Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 64 av 93 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ysoligard
    Hei!

Nå fikk jeg tilbake tven min, kun 1 dag på verksted.

Ny info i service meny:

T-TLPPEUMD-2008.0
    T-BDPMPEUS-1004
    BORD2_CALLA_TR-1011
    SEPT.18 2007
    16:10:28

Nå kan jeg velge mellom 24,25,30,50 og 60hz frae skjerminstillingene på pcen og slipper "forcing" 24hz fra Ps3.

Nytt hovedkort med ny EDID info
    Sweet :-) Da blir det ordnings til meg og når jeg leverer inn tven på mandagen eller noe slikt :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder på å kjøpe meg en ny TV, denne skal primært brukes sammen med en PC, og derfor vil jeg gjerne ha 1080p og 1:1 pixelmapping.

Men så står jeg mellom LE37M86BD og Toshiba 37X3030DG.
    Har også sett på Hyundai HLT-37V2FH, hørt at denne skal være bra, og i tilleg så er den jo veldig rimelig, men er litt skeptisk til denne i og med at den er så billig.

Noen som har noen synspunkter på hva jeg bør velge? Er ikke så veldig kjent med forsjellige LCD tv'er..

Takk på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tv

Jeg har nå hatt min samsung m86 52" i ca 2-3 uker og jeg er meget fornøyd. Ved HD signal er TVn en drøm. Satan den leverer et bra bilde.

Har selv en DVD spiller som kjører via scart, der er det grusomt bilde. Dette skyldes vel signalet og ikke TVn.

Flott TV som jeg mener er et godt kjøpt med nyere hovedkort

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom ett par butikker i dag og så på M87'en, må si at det var ett meget bra bildet på den, kontrastnivået var jo helt utrolig.
    Var faktisk bedre konstrast på denne enn på plasmaen som stod ved siden av :-D.
    Alle butikkene jeg var hos var klar over problemene med den gamle firmware'en og alle tv'ene de hadde var visst utstyrt med siste fw.

Har også ett lite spm, jeg mottar digital-tv fra get via pvr-dekoderen.
    Slik jeg har forstått det så sliter denne tv'en med problemer med forstyrrelser via scart'en.
    Noen med get som kan kommentere kvaliteten via dekoderenen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens....

Veldig informativ diskusjon for oss som har Samsung TV.

Men etter å ha lest igjennom ca 65 sider fant jeg fortsatt ikke noe mere om hva man kan gjøre med problemet med Canal Digital sin HD dekoder.
    Fikk bakoversveis da CD ba meg ringe Samsung for å rette opp i problemet, men skal love dere att håret holdt på å falle av når jeg ringte Samsung.
    Etter å ha oppgitt serienummer på TVen fikk jeg denne beskjeden:
    Du har kjøpt tven fra Papyrus i Oslo, og de har ikke kjøpt tven direkte fra oss. Derfor kan vi ikke hjelpe deg. Du må ordne dette med Papyrus.........

Er det MULIG?????

Så nå må jeg bare si jeg venter i spenning på å ringe Papyrus på mandag for å høre hva de kan gjøre med saken.

Men ifølge CD har samsung ordnet problemet, men Samsung ville ikke fortelle CD dette så de kunne hjelpe sine kunder...... Utrolig att det går ann.

Så er det noen der ute som har fått ordnet problemet med null lyd fra HDMI i CD HD dekoder vanker det en overaskelse hvis jeg får hjelp av vedkommende.
    Begynner å bli rimelig lei av å få "beklager ikke vår feil" så vill slippe å bli sendt videre.......

Ellers fornøyd bruker av LE40M87

Halvor

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte Samsung Support i går og spurte etter kabelen min som skulle ha kommet for et par uker siden. Først så spurte de etter hvilken kabel og software jeg siktet til og jeg måtte snakke med et par karer før de "skjønte" hva jeg snakket om. Deretter så viste det seg at ingen hadde registrert noen informasjon på meg, selv om det er blitt gjort 3 ganger tidligere.

Noen flere her som opplever at Samsung ikke tar problemene med denne TV'en seriøst? Jeg må nå kjøre visningsområdet til "fargeområdet" fremfor 16:9 hvilket gir meg noen morsomme letterbox og bilder. Jeg synes ikke dette er bra service i det hele tatt.

Tidligere i høst så snakket jeg mye med dem og fikk forståelsen av at dette var noe de skulle fikse opp i. De ringte meg aldri tilbake, de sender ikke pakken som avtalt og de benekter noe feil når jeg ringer til dem. Jeg må bli sint i tlf før de hører på meg. Alt i alt er jeg svært skuffet over den behandlingen jeg har fått.

Jeg kan anbefale alle som ønsker seg denne TV'en å sjekke med utsalgssted når den er produsert: Med andre ord, så sjekk nøye serienummer og spør om å få se på servicemenyen før du handler.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min M87 i dag, den har firmware fra 22 Mai så da er jeg vil sikret en versjon uten de værste feilene :-).
    Har derimot ett par spørsmål, når jeg ser på digital tv via pvr dekoderen som er koblet til rgb scarten så kommer det noen ganger horisontale striper som beveger seg nedover, særlig når det er mye blått i sendingen.
    Er dette ett problem med tv'en eller er problemet dårlige signaler fra get/dårlig dekoder?

Ellers fikk jeg heller ikke til å sende 1080P fra pc'en via vga, fikk kun opp 1600x1200 som maks oppløsning, noen som har tips til hvordan jeg kan løse dette?

Opplever også det fenomenet att når jeg starter opp en bluray film så blir hele skjermen fyldt med snø før filmen starter.

En siste ting, visste att lyden ikke skulle være så veldig bra, men sammenlignet med min gamle M61 så er ikke denne i nærheten av hva den presterte :-(.
    Utrolig at det er mulig å lage så dårlige høytalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Jeg ringte Samsung Support i går og spurte etter kabelen min som skulle ha kommet for et par uker siden. Først så spurte de etter hvilken kabel og software jeg siktet til og jeg måtte snakke med et par karer før de "skjønte" hva jeg snakket om. Deretter så viste det seg at ingen hadde registrert noen informasjon på meg, selv om det er blitt gjort 3 ganger tidligere.

Noen flere her som opplever at Samsung ikke tar problemene med denne TV'en seriøst? Jeg må nå kjøre visningsområdet til "fargeområdet" fremfor 16:9 hvilket gir meg noen morsomme letterbox og bilder. Jeg synes ikke dette er bra service i det hele tatt.

Tidligere i høst så snakket jeg mye med dem og fikk forståelsen av at dette var noe de skulle fikse opp i. De ringte meg aldri tilbake, de sender ikke pakken som avtalt og de benekter noe feil når jeg ringer til dem. Jeg må bli sint i tlf før de hører på meg. Alt i alt er jeg svært skuffet over den behandlingen jeg har fått.

Jeg kan anbefale alle som ønsker seg denne TV'en å sjekke med utsalgssted når den er produsert: Med andre ord, så sjekk nøye serienummer og spør om å få se på servicemenyen før du handler.
    Jeg har opplevd at Samsung ikke tar tv problemmet noe seriøst, flere ganger skulle de ringe tilbake og vær gang jeg ringte inn så måtte jeg nesten krangle med dem for å få noe fornuftig ut av dem. Virket som om dem ikke vil hjelpe å innrømme feilen med produktet deres. Tilslutt så fikk jeg en av dem jeg snakket med til å få orden på ting og tven min blir vel fikset i neste uke en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor Kongerud
    Hei folkens....

Veldig informativ diskusjon for oss som har Samsung TV.

Men etter å ha lest igjennom ca 65 sider fant jeg fortsatt ikke noe mere om hva man kan gjøre med problemet med Canal Digital sin HD dekoder.
    Fikk bakoversveis da CD ba meg ringe Samsung for å rette opp i problemet, men skal love dere att håret holdt på å falle av når jeg ringte Samsung.
    Etter å ha oppgitt serienummer på TVen fikk jeg denne beskjeden:
    Du har kjøpt tven fra Papyrus i Oslo, og de har ikke kjøpt tven direkte fra oss. Derfor kan vi ikke hjelpe deg. Du må ordne dette med Papyrus.........

Er det MULIG?????

Så nå må jeg bare si jeg venter i spenning på å ringe Papyrus på mandag for å høre hva de kan gjøre med saken.

Men ifølge CD har samsung ordnet problemet, men Samsung ville ikke fortelle CD dette så de kunne hjelpe sine kunder...... Utrolig att det går ann.

Så er det noen der ute som har fått ordnet problemet med null lyd fra HDMI i CD HD dekoder vanker det en overaskelse hvis jeg får hjelp av vedkommende.
    Begynner å bli rimelig lei av å få "beklager ikke vår feil" så vill slippe å bli sendt videre.......

Ellers fornøyd bruker av LE40M87

Halvor

Dette er jo bare skitprat fra samsung mener jeg værtfall. KREV at dem sender deg den kabel med oppdatering, den skal vistnok fikse lyden gjennom HDMI.
    Bare tull samsung driver med.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sh4d3y
    Jeg holder på å kjøpe meg en ny TV, denne skal primært brukes sammen med en PC, og derfor vil jeg gjerne ha 1080p og 1:1 pixelmapping.

Men så står jeg mellom LE37M86BD og Toshiba 37X3030DG.
    Har også sett på Hyundai HLT-37V2FH, hørt at denne skal være bra, og i tilleg så er den jo veldig rimelig, men er litt skeptisk til denne i og med at den er så billig.

Noen som har noen synspunkter på hva jeg bør velge? Er ikke så veldig kjent med forsjellige LCD tv'er..

Takk på forhånd
    Syns ikke dette spørsmålet hører helt hjemme i denne tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question flimring rundt tekststripe

Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Fikk min M87 i dag, den har firmware fra 22 Mai så da er jeg vil sikret en versjon uten de værste feilene :-).
    Har derimot ett par spørsmål, når jeg ser på digital tv via pvr dekoderen som er koblet til rgb scarten så kommer det noen ganger horisontale striper som beveger seg nedover, særlig når det er mye blått i sendingen.
    Er dette ett problem med tv'en eller er problemet dårlige signaler fra get/dårlig dekoder?
    Jeg har en M86 produsert 22 mai og plages med flimring rundt teksstripen. Tror det kan ha noe med CD sin HD tuner å gjøre. Er det noen andre som har slike problemer?

Jeg legger ved et stillbilde som viser hva jeg mener.
    Vedlegg 24554

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også slikt fra CD sin tuner via komponent i svært lyse scener, dog mye mindre.....vet ikke om det er med HDMI(er det det du bruker?)

Har ikke slikt med noen andre kilder...

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De stripene jeg opplever er ikke i nærheten så ille, tror ikke en gang du vil se dem hvis jeg tar bilde av dem, men når man sitter 2-3m fra skjermen så ser jeg dem (andre familie medlemmer la ikke merke til dem, mulig jeg er litt kresen :-) ).
    Når blir jo snart scart'en histrorie når get kommer med hdmi dekoderen, forhåpentlig i løpet av dette året.

Ps. Noe som forøverig har linker til noen sider/poster som inneholder tips til forskjellige innstillinger?

Ble plutselig ganske omfattende og instille både PS3, XBOX360(hdmi), pc(hdmi), dvd(hdmi) og get pvr (scart rgb), dette kommer til å ta tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd, spørsmål relatert til forhandlere tas under "produkt- og prisjakt".

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den horisontale flimringen jeg opplever på scarten det omtalte "banding" problemet?
    Før jeg kjøpte tv'en spurte jeg selgeren om den hadde siste hovedkort og firmware og selger sa at det hadde den.
    Men tv'en min er produsert 22 Mai er har tydeligvis ikke siste hardware og firmware.
    Noen som vet hvordan dette vil stille seg med tanke på retur?
    Tv'en er kjøpt i butikk og ikke over nett så da har jeg vel ingen angrefrist, men kan jeg heve kjøpt grunnet feilinformasjon fra selger?

Selv om det er ett lite problem så tror jeg på sikt att disse horisontale linjene vil gå meg på nervene :-(.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens,

kjøpte denne tv'en på fredag, og har bare testa og fikla endel med den.
    Sliter med at alt jeg sender inn i den blir strekt i 16:9.
    DVD spilleren står innstilt på 16:9, men det blir strekt.
    Ser normalt ut i 4:3 visning.
    Samme med pc på vga inngangen.....det blir strekt i bredden.
    Er dette en innstilling i TV'en jeg har oversett, eller liggr feien i dvd/pc?
    Blir ikke klok på dette....

K.

EDIT: hadde nok uflaks med den første dvd'en jeg satt i...Big Lebowski, jeg får den kun opp som 4:3, enda det står 16:9 på coveret. Prøvde Minority report idag, og da ble det 16:9. Pc er fortsatt strekt....skal forske videre på det....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Er den horisontale flimringen jeg opplever på scarten det omtalte "banding" problemet?
    Før jeg kjøpte tv'en spurte jeg selgeren om den hadde siste hovedkort og firmware og selger sa at det hadde den.
    Men tv'en min er produsert 22 Mai er har tydeligvis ikke siste hardware og firmware.
    Noen som vet hvordan dette vil stille seg med tanke på retur?
    Tv'en er kjøpt i butikk og ikke over nett så da har jeg vel ingen angrefrist, men kan jeg heve kjøpt grunnet feilinformasjon fra selger?

Selv om det er ett lite problem så tror jeg på sikt att disse horisontale linjene vil gå meg på nervene :-(.
    Så lenge du er innen for den tiden angreloven tilsier så kan du bytte den inn, det er jo en mangel på varen. Du sier ingenting her om når du kjøpte tven. Du kan også ringe samsung support

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det flimrer...

Hei
    Jeg har store problemer med horisontale striper av flimmer som går over skjermen, men som blir borte om jeg skrur opp bakbelysningen. Problemet er med både scart og component fra dvd, og når jeg setter ps3 til å sende 24hz. Men om jeg skrur bakbelysningen høyere dukker det imidlertid opp områder som er lysere. Er det flere som har lignende problemer? Kjøpte skjermen ved det første powerbuyet.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd, forhandlererfaringer o.l. skal ikke tas i denne tråden, men under "produkt -og prisjakt".

Side 64 av 93 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •