Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 93 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 1852
    Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problem

off topic:

Har nettopp fått 52M87 i hus, men får ikke vist PC på TVn.
    har en gammel dell dimesion 3000, og bruker vga--> vga(D-sub inngang på tv)
    Jeg får vist boot screen og windows XP loadingen men får meldingen *mode not supported* etter en svart skjerm en stund.

Noen som har en løsning på dette? MVH chris

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk brukermanualen til M87 med tanke på oppløsning og refreshrate, og sett det skjermen støtter som konfigurasjon på skjermkortet. Har du ikke en annen dataskjerm, så boot PC-en i Safe Mode slik at du får stille skjermkortet riktig.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nr.2

okei, takk for hjelpen! :P
    Får vel få tak i en pc skjerm på en måte da.

Kom over noe nå: Spiller av BD på PS3 og kan ikke aktivere/ deaktivere movie plus,innstillingen er utilgjengelig.
    Men på ps3 menyen får jeg innstillingene.
    skal det være slik?

mvh Chris

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    off topic:

Har nettopp fått 52M87 i hus, men får ikke vist PC på TVn.
    har en gammel dell dimesion 3000, og bruker vga--> vga(D-sub inngang på tv)
    Jeg får vist boot screen og windows XP loadingen men får meldingen *mode not supported* etter en svart skjerm en stund.

Noen som har en løsning på dette? MVH chris
    Mener jeg hadde dette problemet første gangen jeg testet en pc på tven, men det er dog 4 måneder siden. Trur ikke jeg fikk noe bilde en gang. D-sub inngang på tv, hva er det? Om du bruker vga fra pcen til vga inngangen på tven så skal det være ganske plug and play, men om du har muligheten å koble både pc skjermen og tven til skjermkortet samtidlig så hadde det vært det beste. For mest sannsylig så har du noen innstillinger på pcen som tven ikke forstår.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    okei, takk for hjelpen! :P
    Får vel få tak i en pc skjerm på en måte da.

Kom over noe nå: Spiller av BD på PS3 og kan ikke aktivere/ deaktivere movie plus,innstillingen er utilgjengelig.
    Men på ps3 menyen får jeg innstillingene.
    skal det være slik?

mvh Chris
    Du kan evt. prøve å reinstallere windows kanskje :P

Har du oppdatert PS3'en din? Vet at om du gjør det så skal du få forcet til 24hz, og det skal være ganske bra har jeg hørt.. Movie plusen skal vel være mulig å slå av.. Har selv ikke PS3, men har HTPC og XBOX360 over HDMI og jeg har slått av movie plus for den gjør bildet værre enn bedre.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1920*1080/24fps

jeg har den siste oppdateringen på ps3, og kjører 24hz på film.
    Bruker Movie Plus på spill, men kan ikke på film.
    det er ganske slitsomt å spille uten movie plus på spill ved raske bevegelser:neutral:

PS: D-sub inngangen på tv er VGA

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ysoligard
    Hei!

Hvilken version og hva er feilene som du har hatt??
    Før bytte av hovedkort:
    T-TLPMPEUD-1009
    T-BDPMPEUS-1004
    BORD2_CALLA_TR-1004
    Mar 29 2007

Feilene jeg reklamerte på var:
    - Movie Plus slår seg på bl.a. ved endring av kilde
    - Støtter ikke 24 bps uten at dette "forces" fra kilden
    - Interferens på scart
    - Høyt strømforbruk ved standby (30 W - oppgitt til < 1 W)

Har nå fått tilbake TV'n med nytt hovedkort. Movie Plus feilen er borte, har ikke fått testet 24 bps, interferensen på scart er bedre, men ikke helt borte, mens strømforbruket ved standby er det samme som før.

Etter oppgradering har jeg følgende firmware:
    T-TLPMPEUD-2008.0
    T-BDPMPEUS-1004
    BORD2_CALLA_TR-1011
    Sep 18 2007

Synes bildet har blitt bedre etter oppgraderingen, spesielt ved mørke scener (men det er selvfølgelig synsing). Jeg er nå veldig fornøyd med TV'n. Reparasjonen ble utført kostnadsfritt (garanti).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Førtis
    Før bytte av hovedkort:
    T-TLPMPEUD-1009
    T-BDPMPEUS-1004
    BORD2_CALLA_TR-1004
    Mar 29 2007

Feilene jeg reklamerte på var:
    - Movie Plus slår seg på bl.a. ved endring av kilde
    - Støtter ikke 24 bps uten at dette "forces" fra kilden
    - Interferens på scart
    - Høyt strømforbruk ved standby (30 W - oppgitt til < 1 W)

Har nå fått tilbake TV'n med nytt hovedkort. Movie Plus feilen er borte, har ikke fått testet 24 bps, interferensen på scart er bedre, men ikke helt borte, mens strømforbruket ved standby er det samme som før.

Etter oppgradering har jeg følgende firmware:
    T-TLPMPEUD-2008.0
    T-BDPMPEUS-1004
    BORD2_CALLA_TR-1011
    Sep 18 2007

Synes bildet har blitt bedre etter oppgraderingen, spesielt ved mørke scener (men det er selvfølgelig synsing). Jeg er nå veldig fornøyd med TV'n. Reparasjonen ble utført kostnadsfritt (garanti).
    Hvor fikk du utført service og hvor lang tid tok det?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på 24hz. Hvor står det at TV'en skal støtte det? Finner det ikke på Samsung sin hjemmeside.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Ja, hvor lang tid tok dette og hvor ble servicen gjort? Kom det en og hentet tven og bringet den på samme vis tilbake?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var LE40M87BD bestilt. Det blir spennende å se hva slags versjon av tv'en jeg får. Forhåpentligvis en som er så nylig produsert som mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er forskjell på LE40M87BD og LE40M87B ?
    Har nettopp bestilt hos avhifi!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenny007
    Noen som vet om det er forskjell på LE40M87BD og LE40M87B ?
    Har nettopp bestilt hos avhifi!
    Kanskje det samme som forskjellen mellom BD og BDX?,
    som ikke er noen forskjell i det hele tatt bare selgere
    som velger å ta med mer eller mindre av produktkoden
    iflg Samsung support.

Nils

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    Ja, hvor lang tid tok dette og hvor ble servicen gjort? Kom det en og hentet tven og bringet den på samme vis tilbake?
    Dette lurer jeg og på. Da jeg vurderer dette selv nå.. Movie pluss er bare plagsom.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Jeg fikk utført servicen hos City Radio og TV i Trondheim. Du finner flere servicepartnere her:
    SAMSUNG&rsquo;s Digital World - Support
    Det er bare å ta kontakt med en av dem. Garantireparasjon forutsetter nok at TV'en er levert av Samsung Norden, dvs at det står XEE til slutt i modell koden (på klistrelapp bak på TV'en).

Jeg valgte å levere/hente TV'en selv for å spare litt tid, likevel tok det 4 uker før den var ferdig (antar at dette kommer av at Samsung hadde leveringsproblemer). Det er vist mulig at servicepartneren bestiller transport for TV'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Førtis
    Jeg fikk utført servicen hos City Radio og TV i Trondheim. Du finner flere servicepartnere her:
    SAMSUNG&rsquo;s Digital World - Support
    Det er bare å ta kontakt med en av dem. Garantireparasjon forutsetter nok at TV'en er levert av Samsung Norden, dvs at det står XEE til slutt i modell koden (på klistrelapp bak på TV'en).

Jeg valgte å levere/hente TV'en selv for å spare litt tid, likevel tok det 4 uker før den var ferdig (antar at dette kommer av at Samsung hadde leveringsproblemer). Det er vist mulig at servicepartneren bestiller transport for TV'en.
    City Radio og TV i Trondheim ringte meg i går (vet de ringte ysoligard på dette forumet også) ang. bestilling av komponenter til tven. De regnet med å få disse inn til fredag, men ville vente til mandagen før dem kunne ta inn tvene for å være sikker på å ha delene klare. Det skulle ikke ta mange dagene før de hadde fått skiftet diverse komponenter. Jeg må vente en uke ekstra, for det passet bedre for meg. Uansett så vil jeg komme med mer info rundt hva dem gjør, lang tid det tok m.m.

For de som også har problemer med tven, IKKE henvis til dette forumet, forklar problemmet til samsung support (tlf nr finner dere på hjemmesiden deres) og vær bestemt, ikke gi dere så vil nok dette ordne seg :-)

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har problemer med lyd gjennom HDMI.

Ved avspilling av Blu-ray og vanlig DVD på PS3 direkte via HDMI, er lyden på min LE40M86 ekstremt lav. Det er ikke mulig å skru lyden opp i det hele tatt, må opp på 70-80 før man merker noe forskjell.

Alle PS3 spill via HDMI, og vanlig TV-titting via analog kabel fungerer helt fint - her er lyden som den skal være.

Prøvde å forklare dette til Samsung support, men der var det lite gehør å få. Er ikke spesielt imponert over Samsung sin vilje til å hjelpe. De kunne ta imot TV'en for reparasjon, men jeg måtte betale selv, og være uten TV'en i minst 4 uker....

Hva kan egentlig være problemet her? Har jeg feil innstillinger på PS3'en min? Er det innstillinger jeg kan forandre på TV'en? Setter pris på eventuelle gode forslag jeg kan prøve ut.

Har lest litt om at det er flere som har problemer med lav lyd via HDMI, men vedkommende på support insisterte på at dette kun gjaldt Canal Digital... hvordan er det mulig, egentlig? Hvis det er lav lyd gjennom HDMI som er problemet, hvorfor gjelder det ikke alle kilder? Iogmed at det er TV'en som da oppgraderes med ny firmware...?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nime
    Har problemer med lyd gjennom HDMI.

Ved avspilling av Blu-ray og vanlig DVD på PS3 direkte via HDMI, er lyden på min LE40M86 ekstremt lav. Det er ikke mulig å skru lyden opp i det hele tatt, må opp på 70-80 før man merker noe forskjell.

Alle PS3 spill via HDMI, og vanlig TV-titting via analog kabel fungerer helt fint - her er lyden som den skal være.

Prøvde å forklare dette til Samsung support, men der var det lite gehør å få. Er ikke spesielt imponert over Samsung sin vilje til å hjelpe. De kunne ta imot TV'en for reparasjon, men jeg måtte betale selv, og være uten TV'en i minst 4 uker....

Hva kan egentlig være problemet her? Har jeg feil innstillinger på PS3'en min? Er det innstillinger jeg kan forandre på TV'en? Setter pris på eventuelle gode forslag jeg kan prøve ut.

Har lest litt om at det er flere som har problemer med lav lyd via HDMI, men vedkommende på support insisterte på at dette kun gjaldt Canal Digital... hvordan er det mulig, egentlig? Hvis det er lav lyd gjennom HDMI som er problemet, hvorfor gjelder det ikke alle kilder? Iogmed at det er TV'en som da oppgraderes med ny firmware...?
    Du skal ikke betale for reperasjon selv! Det er vel 1-2 års garanti på tv-en så Samsung er forpliktet til å reparere om det er noe galt med den. Dårlig, eller ingen lyd via hdmi er en teknisk feil i mange m86-87. Dette er Samsung klar over. Ring igjen, så kanskje du får bedre service... Det virker som om noen av medarbeiderene der har sure sokker!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg skal bytte ut min nåværende tv med en 37" fullHD og Samsung ser unektelig veldig bra ut! Samsung M86 finner jeg til 9500 KR og det er veldig fristende å bare trykke på kjøp. Var ikke langt unna at jeg gjorde det i går, men det var før jeg dumpet innom denne tråden.

Er tven verdt å kjøpe da det er så utrolig mye feil med den? Eller er det overdrevet? (Jeg prøvde å lese meg til svaret, men hva eksakt går de forskjellige feilene ut på?)

Jeg leser at hvis man kjøper Samsung modellen som ble produsert etter mai slipper man disse feilene, stemmer det, og hvordan kan jeg evt sikre meg å få denne modellen før jeg kjøper den?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..jeg mener at du på nåværende tidspunkt bør holde deg langt unna M86/M87 og for den saks skyld, Samsung også.
    Har hatt samsung 2 ganger tidligere, men pga dårlig support, ekstremt buggete TV'er etc så er nok dette siste gangen.

Side 62 av 93 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •