Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 93 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    Hvis jeg bestiller fra SHG, vil den bli sendt fra danmark? Ser dem er et dansk firma..

Ja jeg tror de sender store ting fra felles lager i danmark til hele norden, men de har norsk underfilial som tar hånd om moms og support og slikt så du slipper å tenke på det. Når det er sagt er det likevel mange som klager på dårlig service og lang leveringstid, sikkert fordi de bare har 1 mann i norge, de må jo spare penger ett sted når de er så billige...

En annen sak, er det noen som har vurdert det motoriserte veggfestet som hører til fra samsung og visstnok kan betjenes via fjernkontrollen?
    Samsung Auto Wall Mount: Make Your Flat Panel a Swinger - Gizmodo

Har ikke sett noen i norge som selger det enda, skulle visst varenummeret...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd, vennligst diskutert forhandlere under "Produkt- og prisjakt".

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det motoriserte veggfestet heter WMN5090AE/XEC og det lanseres i løpet av de neste par ukene.

Sitat Opprinnelig postet av zathan
    Ja jeg tror de sender store ting fra felles lager i danmark til hele norden, men de har norsk underfilial som tar hånd om moms og support og slikt så du slipper å tenke på det. Når det er sagt er det likevel mange som klager på dårlig service og lang leveringstid, sikkert fordi de bare har 1 mann i norge, de må jo spare penger ett sted når de er så billige...

En annen sak, er det noen som har vurdert det motoriserte veggfestet som hører til fra samsung og visstnok kan betjenes via fjernkontrollen?
    Samsung Auto Wall Mount: Make Your Flat Panel a Swinger - Gizmodo

Har ikke sett noen i norge som selger det enda, skulle visst varenummeret...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbruker.no har sett på det motoriserte veggfeste under CES 07

Prisen de tipper på 3500-4000 er ikke så galen den heller, men hadde vært fint om den bikket under 3000 da

Link til artikkelen (inkl video av hvordan den fungerer i praksis)
    Bevegelig flat-TV

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mottar min M87 40" på mandag :-D Og mitt nye Samsung HT-XQ100 surround anlegg...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder + anmeldelse av tv`en er et must da man!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    Bilder + anmeldelse av tv`en er et must da man!
    Det skal nok la seg gjøre :-D Må bare få testet tv`en et par dager, så kommer en liten anmeldelse og bilder...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M87 - 40"

Kjøpte i går M87 - 40" og er så langt veldig fornøyd.

Ikke fått testa så mye, men ser noen hyggelige effekter av P kontra I. Eksempel: I Fight night, boksingspill for PS3, ser man nå alle de skitne detaljene når de får seg en på tygga. På 1080i skjermer vises denne grafikken som uelegante rette striper, på denne skjermen får man det i dråpeform, en god blanding av spytt og blod.
    Herlig.

Ellers er jo analoge signaler ikke det kassa er laget for, tross dette vises kvalitetskanaler som NRK og TV2 med akseptabel kvalitet.
    Som et lite minus kan nevnes at menyene reagerer litt sent, en detalj som er litt irriterende.
    Designen er enkel, men elegant. Liker det faktum at ramma er smal. 40" med utvendig mål under metern er perfekt for mitt behov. Mye skjerm, lite plass-tyveri.
    Elegant plasserte kontakter, disse ligger ikke sentrert bak skjermen, men bak på venstre siden. Dermed er det kun et lite vrikk på den svingbare foten så har man full tilgang. I tillegg har den ett sett uttak på siden.
    3stk HDMI er et stort pluss. Den skulle gjerne hatt en DVI også, men dette løses med en konverterer HDMI/DVI.

Skal følge med her ettersom flere av dere får skjermen i hus. Kom gjerne med spørsmål om det er noe jeg kan bidra med (er ikke en innstillingsfreak, der har jeg begrenset kunnskap).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et lite bilde? Har stort sett bare sett promo-bilder av den så langt. Hadde vert kjekt å se den i en mer realistisk setting.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M87 - 40"

Ett par bilder

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! Takker. Ventetiden til levering fra powerbuyet kommer til å bli uutholdelig

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @klidep: Gidder du å sjekke bak på tv'en for å se hva slags panel du har fått?

http://www.lfg-online.net/samsung.pdf

Linken er på tysk da, men det er bilde av noen klistremerker som skal være bak, og på siden av tv'en. Se hvilken bokstav som kommer etter [R]. Det skal stå S hvis det er et S-PVA panel. A = AUO (AU Optronics), og C = CMO (Chi Mei)

Det er også en MODEL CODE sticker på siden av tv'en, her skal det stå SP0* hvis det er Samsung S-PVA

Ser ut til at Samsung driver med 3 forskjellige paneler, hvor S-PVA er det beste (Samsung og SONY's egne paneler).:?:

Det var en på Avforums som sendte en mail til Samsung og de bekreftet at på R8-serien man kan ende opp med hvilken som helst av disse tre panelene. Det er jo ikke helt bra da for det innebærer at noen vil få paneler med dårligere fargegamut, kontrast, og mye mer. Helt tilfeldig liksom.

Dette må jo Powerbuy sjekke opp i, og prøve å få bekreftet at man får S-PVA, som er et mye bedre panel.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M87 40"

Etter <R> står en enslig S ja.
    Under "model code" på siden står en lang tirade av bokstaver og tall: LE40M87BDX/XEE
    "Version": SQ02
    Det står ikke SPO der (ikke en q som har blitt til en p noe sted?).

Merkelig at de kjører en slik tilfeldig serie av paneler på samme TV`n. Det kan ikke være variasjoner mellom 32" og 40" det handler om? (Forsøkte ikke å diksjonere meg gjennom den tyske artikkelen).

Forresten: Testa skjermen med en Blu-ray film og det er eksepsjonelt bra. Nesten litt uvirkelig og tegneserieaktig, men råbra. Man må lære å se film på nytt. Bildet er så fullt av info at man risikerere å glemme av både hovedperson og handling. Lasta også ned en trailer av den nye Bond filmen, via PS3. Heftig. Gleder meg til den ankommer i posten.

Kjører nå en ordinær DVD film og det er også veldig bra. Visste jeg ikke bedre ville jeg tatt det for HD også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det var jo bra.:-D Han som hadde sendt mail til Samsung som jeg nevnte gjaldt forresten R8-serien. Retta det opp nå.

Og den tyske linken gjelder for den gamle R7-serien, så hvis det er noen som har den, så kan de sjekke der hva slags panel de har fått. Det er folk som kjøpte tv'en så langt tilbake som sommeren 06 som har fått CMO-panel, som er det dårligste av de tre. Selv om det på den tiden sto på Samsungs hjemmesider at det var S-PVA panel i den.

Men er det bare jeg som husker feil, for jeg kunne sverge på at jeg så på hjemmesiden til samsung at det var 10-bits videoprosessing i M87, husker også 1.09 milliarder farger. Nå står det ingenting om det der, men bare 16,7 millioner farger eller noe sånt.

Det står heller ikke hvilken panel det er snakk om, så man kan ikke vite hvilket man får da

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klidep

Forresten: Testa skjermen med en Blu-ray film og det er eksepsjonelt bra. Nesten litt uvirkelig og tegneserieaktig, men råbra. Man må lære å se film på nytt. Bildet er så fullt av info at man risikerere å glemme av både hovedperson og handling. Lasta også ned en trailer av den nye Bond filmen, via PS3. Heftig. Gleder meg til den ankommer i posten.

Kjører nå en ordinær DVD film og det er også veldig bra. Visste jeg ikke bedre ville jeg tatt det for HD også.
    Heisann, gratulerer så mye med ny TV. Lurer litt på hvordan TV'n er med TV signaler, bruker du vanlig analoge TV signaler?, eller bruker du dekoder og får digitale TV signaler/HD TV signaler? Har tenkt å slå til på 37" i samme serie men lurer veldig på hvordan den er med vanlige TV signaler da jeg primært skal bruke den til TV titting. Har idag Samsung LE-M71 40" og er meget fornøyd med den, men synes den er litt for stor da jeg sitter ca.3 meter fra TV'n, tror en 37" kommer bedre til sin rett i stuen min, så vurderer sterkt 37"!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK
    Greit å vite at man har den fineste duken på.

Denne skjermen er såpass ny at det er vanskelig å få fatt i relevant info om den. Finner ingen tester på nett heller. Tok en sjanse og fulgte magefølelsen da jeg handlet, og angrer ikke enda.
    Hadde en Phillips til 29 lapper hjemme her før påsken, den ble levert tilbake. Ambilight javel, men 720P og overpriset. Denne TV`n blir nok i huset.

Kommende tester vil nok finne svakheter og minuser, men det er faktisk ganske OK å være kunnskapsløs (uinformert, upåvirket og ikke forutinntatt) og dermed kunne vurdere utelukkende etter det man ser og hører.

Vet ikke hvor mange farger det kan handle om, men er ikke det ren matematikk med antall pixler x noe da?

Jeg er i hvertfall imponert over ytelsen, så kan man heller leve med at menyene er litt sluggish, den mangler PIP funksjon mellom kanalene (1 tuner), har ikke minnekortleser eller Ethernet forbindelse og sikkert noen flere slike saker av mindre betydning, i alle fall for meg.

Råbra er den på digital avspilling. PS3 gir nesten en uvirkelig følelse sammen med denne skjermen. Det er nesten som når videoen kom, eller Commandoren, det føles som et drøyt skritt inn i fremtida når disse to kobles sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Purolatino

Gikk selv rett fra en tradisjonell TV til denne. Har derfor ikke all verdens grunnlag for å sammenligne mellom LCD'er, men jeg synes den leverer bra bilder på de kanalene som sender i OK kvalitet (NRK, TV2, Discovery m fl).
    Kommer det bilder fra amerikansk TV, som hockey el.l. så er det redselsfullt.

Hadde den noe oppskrytte Philips 37PF9731D/10 hjemme for ei stund siden, og den leverte ikke bedre bilder på analogt såvidt jeg kan bedømme.

Alltid en nedtur og slå av PS3, Blu-ray eller DVD og gå tilbake til de analoge signalene, men det er en forbigående følelse. Etter en tid har øynene vendt seg til at de må filtrere litt.
    Forventer at det digitale bakkenettet med tiden vil forbedre situasjonen for alle oss som forsøker å se analogt TV på en forstørret laptop-skjerm. I mellomtida så får vi vel som vi fortjener..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klidep
    3stk HDMI er et stort pluss. Den skulle gjerne hatt en DVI også, men dette løses med en konverterer HDMI/DVI.

Skal følge med her ettersom flere av dere får skjermen i hus. Kom gjerne med spørsmål om det er noe jeg kan bidra med (er ikke en innstillingsfreak, der har jeg begrenset kunnskap).
    En ting jeg har lurt litt på med denne skjermen er akkurat det du er inne på nå, som gjelder tilkobling av PC via DVI->HDMI. Fungerer dette bra? Får man til å vise native oppløsningen på 1920x1080 punkter med en slik tilkobling?

Leste noen kommentarer på et utenlandsk forum om en tidligere 1080p samsung modell der det viste seg å være problematisk å koble til PC via HDMI. De fikk vistnok bare tilgang til "rare" oppløsninger over HDMI, og ble nødt til å benytte VGA for å få det til å se noenlunde bra ut.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at PC skal funke med HDMI: TIP: if your using a PC with the M87

Jeg vet imidlertid ikke hvilke oppdateringsfrekvenser som støttes.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hagfors

Har ikke fått testet PC mot TV enda, men som Rikky viser til så har andre gjort dette.

Mener jeg leste i instruksjonsboka et sted at man må benytte HDMI utgang nr 2 for PC/DVI. Det er en viktig detalj.

Ellers sier instruksjonsboken at man skal velge oppløsning 1920x1080 60 Hz så jeg kan ikke forestille meg annet enn at det er denne oppløsningen som fremkommer, så fremt man ikke har et gammelt skjermkort som ikke takler dette (i det tilfellet har man vel ikke DVI ut heller).

Side 6 av 93 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •