Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 93 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Etter kjøpsloven så har man vel i prinsippet en 30 dagers returrett også, uansett hva selger måtte si.
    Nei. Helt feil.

Uansett, min har også bittelitt "clouding". Ikke plagsomt eller merkbart såfremt bildet ikke er helt svart. Vet ikke helt om jeg gidder å klage på det. Er ellers veldig fornøyd med skjermen! PS3 bildet er fantastisk, blu-ray og hd-dvd gir et kjempebra bilde. Men pc-bildet sliter jeg med at er litt grått og ikke like fargesprakende som det skal være. Men det er vel bare å stille litt til, så blir det bra

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg kommer med et dumt spørsmål nå, men er det noen mulighet for å deaktivere scart-inngangene? Har kun HDMI i bruk, og det er kjedelig å måtte bla seg gjennom 2 'kilder' jeg ikke bruker - eller kommer til å bruke. Har også prøvd å forandre rekkefølgen i kildeliste, men fikk det ikke til.

Er det ellers noen nyheter om den forestående firmwareoppdateringen som skulle sendes ut?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hupp...

Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Nei. Helt feil.

Uansett, min har også bittelitt "clouding". Ikke plagsomt eller merkbart såfremt bildet ikke er helt svart. Vet ikke helt om jeg gidder å klage på det. Er ellers veldig fornøyd med skjermen! PS3 bildet er fantastisk, blu-ray og hd-dvd gir et kjempebra bilde. Men pc-bildet sliter jeg med at er litt grått og ikke like fargesprakende som det skal være. Men det er vel bare å stille litt til, så blir det bra
    Du har helt rett... Man har ikke angrerett hvis varen er kjøpt i butikk, men er den kjøpt på annen måte som for eksempel nett eller auksjon så har man ganske lang angrefrist. Hvis det ikke følger med et angrerett skjema så har man utvidede rettigheter.
    Man skal heller ikke belastes for de utgifter det måtte koste å sende varen tilbake. Uansett så har de fleste tv selgere en liten bytterett, men Elkjøp har altså 30 dager. Expert har som regel 10 dager... Er det noe galt med varen som du ikke oppdager før etter lang tid så har du også bytterett!

Dette hører jo ikke hjemme i en teknisk tråd, men siden det er mye krøll med Samsung så er det kanskje greit å sette seg inn i disse tingene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal heller ikke belastes for de utgifter det måtte koste å sende varen tilbake.
    Hvis dere har kjøpt denne tv'n på nett, så tror jeg at man selv må så for returkostnadene ved bruk av angreretten. Eller tar jeg feil ?

Ved reklamasjon får man sikkert dekket returkostnadene ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Slik som på en av disse sidene på denne tv'n :

Vedlegg 23041

Jeg vet jo at mange gamle bilderørs tv'er kan ha slike artefakter.
    Men om andre Samsung M86/87 LCD tv eierer har dette på sine skjermer vet jeg ikke.

Er det noen som gidder å se på sin tv om de har urette linjer de også. Slik som vist på den venstre siden av denne tven på bilde her? Ikke i like stor grad men om dere kan sjekke om linja deres er helt rett hadde det hjuloet meg. For jeg lurer jo som sagt på om dette er en feil på min tv...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hvis dere har kjøpt denne tv'n på nett, så tror jeg at man selv må så for returkostnadene ved bruk av angreretten. Eller tar jeg feil ?
    Du tar fei. Ihvertfall slik jeg har forstått loven.

Slå opp på angrerett her: Forbrukerportalen

Men over til en annen sak; hvor kan jeg se hva slags panel TVen har? Det er ingen klisterlapp hvor det står [R] på TVen.

Og er det ikke noen flere som kan svare Koella så vi får den saken ut av verden?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Howard B
    Slå opp på angrerett her: Forbrukerportalen
    Nei du tar feil! Forbrukerrådet sier følgende:

"Ved kjøp på Internett gjeld elles dei same reglar som ved postordrekjøp, dvs. kjøpar pliktar å betale returporto."

(Netthandel - har vi angrerett? - forbrukerportalen.no)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør jeg det ?
    Netthandel – dine rettigheter (bokmål) - forbrukerportalen.no
    Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selger å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet deg innen 14 dager etter at selger har mottatt den returnerte varen. Dette innebærer at både kjøpesummen samt andre faktiske kostnader som porto, ekspedisjonsgebyr og tollavgifter skal tilbakebetales av selger. Returkostnader må du imidlertid bære selv, med mindre selger har misligholdt avtalen, eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig. Du behøver ikke å først løse ut varen fra postkontoret eller la en fraktfører levere varen hjem til deg, men kan be postkontoret eller fraktfører sende varen tilbake til selgeren. Returkostnadene må du som nevnt selv betale.
    Jeg vil også oppfordre de som har denne skjermen til å se om de har samme problem som koella. Og poste resultatet slik at han får svar på det han trenger å vite

Jeg lurer også på hvilken forskjellige typer paneler Samsung bruker på denne modellen. Og hvordan man vet hvilket panel man har fått. Er det noen forskjeller på panelene. Jeg vet at på endel Samsungmonitorer er det litt forskjeller på de forskjellige panelene. Bla på fargebalanse ol.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kallecalibra
    ---
    Glemte å si at jeg jeg har prøvd både med en dvd-spiller og x-box 360..

Begge fungerer på hdmi port 2, men ikke hdmi 3. Merkelig dette. SIkkert nok en bug fra samsung da,eller rett å slett en hardware feil..

Noen som vet?
    Jeg bestilte meg Xbox 360 Elite i går, og jeg har Samsung LE40M86B. Så fort jeg får boksen så skal jeg teste hdmi port 3 på tven min og se om det er samme feilen der. Mest sannsylig så er det hdmi punktet som det er feil på, og da skal du ha krav på å få reparert feilen eller om du er heldig, heve kjøpet/ny tv.
    Bare vær stor i kjeften og stå på kravene dine så funker det fint

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi 3

Ps3 & Pc funker ihvertfall til meg via HDMI Ing.3...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ysoligard
    Ps3 & Pc funker ihvertfall til meg via HDMI Ing.3...
    Kjører RiksTV på HDMI1, DVD på HDMI2 og PC på HDMI3. Dette gir ikke meg noen problemer. Vet at en kompis av meg kjører PS3 på HDMI1 eller 2. HDMI går til MAC'en.

Til han som snakker om denne sorte kanten: Det kan tenkes vi har misforstått hverandre, men den sorte kan du beskriver nå er den samme på alle TV'ene. Det er alltid en ramme som er omtrent 4-5mm. Vet ikke hvorfor Samsung har valgt å gjøre det sånn, men det plager ikke meg nevneverdig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant dette da jeg googlet:

Behövs för att kunna se Conax-kanaler (t.ex. Canal Digital's utbud) på en digital parabolmottagare som inte redan har Conax-modul inbyggt. Detta PCMCIA-kort stoppas lätt in på ledig kortplats. In i modulen stoppas sedan ett smartcard som avkrypterar Canal Digital (köps exempelvis hos en lokal TV-handlare). Conax används också av sändningarna från SVT Europa (SVT1, SVT2, SVT24, DR), Finnish Package, Slovakian Package, B4U Movies UK (Indien), Sony Entertainment TV Asia (Indien), DD World (Indien), TV Global (Tjeckien) och TV Luna (Tjeckien). Detta fabrikat är oberoende av programleverantör. Version: Eurocam 4.00 (08/2001) eller CAM-3.03.

Link: Satellitproffsen.com -Sveriges största Satellit & Parabol marknad

Har desverre altfor lite teknisk innsikt til å svare på om dette funker med CD's kort og kabelnett, men kan jo hende det er noen her som kan hjelpe...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zaynt
    Mine foreldre har nettopp anskaffet seg en LE-37M87, men ble ikke overraskende litt misfornøyd med bildet de fikk gjennom vanlige analoge signaler via kabelnettet. Jeg anbefalte å gå til innkjøp av en digital dekoder, men de var skeptisk til å dra enda en "boks" inn i huset. Jeg la imidlertid merke til at denne tv'en har en CI-slot på siden og jeg lurer derfor på; Er det mulig å bruke en conax cam slik som f.eks denne sammen med et Canal Digtal kort for digital tv over kabelnettet?
    Fant dette da jeg googlet:

Behövs för att kunna se Conax-kanaler (t.ex. Canal Digital's utbud) på en digital parabolmottagare som inte redan har Conax-modul inbyggt. Detta PCMCIA-kort stoppas lätt in på ledig kortplats. In i modulen stoppas sedan ett smartcard som avkrypterar Canal Digital (köps exempelvis hos en lokal TV-handlare). Conax används också av sändningarna från SVT Europa (SVT1, SVT2, SVT24, DR), Finnish Package, Slovakian Package, B4U Movies UK (Indien), Sony Entertainment TV Asia (Indien), DD World (Indien), TV Global (Tjeckien) och TV Luna (Tjeckien). Detta fabrikat är oberoende av programleverantör. Version: Eurocam 4.00 (08/2001) eller CAM-3.03.

Link: Satellitproffsen.com -Sveriges största Satellit & Parabol marknad

Har desverre altfor lite teknisk innsikt til å svare på om dette funker med CD's kort og kabelnett, men kan jo hende det er noen her som kan hjelpe...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dittdattdott
    Er det noen i det hele tatt med samsung m87/86 som har klart å få lyd via hdmi fra canal digital sin hd tuner? Jeg har snakket med både samsung support og canal digital support og begge skylder på hverandre.....

MÅ vel være noen andre som har canal digital sin HD tuner her???
    Siden kabelnettet her i nord ikke er oppdatert, så har jeg desverre ikke mulighet til å bestille den boksen. Men forhåpentligvis tar det ikke så veldig lang tid til de får fingeren ut, og gjør nettet her klart for HD.

Men hadde uansett vært fint å fått avklart dette problemet før jeg bestiller, er jo helt håpløst at en ikke skal få lyd via HDMI. Synes jeg har lest at noen har ordnet dette med å kjøpe ny kabel, men kan ikke huske at noen har bekreftet dette. Håper noen kjenner sin besøkelsestid å svarer på dette.....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaiante
    Siden kabelnettet her i nord ikke er oppdatert, så har jeg desverre ikke mulighet til å bestille den boksen. Men forhåpentligvis tar det ikke så veldig lang tid til de får fingeren ut, og gjør nettet her klart for HD.

Men hadde uansett vært fint å fått avklart dette problemet før jeg bestiller, er jo helt håpløst at en ikke skal få lyd via HDMI. Synes jeg har lest at noen har ordnet dette med å kjøpe ny kabel, men kan ikke huske at noen har bekreftet dette. Håper noen kjenner sin besøkelsestid å svarer på dette.....
    Jeg har hatt CD sin HD tuner, men den er returnert til CD nå. Lyd virker ikke over HDMI mot M86, men problemet kan omgås ved å kjøre HDMI gjennom hjemmekinoanlegg. Jeg venter til det kommer en bedre tuner. Må si den tuner de tilbyr er noe av det dårligste jeg har sett. Bildet på den er riktignok bra, men alt annet mangler. Jeg erfarte også at den hengte seg opp også. (ut med strømplugg) De sier det muligens skal komme en annen tuner senere i høst så en får håpe den er bedre.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaiante

Kan ikke svare for m87 for den er på vei i posten... men har en f71 og det går helt fint å få lyd gjennom hdmi fra canal digital sin hd mottaker på denne. Rart hvis det ikke skulle fungere på m87 også siden begge er samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 40m87 i går og har hatt litt tid til å danne meg ett inntrykk. Har litt blanda meninger. Syns designet og alle tilkoplingene er et kjempepluss. Kopla til Xbox 360 med component og ble mektig imponert. Bra bilde og fine farger.

Derimot, prøvde jeg mot analoge TV-signaler og dette var skuffende. Blasse farger og skurr/støy i bildet. Ble litt bedre etter at jeg kalibrerte etter Hembio sine anbefalinger, men syns fortsatt bildet er dårlig i forhold til min gamle Philips 21". Heiv meg på telefonen og bestilte digital-TV fra Canal Digital, pluss PVR-dekoder. Venter litt med HD til det har blitt ordentlig kompatibelt.

Jeg merka litt clouding når jeg bytta kanaler, men det har ikke vært noe irritasjonsmoment egentlig.

Modellnummeret på TV-en er: LE40M87BDX/XEC og serienummeret er: AHH638MP800914V

D.TV menyen viser at jeg har:
    Software versjon: T-BDXPDEU00-1007
    Firmware versjon: T-ST1DEU7-1000

Virker som en litt gammel TV.
    Hva syns dere, bør jeg benytte meg av angrerett, eventuelt reklamasjon og forlange en av de nye seriene?
    Har ikke merka noe til movie plus-buggen, men så er ikke jeg så teknisk kompetent at jeg merker forskjell.

Noen spørsmål. Åssen i hæl**** kommer man ut av tekst-tv? Jeg sleit skikkelig med å få det av, ble til at jeg skrudde TV-en av og på igjen, noe jeg syns var et surt nederlag.

Åssen er det med game mode? Så at det var et valg for det i menyen, men kunne ikke stille på det. Kanskje det bare funker når man har en konsoll kopla til.

På forhånd takk.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trykk på "tv" for å komme ut av text tv...tror jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Kjører RiksTV på HDMI1, DVD på HDMI2 og PC på HDMI3. Dette gir ikke meg noen problemer. Vet at en kompis av meg kjører PS3 på HDMI1 eller 2. HDMI går til MAC'en.

Til han som snakker om denne sorte kanten: Det kan tenkes vi har misforstått hverandre, men den sorte kan du beskriver nå er den samme på alle TV'ene. Det er alltid en ramme som er omtrent 4-5mm. Vet ikke hvorfor Samsung har valgt å gjøre det sånn, men det plager ikke meg nevneverdig.

riktig, men er den skjev hos deg, det er det jeg lurer på?

Newcomer straatveit sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet akkurat til macbooken min igjennom Mini-DVI - DVI adapter og deretter DVI-HDMI adapter. Får kun 1920*1080 interlaced med dette valget. Er det noen som vet om det er mulig å få 1080p med macbooken, og er det mye forskjell på 1080i og 1080p? Brukte VGA kabel i starten, og fikk 1080p med dette valget, men syns jeg fikk mer sprell i fargene med DVI, men det var en del støy i mørke partier. Har dette noe med at den kjører interlaced?

Fikk også kun bilde med 60Hz NTSC med DVI, 50Hz PAL flimret bare. Skal ikke denne TVen opptimalt sett ha 50Hz PAL?

Side 52 av 93 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •