Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 93 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SCART_Vader
    Jeg er retro-frelst, og har en og annen gammel "EDB-maskin" som jeg har skaffet meg SCART-kabler til, siden disse ofte hadde RGB ut. Rett nok spiller jeg ikke "Space Invaders" på storskjerm hver dag, men det er greit å ha muligheten.

Med rævva SCART-innganger vil f.eks. en Nintendo Wii måtte okkupere den eneste component-inngangen.

Den eneste HDMI-kilden jeg har planer om på lang, lang tid er en upscaling DVD-spiller. Det kan godt være at det tar over et år før jeg kommer dit. Ellers kommer jeg nok lenge til å henge på analog kabel-TV - er ikke opphengt i kvaliteten på TV-sendinger.

Når dere sier at SCART bare er å glemme - sikter dere da til interferens, og at alle TVene stort sett har det, eller er det et uttrykk for at bildet er "analog-lurvete"? Er det bare "kabel-TV dårlig" er det ikke et så stort problem som om det er klare feil/interferens.

Begynner å helle mot Philips snart... hvis jeg går for 32" er uansett ikke 1080-problematikken noe tema.

Teit om jeg må ty til en SCART->component converter (som f.eks. http://www.tvcables.co.uk/cgi-bin/tv...l?id=jkmDhJZC).
    Min erfaring er at det nødvendigvis ikke er poblemer med scart-tilkopling. For hos meg kommer et an på hva jeg bruker av utstyr på scarten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    Hifiklubben Drammen selger Samsung LE52M86 for 28 000,- nå, var innom i stad. dette må jo være rasende billig?
    Er du SIKKER på at det er _M_ modellen...?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Powerbuy her på siden var 26 000.- for 52"

Tommelfingerregel: 3 x "tommestr" = minimum sitteavstand (på HD)

3 x 52" = 156" = 396.24 cm

Altså ca 4 meter.

Dette har jeg blitt fortalt, så går ikke god for at avstanden er 100% riktig, men nogen lunde greit tror jeg det blir.
    Jeg sitter 115 cm fra 40M86.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b59
    Jeg har hatt minn 40M86 i flere uker nå. Er mange irriterende feil og problemer Fatter egentlig ikke hvorfor denne skrytes opp i skyene...
    Det som irriterer meg mest nå er forstyrrelser via Scart. Men der har jeg gjort en artg oppdagelse! Jeg har en Pioneer 520 med ull harddisk og kjøpte derfor en Samsung 753 med større disk og HDMI. Bare koplet om og kjører samme kablene + at jeg koplet til HDMI og. Med Pioneeen hadde jeg ikke forstyrrelser på scarten, men med Samsungen ble det ille! Hadde det vært skulle jeg forstått det...
    Og når jeg kjører HDMI fra DVD-rekorderen er bildet blast og felt.
    PIP er heller ikke som det skal være her. Ikke tilgjenglig nesten uansett hva jeg velger av kilder...

Nei jeg kommer nok til å handle when the time is right...
    Ingenting av dette trenger å være TVen sin feil. Jeg har ikke merka noe feil på scart kontaktene. Ikke noe skurring. Kalibreringa er til for å eliminere dårlig bilde fra DVD-recorderen. Og PIP er vel strengt tatt noe jeg ikke har brukt for. Vet ikke helt hva som er poenget med den funksjonen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Howard B
    Ingenting av dette trenger å være TVen sin feil. Jeg har ikke merka noe feil på scart kontaktene. Ikke noe skurring. Kalibreringa er til for å eliminere dårlig bilde fra DVD-recorderen. Og PIP er vel strengt tatt noe jeg ikke har brukt for. Vet ikke helt hva som er poenget med den funksjonen?
    Om DU ikke har bruk for PIP hjelper ikke meg!

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å skru ned skarpheten mot 0...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat samme som jeg tenkte da jeg leste innlegget.
    TV'n min (M87 40") har fungert smertefritt fra dag 1, med unntak av movie plus-buggen (som jeg nå venter tålmodig på at Samsung skal lage hjemmefix til). og det er liksom ikkeno big deal.

Kalibrering er veldig viktig har jeg oppdaget. veldig viktig.

Newcomer aoottis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk skal du ha .Bananus. farsken meg bra skrevet Regner med at jeg går til innkjøp av denne i 46 bare jeg finner den til en ålreit pris.

EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har kalibrert 46" og fått supert bilde?!
    Tar tid dette her..
    om noen har lyst til å legge ut kalibreringen her ville det vært kjempefint!

Ser TV via analog kabel (CanalDigital), men går vel over på digitalt snart

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    noen som har kalibrert 46" og fått supert bilde?!
    Tar tid dette her..
    om noen har lyst til å legge ut kalibreringen her ville det vært kjempefint!

Ser TV via analog kabel (CanalDigital), men går vel over på digitalt snart
    Ja, det kan jeg si at jeg har fått. Jeg har tatt i bruk innstilingene som hemmabio har anbefalt, med noen små endringer.

Først og fremst, skru av alt hjelpemiddel for å få bildet bra. På gode kilder så virker alt som det skal allikevel.

Skru opp farge og lysstyrke, senk gamma til -2. Dette hjalp meg meget med fargestikket. Nå er det slik det skal være Sjekk posten i kalibreringstråden om M86/87 serien, så finner du innstillingene, eller stikk på narvesen og hent nr 8 av svenske hemmabio.

Newcomer aoottis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurra enderlig bestilt meg en LE46M86.

men jeg sitter sånn ca 2-3 meter unna tv er det riktig for mye el lite ?
    også kan man regne med og få nyeste firmware osv nå ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Powerbuy her på siden var 26 000.- for 52"

Tommelfingerregel: 3 x "tommestr" = minimum sitteavstand (på HD)

3 x 52" = 156" = 396.24 cm

Altså ca 4 meter.

Dette har jeg blitt fortalt, så går ikke god for at avstanden er 100% riktig, men nogen lunde greit tror jeg det blir.
    Jeg sitter litt over 2 meter fra min 55" og kunne ikke tenke meg å sitte noe lengre bak enn det!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett på denne tven en stund, men kan ikke si jeg blir noe klokere. Tester, brukererfaringer samt egne erfaringer svinger veldig.

Så denne tven første gangen på hi-fiklubben. Ble da imponert og begynte å lese. Har etter den tid lest denne tråden og sett tven i ulike utgaver flere ganger. Hos hi-fiklubben fikk jeg demonstrert To tårn på dvd via spiller med componenttilkobling. Bra bilde her, men visste heller ikke noe om tven her, leste senere om folk som opplevde hakkende bilde. Det opplevde også jeg når jeg var innom expert, der tven ble demonstrert med gone in 60 seconds på blueray spiller. her var det ikke så problematisk å se hakking av og til (men nå var jeg også obs på problemet). Da jeg så tven på Siba var det skikkelig drittbilde, men selgeren sa signalet kom fra en dvd-spiller til 800kr med svært oppsplitta signal, så jeg skylder på det, tror også movie+ stod på her. siste plassen jeg så tven var hos elkjøp, der så jeg ny film over xbox og komponent, her merket jeg ikke hakkingen, men derimot at movie+ var på, og nauta på elkjøp fant ikke fjernkontrollen så jeg fikk skrudd av.

blir ikke klok på denne tven, og lurer på om folk merker slik hakking, og da om de har noen ideer om det er tv, kabel eller kilde som forårsaker dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, Skullerud. Det var en kjip opplevelse. Jeg kommer aldri mer til å stole på Lyd&Bilde når det gjelder TV-anmeldelser. Synes HDTVtest.co.uk er en bra side.
    Etter Grundig FA fadesen, er jeg noe usikker på om LCD er noe for meg, for mye black crush og backlight-problemer. Ifølge enkelte også på denne modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte min 46" M87 nå for 3 dager siden og meget fornøyd, koser meg i dag med 360n og Prince of Persia REMAKE

Har prøvd å få ordnet en god innstilling, testet å kjøre på FILM modus uten Dynamisk kontrast, men mistet for mye detaljer.

så bruker iallefall disse innstilliger på 360, er litt lyssterkt, men viser godt detaljer iallefall...

Dynamic
    Kontrast: 93
    Lysstyrke: 49
    Skarphet: 50
    Farge: 56
    Tint: 45
    Fargetype: Normal
    Baklys: variert 10 på dagen hvis æ vil ha sterkt til spill og kanskje 3-4 natt
    Size: 16:9
    4 x Off

Dette virker nu til å funke bra til mitt spillbruk iallefall...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b59
    Om DU ikke har bruk for PIP hjelper ikke meg!
    Det har du helt rett i. Det var derfor jeg lurte på hva folk brukte PIP funksjonen til.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra samsung angående oppgraderingen vi venter på:

Hei
    Takk for din email til Samsung Electronics Nordic.

Samsung jobber med denne firmwareoppdateringen men vi har ikkefått
    tilbakemelding på når den er klar, dessverre.

Hvis du har flere spørsmål, kan du kontakte oss på telefon nummer:
    815-56 480, mandag til fredag, mellom klokken 08.00 og 18.00.
    Eller du kan sende en email via vår hjemmeside New URL.

Mvh
    Samsung Electonics Nordicu

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du helt rett i. Det var derfor jeg lurte på hva folk brukte PIP funksjonen til.
    Jeg må innrømme at denne tråden har en veldig høy guttungefaktor...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte meg en samsung LE46M86 fra min forhandler i går. Begynner nesten å angre litt nå.

Har lest mye negativt ang firmware, clouding og movi plus bugs m.m.

Håper inderlig at det som selges nå er fri for disse feilene. Jeg kommer i hverfall å bli lynings dersom jeg får en tv med gammel FW etc.:twisted: :evil:

Jeg kommer ikke til å akseptere noen feil.

Desverre så høres det nesten ut som det er ingen som har fått en feilfri vare.

Merkelig!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    clouding må du regne med...
    Movie plus buggen er desverre fortsatt der, men samsung driver å tester en FW oppdatering ang dette nå.

Ellers er jeg hvertfall megafornøyd med denne TV'en

Side 54 av 93 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •