Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 93 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Det ser ut til at du har hovedkort versjon 2002 med firmware 1011. Hvis jeg ikke har bomma veldig her nå
    Kan vel ikke stemme. Har aldri hørt om hovedkort 2002. Noen av de som har greie på dette som kan svare ???

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monos
    Supert - skal teste first thing når jeg kommer hjem i dag.
    Ja det virket bra ! Takk takk. Brukte altså kode 006. Får tilgang til alle basisfunksjoner og Get Guiden på Entertasten. . De spesielle funksjonstastene er ikke mappet over men det kan jeg leve med (helt til enda en ny dings kommmer og en Harmony universalfjernkontroll blir uunngåelig..)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Kan vel ikke stemme. Har aldri hørt om hovedkort 2002. Noen av de som har greie på dette som kan svare ???
    Siden du spør så pent, har jeg tatt meg bryet med å LESE tråden og fant det du lurte på...

T-TLPPEUMD2002 er firmware
    T-BDPMPEUS-1004 er jeg litt usikker på hva er for noe, kan det være panelet?
    BORD2_CALLA_TR-1011 er hovedkortet

Anyway, det beskrives lengre bak i tråden, sjekk side 33 og 34 f.eks, at flere sliter med MoviePlus allerede ved versjon 2000 av firmware. Andre gjør det ikke. Det er ergo ingen oppskrift for hvorvidt du er garantert en feilfri skjerm utifra panel, firmware og hovedkort.

Bare hyggelig

Ikke for å være frekk eller nesevis, men du kunne da alltids ha sett på denne tråden:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...hw-har-du.html

Just google it!
    ( http://avforum.no/forum/tv-apparater...hw-har-du.html )

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben Drammen selger Samsung LE52M86 for 28 000,- nå, var innom i stad. dette må jo være rasende billig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    Hifiklubben Drammen selger Samsung LE52M86 for 28 000,- nå, var innom i stad. dette må jo være rasende billig?
    Det er grisebillig. Siste pris jeg så av den var på Siba til 39k... Kanskje den prisen var noe stiv, for et par uker tilbake.

Spørsmålet er vel bare om du vil få god nytte av en 52" om du sitter nært opptil. Noen som har peiling på forhold du skal "nyte" TV'en ifra?

Kanskje litt mye off-topic, men jeg tar sjansen

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er grisebillig. Siste pris jeg så av den var på Siba til 39k... Kanskje den prisen var noe stiv, for et par uker tilbake.

Spørsmålet er vel bare om du vil få god nytte av en 52" om du sitter nært opptil. Noen som har peiling på forhold du skal "nyte" TV'en ifra?

Kanskje litt mye off-topic, men jeg tar sjansen
    Powerbuy her på siden var 26 000.- for 52"

Tommelfingerregel: 3 x "tommestr" = minimum sitteavstand (på HD)

3 x 52" = 156" = 396.24 cm

Altså ca 4 meter.

Dette har jeg blitt fortalt, så går ikke god for at avstanden er 100% riktig, men nogen lunde greit tror jeg det blir.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Jeg bestilte min fra Elprice.no og de solgte den også til den prisen.(28000) Der har du i tillegg 2 uker angrefrist siden det er nettkjøp og de leverer på døra noe som er greit med denne 52" da det er et beist

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Fikk den i forrige uke og det er som dere ser litt lenger oppe firmware 2002 og hovedkort 1011 i den, bygget i slutten av juni. Ikke fått lekt så mye med den enda, men så movie plus funksjonen igår. Den var grå og ikke mulig å slå på, men men. Merker vel etter hvert om jeg har denne buggen. For mye jobbing om dagen. Skulle ha vært mere tv-titting

Takk til han som tolket min service meny by the way

Ellers var den en ripe i skjermen når den kom. Så det må Elprice ordne ellers må de komme å hente skjermen. Da jeg ikke aksepterer en skjerm med riper på når jeg kjøper nytt.

Ikke fikk jeg angefrist skjema heller så da har jeg vel etter loven flere måneder på meg å angre etter hva jeg forstår.

Samsung hadde alt for mange bestillinger inne sa Elprice derfor måtte jeg vente en stund til det var kommet inn en ny batch. Litt rart at den da er produsert i juni kanskje, men men....

Samsung Samsung

Sony er drømmen, men er for dyrt for en 52" i X eller W 3000 serien enn så lenge

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

problem med grå ringer i bildet

Har en samsung m86, men har problemer med at det kommer lysere ringer i bilde når jeg ser dvd og bildet er helt svart. Er det noen som kjenner til denne problematikken??noen løsninger?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye klaging på samsung i denne tråden. Noe som jeg forstår veldig godt! Vil bare si at jeg har byttet inn min le46m87 med fw 1008 og hovedkort 1004 til en med fw 2000 og hovedkort 1011. Grunnen til at jeg fikk bytte var en pixel feil. Jeg er nå veldig godt fornøyd med skjermen, har ikke noe movie+ bug ikke noe vga bug, ikke noe blooming, ikke noe bleeding, ikke noe scart støy. Har kalibrert den med dve og fargene er nydelige.For ikke å snakke om sort nivået som er helt utrolig! pixelmapping 1:1 fungerer også. Så bare for å veie opp litt mot alle som har problemer. JEG ER STORFORNØYD MED MIN LE46M87 :-D .......inntill videre :-? jeg venter nemlig en hd boks fra cd i posten og mistenker at det vil bli noen utfordringer når den skal kobles til he he he

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glafi
    Har en samsung m86, men har problemer med at det kommer lysere ringer i bilde når jeg ser dvd og bildet er helt svart. Er det noen som kjenner til denne problematikken??noen løsninger?

Det kan hende dette er et fenomen som blir kalt Clouding. se bilde her http://www.sg.hu/galeria/1035659101/...1182602272.jpg Forsøk å dempe bakgrunnlys, sett på strømsparing. Hvis dette ikke hjelper kontakt support på 81556480

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å sette opp lysstyrken, legge til mer farger og skru av alle funksjoner samt å skru gamma ned til -2 sørget for et svært bra bilde hos meg. Må dog endre bakgrunnsbelysning fra kveld og dag siden det er så innmari stor forskjell i min leilighet.

Jeg har ikke merket noe clouding eller ujevnt lys i skjermen. Den har bare naturlig høyt fargestikk som jeg har endret på ved å skru ned gamma. Anbefales at man prøver det.

Kildene mine er nå hel-digitale. Kan absolutt anbefale de stakarne som sitter på analoge kilder til å bytte snarest.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som er plaget med clouding ol. vil jeg anbefale å prøve innstillingene som flere her poster. Hvis ikke dette nytter, så ta kontakt med forhandler å klag.

Jeg vil også anbefale ( i likhet med andylove ) de som ikke er helt fornøyd med bildekvaliteten på denne skjermen å vurdere bedre signalkilder, da denne modellen er ganske kresen på hva den blir matet med. Heldigitalt er veien å gå, noe nesten alle tester av denne tv'n bekrefter.

Husk at DVD spillere også kan være med på å bestemme hvor godt svartnivå man er i stand til å produsere på tvapparatet.
    Et bytte fra en gammel LG spiller til f.eks Denon 1930/40 eller bedre kan gjøre underverker på en så avslørende skjerm !

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Til de som er plaget med clouding ol. vil jeg anbefale å prøve innstillingene som flere her poster. Hvis ikke dette nytter, så ta kontakt med forhandler å klag.

Jeg vil også anbefale ( i likhet med andylove ) de som ikke er helt fornøyd med bildekvaliteten på denne skjermen å vurdere bedre signalkilder, da denne modellen er ganske kresen på hva den blir matet med. Heldigitalt er veien å gå, noe nesten alle tester av denne tv'n bekrefter.

Husk at DVD spillere også kan være med på å bestemme hvor godt svartnivå man er i stand til å produsere på tvapparatet.
    Et bytte fra en gammel LG spiller til f.eks Denon 1930/40 eller bedre kan gjøre underverker på en så avslørende skjerm !
    Har du noen erfaring hva man gjør med clouding på service? Er det slik at dette ikke er noe å gjøre med, men at et bytte må til? Vet ikke om dette er noe som kan stilles i service menyen...

(juhu.. status "aktiv" )

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et lite spørsmål!

Hva har dere satt Screen Mode på?

Grunnen til at jeg lurer er at når jeg ser på en kanal som sender i 16:9 format slik som TV2 Nyhetskanalen så får jeg ikke TVen til å fylle ut hele skjermen uten å sette Size på zoom. I følge Samsung support skal skjermen fylles helt ut om Screen Mode står på 4:3 og Size på Auto Wide. Men da får jeg en sort kant både på sidene og over/under ved 16:9 sending.

Setter jeg Size på 16:9 så blir bildet (16:9 sending) strukket ut til sidene, men jeg har fremdeles det samme forholdet på de sorte kantene over og under. Noe som fører til at herlige damen på skjermen blir ufortjent feite over baken Er det flere som har det slik? Det er vel ikke meningen at jeg må sette Size på Zoom for å få fyllt ut en 16:9 TV på 16:9 sending??

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Howard B. Liker du ikke brede rumper, hehe. Hvis du har digital tuner eller lignende, så husk å sette denne til å sende bildet i 16:9. Kanskje dette hjelper.

Så andylove er på statusjakt Du får poste litt mer tull, så blir du raskt ekspert eller guru, hehe. Jeg har nok ikke de tekniske kunnskapene som skal til for å svare på spørsmålet ditt. Tipper de sender en ny tv, eller bytter panelet. Tviler på at dette kan fikses på andre måter.

Noen andre som vet noe om dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hei, Howard B. Liker du ikke brede rumper, hehe. Hvis du har digital tuner eller lignende, så husk å sette denne til å sende bildet i 16:9. Kanskje dette hjelper.

Så andylove er på statusjakt Du får poste litt mer tull, så blir du raskt ekspert eller guru, hehe. Jeg har nok ikke de tekniske kunnskapene som skal til for å svare på spørsmålet ditt. Tipper de sender en ny tv, eller bytter panelet. Tviler på at dette kan fikses på andre måter.

Noen andre som vet noe om dette ?
    HE_HE, jeg la plutselig merke til det i går kveld.

Det jeg igjen lurer på er om clouding er en reklamasjonssak, og i hvilken grad kan clouding måles? Er det slik at det er opptil kunden selv å avgjøre, eller er det målerverktøy på service som kan sjekke dette?

Så vidt jeg har lest meg til her, er det de færreste som sliter med clouding på disse skjermene. Eller?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Vel...

HE_HE, jeg la plutselig merke til det i går kveld.

Det jeg igjen lurer på er om clouding er en reklamasjonssak, og i hvilken grad kan clouding måles? Er det slik at det er opptil kunden selv å avgjøre, eller er det målerverktøy på service som kan sjekke dette?

Så vidt jeg har lest meg til her, er det de færreste som sliter med clouding på disse skjermene. Eller?
    Hvis du kjøper en bil med en ripe i lakken så blir enten skaden utredet eller du får ny bil. Har du kjøpt en lcd tv til 15-20000 kroner så skal det ikke være noe galt med den. Det virker som en del folk her inne finner seg i både det ene og det andre. Så lenge feilen ikke er så stor, så er det lissom greit nok...
    Det er jo den reneste reklamasjons angst som råder her inne. De fleste utsalgssteder er klar over at en del tv'er har mange sykdommer. De er ikke så veldig kranglete hvis du ønsker å få en ny og hvis de er det så tenn på alle pluggene.
    Samsung er vel en av de tv'ene med flest sykdommer og da er det bare å bytte helt til man får en som duger...
    Etter kjøpsloven så har man vel i prinsippet en 30 dagers returrett også, uansett hva selger måtte si.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koella
    Bare lurte på en ting! Alle har vel sorte kanter som går rundt hele bilde på tven, disse er ytterst små men man kan jo se de svarte stripene rundt hele bildet. På den høyre siden av skjermen min er den ene kanten litt skjev? Er det normalt at disse kantene ikke er 100% rette eller er dette en feil?

Er det ingen som kan svare meg på dette?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en TEKNISK tråd, diskusjon rundt angrerett og annet pris/forhandlerrelatert skal ikke tas i denne tråden.

Side 50 av 93 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •