden, så om jeg hadde kjøpt ny nå hadde jeg nok uansett fått med helt like specs. Det var ingenting du klarte å fjerne med innstillinger?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Har du seriell utgang på pcen?" spurte dama på Samsung-supporten. Ja svarte jeg og tenkte på den 5 cm brede seriell-utgangen som ofte finnes på laptoper, tilsvarende gammel seriell kabel til printere....
    I går fikk jeg pakken fra Sverige som inneholdt en litt annen type seriell kabel, en som kan minne om en vga-kabel, like bred men med færre pins, 15 eller noe.
    Heldigvis hadde jeg denne utgangen på den stasjonære pc'en min så det var flaks. Men cd'en jeg fikk med inneholder firmware nummer 2008. Folk på forumet har sagt at de har 2010. Hvorfor fikk jeg ikke den nyeste??? Er det noen her på forumet som kunne lagt ut den siste firmwaren et sted? Slik at en kan laste ned den siste versjonen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kabreivik
    Hvordan er det å bestille disse tv'ene fra nettbutikker?
    Får man en norsk TV, som samsung Norge er villige til å gjennomføre service på osv?

Hvis TV'en må leveres inn - da skal vel dette skje uten kostnad for meg som kjøper? (Forbrukerkjøpsloven sikrer vel dette?)
    Nettbutikker fungerer like bra som vanlig butikker du må bare bruke en nettbutikk som er seriøs. Jeg kjøpte fra MPX selv om 46M87 var 2000 kr dyrere her en hos for eksempel SHG. Dette på grunn av at mange av nettbutikkene kjøper ut garantien fra Samsung å står for denne selv. Det vil si at ved en feil er det nettbutikken sitt ansvar å fikse tven din, da kan du fort sitte med skjegget i postkassa. Jeg prøvde å få tak i en Norsk modell men ga opp dette og gikk for en Europeisk modell.

Jeg angrer ikke et sekund. Fikk en modell som var produsert i august 2007 og har ikke merket noe til noen bugs. Er drit fornøyd med tven :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min for 11500,- hos AMENTIO / Velkommen og det er en "Nordisk" utgave som de kalte det. De sa at dette var den utgaven som Samsung vil ta imot.

Ble levert på døra etter 3 dager...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil det si at det er en europeisk modell?

Hvis det blir noe feil med den, må du da sende den langt ned i Europa for reparasjon?
    Har mpx, komplett og alle de store euroeiske modeller?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av King-Nothing
    Jeg kjøpte min for 11500,- hos AMENTIO / Velkommen og det er en "Nordisk" utgave som de kalte det. De sa at dette var den utgaven som Samsung vil ta imot.

Ble levert på døra etter 3 dager...
    Hvordan klarte du å få den for 11.500? Det hørtes jo ut som en meget ok pris!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kabreivik
    Hva vil det si at det er en europeisk modell?

Hvis det blir noe feil med den, må du da sende den langt ned i Europa for reparasjon?
    Har mpx, komplett og alle de store euroeiske modeller?
    Nei, MPX bruker samme verksted som Samsung Norge, så for deg som kunde vil det ikke ha noe praktisk betydning. Jeg sto mellom MPX og Komplett og begge disse hadde bare europeiske modeller inne.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan ser man at det er en europeisk modell?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yup, igår kveld oppgraderte jeg fra en lav 1000-versjon av firmwaren til 2008. Som jeg har sagt tidligere, si fra dersom noen har noen høyere versjon...
    Selve oppgraderingen gikk helt uten problemer. Til dere som venter på pakka, bare merk dere at på cd'en heter fila et eller annet med *2008(download)*.mot. I bruksanvisningen står det at den heter *2008*.mot, altså uten parentes med "download" inni. Derfor renamet jeg fila før jeg åpnet den via flashe-programmet slik at den ble hetendes *2008*.mot.
    Siden hele flashingen ble vellykket regner jeg med at dette er måten å gjøre det på.
    Jeg sjekket ihvertfall inne på firmware-menyen etterpå, og da sto det *2008*...
    Dermed testet jeg dekoderen med rette innstillinger hentet fra denne siden, den som er uthevet på toppen...
    Lyden på dekoderen fra Canal Digital satte jeg på maks, og som ventet etter oppgraderingen fikk jeg også lyd på tv'en. Nesten litt for mye output på lyden, så jeg vurderer å skru ned på lyden fra dekoderen idag.
    Ellers ble bildet knallbra!! Testet også HD-kanaler fra Canal+ og Discovery, og dette er det verste jeg har sett!(altså positiv forstand) Det var sylskarpe bilder, og en kunne tydelig se konturer i ansikter, og dessuten var svartheten meget bra.
    Men...hvis det er noen her som har optimale instillinger for denne tv'en og min CD-dekoder så si fra!:shock:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    hvordan ser man at det er en europeisk modell?
    Du kan ihvertfall se at det er en nordisk modell dersom du ser på høyreside på tv'en. Der er det en hvit lapp. Står det XEE er det en nordisk modell.
    For dere som lurer på hvordan man kommer inn på menyen for firmware-sjekk:

Mens tv'en står i standby, på fjernkontrollen: Trykk Info - Meny - Mute - Power.
    Da dukker det opp en del alternativer på toppen men lengre ned står det to linjer med noe med 1000 på begge, eller forhåpentligvis øverste med 2008 eller noe, og 1000 og noe på nederste. Har du noe med 1000 på begge trenger du dessverre en oppgradering...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacManus
    Hvordan klarte du å få den for 11.500? Det hørtes jo ut som en meget ok pris!
    Jeg kjøpte den?

Gjorde ikke noe spesielt.

Den kostet 12500,- den ene dagen, men da jeg bestilte en dag senere sto den til 11500,-

Den har gått veldig opp og ned i pris i det siste...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får man taki en kalibreringscd?

Har M87 tv og har egentlig ikke justert noe spesielt

hovedkort er 1011
    Firmware er 2007.0

Er dette ok eller må jeg oppgradere?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger muligens 2008-firmware dersom du mangler lyd gjennom HDMI...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen som har gjort firmware oppdateringen bekrefte at Movie Plus-bug'en forsvant? Eller må man ha den inn på service for å fikse det?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomey
    Kan noen som har gjort firmware oppdateringen bekrefte at Movie Plus-bug'en forsvant? Eller må man ha den inn på service for å fikse det?
    Eg fekk beskjed av kundeservice at einaste oppdateringen som var klar for denne tven var canaldigital fixen. Altså degradere hdmi 1.3 til 1.2.
    Movieplus buggen blir jobba med den dag i dag sa han til meg for to veker sidan.

Virkar som det er forskjellig informasjon folk får. Nokon seier at movieplus buggen forsvinn med oppdatering og andre ikkje. Eg blir ikkje klok på hva som er riktig...

Har firmware 1008 og bugs på min tv men fikk beskjed om å vente..

Side 71 av 93 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •