Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 93 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 1852
    Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Hei...

Sitat Opprinnelig postet av Heldige Anton
    Jeg bestilte meg en samsung LE46M86 fra min forhandler i går. Begynner nesten å angre litt nå.

Har lest mye negativt ang firmware, clouding og movi plus bugs m.m.

Håper inderlig at det som selges nå er fri for disse feilene. Jeg kommer i hverfall å bli lynings dersom jeg får en tv med gammel FW etc.:twisted: :evil:

Jeg kommer ikke til å akseptere noen feil.

Desverre så høres det nesten ut som det er ingen som har fått en feilfri vare.

Merkelig!
    En forhandler jeg snakket med fortalte at bugen var i nesten 50% av tv'ene. Ifølge Samsung support så kan det også være feil på lcd'er med nyere firmware også. Hvis det er noe galt med tv'en din så finner du ganske fort ut av det.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Hakking...

Sitat Opprinnelig postet av a.g
    Har nå sett på denne tven en stund, men kan ikke si jeg blir noe klokere. Tester, brukererfaringer samt egne erfaringer svinger veldig.

Så denne tven første gangen på hi-fiklubben. Ble da imponert og begynte å lese. Har etter den tid lest denne tråden og sett tven i ulike utgaver flere ganger. Hos hi-fiklubben fikk jeg demonstrert To tårn på dvd via spiller med componenttilkobling. Bra bilde her, men visste heller ikke noe om tven her, leste senere om folk som opplevde hakkende bilde. Det opplevde også jeg når jeg var innom expert, der tven ble demonstrert med gone in 60 seconds på blueray spiller. her var det ikke så problematisk å se hakking av og til (men nå var jeg også obs på problemet). Da jeg så tven på Siba var det skikkelig drittbilde, men selgeren sa signalet kom fra en dvd-spiller til 800kr med svært oppsplitta signal, så jeg skylder på det, tror også movie+ stod på her. siste plassen jeg så tven var hos elkjøp, der så jeg ny film over xbox og komponent, her merket jeg ikke hakkingen, men derimot at movie+ var på, og nauta på elkjøp fant ikke fjernkontrollen så jeg fikk skrudd av.

blir ikke klok på denne tven, og lurer på om folk merker slik hakking, og da om de har noen ideer om det er tv, kabel eller kilde som forårsaker dette?
    Hakking kan forekomme på alle lcd'er, dette blir særlig tydelig i action scener, sport og slike ting. Tv'ene er rett og slett ikke raske nok enda...
    100 hz er det nye systemet som skal ta seg av dette, men det funker dårlig til film. Du får desverre denne "video" effekten som ødelegger en hver god filmopplevelse.
    Av m86-87 serien så er det bare 32" som har 100hz funksjon. Større tv'er skal bruke film+ for samme effekt, men som sagt, det funker ikke så bra.

Nå har jeg lest at Jvc kommer med enda et 100hz system som visstnok skal være meget bra. Samsung nye F8 serie har også et nytt system, men det gjenstår og se om dette er noe som egner seg til annet en sport.

Når dette er skrevet så vil jeg påstå at m86-87 er blant de beste lcd'ene på markedet akkurat nå.
    De har et veldig godt sortnivå, kule farger(om du liker en litt voldsom palett) og meget god kontrast. Av disse er vel det viktigste sortnivået. På lcd blir desverre sort som regel ganske grått. Har du litt delikate øyne som blir du sprø av mindre.
    Det er også viktig at du har en god dvd spiller og riktige kabler for dette har også stor innvirkning på det skjermen spytter ut.
    Er ikke skjermen skikkelig kallibrert så vil det heller ikke se særlig flott ut...
    Samsungs egen "rett ut av esken kallibrering" er helt på jordet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Znakemaster
    jeg kjøpte min 46" M87 nå for 3 dager siden og meget fornøyd, koser meg i dag med 360n og Prince of Persia REMAKE

Har prøvd å få ordnet en god innstilling, testet å kjøre på FILM modus uten Dynamisk kontrast, men mistet for mye detaljer.

så bruker iallefall disse innstilliger på 360, er litt lyssterkt, men viser godt detaljer iallefall...

Dynamic
    Kontrast: 93
    Lysstyrke: 49
    Skarphet: 50
    Farge: 56
    Tint: 45
    Fargetype: Normal
    Baklys: variert 10 på dagen hvis æ vil ha sterkt til spill og kanskje 3-4 natt
    Size: 16:9
    4 x Off

Dette virker nu til å funke bra til mitt spillbruk iallefall...
    Først av alt, Dynamisk modus stiller inn skjermen selv, justerer seg etter forholdene. Den er i allefall grell.

Skarphet kan du dra ned med en gang, jeg kjører den på 20, ser ikke forskjell engang om jeg drar den til 0. Ikke med DVE plata engang merker jeg noe her. Med farge er du på riktig spor, men tint burde du la være, med mindre du synes at du har for mye av enten rødt eller grønt. Dette stiller du videre i hvitbalanse.

Gamma senker fargeverdiene, slik at stikket ikke blir så voldtsomt (om jeg har forstått det riktig). Det var i allefall hva jeg gjorde. Kjører samme farge innstillinger på alle kilder, uten om xbox360, som kjører på spill-modus.

Det er nok delte meninger om hvordan man skal stille inn skjermen, men la skjermen bli et par uker gammel før du kalibrerer den, gjør i såfall jobben på nytt da. Opplevde at min ble bedre med tiden som gikk.

Forøvrig venter jeg også på telefon fra Samsung Support, og må si jeg er blitt lei av ventinga. Sist jeg snakka med de hadde de kjørt en test via en maskin med Vista. Dette gikk ikke så bra, men han med ansvaret var på ferie. Han er visstnok tilbake nå. Det kan da ikke ta så lang tid å kjøre en ny test. Evnt så har det dukket opp noen feil som de ikke klarer å fikse på.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte meg en samsung LE46M86 fra min forhandler i går. Begynner nesten å angre litt nå.

Har lest mye negativt ang firmware, clouding og movi plus bugs m.m.

Håper inderlig at det som selges nå er fri for disse feilene. Jeg kommer i hverfall å bli lynings dersom jeg får en tv med gammel FW etc.:twisted: :evil:

Jeg kommer ikke til å akseptere noen feil.

Merkelig!

Fikk min 46 M87 etter deet første PB og må si jeg er veldig fornøyd :-D . Den har ikke noen clouding som jeg kan se og firmware er 2005 så nå er alt vel etter måneder med venting.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig!
    Jeg har ikke oppdaget noen feil på min ennå. D.v.s. hvis jeg setter baklyset ekstremt høyt og ser på en sort skjerm, ser jeg antydninger til clouding. Men det er liksom litt lite å sutre over...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer sterkt le37M86. Noen som vet om den er kresen på analoge signal? Jeg skal i første omgang bruke den med bordantenne (!).

Finnes det bedre og billigere skjermer som ikke er full HD?

Jeg må si jeg ble sjeleglad da jeg leste at 37" versjonen ikke har speilblank skjerm slik som storebrødrene. Jeg synes det er noe herk med minre man sitter i mørke rom. Det er en av grunnene til at jeg ikke vil ha plasmaskjerm. Skyldes forskjellen i kontrast mellom 37" og de større ene og alene dette "clear panel" eller er ligger det andre ting bak? Jeg tenker meg at det er det samme som er blitt vanlig på nye bærbare datamskiner.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwerty
    Fikk min 46 M87 etter deet første PB og må si jeg er veldig fornøyd :-D . Den har ikke noen clouding som jeg kan se og firmware er 2005 så nå er alt vel etter måneder med venting.

GRATULERER SÅ MYE.:-D

Venter fortsatt på min 46 M86. Forhandleren jeg bestilte fra venter den først inn på lager i neste uke så jeg må nok vente ytterligere en uke før jeg får den i hus.

Det bli spennende. Jeg har også bestilt HD-mottaker fra CD men ser det er mange som er misfornøyd med den. Får bare vente å se.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brantaleu
    Jeg vurderer sterkt le37M86. Noen som vet om den er kresen på analoge signal? Jeg skal i første omgang bruke den med bordantenne (!).

Finnes det bedre og billigere skjermer som ikke er full HD?

Jeg må si jeg ble sjeleglad da jeg leste at 37" versjonen ikke har speilblank skjerm slik som storebrødrene. Jeg synes det er noe herk med minre man sitter i mørke rom. Det er en av grunnene til at jeg ikke vil ha plasmaskjerm. Skyldes forskjellen i kontrast mellom 37" og de større ene og alene dette "clear panel" eller er ligger det andre ting bak? Jeg tenker meg at det er det samme som er blitt vanlig på nye bærbare datamskiner.
    clear panel er vel en stor bit av det ja, og forskjellen vises veldig godt. Iallefall når du har de side ved side.
    Jeg har 40" M87, og er veldig godt fornøyd med det. Skjermen står på motsatt side i stua for vestvendte vinduer, men det er faktisk ikke et problem.
    fordelene med glatt skjerm, er bedre kontrast (iallefall på M87/86), og det andre er at det er mye lettere å holde rent (jeg har 2 unger under 5år). Og, jeg tror ikke du skal gå for 37" bare pga det med clear panel. Du vil savne de ekstra 3" etter ei stund:-)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink jupp...

Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    clear panel er vel en stor bit av det ja, og forskjellen vises veldig godt. Iallefall når du har de side ved side.
    Jeg har 40" M87, og er veldig godt fornøyd med det. Skjermen står på motsatt side i stua for vestvendte vinduer, men det er faktisk ikke et problem.
    fordelene med glatt skjerm, er bedre kontrast (iallefall på M87/86), og det andre er at det er mye lettere å holde rent (jeg har 2 unger under 5år). Og, jeg tror ikke du skal gå for 37" bare pga det med clear panel. Du vil savne de ekstra 3" etter ei stund:-)
    Jeg har ikke helt forstått hvorfor de fleste vil ha matt skjerm. De gamle billedrørene har jo reflekser så det holder. Det er bare å snu tv bort å ikke sette på lamper mitt i glaningen. Clear Panel er en av de beste tingene med M87/86. Kontrast er det aller viktigste... Flate bilder er bare pyton!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøver igjen:

Var jeg som hadde problem med hdmi port 3.

Service avdelingen til den butikken jeg kjøpte tv'n i mente at det kunn være no feil me mainboard..hva mente han med det,eller hva er det? De måtte ta inn tv'n for å se på den. De mente også at de måtte bestille nye deler..

Newcomer straatveit sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å poste dette i kalibreringstråden, men virker som om det er mye mer aktivitet her, så tenkte at dette gjerne var et mer passende sted.

Har koblet min MacBook opp mot TVen med DVI - HDMI kabel. Har holdt på å kalibrere litt i det siste, men når jeg slår på xvYCC kommer det en grønn linje helt øverst i bildet, noen som har opplevd lignende og vet om hvordan jeg kan fikse dette?

Har også problemer med å få satt den til PAL. Får satt den på 60 Hz NTSC uten problemer, men prøver jeg 50 Hz PAL flimrer bare bildet. Er det noen som har erfaring med om det går an å fikse dette, og evnt. om det er mye dårligere å bruke 60 Hz NTSC? Skjermkortet som sitter i MacBooken er et integrert Intel GMA 950.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kallecalibra
    prøver igjen:

Var jeg som hadde problem med hdmi port 3.

Service avdelingen til den butikken jeg kjøpte tv'n i mente at det kunn være no feil me mainboard..hva mente han med det,eller hva er det? De måtte ta inn tv'n for å se på den. De mente også at de måtte bestille nye deler..
    Det de mener er at det muligens er noe feil med Hovedkortet som hdmi kontaktene er knytta opp mot. I såfall må dette kortet sikkert byttes ut. Mainboard blir det samme som et mainboard/motherboard/hovedkort som sitter i en helt ordinær datamaskin bare her er det designa for et TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av straatveit
    Prøvde å poste dette i kalibreringstråden, men virker som om det er mye mer aktivitet her, så tenkte at dette gjerne var et mer passende sted.

Har koblet min MacBook opp mot TVen med DVI - HDMI kabel. Har holdt på å kalibrere litt i det siste, men når jeg slår på xvYCC kommer det en grønn linje helt øverst i bildet, noen som har opplevd lignende og vet om hvordan jeg kan fikse dette?

Har også problemer med å få satt den til PAL. Får satt den på 60 Hz NTSC uten problemer, men prøver jeg 50 Hz PAL flimrer bare bildet. Er det noen som har erfaring med om det går an å fikse dette, og evnt. om det er mye dårligere å bruke 60 Hz NTSC? Skjermkortet som sitter i MacBooken er et integrert Intel GMA 950.
    Hei du. En kompis av meg gjorde det samme med Mac'en sin. Slet litt med å få fylt ut bilde til å begynne med. Satte visningsområdet til "fargeområdet". Deretter måtte han gjøre noe med fargeinnstillingene på Mac'en. På stående fot husker jeg ikke helt hva som ble gjort, men det kan jeg komme tilbake til.

Det var noe med å sette to skjermer til aktiv samt oppløsningen til skjerm nr 2 (altså TV'en).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg meldt meg ut av samsung m87 klubben, har levert tilbake tv'en og byttet i en Panasonic th-50pz700 til 3 tusen mer ink veggfeste. Jeg fikk anbefaling fra en kar hos samsung teknisk om å kjøpe et annet tv merke pga problemene med lyd over hdmi med canal digital. Utrolig merkelig melding fra en i samsung, men det førte til at min lokale expert butikk sa jeg skulle finne meg ett nytt merke og bytte inn samsungen. De ga meg også kraftig avslag på den nye tv'en. Lykke til med samsungene fremover.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har null problemer med lyd over HDMI med CD dekoder.. hva er bivirkningene?!
    Selv merker jeg at det er en del barnesykdommer hos samsung sine LCD-paneler, men det er ikke så ille at jeg gir fra meg LCD-verdens beste sortnivå og kontrast... I løøøw my 46M87

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et lite tips. Er en av flere som har irritert meg over at det ikke er mulig å velge inngang direkte på fjernkontrollen men at det bare er en knapp som du kan sirkulere med, MEN kjøpte meg en Logitech Harmony 555 her om dagen og der kan du faktisk velge innganger direkte. Så tv'en støtter tydeligvis det, i tillegg støtter tv'en også separat ir kode for å slå av og på tv også

http://www.logitech.com/index.cfm/re...s/376&cl=no,no

Beste kjøpet på lenge og 5 fjernkontroller forsvant i skuffen...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle kjøpe meg en Harmony kontroller jeg og, så det er gode nyheter. Har bare ikke fått gjort det enda. De prisene som er gitt på Logitech sin side er ikke helt aktuelle for tiden.

Her her er de reelle prisene på Harmony: Hardware.no - Prisguide

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomle
    Bare et lite tips. Er en av flere som har irritert meg over at det ikke er mulig å velge inngang direkte på fjernkontrollen men at det bare er en knapp som du kan sirkulere med, MEN kjøpte meg en Logitech Harmony 555 her om dagen og der kan du faktisk velge innganger direkte. Så tv'en støtter tydeligvis det, i tillegg støtter tv'en også separat ir kode for å slå av og på tv også

http://www.logitech.com/index.cfm/re...s/376&cl=no,no

Beste kjøpet på lenge og 5 fjernkontroller forsvant i skuffen...
    Sorry offtopic, men jeg var også ute for å handle en slik fjerkontroll engang i tiden. Derfor spurte jeg meg litt rundt og det viste seg at den kan være ganske kranglete. Især software for å drive denne kontrollen.

Jeg håper Logitech har gjort noe med dette for da kommer jeg også til å bytte ut mine fjernkontroller.

Ellers fant jeg også ut at TV'en støtter min Denon reciver fjernkontroll, i allefall nok til at jeg kan skru den av og på...

Noen som har prøvd å bruke knappene på siden fremfor fjernkontrollen når "source" skal velges? Når jeg gjør det, så havner den også innom DTV og den innebygde TV tuneren, men når jeg kun bruker fjernkontrollen er den innom EXT1, EXT2, Component (xbox), HDMI1 (RiksTV), HDMI3 (PC). Synes dette er litt merkelig. Går det ann å fjerne noen av disse i f.eks servicemeny? Tenker da på scart, for disse bruker jeg absolutt ikke.

Newcomer aoottis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har noen kalibrering`s tips linker til 46M86 ? til digital tv og xbox360/Playstation3

mvh aoottis

Side 55 av 93 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •