Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 93 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av luffen_1
    hei. vurderer å kjøpe meg en Samsung LE40M86BD. Den skal så og si bare brukes til PS3 spilling. Så jeg har hørt den passer perfekt til det, den har full HD og er passe stor for meg. Så det er vell egentlig et perfekt kjøp for mitt bruk.. men det var før jeg hørt noe om at det va mange som hadde hatt problemer med ps3 spilling på den. Er dette fikset nå? Og er det 100hz på den? Takk for svar
    Hei Luffen. Har 46M86 og bruker den endel til PS3 og kan bare si at det fungerer veldig bra. Har ikke hørt om mange som er misfornøyd med denne TV'en i kombinasjon med PS3. Det er vel stort sett det punktet der alle er enige om at den er konge. Jeg synes også Blu-ray filmer blir veldig bra. Med en oppdatert PS3 og/eller ny firmware på M86 fungerer også 24hz. Det er ikke 100hz på denne. (Ny F modell som er kommet har dette. Ser ut som dette er hovedforskjellen pluss enda litt bedre kontrast)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat kjøpt meg 40m86. Får den sikkert i slutten av uka. Men med tanke på ps3 spilling, må jeg oppgradere firmwaren på den da? Og kan jeg isåfall gjøre det selv? Og hvordan gjør jeg det? Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luffen_1
    Jeg har akkurat kjøpt meg 40m86. Får den sikkert i slutten av uka. Men med tanke på ps3 spilling, må jeg oppgradere firmwaren på den da? Og kan jeg isåfall gjøre det selv? Og hvordan gjør jeg det? Takk for svar
    Du trenger ikke gjøre noe. Uavhengig av firmware vil PS3 spilling fungere bra. Foreløpig har du måttet sende inn TVen eller få en servicemann ut for å oppdatere firmware. Noen tidligere i denne tråden har nevnt at neste firwmare kanskje blir sendt ut så man kan gjøre det selv. Da er det sannsynlig at du må ha en pc + en spesiell (?) kabel for å oppdatere. Men som sagt - ingen firmwareoppdatering står i veien for mye god PS3 spilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar

Newcomer aoottis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei noen som har noen kalibrering tips til xbox360 og ps3 så bilde blir optimalt. har prøvd meg litt frem selv. men har ikke funnet noe som jeg har satt meg helt ned med enda !!
    ps. kjører begge over HDMI

også om noen er så snille og kan legge opp ett Bilde av "defualt settings" av "Option Tablet (sevice)" inne i sevice menyen. har på følelsen at jeg har byttet om noen der inne uten og merke det bare så jeg får sjekket om alt er riktig . eneste jeg har gjort der bytta om språket fra engelsk til norsk. og til nordic

hadde jeg satt Jævlig veldig pris på

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aoottis
    hei noen som har noen kalibrering tips til xbox360 og ps3 så bilde blir optimalt. har prøvd meg litt frem selv. men har ikke funnet noe som jeg har satt meg helt ned med enda !!
    ps. kjører begge over HDMI
    Prøv dette som utgangspunkt: Samsung LE40M86BD Settings
    Fungerte bra for meg for PS3. Største endring jeg har gjort i forhold til forslaget er å sette opp Backlight noen hakk.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Umm, har man tilgang til Detailed Settings og White balance uten å gå inn i servicemenyen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Umm, har man tilgang til Detailed Settings og White balance uten å gå inn i servicemenyen?
    Disse funksjonene ligger rett i bildemenyen - ingen behov for noe servicemeny for dette.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg fant de, prøvde på en tv på jobben... Den var bare gråa ut når den sto på Dynamisk, så jeg så den ikke..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 40"M86 og kjøpte i går en PS3, ved 1080p får jeg en blinking over hele skjermen ca. hvert 1.5-2 sekund eller noe. Har oppgradert PS3 til FW 1.93. Er usikker på firmware i tv. Alt fungerer fint i 720P. PS3 er tilkoblet med HDMI kabel. Har prøvd å lese litt både her inne og andre steder uten att jeg har funnet løsningen. Noen som har noen tips?

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig hdmi kabel? Ellers er det jo tvn det er noe med, trykk på "infoknappen" da kommer det fra om den får 1080p60/50hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske den fikk 60hz. HDMI kabelen er en 5meter Hama fra elkjøp. (eneste dem hadde inne).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte kabler da helst billige kabler kan har etter hva jeg har forstått ha problemer med å vise 1080P spesielt hvis det er litt lengde på de. Tror jeg ville prøvd å bytte kabel først.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 1 stk 2m ps3-official 1080p kabel som fungerer smertefritt.

Men skal du ha lengere har de dreamscreen Ultraflat kabel på avshop som garanterer 1080p på opptil 20 meter.
    Har en slik på 2.5 m tror jeg, men ikke prøvd den ennå.
    http://avshop.no/CBC.aspx?q=c:100144

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok da får jeg prøve annen kabel. Kjøpte som nevnt 5meter kun på grunn av att det var det eneste (greier meg med en meter og) de og hadde og det var 5 minutter til stengetid. Jeg skulle nemlig spille ps3 i går Men den kabelen kostet jo faktisk 599,- egentlig da. Synes i grunn den burde fungere til den prisen. Når jeg først er i gang, har en projektor jeg vil prøve koble til. Denne har hverken hdmi eller komponent. Men har derimot vga og overgang fra komponent til vga. Hvordan anbefaler dere å løse dette? Mener jeg så kabel med hdmi i ene enden og vga/dvi i andre?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vga til vga går vel greit? eller komponent til komponent?

Har du foresten prøvd å bytte hdmi inngang på tvn?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kabelen fra Clas Ohlson bruker jeg for å koble til PS3, ingen problemer med 1080P:
    38-1624 2 m 169,00 kr

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål bare. Til dere som har Samsung LCD TV'er; Når dere pakka ut TV'en, var det klistremerker foran på skjermen med diverse skryt? (Full HD, super black panel etc).
    Var ikke det på min som jeg betalte full pris for, så jeg sitter her og er litt småspent på om jeg har blitt lurt, og kjøpt en brukt TV. Alt annet så nytt ut, men den mangla disse klistremerkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd og bytte inngang uten bedring. Kjøpte for moro skyld en komponent for å prøve siden jeg uansett trenger dette til nevnte projektor. Koblet til tv med komponent og får da kjørt 1080p uten problem. Men er dette like bra som hdmi? Ble egentlig litt skuffet over landskapet på colin mcrae dirt. Litt uskarpt på en måte. Får forske litt mer på dette. Spørsmål om skrytemerker foran på tv. Jeg hadde fult av dette på min. Blant annen en stor en med full hd osv. Kanskje fått tven til en som benyttet seg av angrefristen. Burde vært b-vare i grunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caraae
    Spørsmål om skrytemerker foran på tv. Jeg hadde fult av dette på min. Blant annen en stor en med full hd osv. Kanskje fått tven til en som benyttet seg av angrefristen. Burde vært b-vare i grunn.
    Hm, nå ble jeg usikker gitt. Hadde ingen merker på min, men så kom jeg på at jeg hadde sånne "beskyttelseslapper" rundt omkring på TV-en. Skulle tro at hvis den var brukt, så ville de blitt fjerna.

Side 57 av 93 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •