Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 93 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1852
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Koella
    Bare lurte på en ting! Alle har vel sorte kanter som går rundt hele bilde på tven, disse er ytterst små men man kan jo se de svarte stripene rundt hele bildet. På den høyre siden av skjermen min er den ene kanten litt skjev? Er det normalt at disse kantene ikke er 100% rette eller er dette en feil?
    Hvilken signalkilder har du tilkoplet tv'n ?
    Står de på riktig bildemodus/aspectmode ?
    Står tv'n på riktig bildemodus/aspectmode ?
    Er det ved bruk av alle slags signalkilder du har disse svarte stripene, eller
    er det f.eks bare ved bruk av Pc som signalkilde ?

Jeg har ikke denne modellen, så dette må nesten noen andre gi svar på.
    Det er jo såpass mange her som eier denne modellen, så dette må de da kunne svare på

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som kan svare meg på dette?
    Jeg har svart deg tidligere på dette. Jeg opplever det samme, men som jeg dengang prøvde å si til deg var at dette ikke har noe med skjermen din å gjøre, men signalkilden du mottar.

Det er også som AndyMcnebb sier, sjekk innstillingene ved aspect (16:9, Fargeområde, 4:3 etc). Disse må være korrekte mot signalkilden.

RiksTV er her et svært godt eks siden deres signaler ofte gir en sort kant på TV2 på venste side av skjermen. The Voice (musikk kanalen) har ofte en taggete linje helt øverst til venstre som ser ut til linjestøy. Det som løser problemet er å sette signalkilden til å vise korrekt bilde, altså letterbox i dette tilfellet. Da vil du oppleve at svært få kanaler sender i 16:9 og bildet blir 4:3.

Jeg kjører bildeinnstillingene "fargebredde" på PC og TV, da dette fyller ut bildet med pixelmapping 1:1. DVD står på det samme, tror jeg (orker ikke sjekke nå).

Det er jo intr å vite hva slags signalkilder det er snakk om her. Mitt oppsett er som følger:

Denon DVD 1910 via DVI -> HDMI
    - Gir meget bra bilde, ingen kanter eller feil visning
    xbox360 via Component
    - Pixelmapping 1:1
    PC via DVi -> HDMI
    - Pixelmapping 1:1, alt er bra her
    Grundig dekoder (RiksTV) via HDMI
    - Noen kanter, avhengig av kanal som vises. Gråtoner i fargene ved enkelte kanaler. Bærer preg av kraftig komprimering. Ellers solid bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ikke som det har noe med signalkildene mine å gjøre siden det er det samme på alt jeg prøver. Trodde det skulle være en liten kant rundt hele bilde uansett jeg. Men det skal altså ikke være det? Trodde det var slik på alle tv apparater. Det er snakk om en miniatyr liten sort kant rundt hele bilde. Man kan nersten ikke se det hvis man ikke går rett opp i skjermen. Men bilde skal altså dekke skjermen 100%?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hei, Howard B. Liker du ikke brede rumper, hehe. Hvis du har digital tuner eller lignende, så husk å sette denne til å sende bildet i 16:9. Kanskje dette hjelper?
    Du satte meg på tanken.. Jeg har fremdeles analog tilknytning til Get så jeg snakka med HiFi Klubben i dag og de sa at det var på grunn av at analoge signaler egentlig er 4:3 selv om det ser ut som om det er 16:9. Da er det jo ikke så rart at bildet bare blir strekt horisontalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Howard B
    Du satte meg på tanken.. Jeg har fremdeles analog tilknytning til Get så jeg snakka med HiFi Klubben i dag og de sa at det var på grunn av at analoge signaler egentlig er 4:3 selv om det ser ut som om det er 16:9. Da er det jo ikke så rart at bildet bare blir strekt horisontalt.
    Akkurat det samme på RiksTV. NRK og TV2 samt CD sender i 16:9, men ellers er det 4:3 som fortsatt gjelder. Finner dette ganske rart i grunn siden de fleste i dag sitter med widescreen apparater. Særdeles merkelig med tanke på at "nye digitale sendinger" skal sende så overlegent bra bilde og lyd. Fortsatt sånn at det sendes i sterio på de fleste kanaler.

Men jeg synes M86 takler 16:9 metning veldig bra. Setter bilde på fargeområdet (for å unngå movieplus bug... haha) og strekker bildet i dekoder. Samt at jeg kjører signalet med 1080i. Dette gir hos meg et veldig bra bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle har disse sorte kantene på tven. Det har ikke noe med signalene å gjøre. Dere misforstår. Hvis du ser næye etter helt inn til tven vil det alltid være en bitteliten sort kant rundt hele bilde... Det jeg spurte om er at den ene kanten min er skjev og om dette er en feil med tven?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle har disse sorte kantene på tven. Det har ikke noe med signalene å gjøre. Dere misforstår. Hvis du ser næye etter helt inn til tven vil det alltid være en bitteliten sort kant rundt hele bilde... Det jeg spurte om er at den ene kanten min er skjev og om dette er en feil med tven?
    Slik som på en av disse sidene på denne tv'n :

Vedlegg 23041

Jeg vet jo at mange gamle bilderørs tv'er kan ha slike artefakter.
    Men om andre Samsung M86/87 LCD tv eierer har dette på sine skjermer vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Slik som på en av disse sidene på denne tv'n :

Vedlegg 23041

Jeg vet jo at mange gamle bilderørs tv'er kan ha slike artefakter.
    Men om andre Samsung M86/87 LCD tv eierer har dette på sine skjermer vet jeg ikke.

Akkurat slik er det ja, riktignok en god del mindre sorte kanter da.

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine foreldre har nettopp anskaffet seg en LE-37M87, men ble ikke overraskende litt misfornøyd med bildet de fikk gjennom vanlige analoge signaler via kabelnettet. Jeg anbefalte å gå til innkjøp av en digital dekoder, men de var skeptisk til å dra enda en "boks" inn i huset. Jeg la imidlertid merke til at denne tv'en har en CI-slot på siden og jeg lurer derfor på; Er det mulig å bruke en conax cam slik som f.eks denne sammen med et Canal Digtal kort for digital tv over kabelnettet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakka om disse feite sorte kantene som kommer ved analog 16:9 sendiger. Men over til ditt problem. Jeg har en tynn liten sort ramme som ligger utenfor pixelområdet. Vet ikke om det er den du tenker på? Hele bildet fyller ihvertfall hele pixelområdet på TVen. I tillegg la jeg merke en gang da jeg hadde bildet på zoom at bunnlinja var 1 pixel skev. Har bare opplevd det en gang, men har ikke sett så veldig nøye etter i ettertid. Småirriterende er det uansett. Prøvde å svare deg på dette litt lengre opp på sida her, men lygren valgte merkelig nok å slette innlegget mitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Howard B
    Jeg snakka om disse feite sorte kantene som kommer ved analog 16:9 sendiger. Men over til ditt problem. Jeg har en tynn liten sort ramme som ligger utenfor pixelområdet. Vet ikke om det er den du tenker på? Hele bildet fyller ihvertfall hele pixelområdet på TVen. I tillegg la jeg merke en gang da jeg hadde bildet på zoom at bunnlinja var 1 pixel skev. Har bare opplevd det en gang, men har ikke sett så veldig nøye etter i ettertid. Småirriterende er det uansett. Prøvde å svare deg på dette litt lengre opp på sida her, men lygren valgte merkelig nok å slette innlegget mitt.
    Da er det nok denne sorte rammen utenfor pixelområde... på bilde som er postet ovenfor vises det jeg mener altså på venstre side er denne sorte linjen skev... riktignok ikke så ille som bildet viser men samme problem da...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Jeg har svart deg tidligere på dette. Jeg opplever det samme, men som jeg dengang prøvde å si til deg var at dette ikke har noe med skjermen din å gjøre, men signalkilden du mottar.

Det er også som AndyMcnebb sier, sjekk innstillingene ved aspect (16:9, Fargeområde, 4:3 etc). Disse må være korrekte mot signalkilden.

RiksTV er her et svært godt eks siden deres signaler ofte gir en sort kant på TV2 på venste side av skjermen. The Voice (musikk kanalen) har ofte en taggete linje helt øverst til venstre som ser ut til linjestøy. Det som løser problemet er å sette signalkilden til å vise korrekt bilde, altså letterbox i dette tilfellet. Da vil du oppleve at svært få kanaler sender i 16:9 og bildet blir 4:3.

Jeg kjører bildeinnstillingene "fargebredde" på PC og TV, da dette fyller ut bildet med pixelmapping 1:1. DVD står på det samme, tror jeg (orker ikke sjekke nå).

Det er jo intr å vite hva slags signalkilder det er snakk om her. Mitt oppsett er som følger:

Denon DVD 1910 via DVI -> HDMI
    - Gir meget bra bilde, ingen kanter eller feil visning
    xbox360 via Component
    - Pixelmapping 1:1
    PC via DVi -> HDMI
    - Pixelmapping 1:1, alt er bra her
    Grundig dekoder (RiksTV) via HDMI
    - Noen kanter, avhengig av kanal som vises. Gråtoner i fargene ved enkelte kanaler. Bærer preg av kraftig komprimering. Ellers solid bildekvalitet.

dette er nøyaktig samme oppsett som jeg har med unntak av rikst tv, der har jeg cd hd tuner. Jeg har kommet fram til at component gir et mye bedre bilde enn vga fra xbox'en vil du si deg enig i det? Har støtt på ett problem med denon 1910'en da... det er at når jeg setter den til å oppskalere til 1080 så rister bildet på skjermen.... gjorde ikke det tidligere men begynnte etter at jeg byttet tv benk... har sjekket kabler og de er ok. Merkelig greie...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har cd hd tuner koblet mot min m87 , får ikke lyd over hdmi til å fungere, m87 har hdmi 1.3 porter og cd påstår de også har det på hd tuneren men at kabelen som fulgte med cd hd tuneren var hdmi 1.2.... er dette bare bollocks fra en support mann hos cd som ikke kan sakene sine?? eller må jeg kjøpe ny kabel??

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd skal du ha uansett...du trenger ikke hdmi 1.3 til vanlig digital lyd.....

Funket fint til meg, men sjekk i menyen om du har satt lyd over hdmi eller noe, husker ikke helt om det var noe slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen i det hele tatt med samsung m87/86 som har klart å få lyd via hdmi fra canal digital sin hd tuner? Jeg har snakket med både samsung support og canal digital support og begge skylder på hverandre.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har endelig fått min 46" m86 nå, etter mye om og men. Har kost meg mye med tv'n i helgen, men idag kom en gedigen skuffelse, da jeg skulle kople på xbox360 på hdmi 3.

Ser ut til at hdmi port 3 ikke virker. Bildet detter ut,og når det er bilde flimrer det helt jævlig over hele skjermen! Helt uholdbart selfølgelig, ser ingenting. Såvidt man kan skimte menyen.
    har selfølgelig prøvd å kople på på de 2 andre hdmi portene, og der er jeg veldig fornøyd med bildet for å si d sånn

Jeg lurer da på om det er noen andre som har vært borti dette, og om noen vet hva det skyldes, om det er noen innstillinger eller om jeg rett å slett må bytte den.

Her er info om tv'n:

T-tlppeumd-2005
    T-bdpmpeus- 1004
    bord2_calla_tr-1011

aug 09 2007

--noe skal det alltid være ass!

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Hm...

Sitat Opprinnelig postet av kallecalibra
    Hei!

Har endelig fått min 46" m86 nå, etter mye om og men. Har kost meg mye med tv'n i helgen, men idag kom en gedigen skuffelse, da jeg skulle kople på xbox360 på hdmi 3.

Ser ut til at hdmi port 3 ikke virker. Bildet detter ut,og når det er bilde flimrer det helt jævlig over hele skjermen! Helt uholdbart selfølgelig, ser ingenting. Såvidt man kan skimte menyen.
    har selfølgelig prøvd å kople på på de 2 andre hdmi portene, og der er jeg veldig fornøyd med bildet for å si d sånn

Jeg lurer da på om det er noen andre som har vært borti dette, og om noen vet hva det skyldes, om det er noen innstillinger eller om jeg rett å slett må bytte den.

Her er info om tv'n:

T-tlppeumd-2005
    T-bdpmpeus- 1004
    bord2_calla_tr-1011

aug 09 2007

--noe skal det alltid være ass!
    Jeg hadde en Sony tv hvor den ene hdmi porten ikke funket med PS3.
    Den funket med dvd spilleren, men altså ikke med spill konsoll. Prøv å koble til andre kilder å se om det funker. Det er jo litt snodig... En hdmi port er vel en hdmi port?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppdatering

noen som har fått oppdatert TVen sin ennå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg hadde en Sony tv hvor den ene hdmi porten ikke funket med PS3.
    Den funket med dvd spilleren, men altså ikke med spill konsoll. Prøv å koble til andre kilder å se om det funker. Det er jo litt snodig... En hdmi port er vel en hdmi port?
    ---
    Glemte å si at jeg jeg har prøvd både med en dvd-spiller og x-box 360..

Begge fungerer på hdmi port 2, men ikke hdmi 3. Merkelig dette. SIkkert nok en bug fra samsung da,eller rett å slett en hardware feil..

Noen som vet?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile hei...

Sitat Opprinnelig postet av kallecalibra
    ---
    Glemte å si at jeg jeg har prøvd både med en dvd-spiller og x-box 360..

Begge fungerer på hdmi port 2, men ikke hdmi 3. Merkelig dette. SIkkert nok en bug fra samsung da,eller rett å slett en hardware feil..

Noen som vet?
    Det er nok ikke en bug, men heller en hardware feil. Loddefeil eller noe slikt. Hvis du bare har hatt denne lcd'en noen dager så burde du bare bytte den.

Side 51 av 93 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •