Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 93 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Hva er det som skalerer da? For når jeg har dvd-spilleren tilkobla via scart, så fyller nå bildet hele skjermen.. Det skulle det vel ikke gjort, om det ikke skjedde skalering i en av endene?

DVD-spilleren er fra attenhundre-og-brødmangel, så er iaffal ikke den som skalerer..

Hvis du kjører i widescreen/16:9 så vil bildet bli fylt uavhengig av hvor høy oppløsning bilde materialet du har.. Det vil bli mere udetaljert enn 1080p. Vil vel ikke gi mere enn 576p som er maks for standard dvd.

mn du kan få PS3, en surround forsterker eller dvd spiller med oppskalering til å gjøre jobben.... Å den synes

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    ok, takk for svar. Hvor lenge hadde du den inne på service? Og Hvor i såfall.. Vil gjerne gjøre dette men orker ikke tanken på at den er "borte" i 4 uker. Eller 20 arbeidsdager som dem pent sier..
    Står tidligere som ysoligard sier. Til meg kom dem og hentet tven på en mandag og dagen etter på så var den ferdig :-) Gikk radigt det

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som skalerer da? For når jeg har dvd-spilleren tilkobla via scart, så fyller nå bildet hele skjermen.. Det skulle det vel ikke gjort, om det ikke skjedde skalering i en av endene?

DVD-spilleren er fra attenhundre-og-brødmangel, så er iaffal ikke den som skalerer..
    Hørtes litt mystefistisk aktig ut dette da, føler likevel for å gi min kommentar til dette. Når det er over scart så er det analogt signal som blir sendt til tven, og da vil vel tven rett og slett fylle skjermbildet slik den gjør med vanlig analogt tv signal. Trur ikke det er noe mer enn dette. Om du har hatt en DVD-spiller med HDMI utgang så vil jeg tru at det ligger noe smart inne den slik at den oppskalerer over et digitalt signal. Uansett så trur jeg aldri at tven oppskalerer noe som helst bilder, værtfall ikke til 720p eller 1080p/i.
    (gjeeeeeeesp)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

noen spørsmål

Har nå bestemt meg for kjøp av denne TV'en.

Jeg kommer til å velge 86 modellen, føler ikke behovet for sølvlista.

Men, spørsmålet står da mellom 37 og 40 tommer, av M86.
    Stemmer det at det er forskjellig panel på de ulike størrelsene? Er det ene blankere, hvilke spesifikasjoner har de?
    Vil det ha noe utslag i bildekvalitet overhodet? TV'en skal stå i et rom med vanlig belysning, men uten direkte sollys inn i rommet.

Eller er panelene helt identiske, bare forskjellig størrelse. Hadde vært fint med et klart svar på dette, har hørt litt forskjellig nå.

En annen ting - har tv'en inngang for coax-kabel rett fra veggen inn i tv'en? Blir nok i en periode nødt til å bruke analog kabel-tv, frem til en bedre løsning kommer på plass. Er det en spesiell innstilling tv'en må stå på da i så fall?

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    Hørtes litt mystefistisk aktig ut dette da, føler likevel for å gi min kommentar til dette. Når det er over scart så er det analogt signal som blir sendt til tven, og da vil vel tven rett og slett fylle skjermbildet slik den gjør med vanlig analogt tv signal. Trur ikke det er noe mer enn dette. Om du har hatt en DVD-spiller med HDMI utgang så vil jeg tru at det ligger noe smart inne den slik at den oppskalerer over et digitalt signal. Uansett så trur jeg aldri at tven oppskalerer noe som helst bilder, værtfall ikke til 720p eller 1080p/i.
    (gjeeeeeeesp)
    Sitat Opprinnelig postet av ysoligard
    Hvis du kjører i widescreen/16:9 så vil bildet bli fylt uavhengig av hvor høy oppløsning bilde materialet du har.. Det vil bli mere udetaljert enn 1080p. Vil vel ikke gi mere enn 576p som er maks for standard dvd.

mn du kan få PS3, en surround forsterker eller dvd spiller med oppskalering til å gjøre jobben.... Å den synes
    Aha.. Akkurat, så tv'en bare strekker bildet rett og slett?
    Trodde det var det som var skalering At bildet rett og slett bare fylte ut skjermen, så feil kan man ta ops:
    Vil jeg merke forskjell med en spiller som faktisk skalerer til 720p da? Selv om tv'en er 1080?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha.. Akkurat, så tv'en bare strekker bildet rett og slett?
    Trodde det var det som var skalering At bildet rett og slett bare fylte ut skjermen, så feil kan man ta ops:
    Vil jeg merke forskjell med en spiller som faktisk skalerer til 720p da? Selv om tv'en er 1080?
    Du vil merke stor forskjell på oppkalleringen, mn regner med at det er store forskjeller der oxo på elektroniken som blir brukt.

Personlig har jeg en Ps3 som oppskalerer og er veldig fornøyd med den. MEn du får sikkert tak i en DVD spiller til rundt 1500 som oxo gjør jobben.

Har ikke noe erfaring fra annet enn ps3, så kan lism ikke legge inn noe konkret annbefaling... Men du finner sikkert en tråd om det på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akita
    Selv bruker jeg Toshlink fra M86 til surround anlegget (pioneersak...) Tv får jeg via altiboks (hdmi1) og parabol (scart) og i tilegg dvd (Hdmi2) og BR fra ps3 (hdmi3) All lyd kjøres fra M86 (toshlink) til pioneeranlegget (surround) og der er det ikke noe forsinkelse på lyd... Funke

Jeg har gravd og snakket litt med support hos Samsung nå, og tolker det dithen at dette "ikke er en bug men en feature" eller mangel på sådan, dvs audio ut fra 37"M87 er lyd rett ut fra det som kommer inn mao. ingen prosessering der men tydligvis en forsinkelse på det som forsterkeren i tv'en gir ut.

Nå har jeg null peiling på sourround anlegg men jeg antar at det i sourround vil foregå en prosessering av lyd som vil forsinke ting og som dermed gjør
    at ting havner tålig i sync med tv'ens lyd? (nå er jeg vel farlig nærme om å bevege meg ut på et område som bør over på en annen tråd) Så hvis jeg kjøper et sourround anlegg også så er problemet "løst"?

Vet at det også er samme "problem" på Samsung plasma 42 toms Q7?

Nils

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kabreivik
    Har nå bestemt meg for kjøp av denne TV'en.

Jeg kommer til å velge 86 modellen, føler ikke behovet for sølvlista.

Men, spørsmålet står da mellom 37 og 40 tommer, av M86.
    Stemmer det at det er forskjellig panel på de ulike størrelsene? Er det ene blankere, hvilke spesifikasjoner har de?
    Vil det ha noe utslag i bildekvalitet overhodet? TV'en skal stå i et rom med vanlig belysning, men uten direkte sollys inn i rommet.

Eller er panelene helt identiske, bare forskjellig størrelse. Hadde vært fint med et klart svar på dette, har hørt litt forskjellig nå.

En annen ting - har tv'en inngang for coax-kabel rett fra veggen inn i tv'en? Blir nok i en periode nødt til å bruke analog kabel-tv, frem til en bedre løsning kommer på plass. Er det en spesiell innstilling tv'en må stå på da i så fall?
    Det er nesten garantert at det er forskjell på panelene, det kan være forskjell på en 40 og en annen 40. Er vist mange forskjellige paneler, men alle er jo gode nok. Bare HUSK å sjekke om den har nyeste firmwire'n. Skjermen vil gi gjennskinn av lys, men er bare å trekke for gardinene og dempe lyset eller ikke sitte i feil innfalsvinkelen til lyset (noe slikt).

Ta en titt på samsung.no for mer info. Vet den har optisk inngang/utgang. Om du mener om den har tv vanlig tv kabel kontakt så, SEFF JA!?!
    Å stille inn tven hos meg trenger ikke å bli likedann hos deg! Trur du finner kanskje en tråd om det på forumet her. Still inn etter øyet DITT. Er øyet som ser :P

Om du skal velge 37" eller 40" avhenger om hvor langt du skal sitte unna tven.. Jeg sitter 2-3meter unna og det er bra, har 40". Se på samsung.no etter info ang. kontrast. Mener å husker at 37" er litt dårligere enn 40" på kontrasten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk skjermen mange blå vertikale striper, som sto i par og fylte hele skjermen som en slags mosaikk. Ringe ABC Electronic og de mente at det hadde noe med mainboard å gjøre. Skulle bare komme ned med TV'en, så skulle de fikse det.

Flere som har opplevd denne typen feil? Det forsvant etter at jeg slo av og på TV'en. Dama sa at det tok litt tid før det kom i stad, så jeg tenkte jeg skulle vente å se ann.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    Det er nesten garantert at det er forskjell på panelene, det kan være forskjell på en 40 og en annen 40. Er vist mange forskjellige paneler, men alle er jo gode nok. Bare HUSK å sjekke om den har nyeste firmwire'n. Skjermen vil gi gjennskinn av lys, men er bare å trekke for gardinene og dempe lyset eller ikke sitte i feil innfalsvinkelen til lyset (noe slikt).

Ta en titt på samsung.no for mer info. Vet den har optisk inngang/utgang. Om du mener om den har tv vanlig tv kabel kontakt så, SEFF JA!?!
    Å stille inn tven hos meg trenger ikke å bli likedann hos deg! Trur du finner kanskje en tråd om det på forumet her. Still inn etter øyet DITT. Er øyet som ser :P

Om du skal velge 37" eller 40" avhenger om hvor langt du skal sitte unna tven.. Jeg sitter 2-3meter unna og det er bra, har 40". Se på samsung.no etter info ang. kontrast. Mener å husker at 37" er litt dårligere enn 40" på kontrasten.
    Er ganske sikker på at 40" har et bedre panel enn 37"... Dette med gjenskinn er ikke noe problem.. mye av grunnen til at plasma har bedre kontraster enn lcd, er fordi disse har glass/blank finish på fronten slik som 40M86/87.

Dette er heler ikke noe problem hvis du går rett fra en gammel billedrørs-tv/CRT da de3nne oxo er blank....ditto ingen forskjell!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest de første 10-15 sidene før jeg hoppet til slutten og leste meg ca. 10 sider bakover.

Må si det er skummel lesing det her.

Er det virkelig så mye problemer med denne TVen? Hadde tenkt å bestille nå...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det har vært litt problemer ute og gått hos enkelte ja.
    Hadde selv min inne hos Infocare noen dager her i TRH pga "snø" over hele bildet.

Har fremdeles forferdelig forstyrrelser når jeg ser fra pc'en, men mistenker foreløpig at det er pc'en sin feil

Masse grønne felter over hele skjermen, men dette forsvinner etter fem sekunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist å høre. Jeg er litt var på Samsung etter å ha hatt litt for mange bugga mobiltelefoner fra de.

Tror jeg går for KDL40D3500 fra Sony i stedet.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for sony, jeg var i samme situasjon som deg, leste igjennom diverse tråder angående problemer, men tok allikevel sjangsen på samsungen.
    Det skulle jeg ikke ha gjort. Hjelper ikke att det er "full HD" når tv også er "full" av bugs :lol:.
    Min ble levert tilbake og jeg kommer ihvertfall til å holde meg langt unna samsung før de får orden på kvalitetssikringen av tv'ene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flimring

På fredag ringte jeg kundeservice hos canal digital ang problem med bl.a lyd via HDMI samt flimring på tekststripen.

MAnglende lyd via HDMI var et kjent problem og han bekreftet det vi alle nå vet. Nemlig at det er feil på TV'en. HAn fortalte at det hadde vært mye kontakt mellom Samsung og CD ang. dette.Jeg har sendt mail til Samsung og bedt de sende meg kable + CD for firmware oppdatering. Nå tenkte jeg skulle vente et par dager før jeg ringer å purrer.

Når gjaldt mitt prblem med flimring på teksstripen er dette et problem som kun oppstår via kompponent. Problemet var ikke synlig via scart eller HDMI.

Canal digital skal sende meg ny HD dekoder.

Da er det bare å vente å se. HÅper problemet forsvinner med ny tuner. Det er for jævlig å sende tv'en inn på rep.

Legger ved et bilde:Vedlegg 24924

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått utrettet feilene på mitt apparat.
    Fått nytt mainboard, med siste versjon av firmware (2007.0)

Har ikke oppdaget noen av de gamle feilene. Både støy og movie-plus bug'en er fikset.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har vært borti masse grønne striper og streker, spesielt rundt konturer over HDMI?

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skjermstørrelse på pc via m87

Jeg bruker hdmi fra pc til tv, og må bruke just scan for å vise hele bildet på tv'n.
    men når jeg slår av og på pc, så vises den i 16:9 format, så jeg må skifte picture size hver gang jeg slår den på.

er det noen løsning på dette?

MVH chrisonfire

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner til denne ekstra trykke på aspect-knapp-plagen. Til meg så slår jeg på HTPC før jeg slår på tv'en og slikt. Da husker den at den skal være på just-scan, trur årsaken til at tv'en ikke vil huske dette er for at just-scan funksjonen er litt spesiell, den virker ikke på alle inngangs kildene man kan bruke til tven.
    Til deg så må du vel bare sette utgangen på skjermkortet på før du slår på tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dolby Digital optisk utgang

Har akkurat kjøpt meg LE46M87BD, bilde er kanon:-D. Men har et lite problem med lyd utgangen på tven.

Har kobla xbox 360 med HDMI kabel til tven, ut ifra tven til forsterkeren har jeg brukt optisk, men jeg får bare pro logic og ikke Dolby Digital. Noen som har noen forslag på hvordan dette kan løses?

Side 67 av 93 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •