Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 93 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tuneren står på hele tiden. Problemet er når TV'en slås av og på. TV'en vil jeg ikke ha stående på hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsinkelse av lyden

Når jeg kobler anlegget til TVen, er det en forsinkelse av lyden. Jeg vet jeg kan skru av TV lyden, men er det ikke mulig å synkronisere det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JohnHolvik
    Når jeg kobler anlegget til TVen, er det en forsinkelse av lyden. Jeg vet jeg kan skru av TV lyden, men er det ikke mulig å synkronisere det?
    Neppe! Ser heller ikke poenget!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kensington
    Ja, laget en gang før mars, men kjøpt på fredag :?
    Ringte Samsung nå, og fikk bekreftet at dette er ikke en nordisk modell....så ved problemer så vil de ikke røre den.
    M.a.o. ligg unna avhifi.no

Returnerer TV'en idag, og prøver å finne et annet merke.....orker ikke en TV med så mye bugs....
    Gode forslag i samme prisklasse?

K.

Nå får du seriøst lese reglene før du skriver mer, jeg siterer til "Gode forslag i samme prisklasse?". Admin har til og med kommentert det på forige side ca.

SAMSUNG SINE M86/M87 PRODUSERT FØR MAI 2007 HAR BARNESYKDOMMER, DE SOM ER PRODUSERT ETTER HAR MINDRE FEIL > NULL FEIL

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    SAMSUNG SINE M86/M87 PRODUSERT FØR MAI 2007 HAR BARNESYKDOMMER, DE SOM ER PRODUSERT ETTER HAR MINDRE FEIL > NULL FEIL
    Mange av de som er produsert etter mai sliter med støy på scartinngangene, dette bør man være ops på hvis man f.eks bruker en digitaldekoder via scart.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JohnHolvik
    Registrerte også dette på 37M87 når jeg huket opp stereon ikveld for å se Beat for beat sjekket litt rundt på nettet uten at jeg umiddelbart ble klokere. Dette er uansett hvor jeg kobler opp stereoen. Så det sto noe nevnt med AV sync et sted men det er ikke noen feature jeg har på min Sansui forsterker.

Nils.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker den vanlige audio-utgangen på min LE40M86, både når jeg har pc og Xbox som kilde, har ikke merket noe forsinkelse. Sånn for referanse

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Bruker den vanlige audio-utgangen på min LE40M86, både når jeg har pc og Xbox som kilde, har ikke merket noe forsinkelse. Sånn for referanse
    Selv bruker jeg Toshlink fra M86 til surround anlegget (pioneersak...) Tv får jeg via altiboks (hdmi1) og parabol (scart) og i tilegg dvd (Hdmi2) og BR fra ps3 (hdmi3) All lyd kjøres fra M86 (toshlink) til pioneeranlegget (surround) og der er det ikke noe forsinkelse på lyd... Funke som f...

Må være noe alvorlig feil med min M86 fra 7 mars siden den ikke har noen av de problemene utenom 24HZ....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd alle varianter med fra tuner (Grundig tuner fra CD med harddisk) og fra utgangene på tv'en som forøvrig ble kjøpt nå i november (står 30. aug 2007 i service menyen) kjører tuneren via scart, har også prøvd dvd men samme problem der, hifi forsterkeren blir liggende en brøkdel av et sekund foran. Jeg vet det er jordfeil på nettet her (ikke hos oss men på nettet) men vet ikke om det vil arte seg sånn.

Har dessuten lagt merke til endel vertikale striper ca ,5-1 cm brede i bildet (bortover hele) med den tuneren via scart. har ikke fått sett så mye på dvd enda. Mulig det er endel tuning å gjøre på skjermen.

Vet det finnes delay bokser for lyden men akter ikke å svi av 4-5000 på noe sånt. kjøpe noen hundre meter kabel istedet ;-)

Nils.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, har nettopp fått en m86 i hus og har ett par spørsmål.

Spørsmål 1 : Har fått en svak lys/høyfrekvent spinnelyd bak tven som kommer når jeg skrur på tven. Den blir litt høyere når jeg har bilde på skjermen og litt svakere når bildet er helt svart som for eksempel når jeg trykker meg til ext 1 og ext 2 uten at jeg har noe tilkoblet til de inngangene. De kommer og skal hente tven på mandag og jeg regner kanskje med at det kan være en spole feil. Når jeg switcher mellom kanalene hører jeg at den høyfrekventespinne lyden forsvinner i ca. 1 sekund. Det varierer også som sagt hvor godt man hører denne lyden. Av og til må man stå helt inntil for å høre den og ofte hører man den helt fra sofaen som en irriterende lys lyd.

Hva tror dere?

Spørsmål 2: Har foreløpig bare analoge Canal digital sendinger,men skal skaffe meg digital pvr dekoder neste uke. Jeg vil gjerne bare ha bekreftet noe. De analoge sendingene er helt ok , men når jeg ser på personene i bildet så ser det ut som de av og til går litt inn og ut av fokus. Ikke så mye,men det er merktbart. Håper noen skjønner hva jeg mener. Det skal vel være sånn siden det er analoge sendinger håper jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    Nå får du seriøst lese reglene før du skriver mer, jeg siterer til "Gode forslag i samme prisklasse?". Admin har til og med kommentert det på forige side ca.

Mensen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt om kabelen og Updaten samsung har lovt oss siden mai?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt spørsmål, orker ikke å lese gjennom denne altfor lange tråden. :P

Hva skiller M87 og M86? Kun designforskjeller?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Hva skiller M87 og M86? Kun designforskjeller?
    ja, sølv listen nederst

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    Noe nytt om kabelen og Updaten samsung har lovt oss siden mai?
    Hei!

Fikk denne kabelen og en cd med oppdateringen i posten for ca 1 uke siden, dette var firmware oppgradering til version 2008.0.

Men jeg har nettopp hatt tven inn på service/garanti og fått skiftet hovedkort, slik at jeg nå har fått flere frekvensvalg valg.
    Ikke bare 50 & 60hz som tidligere.
    Dette han ikke oppnåes firmware oppgradering da EDID brikken der infoen ligger ikke er åpen.

Det nye hovedkortet så var lagt inn,hadde firmware 2008.0.

Derfor har jeg ikke prøvd kabelen, og ettersom det ikke var med noe god info om hva denne oppdateringen inneholdt kan jeg dessverre ikke si så mye mere om det. Enn at jeg har 1 kabel og cd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takk for svar. Hvor lenge hadde du den inne på service? Og Hvor i såfall.. Vil gjerne gjøre dette men orker ikke tanken på at den er "borte" i 4 uker. Eller 20 arbeidsdager som dem pent sier..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    ok, takk for svar. Hvor lenge hadde du den inne på service? Og Hvor i såfall.. Vil gjerne gjøre dette men orker ikke tanken på at den er "borte" i 4 uker. Eller 20 arbeidsdager som dem pent sier..
    Hei!

Hvis du leser litt tidligre i tråden, så skrev jeg inn hvordan det gikk

Mn, jeg snakket med samsung som bestillte service time. Fikk telefon fra City radio og tv service, på heimdal i trondheim.

De vente med å ta inn tven til delene var annkommet dem, som tok ca 4 dager. Derretter kommer de å henter den, mn jeg valgte å levere selv. Leverte den til lunsj på mandag, fikk den igjen tirsdags eller var det onsdag? ettermiddag.

Så alt er veldig konkret, ryddig og prioritert.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest og søkt litt i denne tråden nå, men den har blitt vanvittig lang, så må bare beklage om jeg spør om noe som allerede er dekket..

Vurderer å kjøpe meg en Pioneer-receiver som kun oppskalerer til 1080i (men kjører gjennom 1080p-signal). Tenker så å koble Xbox, pc og dekoder til denne receiveren, som forsåvidt er greit siden alle disse kildene sender i 1080p.

Problemet oppstår vel når jeg bare har en gammal DVD-spiller som jeg tenkte å koble til via komponent eller coaxial.. Hvordan vil dette fungere? Bør jeg sette receiveren til å oppskalere til 1080i, også skalerer M86 videre til 1080p?
    Eller bør ikke receiveren skalere noe som helst, sånn at tv'en gjør oppskaleringen fra vanlig DVD til 1080p

Hilsen rådvill.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest og søkt litt i denne tråden nå, men den har blitt vanvittig lang, så må bare beklage om jeg spør om noe som allerede er dekket..

Vurderer å kjøpe meg en Pioneer-receiver som kun oppskalerer til 1080i (men kjører gjennom 1080p-signal). Tenker så å koble Xbox, pc og dekoder til denne receiveren, som forsåvidt er greit siden alle disse kildene sender i 1080p.

Problemet oppstår vel når jeg bare har en gammal DVD-spiller som jeg tenkte å koble til via komponent eller coaxial.. Hvordan vil dette fungere? Bør jeg sette receiveren til å oppskalere til 1080i, også skalerer M86 videre til 1080p?
    Eller bør ikke receiveren skalere noe som helst, sånn at tv'en gjør oppskaleringen fra vanlig DVD til 1080p

Hilsen rådvill.

Tven skalerer ikke DVD til 1080p!!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ysoligard
    Tven skalerer ikke DVD til 1080p!!
    Hva er det som skalerer da? For når jeg har dvd-spilleren tilkobla via scart, så fyller nå bildet hele skjermen.. Det skulle det vel ikke gjort, om det ikke skjedde skalering i en av endene?

DVD-spilleren er fra attenhundre-og-brødmangel, så er iaffal ikke den som skalerer..

Side 66 av 93 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •