Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 65 av 93 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 1852
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd. Ønsker en diskutere rundt sin forhandler gjøres det under "produkt -og prisjakt".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Get

Har lagt inn mine innstillinger på min 37" M87 under kalibreringstråden for M86-87

http://avforum.no/forum/kalibrering-...ngstrad-5.html

Fikk med disse innstillinge et bilde jeg ble fornøyd med.
    Skal ikke ha Get veldig lenge. Skal over på Altibox med HDMI om ca 2 måneder.

Noen som har erfaring med den boksen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -arg-
    Hei
    Jeg har store problemer med horisontale striper av flimmer som går over skjermen, men som blir borte om jeg skrur opp bakbelysningen. Problemet er med både scart og component fra dvd, og når jeg setter ps3 til å sende 24hz. Men om jeg skrur bakbelysningen høyere dukker det imidlertid opp områder som er lysere. Er det flere som har lignende problemer? Kjøpte skjermen ved det første powerbuyet.

Hei, jeg har også det samme problemet. Ved lav bakgrunnsbelysning kan jeg også se det når jeg ser på det digitale bakkenettet via HDMI. Ved å kjøre Blu-Ray PS3 i 24 Hz kommer det mest tydelig frem. Ser ut som det er horisontale striper av støy som bølger over skjermen fra bunn til topp. Skjermen min stammer også fra det første Powerbuyet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Macbook i Samsung

hei,

forstår ikke helt oppførselen til TV'en når jeg kobler i mac'en.
    Har en DVI-HDMI kabel, og den oppgir 1960 oppløsning osv, men bildet stikker utenfor skjermen. Hvis jeg går inn i menyen og velger bort 16:9 og velger scan, så kommer den innenfor, men da er det ca. 5 cd på hver side som ikke er i bruk.

Det står også at det er NTSC 60hz...hvis jeg velger PAL 50hz, så blafrer hele tv'en.

Forslag??

K.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beskjeden jeg fikk fra Samsung support, var det alle tvene som er produsert før Mai 2007 har div. mangler/ barnesykdomer i hardware.
    Som ikke kan utbedres med software oppgraderinger.
    Jeg fikk satt in ny hardware, med oppgradert EDID info for de forskjellige frekvensene som manglet og ny software for movie plus.

På tver som er produsert I mai, vet jeg ikke.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I posten som ble slettet av moderator skrev jeg att jeg også fikk testet en tv med produksjonsdato 25 Juni, denne hadde også flimringsproblemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kensington
    hei,

forstår ikke helt oppførselen til TV'en når jeg kobler i mac'en.
    Har en DVI-HDMI kabel, og den oppgir 1960 oppløsning osv, men bildet stikker utenfor skjermen. Hvis jeg går inn i menyen og velger bort 16:9 og velger scan, så kommer den innenfor, men da er det ca. 5 cd på hver side som ikke er i bruk.

Det står også at det er NTSC 60hz...hvis jeg velger PAL 50hz, så blafrer hele tv'en.

Forslag??

K.
    1920 er i tvers og 1080 er langs, så 720 og 1080 er HD kvalitet og måles langs skjermen.
    Er jo ikke galt med just scan, jeg bruker det.
    5cm kanskje?! Du får prøve deg fram med hz og oppløsing. Jeg har samme greia! Vet ikke helt hvorfor det er slik, men bare sånn. Kan hende det blir andre boller etter servicen.
    De kom å hentet tv'en i går :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte en LE-52M87BD fra SHG i går, noen som har fått en derfra i det siste og vet hvilken firmwareversjon man får?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dolgar
    Hei, jeg har også det samme problemet. Ved lav bakgrunnsbelysning kan jeg også se det når jeg ser på det digitale bakkenettet via HDMI. Ved å kjøre Blu-Ray PS3 i 24 Hz kommer det mest tydelig frem. Ser ut som det er horisontale striper av støy som bølger over skjermen fra bunn til topp. Skjermen min stammer også fra det første Powerbuyet.
    Har du vært i kontakt med samsung og forhørt deg noe om dette problemet? Håper det er en feil som går på garantien for det begynner å bli ganske frustrerende.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    1960 er i tvers og 1080 er langs, så 720 og 1080 er HD kvalitet og måles langs skjermen.
    Er jo ikke galt med just scan, jeg bruker det.
    5cm kanskje?! Du får prøve deg fram med hz og oppløsing. Jeg har samme greia! Vet ikke helt hvorfor det er slik, men bare sånn. Kan hende det blir andre boller etter servicen.
    De kom å hentet tv'en i går :-)
    ja...mente 5cm.

Er skikkelig i tvil nå etter å ha leste hele denne posten.
    Kjøpte en LE-40M87BD av avhifi.no på fredag, men sjekker nå firmware etc og ser:
    software T-BDXPDEU00-1009
    Firmware T-ST1DEU7-1000
    Jævlig gammelt er det ikke??

Det står også XEC på modellkoden....betyr det at den ikke er levert av Samsung Norden? Måtte vissnok stå XEE der da...

Tv'en er i og for seg fin den, men lyden er ekstremt lav ved dvd bruk.
    Ellers jævlig dårlige høytalere generellt.
    Den er treig som juling ved oppstart....ca 6 sec, og treig ved zapping.

Har foreløpig bare analog signal, men det ser helt greit ut....problemet er at alt som lissom skal være 16:9 blir strekt, så jeg ender opp med å velge 4:3 og se på halvparten av tv'en.

Vurderer digitalt signal, men Canal digital (har borettslag avtale) har bare en box alle sier er ræva, så det frister heller ikke.

Jævla mye dill synes jeg.....var bare hypp på en ny TV jeg, nå savner jeg den gamle CTR-tv'en... :???:

K.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kensington
    ja...mente 5cm.

Er skikkelig i tvil nå etter å ha leste hele denne posten.
    Kjøpte en LE-40M87BD av avhifi.no på fredag, men sjekker nå firmware etc og ser:
    software T-BDXPDEU00-1009
    Firmware T-ST1DEU7-1000
    Jævlig gammelt er det ikke??

Det står også XEC på modellkoden....betyr det at den ikke er levert av Samsung Norden? Måtte vissnok stå XEE der da...

Tv'en er i og for seg fin den, men lyden er ekstremt lav ved dvd bruk.
    Ellers jævlig dårlige høytalere generellt.
    Den er treig som juling ved oppstart....ca 6 sec, og treig ved zapping.

Har foreløpig bare analog signal, men det ser helt greit ut....problemet er at alt som lissom skal være 16:9 blir strekt, så jeg ender opp med å velge 4:3 og se på halvparten av tv'en.

Vurderer digitalt signal, men Canal digital (har borettslag avtale) har bare en box alle sier er ræva, så det frister heller ikke.

Jævla mye dill synes jeg.....var bare hypp på en ny TV jeg, nå savner jeg den gamle CTR-tv'en... :???:

K.
    T-TLPMPEUD-1009
    T-BDPMPEUS-1004
    Mar 29 2007

Hadde jeg fikk igjen tven min i går etter 24timer på service (gikk fort)
    Husker ikke i farten hvordan jeg får opp den service menyen.
    XEE er norden trur jeg ja, står værtfall det på tven min.
    Slik jeg forstår kjøp over internett er at du har 14 full retur, så du kan benytte deg av dette. Du har altså kjøpt ett produkt som ikke yter dine krav og de spesifikasjonene som produktet skal yte. Alt det du skriver har jeg aldri hatt noe problem med.
    Jeg hadde valgt å returnert tven inn og heller kjøpt tven i en butikk. Nå vet ikke jeg hvor øde du bor :P (eller ikke) Å kjøpe dyre produkter over internett har jeg sluttet med pga servicen som fort kan bli treig.
    Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, laget en gang før mars, men kjøpt på fredag :?
    Ringte Samsung nå, og fikk bekreftet at dette er ikke en nordisk modell....så ved problemer så vil de ikke røre den.
    M.a.o. ligg unna avhifi.no

Returnerer TV'en idag, og prøver å finne et annet merke.....orker ikke en TV med så mye bugs....
    Gode forslag i samme prisklasse?

K.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står XEC i modellkoden på min TV og. Kjøpte den hos avshop på siste Powerbuy.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LE-46M86BD eller LE-46M87B

Hei.

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en ny LCD-TV. Valget står mellom LE-46M86BD eller LE-46M87B. Kan ikke se ut fra de tekniske spesifikasjonene at det er noe forskjell på dem. Hva er i såfall forskjellen? Og hvem av dem er den beste?

I tillegg har jeg lest på denne tråden at det har vært endel bugs på hovedkortet i tv'ene. Hvilken versjon eller utgave av disse tv'ene må man kjøpe for å slippe disse problemene? Er det de som er produsert etter august 2007 som er "bugs frie". Personlig regner jeg med å koble til DVD-spiller, hjemmekinoanlegg og muligens playsation 3 på denne tv'en. Vil jeg da bli berørt av de feilene som er på hovedkortet på TV'en eller andre kjente feil?

Min kabel-tv leverandør er Canal-Digital og jeg har en digital-dekoder fra de da jeg abonnerer på alle Canal+ kanalene.

Jeg er veldig takknemlig for alle svar da jeg ikke er så veldig TV-kyndig selv og gjerne vil ha noen tips fra TV-kyndige på dette forumet!!

Mvh

Anders

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste forskjell på M86 og M87 er design. M87 har en liten sølvkant nederst på tv`n. Du må ha en tv produsert etter Mai 2007 ettersom jeg har skjønt når det gjelder bugs.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av King-Nothing
    Du må ha en tv produsert etter Mai 2007 ettersom jeg har skjønt når det gjelder bugs.
    Jeg fikk tak i min M86 i begynnelsen av mai (Hi-Fi klubben) og har T-TLPMPEUD-1007 og produsert 7 mars. Jeg har ingen av de bugsene som er gjenganger i tråden. Moviplus er av uansett om jeg skifter kilde/slår tv av/på. Ja, jeg ser godt om moviplus er av eller på... Og hos meg er den av hele tiden for bilde er for j.... med den på...
    Lyd på alle HDMI innganger, pc fungerer uten noen form for problem. Ingen scart problemer eller noe... Eneste jeg ikke har prøvd er komponent inngangen.. Eneste "buggen" jeg hadde var 24hz fra PS3 til oppdatering av PS3'n kom. Så jeg kan ikke si annet enn at jeg storfornøyd med tv'n, knallbilde fra alle kilder. Altiboks (HDTV), PS3 og pioneer dvd på HDMI, i tillegg parabol i scart.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre som har HD-dekoder fra Canal Digital og grønt bilde når TV'en slås på? Dette retter seg dersom hdmi-kontakten tas ut og settes inn igjen, men er litt irriterende å måtte gjøre dette ofte. Det er jo kjent at manglende lyd over HDMI fra CD-boksen er et problem som lar seg løse ved firmware-oppdatering. Hva med dette grønne bildet ved oppstart?

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du har norsk tv som serienr ender på xee kan du ringe samsung å få tilsendt oppdatering

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nok ikke norsk TV dessverre, så det blir nok en lengre prosess å få en oppgradering. Men du mener at det grønne bildet forsvinner ved en oppgradering, og at dette er et kjent problem? Jeg har sett at noen har nevnt det, men i senere innlegg konsentrerer seg om lyden. De aller fleste innlegg om problemer med HD-boksen fra CD dreier seg om lyd via HDMI.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, du kan jo la tunern stå på hele tiden..

Side 65 av 93 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •