Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 93 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Howard B
    Tenkte jeg skulle kjøpe meg en Harmony kontroller jeg og, så det er gode nyheter. Har bare ikke fått gjort det enda. De prisene som er gitt på Logitech sin side er ikke helt aktuelle for tiden.

Her her er de reelle prisene på Harmony: Hardware.no - Prisguide
    Ohoi for noen priser :evil: Kjøpte meg en lærevillig fjernkontroll til kr 49.90 på Lidl. Den gjør samme jobben. :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfi pettersen
    Ohoi for noen priser :evil: Kjøpte meg en lærevillig fjernkontroll til kr 49.90 på Lidl. Den gjør samme jobben. :razz:
    Ja, men mulig den ikke varer like lenge....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Noen som har prøvd å bruke knappene på siden fremfor fjernkontrollen når "source" skal velges? Når jeg gjør det, så havner den også innom DTV og den innebygde TV tuneren, men når jeg kun bruker fjernkontrollen er den innom EXT1, EXT2, Component (xbox), HDMI1 (RiksTV), HDMI3 (PC). Synes dette er litt merkelig. Går det ann å fjerne noen av disse i f.eks servicemeny? Tenker da på scart, for disse bruker jeg absolutt ikke.
    Er også svært interessert i å deaktivere scart.. brukes ikke i det hele tatt! HDMI aktiveres/deaktiveres etterhvert som det blir plugget inn og ut. Litt rart at Samsung lar scart være aktivert hele tiden... irriterende å måtte hoppe forbi scart 1 & 2 hver eneste gang man bytter kilde.

Er det forresten noe nytt med den firmwareoppdateringen/kabelen som er lovet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min 46M87 noen dager, og slitt veldig med rosa/rødskjær særlig i ansiktsfarge. Rød/grønn har heller ikke vært bra, og framstått nærmest "metalliske". I går fant jeg imidlertid ut at jeg hadde ignorert xvYCC. Å sette denne til ON i kombinasjon med Colour Space WIDE, Mode MOVIE og Colour Tone WARM2 gjorde at fargene ble som jeg oppfatter de skal være. Rosa/rødskjæret er helt borte.

Nå har jeg lest en del om xvYCC-settingen, og etter det jeg forstår skal ikke denne ha noen betydning så lenge kilden ikke støtter deep colour. Derfor synes jeg det er rart at jeg merker så stor forbedring ved avspilling av både DVD og BluRay fra PS3. Har andre også opplevd dette? Det jeg håper nå er at jeg oppnår det samme forbedring dersom jeg bytter min digitaltv-dekoder med en HD-boks med HDMI-utgang, eller at jeg kjører signalet gjennom en receiver som støtter konvertering/oppskalering. Mulig dette er avhengig av HDMI 1.3?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry offtopic, men jeg var også ute for å handle en slik fjerkontroll engang i tiden. Derfor spurte jeg meg litt rundt og det viste seg at den kan være ganske kranglete. Især software for å drive denne kontrollen.

Jeg håper Logitech har gjort noe med dette for da kommer jeg også til å bytte ut mine fjernkontroller.
    Har ikke hatt noen problemer med software, synes alt fungerer veldig bra. Også i norsk språk for de som liker det, men må bruke en halvtime eller så på å skjønne hvordan alt fungerer. (555 koster forresten 700,- på Elkjøp for tiden)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JDigit
    Jeg har hatt min 46M87 noen dager, og slitt veldig med rosa/rødskjær særlig i ansiktsfarge. Rød/grønn har heller ikke vært bra, og framstått nærmest "metalliske". I går fant jeg imidlertid ut at jeg hadde ignorert xvYCC. Å sette denne til ON i kombinasjon med Colour Space WIDE, Mode MOVIE og Colour Tone WARM2 gjorde at fargene ble som jeg oppfatter de skal være. Rosa/rødskjæret er helt borte.
    Er det slik at xvYCC bare er tilgjengelig ved HDMI input?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå har jeg lest en del om xvYCC-settingen, og etter det jeg forstår skal ikke denne ha noen betydning så lenge kilden ikke støtter deep colour. Derfor synes jeg det er rart at jeg merker så stor forbedring ved avspilling av både DVD og BluRay fra PS3. Har andre også opplevd dette? Det jeg håper nå er at jeg oppnår det samme forbedring dersom jeg bytter min digitaltv-dekoder med en HD-boks med HDMI-utgang, eller at jeg kjører signalet gjennom en receiver som støtter konvertering/oppskalering. Mulig dette er avhengig av HDMI 1.3?
    Du kan også lese litt lenger bak i tråden og finne innstillinger som er gjort av oss andre. F.eks kan du sette ned gamma til -2, hvilket jeg gjorde samt en del annet. Da ble bildet noe helt annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også lese litt lenger bak i tråden og finne innstillinger som er gjort av oss andre. F.eks kan du sette ned gamma til -2, hvilket jeg gjorde samt en del annet. Da ble bildet noe helt annet.
    Jeg tror jeg har prøvd alt annet, også gamma selvfølgelig, men ble ikke fornøyd før jeg satt xvYCC til ON. Er du fornøyd uten denne settingen? Da lurer jeg i såfall om det er noe feil på min TV. Det er umulig å bli kvitt rosaskjæret på noen annen måte etter mine erfaringer.

Sitat Opprinnelig postet av Howard B
    Er det slik at xvYCC bare er tilgjengelig ved HDMI input?
    Ja, slik er det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt m86`en min i en mnd tid nå, og er svært fornøyd på de fleste områder (til og med analoge tv signaler!).

Eneste jeg er misfornøyd med er pc-> tv.

Her sliter jeg med en del ghosting og mye støy. Også fargene er et stort problem, siden disse flipper helt ut tider dvs. mange farger "henger igjen" i bildet. Litt vanskelig å forklare. Noen som vet hva dette kan være, og evt har noen generelle tips om hvordan jeg kan få et så bra resultat som mulig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg har prøvd alt annet, også gamma selvfølgelig, men ble ikke fornøyd før jeg satt xvYCC til ON. Er du fornøyd uten denne settingen? Da lurer jeg i såfall om det er noe feil på min TV. Det er umulig å bli kvitt rosaskjæret på noen annen måte etter mine erfaringer.

Ja, slik er det.

Nei, jeg ble ikke fornøyd før jeg hadde satt på xvYCC til ON. Har dette på alle kildene mine, siden disse er via DVI-HDMI og HDMI-HDMI.

Det du sier om rosaskjæret kan også justeres i Hvitbalanse. Jeg ble ikke fornøyd før jeg hadde vært her og stilt ganske mye. En annen ting som fjernet mye rosa hos meg (rødt ble mer rosa..), var å sette ned gamma til -2, legge til en del mer farger og lysstyrke.

Men du skal huske på at TV'en trenger litt tid. Om denne er helt ny, så la den få et par uker før du kalibrerer den, deretter stiller du den inn igjen hver 6.måned ca. Det er i allefall mine beste tips!

Lykke til...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    har null problemer med lyd over HDMI med CD dekoder.. hva er bivirkningene?!
    Selv merker jeg at det er en del barnesykdommer hos samsung sine LCD-paneler, men det er ikke så ille at jeg gir fra meg LCD-verdens beste sortnivå og kontrast... I løøøw my 46M87
    Er jo litt rart at du ikke har noen problem med lyd gjennom HDMI, mens mange her ikke får lyd, og samtidig får beskjed om at det beste er å bytte TV'n.
    Når var det du bestilte tuneren?? Kan det være slik at problemet er fikset?
    Noen her har også sagt at å bytte HDMI kabel hjalp.
    Nå blir HDTV dekoderen til CD tilgjengelig for hele landet på mandag, men er litt usikker på om jeg skal bestille den. Har ikke lydanlegg, så da blir det HDTV uten lyd, frister ikke. Å ringe CD for hjelp er jo helt utelukket, de har jo mindre teknisk innsikt enn bestemora mi. Har de ingen krav for å få jobb der??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om det er noen som har fått fjernkontrollen til å funke på CD's kabelboks C1201?? Har prøvd endel av de kodene, men har ennå ikke fått noe kontakt.

Newcomer edge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og lurer på om jeg skal ha ny tv. Har en 28" CRT som er moden for utskifting, er en svart stripe tvers over skjermen på rundt 40 pixler i bredden og helt fra bunn til topp i bildet.

Vil ha Samsung M86/87-serie, men klarer ikke å bestemme meg om jeg skal kjøpe 37" på mandag eller 40" etter noen måneders sparing.

Selvsagt er 40" større, men har såpass lite rom at jeg tror 40" blir for stort. Har en kompis som har 40", og jeg tror avstanden gjør at det blir for stort rett og slett.

Men, det kan jo være at det går bedre når skjermen har 1080p(Kompis har M71-skjerm tror jeg), så jeg sitter litt mellom to stoler.

Er 40" verdt 2 måneder venting og 3k ekstra(koster ca 12k for tven på Amentio med frakt fant jeg ut, og shg er jeg litt skeptiske til slik at 40" havner på 13.5k+ frakt fra multicom)

Og, er den frakt-kalkisen på Amentio til å stole på, eller kommer de til å overaske meg med 800 spenn ekstra i frakt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

uheldig

Hver gang jeg skrur på TV'en min nå får jeg dette bildet.. Ikke så veldig morsomt.. Noen som har noen ide om hva dette kan være?

(Håper vedlegget følger med her)

Newcomer Nightprowler sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaiante
    Lurer på om det er noen som har fått fjernkontrollen til å funke på CD's kabelboks C1201?? Har prøvd endel av de kodene, men har ennå ikke fått noe kontakt.
    Dette lurer jeg på også.. :?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasjs
    Hver gang jeg skrur på TV'en min nå får jeg dette bildet.. Ikke så veldig morsomt.. Noen som har noen ide om hva dette kan være?

(Håper vedlegget følger med her)
    Oi. Dette så ikke bra ut. Får du dette bildet uansett kilde, eller tilkoplet kontakt (HDMI 1 eller 2, AV 3 osv ) ?

Synes dette bildet ligner på det samme bildet man får når det er kontaktfeil på en av tilkoplingene... Noen andre meninger på dette ?

Best å sende inn den tv'n på garantien. Slik skal det iallefall ikke være.

Edit : Så fremst det ikke er noe galt med kilden...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kilde

Jeg får det samme bilde fra alle kilder jeg ser på. Jeg har prøvt å koble alt ut og inn igjen. Alt er bare helt lok. Dette etter at TV'en fungerte helt glimrende i en uke nå. Av det lille jeg har sett i noen få millisekunder har jeg prøvd å ta "reset to fabric standard", men fungerte heller ikke med det.

Det er nok en garranti sak, men ikke artig når man må gjennom så lang prosess uten å ha TV, og man har kjøpt via PowerBuy. Enda mer ventetid..........

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd. Helt enig at det er kipt å få produkter med feil. Veldig kjedelig når man i tillegg har ventet lenge på produktet, for så å finne ut at det blir enda mer venting...

Noen som har kalibrert denne skjermen med semiproft utstyr alla SpyderPro ol. ? Eller klarer man ikke å få bort fargestikket ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. vurderer å kjøpe meg en Samsung LE40M86BD. Den skal så og si bare brukes til PS3 spilling. Så jeg har hørt den passer perfekt til det, den har full HD og er passe stor for meg. Så det er vell egentlig et perfekt kjøp for mitt bruk.. men det var før jeg hørt noe om at det va mange som hadde hatt problemer med ps3 spilling på den. Er dette fikset nå? Og er det 100hz på den? Takk for svar

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hei..

Sitat Opprinnelig postet av luffen_1
    hei. vurderer å kjøpe meg en Samsung LE40M86BD. Den skal så og si bare brukes til PS3 spilling. Så jeg har hørt den passer perfekt til det, den har full HD og er passe stor for meg. Så det er vell egentlig et perfekt kjøp for mitt bruk.. men det var før jeg hørt noe om at det va mange som hadde hatt problemer med ps3 spilling på den. Er dette fikset nå? Og er det 100hz på den? Takk for svar
    Den er ikke 100hz, men det har du lite behov for hvis du primært bare skal bruke den til spill.
    Jeg kan også anbefale deg Sony KDL40D3000. Det er også en perfekt spill tv, men den er ikke full hd selv om den leser 1080P.

Side 56 av 93 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •