Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 93 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    ysoligard: Hvem hos Samsung snakket du med for å få dette tilsendt? Er jo greit å ha
    -t
    Husker ikke navet, mn det tror jeg ikke er noe problem... Har snakket med dem siden juni no, så de har profil på meg.

Bare noter serienummer, kjøps dato osv, før du ringer.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det høres jo greit ut. Men for at jeg skal slippe å søke gjennom 61 sider; Hvordan kom man inn i servicemenyen igjen? For jeg må inn der for å finne serienummer og fw versjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Hmm, det høres jo greit ut. Men for at jeg skal slippe å søke gjennom 61 sider; Hvordan kom man inn i servicemenyen igjen? For jeg må inn der for å finne serienummer og fw versjon?

Trykk Info - Menu - Mute -Power. Serienummeret står bak på tven.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av info'en står på siden av tven og (gjør det til meg værtfall).
    Jeg og ringte samsung i går, men jeg fikk ikke noe kabel. Dem skulle kontakte nærmeste reperastør og de skulle ringe meg for å hente tven. Så dette kan jo bli spennende. Hvilke problemer er det med tven? Jeg testet movie plus i går og merket at det flimret på tven når jeg brukte den, var ubehagelig å se på. Jeg får heller ikke tven til å gå i 24hz (når jeg trykker info knappen). Noe annet jeg bør få fikset med det samme? Jeg må likevel ringe inn igjen i dag og få høre om jeg kan få en slik kabel :P Greit å ha som ysoligard sier :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    Noe av info'en står på siden av tven og (gjør det til meg værtfall).
    Jeg og ringte samsung i går, men jeg fikk ikke noe kabel. Dem skulle kontakte nærmeste reperastør og de skulle ringe meg for å hente tven. Så dette kan jo bli spennende. Hvilke problemer er det med tven? Jeg testet movie plus i går og merket at det flimret på tven når jeg brukte den, var ubehagelig å se på. Jeg får heller ikke tven til å gå i 24hz (når jeg trykker info knappen). Noe annet jeg bør få fikset med det samme? Jeg må likevel ringe inn igjen i dag og få høre om jeg kan få en slik kabel :P Greit å ha som ysoligard sier :-)
    Det der er bare tull. Du må være litt hard mot dem, ellers sende de deg bare videre. Du sier bare at du har lest her og fult med litt så tar de deg litt mer seriøst i allefall. Profilen min hadde de tydeligvis slettet. Men kabel og programvare skulle jeg få i posten i løpet av neste uke. På tide synes jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Det der er bare tull. Du må være litt hard mot dem, ellers sende de deg bare videre. Du sier bare at du har lest her og fult med litt så tar de deg litt mer seriøst i allefall. Profilen min hadde de tydeligvis slettet. Men kabel og programvare skulle jeg få i posten i løpet av neste uke. På tide synes jeg...
    Tok også kontakt med samsung i går og fikk i beskjed at de problemene med tidlige modeller av m8 serien var bare tull. Eneste som var var buggen med canal+ dekoderne som nå visstnok skulle være fikset fra canal+s side.
    Det med ps3 bug og movie+ bug var visstnok tull som nisser som oss fant på i søken etter det perfekte... Blei litt provosert av den kundebehandleren som lirte av seg dette.
    Vi får visst forskjellige svar etter hvem vi prater med hos samsung virker det som...vi ble rett og slett latterliggjort under samtalen.....

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galdurah
    Tok også kontakt med samsung i går og fikk i beskjed at de problemene med tidlige modeller av m8 serien var bare tull. Eneste som var var buggen med canal+ dekoderne som nå visstnok skulle være fikset fra canal+s side.
    Det med ps3 bug og movie+ bug var visstnok tull som nisser som oss fant på i søken etter det perfekte... Blei litt provosert av den kundebehandleren som lirte av seg dette.
    Vi får visst forskjellige svar etter hvem vi prater med hos samsung virker det som...vi ble rett og slett latterliggjort under samtalen.....

Jasså?

Hvis Samsung hadde laget et FILM+ system som faktisk gjorde noe bra for bildet, så hadde det kanskje ikke vært noen grunn til å klage.
    Det er svært besynderlig at da jeg ringte for 1,5 måned siden så fikk jeg beskjed om at buggene var høyst tilstedeværende og de fantes til og med i en del nyere modeller.

Jeg fikk da også beskjed om at det skulle komme en firmware oppdatering innen 14 dager, så hvis jeg hadde problemer med tv-en så skulle jeg bare ringe dem. Nå er det slik at jeg leverte tv-en tilbake til butikken og jeg er ikke så sikker på at jeg vil ha flere tv-er fra Samsung. Dette er rett og slett bunnflat service fra Samsung sin side. Disse tv-ene koster noen tusen også... en "TOUGH LUCK" holder ikke i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Info

Nå har jeg f*** fått god info fra Samsung, like før jeg gikk gjennom linja for å kvele han jeg snakket med :P hehe..
    ALLE, da mener jeg ALLE tvene som ble produsert før mai-07 i år har det 24hz problemmet.

Den kabelen + cd'en som noen snakker om fikser vist bare lyden gjennom HDMI inngangene til tven, f.eks. slik at du får lyd via HDMI kabelen fra en dekoder.

ALLE tver som er laget før mai-07, må faktisk inn på service. Så for ALLE dere som har kjøpt tv som er produsert før mai-07, ring samsung support på 815 56 480 og forlang reperasjon på tven.

En ting til, 2-3 ganger når jeg har ringt så skulle dem ringe tilbake, ikke en eneste gang har dem ringt tilbake.. Det er f*** dårlig support det.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kabelen + cd'en som noen snakker om fikser vist bare lyden gjennom HDMI inngangene til tven, f.eks. slik at du får lyd via HDMI kabelen fra en dekoder.
    Vet du hvilken firmware som kommer med kabelen som fikser lyd gjennom hdmi???

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syntes bilde hakker litt ved raske bevegelser fra pc over hdmi, og med et lite delay. Er det noe som kan fikses på firmware oppgradering? Er det noen fordeler med 100Hz som jeg har lest man kan få?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde i grunn bestemt meg for å bestille en Samsung LE40M86/87BD, på grunnlag av all den gode kritikken og det lille jeg har sett av den så bra ut.
    Men jo mer jeg leser i denne tråden, jo mer usikker blir jeg og vurderer nesten å la være å kjøpe i frykt for å få en tv av eldre produksjonsdato og måtte gjennom en masse krangling for å få den fikset.

Og når jeg leser om alle fenomene dere opplever så sitter jeg bare å grøsser og tenker på at dette er noe som kommer til å irritere meg noe grensesløst.

Si jeg får en tv uten alle disse barndomssykdommene, er den da virkelig så bra som testene tilsier?
    Eller er det fortsatt feil på de nyeste tvene?
    Er det noen forholdsregler jeg kan ta før eller ved første oppstart av tv som kan hjelpe for å forhindre plagsomme elementer?
    Er ikke fremmed med dette med stort bilde. Har vært vant med å se film og spille konsollspill på 2m bredt 16x9 lerret med en Infocus SP4805. Så det er vel det som på en måte er lista/sammenligningsgrunnlaget mitt.

Leste Samsung nå sender ut CD med firmware på og kabler. Stemmer det at denne ikke gjør annet enn å rette på lyd via HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cappo
    Og når jeg leser om alle fenomene dere opplever så sitter jeg bare å grøsser og tenker på at dette er noe som kommer til å irritere meg noe grensesløst.
    Kjøp hos Elkjøp og få 30 dagers returrett. Eller kjøp på nett og bruk angrefrist. Så kan du sende den tilbake om du blir misfornøyd.
    Jeg blir bare mer og mer fornøyd med min! Lite grøssing her i gården for å si det sånn. LE46M87

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde i grunn bestemt meg for å bestille en Samsung LE40M86/87BD, på grunnlag av all den gode kritikken og det lille jeg har sett av den så bra ut.
    Men jo mer jeg leser i denne tråden, jo mer usikker blir jeg og vurderer nesten å la være å kjøpe i frykt for å få en tv av eldre produksjonsdato og måtte gjennom en masse krangling for å få den fikset.

Si jeg får en tv uten alle disse barndomssykdommene, er den da virkelig så bra som testene tilsier?
    Min LE40M87 kjøpte jeg i midten av juli, og ut fra serienummeret mener jeg den er produsert i juni. Uansett, den har ihvertfall ikke noen bugs som jeg har funnet. Og TV'en er knall, gruser alt annet av LCD som jeg har sett ihvertfall. Den krever dog ganske mye tweaking og justering for å få fram det beste mulige bildet. Men når den først er skikkelig kalibert gir den veldig bra bilde.

Eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte en større TV, så jeg vurderer å bytte den ut. Men bildet er så bra at jeg kvier meg litt for å selge den da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg f*** fått god info fra Samsung, like før jeg gikk gjennom linja for å kvele han jeg snakket med :P hehe..
    ALLE, da mener jeg ALLE tvene som ble produsert før mai-07 i år har det 24hz problemmet.

ALLE tver som er laget før mai-07, må faktisk inn på service. Så for ALLE dere som har kjøpt tv som er produsert før mai-07, ring samsung support på 815 56 480 og forlang reperasjon på tven.

En ting til, 2-3 ganger når jeg har ringt så skulle dem ringe tilbake, ikke en eneste gang har dem ringt tilbake.. Det er f*** dårlig support det.
    Jasså, hvis dette stemmer, så tror jeg nok Samsung får en sint telefon eller to fra brukere her på forumet. Da jeg var i dialog med de tidligere i høst/sommer, så var det en firmwareoppdatering som fikset på problemet rundt movie+. Jeg har ikke testet lyd gjennom HDMI, men det skjønner jeg at jeg må få gjort fort som fy. Kjøpte min TV i juni, men den er nok produsert før mai.

Og sist jeg var i samtaler med Samsung ble jeg henvist til ABC Eletronic. De sier at Samsung ikke har noen fiks til probleme. Mon tro om det har snudd nå. Hvis ikke skal jeg bytte TV'en, samme hva SIBA sier. Jeg sitter ikke med et produkt det er feil på og som ikke lar seg fikse.

Er det noen som har fått byttet maskindeler i TV'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm lydproblem gjennom HDMI ja.. når jeg spiller BD eller DVD på PS3 er lyden svært lav. Må skru opp til 70-75 på TV'en for å få et normalt lydnivå. Bruker HDMI kabel.

Her må det nok ringes til Samsung ja....! :evil:

Har ellers ikke lagt merke til noen spesielle problemer, men så er jeg nybegynner også.. hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eller er det fortsatt feil på de nyeste tvene?
    Er det noen forholdsregler jeg kan ta før eller ved første oppstart av tv som kan hjelpe for å forhindre plagsomme elementer?
    Er ikke fremmed med dette med stort bilde. Har vært vant med å se film og spille konsollspill på 2m bredt 16x9 lerret med en Infocus SP4805. Så det er vel det som på en måte er lista/sammenligningsgrunnlaget mitt.

Leste Samsung nå sender ut CD med firmware på og kabler. Stemmer det at denne ikke gjør annet enn å rette på lyd via HDMI?
    Som sagt så fikk jeg ganske en gammel tv (produsert i mars) når jeg kjøpte forrige uke. Noe jeg selvfølgelig ikke liker men...etter et halvt år med leting så havnet jeg på denne tven.. .46" m87. Angrer ikke et sekund. Har en kurant dvd spiller ( samsung ht - xq100t serien) og oppskalerer bildet til 1080i. Bildet blir sykt bra på denne skjermen. I påvente av valg av digital tv valg, så kjører jeg faktisk tven på analog kabel. Der ser man at tven er meget kritisk til kildene den får. Ved ps3 etter å ha tweaka instillingene litt så er bildet helt rått. ER svært fornøyd med tven selv om jeg fikk en med gammel firmware.. LEgger ikke merke til hverken movie+ bug, jeg har lyd over hdmi, men har vært plaget med skygger på analog (dårlig sending her i moss.) Er av natur veldig kritisk og har derfor leita etter feil siden jeg kjøpte tven.
    Jeg vil dog gjerne ha nyeste firmwaren og var i kontakt med samsung. De lo av meg og kalte oss på avforumet for nisser. De hadde solgt svært mange av disse tvene og det var svært få som trengte firmware oppgradering eller nytt hk... Som du kanskje kan se så er det mange forskjellige svar ute og går når det gjelder feilene denne tven har. JEg merker ingen på min...etter litt arbeid og innkøring.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Lousy supportfolk. De tenker sikkert "****, nå ringer de igjen. Kan de ikke bare tro at tv`en skal være sånn slik som normale folk?" Er helt sikker på at faren min kunne fått en av de første modellene med alle bugs og allikevel vært fornøyd. Rett og slett fordi han, og folk flest, ikke har peiling og også godtar at en og annen funksjon ikke er helt som den skal.
    Vi derimot.... Vi nissene aksepterer ikke at produsenter selger noe som ikke fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Jasså, hvis dette stemmer, så tror jeg nok Samsung får en sint telefon eller to fra brukere her på forumet. Da jeg var i dialog med de tidligere i høst/sommer, så var det en firmwareoppdatering som fikset på problemet rundt movie+. Jeg har ikke testet lyd gjennom HDMI, men det skjønner jeg at jeg må få gjort fort som fy. Kjøpte min TV i juni, men den er nok produsert før mai.

Og sist jeg var i samtaler med Samsung ble jeg henvist til ABC Eletronic. De sier at Samsung ikke har noen fiks til probleme. Mon tro om det har snudd nå. Hvis ikke skal jeg bytte TV'en, samme hva SIBA sier. Jeg sitter ikke med et produkt det er feil på og som ikke lar seg fikse.

Er det noen som har fått byttet maskindeler i TV'en?
    Han jeg snakket med fra Samsung sa at det bare var lyden gjennom HDMI denne kabelen skulle fikse. Vær gang jeg har ringt inn til Samsung så har jeg fått hørt forskjellige ting, først så prøver dem seg på at tven ikke skal klare 24hz. :twisted:
    Å få byttet inn denne tven hos SIBA (har selv kjøpt den der) trur jeg ikke blir verdens letteste affere å gjøre. Jeg har av en eller annen merkelig grunn rettslære på høgskolen nå og læreren vi har der er advokat så han har god greie på lovene. Skal høre med han på først kommende torsdag om ikke før ang. denne saken her

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galdurah
    Som sagt så fikk jeg ganske en gammel tv (produsert i mars) når jeg kjøpte forrige uke. Noe jeg selvfølgelig ikke liker men...etter et halvt år med leting så havnet jeg på denne tven.. .46" m87. Angrer ikke et sekund. Har en kurant dvd spiller ( samsung ht - xq100t serien) og oppskalerer bildet til 1080i. Bildet blir sykt bra på denne skjermen. I påvente av valg av digital tv valg, så kjører jeg faktisk tven på analog kabel. Der ser man at tven er meget kritisk til kildene den får. Ved ps3 etter å ha tweaka instillingene litt så er bildet helt rått. ER svært fornøyd med tven selv om jeg fikk en med gammel firmware.. LEgger ikke merke til hverken movie+ bug, jeg har lyd over hdmi, men har vært plaget med skygger på analog (dårlig sending her i moss.) Er av natur veldig kritisk og har derfor leita etter feil siden jeg kjøpte tven.
    Jeg vil dog gjerne ha nyeste firmwaren og var i kontakt med samsung. De lo av meg og kalte oss på avforumet for nisser. De hadde solgt svært mange av disse tvene og det var svært få som trengte firmware oppgradering eller nytt hk... Som du kanskje kan se så er det mange forskjellige svar ute og går når det gjelder feilene denne tven har. JEg merker ingen på min...etter litt arbeid og innkøring.

Beklager her asså, men det er høl i hode å ringe Samsung eller hvilket som helst support og henvise til et forum, mens du selv ikke merker en jævla feil. Da har du ingen sak mot dem, så forstår dem litt der, uansett så er Samsung utrolig vanskelig.

Newcomer crackerjack sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte 40M87 i april, første levering til Trondheim. Jeg forstår at den da etter all sannsynlighet er belemret med barnesykdommer som beksrevet her i tråden. Er godt fornøyd, men nå har jeg ikke testet den på alle input enda, kun komponent(Wii), hdmi (dvd denon m/oppskalering). vet om movie-plus buggen på analoge sendinger, bruker "fargeområde" til dvd. er m.a.o. ikke plaget foreløpig.

Kan noen bare summere kort hvilke problemer jeg kommer til å få når jeg kjøper bluray/hd-dvd. jeg har forstått at det er noe med 24fps/1080p som ikke er støttet?? Er oppgraderings-cd`en med kabel gratis?

Side 61 av 93 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •