Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 68 av 93 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TLP
    Har akkurat kjøpt meg LE46M87BD, bilde er kanon:-D. Men har et lite problem med lyd utgangen på tven.

Har kobla xbox 360 med HDMI kabel til tven, ut ifra tven til forsterkeren har jeg brukt optisk, men jeg får bare pro logic og ikke Dolby Digital. Noen som har noen forslag på hvordan dette kan løses?
    Du må koble optisk kabel mellom Xboxen og forsterkeren, ikke mellom tven og forsterkeren.. Tven kan ikke sende DD-signaler...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken er at når man bruker en vanlig HDMI kabel er det ikke noe optisk utgang på xboxen, den optiske utgangen til xboxen sitter på den offisielle Microsoft HDMI kabelen. Siden HDMI har støtte for Dolby Digital trodde jeg at signalet ble sendt rett igjennom tven og ut av den optisk utgang, men dette stemte altså ikke.

Tror jeg får forske litt videre på dette.........

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TLP
    Saken er at når man bruker en vanlig HDMI kabel er det ikke noe optisk utgang på xboxen, den optiske utgangen til xboxen sitter på den offisielle Microsoft HDMI kabelen. Siden HDMI har støtte for Dolby Digital trodde jeg at signalet ble sendt rett igjennom tven og ut av den optisk utgang, men dette stemte altså ikke.

Tror jeg får forske litt videre på dette.........
    Hvilken Xbox 360 er det du snakker om egentlig? core, pro, elite?
    Jeg har selv Elite versionen og jeg bruker HDMI til tv'en og optisk til anlegget. Når man han surround anlegg så bruker man det framfor lyd på tven (værtfall ikke begge deler). Og kjøre lyd eller bildet gjennom unødvendige andre elektroniske tinger er også veldig unødvendig og kan i føre til tap av signal kvalitet.
    Optiske utgangen på Xbox 360'en er ikke på selveste konsollen, men på en liten adapter som man plugger i.
    Kan du forklare meg hvorfor i alle dager du vil kjøre lyd signalet gjennom tven? Ikke for at du vil ha lyd på begge to er det?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Jeg bruker hdmi fra pc til tv, og må bruke just scan for å vise hele bildet på tv'n.
    men når jeg slår av og på pc, så vises den i 16:9 format, så jeg må skifte picture size hver gang jeg slår den på.

er det noen løsning på dette?

MVH chrisonfire
    Jeg har ikke dette problemet. Jeg bruker HDMI2, renamet til PC. Bruker Vindows Vista (men jeg får fint bilde i "dos" under oppstart også) med siste drivere fra NVidia med GT6600 kort. Får perfekt bilde hver gang uansett om jeg slår på pc eller tv først.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    Kan du forklare meg hvorfor i alle dager du vil kjøre lyd signalet gjennom tven? Ikke for at du vil ha lyd på begge to er det?
    Optisk ut på TV'en er (eller skal være) en hdmi pass-through, så fordelen er at man trenger bare 1 optisk kabel ut fra tv'n og inn i forsterkeren, mens man kan ha opp til 3 hdmi innganger med digital lyd. Er ikke noe forringelse av digitale lydkilder med dette opplegget (kan være bittelite delay), og man slipper å ha 3 optiske kabler + switche mellom dem for å matche det som vises på TV'n...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil som zathan sier har flere kilder med HDMI koblet inn på TVen, og en optisk kabel mellom tven og forsterkeren. Etter å ha lest litt rundt på forskjellige forum virker det som ingen andre har fått det til heller så jeg går for denne jalla løsningen:

Xbox 360 Premium - HDMI Cable / Digital Optical Adapter Hack

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker på å kjøpe meg en M87BD nå, hvordan er dette tv'n på sortnivå når det kommer til film osv?
    Det blir enten denne eller en Sony KDL-46W2000, hva tror dere er best? Prisen er jo ca samme...

Newcomer agin sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3:2 pulldown reversal [M86 vs F86]

Har etter noen års vindusshopping endelig bestilt en 40" M86, som jeg henter i morgen Kjenner til det er nye modeller tilgjengelig - som det alltid vil være - men nå virket prisen på M86'en riktig på tross av drømmen om den aller beste bildeopplevelsen...

Skal brukes hovedsaklig til en Oppo DV-970HD som skalerer DVD til 1080i, PC-tilkobling for filmer/serier i 720p/1080p og en evt. fremtidig HD DVD-spiller. Har kun analog kabeltv fra Get.. å se på tv i tradisjonell forstand har jeg egentlig kuttet ut for flere år siden.

Det jeg lurer på er dette med visning av 1080i-materiale siden panelet er 1080p.

Uten å ha satt meg 100% inn i dette med bildeprosessering, ser det ut som bare den nyere F86-serien støtter 3:2 pulldown reversal slik at 1080i-signaler inn til tv'en (i de fleste tilfeller) vil bli vist på samme måte som om de hadde blitt overført i 1080p, og at det på M86 dermed blir mer ujevnt siden den ikke har denne egenskapen.

Tolker det slik at det ville holdt med en budsjettmodell av en HD DVD-spiller som kun støtter 1080i på Samsungs F86-serie, men at man ville kreve en spiller med 1080p på M86.
    Prismessing forskjell på M86 og F86 er jo endel høyere enn forskjellen på Toshibas rimeligste spiller. Så om dette gir samme resultat har jeg ingen grunn til å angre kjøpet.

Men denne artikkelsiden fra HDTVtest får meg til å tvile da MoviePlus og JustScan visstnok ikke kan brukes samtidig...
    Samsung LE40M86BD Picture Quality: HD & SD Materials
    Er det noen som har synspunkter på dette med visning av 1080i-materiale på M86?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sorte Kanter

Noen som vet?
    Kjøpte en sølvlist på 46" for et par dager Siden. Jeg er meget fornøyd men...
    Ved skifte av kanaler på GET digital er det en del av programmene som får ca 10 cm sorte kanter på sidene. Skjærmen er da helt utfyllt oppe og nede. Det skjer heller ingenting med zoom funksjonen.... GET boksen er satt til 16:9.
    Det er ikke 4:3 heller, for da blir stripene enda større.

Skal det være slik da???

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aho
    Noen som vet?
    Ved skifte av kanaler på GET digital er det en del av programmene som får ca 10 cm sorte kanter på sidene. Skjærmen er da helt utfyllt oppe og nede. Det skjer heller ingenting med zoom funksjonen.... GET boksen er satt til 16:9.

Skal det være slik da???

Hvis du har stilt Get boksen til 16:9 så vil den skalere opp 4:3 sendingene slik at det blir mindre sort på hver side.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Jeg bruker hdmi fra pc til tv, og må bruke just scan for å vise hele bildet på tv'n.
    men når jeg slår av og på pc, så vises den i 16:9 format, så jeg må skifte picture size hver gang jeg slår den på.

er det noen løsning på dette?

MVH chrisonfire
    TIP: if your using a PC with the M87

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

digital kabel?

Er det noen som vet om denne skjermen kan ta imot digitale kabelsignaler fra canal digital? og om da ci modulen fra komplett vil kunne lese smartkortet? hadde vært kjekt å slippe den kjipe dekoderen deres.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aho
    Noen som vet?

Skal det være slik da???

Har det samme selv. Tror det har noe med selve sendingene.
    Har satt get boxen til 16:9 men noen program på NRK2 og FEM får sorte kanter.
    Spesielt eldre program ala Monthy pyton.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av @lf
    Har det samme selv. Tror det har noe med selve sendingene.
    Har satt get boxen til 16:9 men noen program på NRK2 og FEM får sorte kanter.
    Spesielt eldre program ala Monthy pyton.
    Flying Cirkus har alltid vært 4:3, men igjen påpeker jeg at når Get boksen er stilt til 16:9 så blir 4:3 sendinger litt bredere. Derfor blir det mindre sort på hver side. Hvis du stiller Get boksen til 4:3 letterbox så vil den krympe bildene ned til normal 4:3. Hvis du igjen stille Get til Fullscreen så vil den strekke ut 4:3 bildene slik at de fyller hele skjermen, men da blir alle folk i bildene litt tykkere. Hvis et 4:3 bilde skal kunne fylle hele skjermen så blir det enten med zoom eller strekk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

koble PC til LE37 med DVI -> HDMI

Forsøkte dette uten hell. Har et ATI Radeon 9250 skjermkort. Jeg brukte en DVI-kabel med overgang til HDMI i ene enden.

Da jeg trykket på "source" knappen fant den ikke HDMI-inngangen. Hva kan være galt? Må jeg endre noe på PC'n? Den kjører med 1280x1024 i oppløsning...

mvh Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brantaleu
    Forsøkte dette uten hell. Har et ATI Radeon 9250 skjermkort. Jeg brukte en DVI-kabel med overgang til HDMI i ene enden.

Da jeg trykket på "source" knappen fant den ikke HDMI-inngangen. Hva kan være galt? Må jeg endre noe på PC'n? Den kjører med 1280x1024 i oppløsning...

mvh Espen

Har du aktivert "secondary display" i skjerminstillingene på pcen?

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å spille DVD fra Xbox via komponent, samt fra en rimelig DVD-spiller over S-Video og Scart, med det resultatet at bildet blir veldig unaturlig spesielt rundt personer som beveger seg, bildet blir på en måte uklart rundt hoder og hender, spesielt hvis bakgrunnen er "langt unna" i bildet.. Noen som forstår hva jeg mener, og har opplevd det samme?

Dette merkes ikke over HDMI fra pc-en..

Newcomer aoottis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    byttet inn minn M86 til en M87 idag siden det var noe galt med den. og sjekka firmware ogsånne ting hadde T-TLPPEUMD- 2008 (sep 2007)

på den gamle 46M86 hadde jeg (S) Panel men på den nye jeg fikk i ærstatnings-vare Hadde (A) panel. er det mye forskjell på disse ?

flere som har A panel her ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ny HD tuner for noen dager siden. Men problemet med flimring på tekststripen ble ikke borte:sad: . Da må det nok være feil på tv'n sin komponentinngang eller sofware. Teksten sendes vel som et eget signal sammens med bilde og lyd? Det er jo merkelig at det skal flimre sånn.
    Er det ingen andre som har slike problemer? Jeg får vel purre på samsung service og høre hva de sier.Vedlegg 25185

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Flying Cirkus har alltid vært 4:3, men igjen påpeker jeg at når Get boksen er stilt til 16:9 så blir 4:3 sendinger litt bredere. Derfor blir det mindre sort på hver side. Hvis du stiller Get boksen til 4:3 letterbox så vil den krympe bildene ned til normal 4:3. Hvis du igjen stille Get til Fullscreen så vil den strekke ut 4:3 bildene slik at de fyller hele skjermen, men da blir alle folk i bildene litt tykkere. Hvis et 4:3 bilde skal kunne fylle hele skjermen så blir det enten med zoom eller strekk.
    Jeg har satt valget på GET PVR-box til av. Får kun unntaksvis svarte striper.

Side 68 av 93 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •