Offsiell tråd Samsung M86 og M87-serie LCD-TVer - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 93 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1852
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Levende Prikker"

I mørke områder som skygger og sånt er det masse svart\grå punkter som nærmest hopper rundt. Alle teksturer blir liksom levende, og ikke "harde" om dere skjønner. Det minner om ett dårlig tv-signal nærmest. Dette er selvøflgelig mindre synlig jo lengre vekk fra tven du beveger deg.. Men du kan allikevel se det..

Hva er dette? Og hva kan gjøres for å fikse det? Jeg går ut i fra at det ikke skal være sånn. Når jeg har sett M86 ved siden av andre skjermer i butikk er M86 den eneste som har denne typen bilde.

Håper dette ga noen mening

På forhånd takk for svar.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei...

Sitat Opprinnelig postet av Bandittlars
    I mørke områder som skygger og sånt er det masse svart\grå punkter som nærmest hopper rundt. Alle teksturer blir liksom levende, og ikke "harde" om dere skjønner. Det minner om ett dårlig tv-signal nærmest. Dette er selvøflgelig mindre synlig jo lengre vekk fra tven du beveger deg.. Men du kan allikevel se det..

Hva er dette? Og hva kan gjøres for å fikse det? Jeg går ut i fra at det ikke skal være sånn. Når jeg har sett M86 ved siden av andre skjermer i butikk er M86 den eneste som har denne typen bilde.

Håper dette ga noen mening

På forhånd takk for svar.
    Hvis dette er noe som dukker opp når du ser vanlig tv så er det nok bare digital støy av noe slag. Prøv et galvanisk skille på kabel uttaket, kanskje det hjelper. Hvis det er konstant uansett hva du bruker tv til så burde du ta kontakt med forhandler å bytte tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oleanl
    Trykk STB
    Trykk SET (Med en spiss gjenstand)
    Trykk 006
    SET knappen vil blinke tre ganger...
    Trykk POWER.

Koden er altså 006

EDIT:
    Koden for å få fjernkontrollen til å virke med GET PVR BOX er altså 006.
    Lucky you. Det funka ikke på GetBox...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koella
    Bare lurte på en ting! Alle har vel sorte kanter som går rundt hele bilde på tven, disse er ytterst små men man kan jo se de svarte stripene rundt hele bildet. På den høyre siden av skjermen min er den ene kanten litt skjev? Er det normalt at disse kantene ikke er 100% rette eller er dette en feil?

anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Lucky you. Det funka ikke på GetBox...
    Prøvd med 005 eller 007? Disse kodene står også oppført under Skylife

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd med 005 eller 007? Disse kodene står også oppført under Skylife
    Har pøvd det også serru.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Andylove.

Må si jeg har blitt temmelig forvirret av alle testene som er gjort av Samsung sine M86 paneler for tiden. Lyd&Bilde slaktet de og begrunnet at selv med sterke reduksjoner av farge og lys, så hjalp det ikke. Kontra sier svenske Hemmabio at mer farge og lys samt å justere ned gamma til -2 skal gi et godt bilde. Justerte også ned på rødt spesielt i hvitbalansen.
    Jeg synes også at alle de forskjellige testresultatene er forvirrende.
    Kanskje dette kan komme av at Samsung bruker forskjellige paneler på samme modell ? Vet jo at de har gjort dette på mange LCD monitorer, og forskjellen på panelene kan være betydelige...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk disse resultatene

Når jeg var innom service menyen

jun 25 2007

T-TCPPEUMD - 2002
    T-BDPMPEUS - 1004
    BORD 2 - CALLA - TR - 1011

Hva betyr egentlig dette. Forstår jo at det er produksjonsdato over. TV'n er helt nyinnkjøpt. Burde vel da ha nyeste firmware igrunn, men med Samsung er jo ingen ting en selfølge.

Ut ifra dette kan det se ut om jeg har nyeste hovedkort 1011 om ikke annet. Noen som forstår seg på firmware ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trykk STB
    Trykk SET (Med en spiss gjenstand)
    Trykk 006
    SET knappen vil blinke tre ganger...
    Trykk POWER.

Koden er altså 006

EDIT:
    Koden for å få fjernkontrollen til å virke med GET PVR BOX er altså 006.
    Supert - skal teste first thing når jeg kommer hjem i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Hvis dette er noe som dukker opp når du ser vanlig tv så er det nok bare digital støy av noe slag. Prøv et galvanisk skille på kabel uttaket, kanskje det hjelper. Hvis det er konstant uansett hva du bruker tv til så burde du ta kontakt med forhandler å bytte tv.
    Hei,
    Dette er kun på hd-film og lignende HD-materiale. Uansett kilde. Jeg har en kompis som har samme tv, og har samme opplegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hei, Andylove.

Jeg synes også at alle de forskjellige testresultatene er forvirrende.
    Kanskje dette kan komme av at Samsung bruker forskjellige paneler på samme modell ? Vet jo at de har gjort dette på mange LCD monitorer, og forskjellen på panelene kan være betydelige...
    Det slår meg også at det kan være tilfellet. Har lest en del på HW forumet ang Samsung 226 og den har da A, C og S panel. Det er nok det samme for TV'er også. Men at testene skal gi så vidt forskjellige resultater finner jeg merkelig. For selv med forskjellige paneler er det ikke så stor forskjell som synes. Noe vil det vel selvsagt være.

Bare lurte på en ting! Alle har vel sorte kanter som går rundt hele bilde på tven, disse er ytterst små men man kan jo se de svarte stripene rundt hele bildet. På den høyre siden av skjermen min er den ene kanten litt skjev? Er det normalt at disse kantene ikke er 100% rette eller er dette en feil?
    Det har ikke noe med TV'en din å gjøre, det har noe med kilden som sender. Har samme problem med RiksTV dekoderen, hvor bildet en gang i blant forsvinner til den ene eller den andre siden og lar sorte streker være igjen. Jeg har valgt å kalle det for uberegnelig letter-box

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Talisker
    Ikke min TV, arbeidsgivers.
    Ja, 2007.0 er det som vises i servicemenyen etter oppgradering. Det sto 1008 tidligere. Men det er jo litt merkelig at det går fra 1008 til 2007. Kanskje fordi dette ikke er en offisiell versjon ennå?

Er ikke så rart at den går til 2007 hvis det er siste versjon av fw. Men at det stod 2007.0 var litt rart, da de ikke har opperert med noe .0 versjoner tidligere. Vi får vente i spenning. Har du forresten blitt lovet kabel og fw tilsendt i posten av samsung? kan du evt. pm'e meg navnet til den personen jeg må snakke med for å få det jeg også?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen som vet og kan svare meg ?

jun 25 2007

T-TCPPEUMD - 2002
    T-BDPMPEUS - 1004

Hva betyr egentlig dette. Forstår jo at det er produksjonsdato over. TV'n er helt nyinnkjøpt. Burde vel da ha nyeste firmware igrunn, men med Samsung er jo ingen ting en selfølge.

Ut ifra dette kan det se ut om jeg har nyeste hovedkort 1011 om ikke annet. Noen som forstår seg på firmware ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound

jun 25 2007

T-TCPPEUMD - 2002
    T-BDPMPEUS - 1004

Det ser ut til at du har hovedkort versjon 2002 med firmware 1011. Hvis jeg ikke har bomma veldig her nå

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm...

Sitat Opprinnelig postet av Bandittlars
    Hei,
    Dette er kun på hd-film og lignende HD-materiale. Uansett kilde. Jeg har en kompis som har samme tv, og har samme opplegget.
    Jeg har sjekka blu-ray på en m86 hos expert. ikke noe støy i det sorte der. Med Samsung kan det forekomme litt digital bugs når man ser hd film, men det du beskriver høres ikke noe tess ut. Ta kontakt med Samsung eller forhandler. Hvis tv'en er ny så kan du like gjerne bytte den.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny firmware

Kjøpte min LE40M86 på det første Powerbuyet her på avforum.no, ble levert 23.mai. Data i servicemenyen er:
    T-TLPMPEUD-1009
    T-BDPMPEUS-1004
    BORD2_CALLA_TR-1004
    Mar 29 2007

Meldte inn disse problemene til Samsung support tidlig i august:
    - Movie Plus slår seg på bl.a. ved endring av kilde
    - Høyt strømforbruk ved standby (ca 30W – oppgitt til <1W)
    - Feil i bildet når jeg skifter kanal eller ved reklamepauser (bildet brytes opp/låser seg i noen få sekunder - fra CD parabol/scart)
    - Må "force" 24 bps
    - Interferens (bevegelige striper) på scart

Generelt må jeg si meg meget godt fornøyd med TV'en, av de meldte feilene er det kun Movie Plus som er helt påkrevd å utbedre.

Ble lovt tilbakemelding i løpet av en uke for avtale om avhenting av TV, men hørte ingenting fra Samsung. I forrige uke tok jeg på nytt kontakt med Samsung support, og ble da henvist til teknisk service. Der fikk jeg beskjed om selv å bringe TV'en til serviceverkstedet for evt. skifte av hovedkort. Da jeg fikk beskjed om at dette kunne ta flere uker å få rettet har jeg enda ikke levert inn TV'en.

Virker nå mer fristende å vente på firmware-oppgraderingen som jeg selv kan legge inn. Er det noen som kjenner til om oppgraderingen vil løse alle mine problemer (kan evt. Talisker teste om han har disse problemene etter oppgraderingen) eller må jeg få skiftet hovedkortet?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Igjen!

Sitat Opprinnelig postet av Førtis
    Kjøpte min LE40M86 på det første Powerbuyet her på avforum.no, ble levert 23.mai. Data i servicemenyen er:
    T-TLPMPEUD-1009
    T-BDPMPEUS-1004
    BORD2_CALLA_TR-1004
    Mar 29 2007

- Feil i bildet når jeg skifter kanal eller ved reklamepauser (bildet brytes opp/låser seg i noen få sekunder - fra CD parabol/scart)
    - Må "force" 24 bps

Generelt må jeg si meg meget godt fornøyd med TV'en, av de meldte feilene er det kun Movie Plus som er helt påkrevd å utbedre.

Ble lovt tilbakemelding i løpet av en uke for avtale om avhenting av TV, men hørte ingenting fra Samsung. I forrige uke tok jeg på nytt kontakt med Samsung support, og ble da henvist til teknisk service. Der fikk jeg beskjed om selv å bringe TV'en til serviceverkstedet for evt. skifte av hovedkort. Da jeg fikk beskjed om at dette kunne ta flere uker å få rettet har jeg enda ikke levert inn TV'en.

Virker nå mer fristende å vente på firmware-oppgraderingen som jeg selv kan legge inn. Er det noen som kjenner til om oppgraderingen vil løse alle mine problemer (kan evt. Talisker teste om han har disse problemene etter oppgraderingen) eller må jeg få skiftet hovedkortet?
    Dette høres ut som dårlig service! Jeg hører litt for mange slike historier for tiden. Ikke bare her inne på avforum, men andre steder også. 30w i stb er mye gitt. Har de oppgitt 1w så skal den gjøre det. Mange av disse problemene er reklamasjons saker og ikke minst noe forbruker rådet burde høre om. Går mange dit kan det lekke til pressen og lekker det til pressen må Samsung legge seg paddeflate. Dette er ikke et kabel tv selskap med monopol, det er en produsent med masse konkuranse. Hvis de ikke kan levere service eller gode tv'er så skal de ha på pukkelen! Da vil de skjerpe seg... Film+ bugen er i ca 50 prosent av tv'ene... Det er for dårlig!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv tven og irriterer meg over at den ikke vil gå i 24hz. Når vil samsung bli ferdig med firmwire'en?

Newcomer Talisker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dittdattdott
    Er ikke så rart at den går til 2007 hvis det er siste versjon av fw. Men at det stod 2007.0 var litt rart, da de ikke har opperert med noe .0 versjoner tidligere. Vi får vente i spenning. Har du forresten blitt lovet kabel og fw tilsendt i posten av samsung? kan du evt. pm'e meg navnet til den personen jeg må snakke med for å få det jeg også?
    Jeg fikk sw og kabel via bekjente i det tv-tekniske miljøet her på jobben. Fra Samsung support var det lite hjelp å få :-( Fikk beskjed om å bruke scart- eller komponentinngangen i stedet :-D Men du kan jo ringe dem og høre om de kan si noe om releasedato for fixen. Kanskje du er heldigere enn meg og treffer en person med litt kompetanse og serviceinnstilling.

Og før du og andre spør: Nei, jeg kan ikke gi fra meg den sw jeg har. Håper på forståelse for dette.

Newcomer Talisker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Førtis
    *klipp*
    - Må "force" 24 bps

*klipp*
    Jeg har ikke fått testet noe særlig ennå. Vi har ikke hatt TV'en mer enn en drøy uke hvorav 3 dager gikk bort med å vente på kabelen og mesteparten av denne uken går med til kurs. Har ikke noen 24fps kilde ennå heller, kun CD hd-tuner.
    Jeg har testet med scart fra vanlig digitaltuner og det så helt greit ut. Ingen spesielle bildeforstyrrelser, hverken striper eller annet. At bildet låser/bryter opp ett lite sekund ved kanalskifte/reklame må være tunerens feil. Det samme skjer på min hjemme-tv når jeg skifter fra en kanal med 4:3 til en med 16:9 format (og vica verca).

Skal teste mer så snart tiden tiden tillater det.

Side 49 av 93 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •